Strona korzysta z plik�w cookies w celu realizacji us�ug zgodnie z Polityk� Plik�w Cookies. Mo�esz okre�li� warunki przechowywania lub dost�pu do plik�w cookies w Twojej przegl�darce.X

WROCŁAW - codziennie prezentujemy zebrane w jednym miejscu - aktualne i najnowsze oferty pracy w branży IT! Bądź na bieżąco!
facebook
Partnerem portalu WroclawIT.pl jest






PRACA WROCŁAW - zadbaj z nami o swoją karierę, zobacz kto obecnie najwięcej rekrutuje w IT:


Zone IT Sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:


Capgemini Polska
poszukuje osób na stanowiska:


Sii Sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:
Zobacz wszystkie oferty pracy ››
Biznes, branża IT
Jak legalnie i skutecznie przetwarzać dane osobowe w sieci?
PDF
16.03.2011.

Czy wiesz, że nawet adres e-mail może być daną osobową? Jeżeli gromadzisz informacje o klientach, choćby zapisując ich adresy na newsletter – koniecznie przeczytaj ten artykuł. Dowiesz się, jak istotnym zagadnieniem jest ochrona danych osobowych w prowadzeniu e-biznesu.

 

Nierespektowanie prawa o ochronie danych osobowych może narazić cię na wiele dotkliwych konsekwencji, włącznie z sankcjami karnymi. Obowiązujące przepisy restrykcyjnie określają wszystkie niezbędne kroki, jakie należy pokonać, aby rozpocząć przetwarzanie pozyskanych danych. Nie każdy jednak wie, jaką rolę pełni dostawca hostingu w zapewnieniu komfortu podczas kontroli GIODO.

 

Pod czujnym okiem GIODO

 

Prowadzenie e-biznesu opartego na aktywnych działaniach pro-klienckich wymaga znajomości i respektowania ustawy o ochronie danych osobowych. Na staży bezpieczeństwa tych informacji stoi GIODO – Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Jeżeli złamiesz regulacje zawarte w ustawie, zadaniem urzędu jest zawiadomienie organu ścigania o popełnieniu przestępstwa. I wcale nie trzeba celowo naruszyć obowiązujących przepisów, żeby narazić się na groźne, prawne konsekwencje. Aby uchronić się przed tym ryzykiem, warto wybrać taką firmę hostingową, która nie tylko uświadomi w zakresie obowiązków związanych z obowiązującymi przepisami, ale dodatkowo pomoże je realizować.

 

 

Dane osobowe w pigułce

 

Danymi osobowymi są wszelkie te informacje, które identyfikują naszą osobę. Może to być imię, nazwisko, przypisane numery, a także dane o indywidualnych cechach. Bardziej ogólne informacje, np. numer domu czy wartość wynagrodzenia, stają się danymi dopiero w połączeniu z dodatkowymi informacjami. Przykładem pojedynczej informacji, stanowiącej daną osobową, jest numer PESEL. Z kolei nie może nią być samo imię, ponieważ nie umożliwia identyfikacji konkretnej osoby.

 

Prowadząc e-biznes na pewno zastanawiasz się, czy adres e-mail stanowi daną osobową. Można to pokazać na prostym przykładzie – " Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć " to nie dana osobowa, ponieważ adres nie umożliwia identyfikacji jego posiadacza. Inaczej będzie w przypadku skrzynki " Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć ". Dlaczego? Ponieważ z adresu jasno wynika nazwisko użytkownika oraz firma, w której pracuje.

 

Jak mówi dr inż. Artur Pajkert z Ogicom, firmy specjalizującej się w skutecznych rozwiązaniach dla e-biznesu: - Oczywiście, prowadząc zapisy np. na newsletter przedsiębiorca nie wie, w jakiej postaci będą zapisywane adresy. Z tego powodu powinien profilaktycznie założyć, że mogą wśród nich znaleźć się dane osobowe, a co za tym idzie – cały zbiór powinien być traktowany jako zbiór danych osobowych. W razie wątpliwości zawsze lepiej zastosować procedurę, jakby przetwarzane dane były danymi osobowymi.

 

Zgoda na przetwarzanie danych jest bardzo istotnym elementem determinującym legalność całego procesu. Nie istnieją szczegółowe zasady formułowania klauzuli zgody, jednak z jej tekstu powinno w sposób niebudzący wątpliwości wynikać, w jakim celu, w jakim zakresie i przez kogo dane osobowe będą przetwarzane. Wyrażający zgodę musi mieć pełną świadomość tego, na co się zgadza.

 

Kto tworzy całą dokumentację?

 

Wiemy już, że dane osobowe może stanowić nawet adres e-mail osoby zapisującej się na firmowy newsletter. W takiej sytuacji konieczne jest stworzenie właściwej, wymaganej prawem dokumentacji potwierdzającej wolę subskrybenta do otrzymywania przesyłek reklamowych. W przeciwnym razie przedsiębiorca może narazić się na kontrolę i karę nałożoną przez GIODO.

 

Jeżeli szukasz „hostingu zgodnego z GIODO” i uważasz temat za zakończony z chwilą aktywowania konta hostingowego – jesteś w dużym błędzie. To właśnie na tobie ciąży obowiązek przygotowania i prowadzenia tej dokumentacji. Tym bardziej warto starannie wybrać partnera, któremu powierzy się dane. Płacąc za dobry hosting – możesz jednocześnie kupić dobre doradztwo, a to bardzo ważny krok do spokojnego snu.

 

Przykładowa klauzula dot. zapisania się na newsletter może brzmieć następująco:

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez (nazwa firmy i adres siedziby) w celu otrzymywania drogą elektroniczną wiadomości na tematy związane z e-biznesem, takie jak: dobry hosting, rejestracja domen oraz serwery dedykowane. Oświadczam, że znam prawo do wglądu, zmiany i żądania zaprzestania przetwarzania swoich danych. Dane podaję dobrowolnie.

 

Trudna praca administratora danych

 

Jednym z podstawowych zadań, jakie nakłada na administratora danych ustawa, jest konieczność rejestracji zbioru. Obowiązek ten nie obejmuje jednak danych, na przykład własnych pracowników, przetwarzanych w związku z ich zatrudnieniem. Aby dokonać rejestracji, należy wysłać odpowiedni wniosek do GIODO.

 

Administrator czuwa nad bezpieczeństwem danych, chroni je przed udostępnieniem czy zabraniem przez osoby nieupoważnione, przetwarzaniem niezgodnie z ustawą oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem. Musi także prowadzić dokumentację opisującą sposób przetwarzania danych oraz podjęte środki bezpieczeństwa. Składa się na nią polityka bezpieczeństwa i instrukcja zarządzania systemem informatycznym. Nad procesem przetwarzania czuwa Administrator Bezpieczeństwa Informacji.

 

- Osobom mającym dostęp do danych osobowych należy nadać odpowiednie upoważnienia. Ze względu na konieczność prowadzenia ewidencji zezwoleń, powinny one mieć formę pisemną. Muszą zawierać imię i nazwisko osoby upoważniającej, datę nadania i ustania upoważnienia, a także identyfikator, jeśli dane przetwarzane są w systemie informatycznym – tłumaczy dr inż. Artur Pajkert. Należy również określić zakres danych, do których ma dostęp oraz nazwę zbioru. Osoby upoważnione muszą zachować zawartość bazy w tajemnicy.

 

Ważne!

 

Administrator danych w rozumieniu przepisów nie ma nic wspólnego z administratorem serwera. Powierzając jakiejkolwiek firmie hostingowej utrzymanie danych nadal pozostajesz administratorem w rozumieniu ustawy i na tobie ciążą ustawowe obowiązki. W technicznym zakresie możesz zlecić ich wykonanie innemu podmiotowi podpisując tzw. umowę powierzenia.

 

Wiele umów nie spełnia wymogów ustawy o ochronie danych osobowych!

 

Administrator nie musi osobiście wykonywać wszystkich czynności związanych z procesem przetwarzania danych osobowych. Może skorzystać z usług wyspecjalizowanej firmy zewnętrznej. W tym celu zawiera się umowę powierzenia. Ustawa wymaga, aby umowa powierzenia zawarta była na piśmie oraz wyraźnie określała zakres i cel przetwarzania danych. Naturalnie, w takiej umowie administrator nie może przekazać zleceniobiorcy więcej praw, niż sam posiada.

 

Jak ujawniają rozmowy prowadzone przez Ogicom z klientami, wiele umów proponowanych polskim przedsiębiorcom przez firmy hostingowe nie spełnia wymogów GIODO, zatem nie zawiera elementów wymienionych w ustawie. Znaczna część serwisów, choć przetwarza dane, nie zgłasza tego faktu do rejestru prowadzonego przez GIODO, ponieważ nikt im nie powiedział, że to warunek konieczny. – Na szczęście są wyjątki i w umowie podpisywanej z Ogicom znajdują się wszystkie wymagane przez ustawę elementy - dodaje dr inż. Artur Pajkert.

 

Trzeba pamiętać, że podmiot, któremu powierzono dane do przetwarzania nie staje się ich administratorem. Mimo to jest zobowiązany do podjęcia środków zabezpieczających informacje oraz do spełnienia wymagań określonych w rozporządzeniu w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych. W tym zakresie ponosi taką samą odpowiedzialność, jak administrator danych.

 

Po czym poznać dobrą firmę hostingową?

 

Wybierając dostawcę hostingu musisz zwrócić uwagę na dwa czynniki – musi być to firma, która nie tylko zgłosiła własne zbiory do GIODO, ale która (co dla ciebie najważniejsze) umożliwia zawarcie na piśmie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych. Tylko wówczas procedura będzie zgodna z prawem i gwarantowała przeniesienie odpowiedzialności wobec tych informacji z klienta na usługodawcę.

 

Istotne jest także udostępnienie przez firmę hostingową opisu niezbędnego do przygotowania własnej polityki bezpieczeństwa. Można również prosić o udostępnienie wyników kontroli dokonywanych przez GIODO, jeżeli będą pozytywne będzie to kolejna gwarancja, że firma ta jest godną zaufania. Dobra firma hostingowa nie unika tematu ochrony danych osobowych, a jej pracownicy potrafią udzielić wszystkich niezbędnych w tym zakresie informacji.

 

Podsumowanie

 

Chociaż przestrzeganie przepisów o ochronie i przetwarzaniu danych osobowych jest obowiązkiem każdego przedsiębiorcy prowadzącego biznes w Internecie, rola tego obszaru wciąż jest niedoceniana. Tylko prawidłowe zarządzanie danymi i prowadzenie odpowiedniej dokumentacji, zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych, pozwoli na spokojny sen, bez obaw o wyniki kontroli Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

 

Źródło: Ogicom, www.ogicom.pl

 
Nowe zamówienia dla operatora ATMAN w sektorze publicznym
PDF
14.03.2011.

ATMATM S.A., która pod markami ATMAN i Telehouse.Poland oferuje zaawansowane usługi telekomunikacyjne dla biznesu, wygrała w ostatnim czasie kolejne przetargi publiczne.

Oferta telekomunikacyjna ATM S.A. została wybrana jako najbardziej korzystna w przetargach Ministerstwa Finansów, Krajowego Biura Wyborczego, Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, Centrum Usług Wspólnych, Agencji Rynku Rolnego oraz Agencji Nieruchomości Rolnych. Podpisane umowy na usługi kolokacji, transmisji danych i dostępu do Internetu mają charakter abonamentowy i będą realizowane także w nadchodzących latach.

ATM S.A. jest wiodącym na polskim rynku dostawcą rozwiązań telekomunikacyjnych, m.in. w zakresie szerokopasmowej transmisji danych, dostępu do sieci Internet, a także kolokacji i hostingu. Spółka posiada własną infrastrukturę telekomunikacyjną, która obejmuje ogólnopolską szkieletową sieć światłowodową oraz osiem sieci metropolitalnych łączących najważniejsze centra biznesowe i węzły telekomunikacyjne w największych miastach Polski. ATM S.A. świadczy też usługi w oparciu o trzy centrach danych w Polsce o łącznej powierzchni ponad 5800 m kw. brutto.

W gronie klientów ATM S.A. dominują operatorzy telekomunikacyjni, media i portale internetowe. Usługi ATMAN cieszą się rosnącym uznaniem także wśród instytucji rynku finansowego. Stabilne źródło przychodów gwarantują spółce wieloletnie kontrakty na usługi telekomunikacyjne o charakterze abonamentowym.

 
Płatności zbliżeniowe w telefonach Orange
PDF
14.03.2011.

OrangeOrange rozpoczyna świadczenie usług płatności zbliżeniowych NFC (Near Field Communition). Partnerami są Bank Zachodni WBK i organizacja płatnicza MasterCard wraz z partnerem technologicznym Gemalto (TSM). W pierwszym etapie z płatności zbliżeniowych w systemie PayPass będzie mogło skorzystać około dwóch tysięcy klientów Orange.

Uruchomienie płatności zbliżeniowych NFC w Orange, to największe wdrożenie tego typu usługi w skali kraju. W czasie pilotażu zostanie wykorzystana pełna infrastruktura systemu płatności zbliżeniowych, dzięki czemu klienci skorzystają z funkcjonalności odpowiadających rozwiązaniu docelowemu. W odróżnieniu od większości usług testowanych na rynku, zastosowane zostanie rozwiązanie Trusted Service Manager, które umożliwi zdalne wgrywanie aplikacji płatniczej na kartę SIM NFC, dla tak dużej grupy klientów. Oprócz zwiększenia bezpieczeństwa, ułatwi to aktywowanie usługi eliminując konieczność osobistej wizyty w banku czy placówce operatora. Pilotaż potrwa do końca sierpnia 2011 roku, jednak przystąpienie do niego będzie możliwe jedynie przez pierwsze trzy miesiące. Korzystanie z usługi będzie bezpłatne.

By poczuć jak wygodnie płaci się „komórką”, wystarczy mieć rachunek w Bank Zachodni WBK, a podpisując nową lub przedłużając dotychczasową umowę z Orange, wybrać telefon Samsung Avila z funkcją płatności zbliżeniowych. Osoby, które skorzystają z oferty, będą mogły płacić telefonem we wszystkich punktach akceptujących płatności zbliżeniowe. Dodatkowo transakcje będą nagradzane punktami w Programie Bonusowym PAYBACK, którego Orange i Bank Zachodni WBK są partnerami. Podczas każdej płatności telefon będzie się zachowywał jak wszystkie inne urządzenia z technologią MasterCard PayPass, pozwalając na transakcje zbliżeniowe bez względu na kwotę z zastrzeżeniem, że przy zakupach o wartości powyżej 50 złotych konieczne będzie ich potwierdzenie numerem PIN.

Dzięki usłudze płatności zbliżeniowych można szybko płacić m.in. w placówkach handlowo – usługowych takich jak: Empik, Smyk, coffeeheaven, Douglas, Żabka, McDonald's, Venezia, Kakadu, w sklepach komputerowych Sferis, w księgarniach Matras, na stacjach paliw Shell, w biletomatach na terenie Warszawy, czy na wybranych stadionach Ekstraklasy oraz wielu innych miejscach, akceptujących płatności MasterCard PayPass i Maestro PayPass.

Ten projekt to kolejny dowód na to, że możliwości telefonu komórkowego są właściwie nieograniczone Udostępniając naszym klientom telefony z aplikacją płatniczą, otwieramy kolejny, po komunikacji czy rozrywce obszar, w którym rozwiązania Orange i partnerów mogą ułatwiać życie. Usługa płatności za pomocą telefonu PayPass doskonale wpisuje się w naszą strategię oferowania innowacyjnych i przyjaznych rozwiązań dla każdego. Wierzę, że spodoba się ona naszym klientom i przyczyni się do upowszechnienia tej formy płacenia” – komentuje Mariusz Gaca, Prezes PTK Centertel, operatora sieci Orange.

„Od wprowadzenia płatności zbliżeniowych w Polsce BZ WBK pozostaje w awangardzie, oferując swoim klientom pierwszą kartę w technologii PayPass, pierwszy zegarek, pierwszy brelok. Dlatego projekt płatności mobilnych to dla nas następny, naturalny krok w rozwoju oferty. Nasi klienci to ludzie otwarci na innowacje, dynamiczni, dlatego wierzymy, że płatności mobilne w technologii MasterCard PayPass zostaną bardzo dobrze odebrane i staną się ważnym elementem budowania naszej przewagi konkurencyjnej” – mówi Tadeusz Kościński z Banku Zachodniego WBK.

 
Europejskie Finały World Cyber Games 2011 w Polsce
PDF
08.03.2011.

Polska została gospodarzem Europejskich Finałów World Cyber Games 2011, największego turnieju gier komputerowych na Starym Kontynencie. W latach ubiegłych mistrzostwa organizowane były w Niemczech.

Europejskie Finały World Cyber Games 2011, których sponsorem jest marka Samsung, odbędą  się jesienią br. Areną e-sportowej rywalizacji będzie jedno z bardziej prestiżowych miejsc wystawienniczo - konferencyjnych w kraju. W cyber zmaganiach weźmie udział ok. 300 graczy z całej Europy, w tym silna reprezentacja z Polski wyłoniona w krajowych finałach World Cyber Games. Potwierdzenia wymaga lista gier, w jakich konkurować będą ze sobą gracze. Prawdopodobne jednak, że będą to: FIFA 11, Counter - Strike, Starcraft II, Trackmania: Nations Forever, Asphalt 5 i Guitar Hero.

Prestiżowe turnieje w grach komputerowych organizowane były dotąd w takich krajach jak: Korea Południowa, Chiny, Niemcy, Włochy, Szwecja, Francja czy Stany Zjednoczone. Teraz do tego grona, jako organizator Europejskich Finałów World Cyber Games 2011, dołącza Polska. To duże wyróżnienie i wielka odpowiedzialność, jednak jesteśmy przekonani, że turniej ten zapisze się na kartach historii e-sportu wielkimi literami –
twierdzi  Kyung Sik Choi, Prezes Samsung Electronics Polska.

Polski rynek gier komputerowych jest w fazie dynamicznego rozwoju. Polacy już nie tylko masowo oddają się wirtualnej rozrywce, ale też z sukcesami produkują gry i wygrywają w e-sportowej rywalizacji na światowych turniejach. Organizacja tak dużego wydarzenia jest więc dla organizatorów i sponsorów szansą dotarcia do aktywnej i szerokiej publiczności.

Europejskie Finały World Cyber Games 2011 dołączają do innych dużych imprez, które były lub będą zorganizowane w naszym kraju, jak: Mistrzostwa Europy Kobiet w siatkówce w 2009 roku; Mistrzostwa Europy Mężczyzn w koszykówce w 2009 roku; Mistrzostwa Europy Kobiet w koszykówce w 2011 roku; Mistrzostwa Europy w tenisie stołowym w 2011 roku, czy Mistrzostwa Europy w piłce nożnej w 2012 roku.

Komputerowi gracze będą mieli do dyspozycji 200 zestawów komputerowych. Według szacunków Euro RSCG 4D – firmy odpowiadającej za kompleksową organizację wydarzenia na rynku polskim, 4-dniowe rozgrywki mają szansę zgromadzić nawet 20 tysięczną widownię. Chcemy by wydarzenie miało możliwie jak najlepszą, światową oprawę, dlatego przygotowania do Europejskich Finałów World Cyber Games 2011 ruszają już dziś. Wszystkich zainteresowanych jego wsparciem zapraszamy do współpracy – mówi Sylwia Ziemacka, Event Director w Euro RSCG 4D.

 
Lojalny e-klient
PDF
07.03.2011.

Jaką rolę odgrywają systemy personalizowanej rekomendacji w budowie lojalności
i satysfakcji klientów? Dzięki nowoczesnym systemom informatycznym, e-sklepy starają
się jak najlepiej poznać swoich klientów i sprostać ich wymaganiom.

 

Poznaj swojego klienta

 

Znajomość potrzeb i motywacji klientów jest jednym z najważniejszych czynników generujących sukces. Tworzenie długotrwałych relacji sprzedawca – klient jest niezwykle ważne, ponieważ generuje zwiększone zyski. Dlatego e-sklepy, które pragną odnieść sukces na rynku muszą bezustannie dbać o odpowiedni poziom satysfakcji i zadowolenie klienta.

 

Sklepy internetowe zyskały na popularności ponieważ są idealnym rozwiązaniem dla osób ceniących wygodę i oszczędność czasu. Biorąc to pod uwagę, należy zastanowić się jak zapewnić potencjalnemu konsumentowi udane zakupy, w krótkim czasie? Idealnym rozwiązaniem są inteligentne systemy personalizowanej rekomendacji, które na podstawie clickstreamów – gromadzonych danych o zachowaniach użytkownika na stronie sklepu – automatycznie proponują odpowiednie produkty, konkretnym użytkownikom. Ponadto zważając na szybkość zmiany danych odnośnie zachowania klientów w sieci, należy równie szybko i trafnie dopasować indywidualnie ofertę dla określonych osób. W takich sytuacjach doskonale sprawdzają się systemy takie jak Quartic, które automatycznie analizują zachowania użytkownika, na podstawie których identyfikowane są jego potrzeby, a następnie na witrynie sklepu prezentowane są produkty, które mogą spełnić jego oczekiwania.

 

Jak zbudować lojalność i satysfakcję u swoich klientów?

 

W celu utrzymania właściwego poziomu satysfakcji i lojalności wśród potencjalnych oraz stałych klientów, właściciele e-sklepów powinni przestrzegać pewnych zasad. Najważniejszym jest skupienie się na zastosowaniu adekwatnych narzędzi służących badaniu potrzeb klientów i preferowanych przez nich sposobów ich zaspokajania, a także monitorowania poziomu satysfakcji z zakupionych towarów lub usług. Bardzo ważnym jest, aby korzystać z określonych standardów, które będą świadczyć o niezmiennym zainteresowaniu klientem, jego przyzwyczajeniach i oczekiwaniach. Istotna jest systematyczna obserwacja działań i narzędzi jakie wykorzystują firmy konkurencyjne. Dzięki takim analizom można dostrzec braki i błędy we własnej działalności, można znaleźć inspirację na wdrożenie narzędzi, które wzbogacą naszą działalność. Wiele księgarni internetowych może czerpać przykład z empik.com czy merlin.pl, których sprzedaż wzrosła dzięki zastosowaniu inteligentnego systemu personalizowanych rekomendacji zakupowych Quartic.

 

A jak sami właściciele e-sklepów postrzegają obecną sytuację na rynku handlu internetowego? Jak donoszą najnowsze badania Gemius „E-commerce 2010 w Polsce.
E-sklepy.” aż 37% przedsiębiorców twierdzi, że sytuacja jest lepsza niż w ciągu ostatnich kilku miesięcy i stopniowo się poprawia. Z czego wynika to zadowolenie? Otóż zyski tych
e-sklepów zwiększyły się, dodatkowo firmy te stosują profesjonalne systemy rekomendacji zakupowych, oraz kładą duży nacisk na dbanie o stałych klientów poprzez: promocje, programy lojalnościowe, wyprzedaże. Przeciwieństwem jest grupa 34% firm, która posiada własnych sklep internetowy i nie jest zadowolona z aktualnej sytuacji finansowej. Ci sami właściciele skupiają się wyłącznie na sprzedaży aukcyjnej, która porównywalna jest do sprzedaży tradycyjnej, ponadto na swojej witrynie nie stosują personalizowanych rekomendacji zakupowych.

 

Co nam dają personalizowane rekomendacje w naszym sklepie?

 

Według raportu Gemius 2010 wynika, że właściciele sklepów internetowych sięgają po to rozwiązanie przede wszystkim, aby lepiej dopasować ofertę do potrzeb użytkowników, zwiększyć: sprzedaż w sklepie, lojalność i satysfakcję klientów, użyteczność i komfort korzystania ze sklepu. Dzięki personalizowanym rekomendacjom zakupowym, strona sklepu staje się bardziej przyjazna dla klienta, ponieważ prezentuje mu ofertę, której aktualnie poszukuje. W ten sposób klienci w krótkim czasie, znajdują to czego poszukują,
a to bezpośrednio przekłada się na zwiększenie wartości koszyka i zadowolenie z udanych zakupów.

 

Firmy, zorientowane przede wszystkim na klienta wdrażają oprogramowanie, które pozwala gromadzić i identyfikować potrzeby w trakcie wizyty w sklepie, w sposób umożliwiający dostarczenie lepszych produktów i usług zainteresowanym użytkownikom. Budowa
i utrzymanie satysfakcji użytkownika na wysokim poziomie powinno być nadrzędną zasadą, którą kierują się przedsiębiorcy w swoich działaniach marketingowych. Jeżeli klient nie jest zadowolony ze sposobu realizacji zakupów, to wówczas sklep traci szansę na zwiększenie wartości koszyka wygenerowanej przez klienta. Zastosowanie przez e-sklepy strategii pro-konsumenckich wymaga usprawnienia procesu poprzez zastosowanie nowoczesnych technologii i oprogramowań. Mamy tu do czynienia z przejściem z tradycyjnego marketingu masowego na marketing indywidualnej relacji. Technologie internetowe, dają możliwość identyfikacji każdego użytkownika platformy sprzedażowej. Dzięki analizie jego zachowań na stronie, sklep może identyfikować jego potrzeby i odpowiedzieć dopasowaną ofertą.

 

Należy pamiętać, że lojalni klienci są najcenniejszymi użytkownikami, bo przynoszą największe korzyści firmie. Ponadto lojalny klient, który jest w pełni usatysfakcjonowany chętnie udziela informacji o produktach pochodzących z danego e-sklepu, jest to dla przedsiębiorcy najbardziej wiarygodna reklama.

 

Zmiany rynkowe wywołane przez progres technologiczny doprowadziły do sytuacji, gdzie kluczowym elementem marketingowym jest lepsze poznanie i zrozumienie potrzeb klienta, które należy szybko i precyzyjnie zaspokoić, co zaowocuje satysfakcją i lojalnością konsumenta wobec naszej marki, a to przełoży się na zwiększenie zysków.

 

 

QUARTIC to inteligentny system personalizowanych rekomendacji dla e-biznesu. Oferujemy rozwiązania zarówno dla rynku e-commerce, jak i dla portali internetowych.

 
<<  start < poprz. 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 nast.  > koniec >>

Pozycje :: 1207 - 1215 z 1386




mobile-fuck-videos