Strona korzysta z plik�w cookies w celu realizacji us�ug zgodnie z Polityk� Plik�w Cookies. Mo�esz okre�li� warunki przechowywania lub dost�pu do plik�w cookies w Twojej przegl�darce.X

WROCŁAW - codziennie prezentujemy zebrane w jednym miejscu - aktualne i najnowsze oferty pracy w branży IT! Bądź na bieżąco!
facebook
Partnerem portalu WroclawIT.pl jest






PRACA WROCŁAW - zadbaj z nami o swoją karierę, zobacz kto obecnie najwięcej rekrutuje w IT:


Capgemini Polska
poszukuje osób na stanowiska:


Sii Sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:


TAURON Obs?uga Klienta sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:
Zobacz wszystkie oferty pracy ››
Biznes, branża IT
Inteligentne systemy rekomendacji szansą dla e-sklepów
PDF
20.01.2011.

Gwałtowny rozwój technologii, który miał miejsce w ostatnich latach przyczynił się do powstania inteligentnych systemów rekomendacji. Najnowsze badania wskazują, że personalizowana rekomendacja skutecznie przyczynia się do wzrostu sprzedaży
w e-sklepach.

 

Jak wynika z raportu e-commerce 2010, przeprowadzonego przez Gemius, coraz więcej
e-sklepów próbuje wykorzystać dostępne narzędzia internetowe wspomagające sprzedaż
i relacje z klientem. Według ostatnich badań Voivici w USA panującym trendem w e-biznesie są inteligentne systemy personalizowanej rekomendacji, w Polsce sytuacja wygląda nieco inaczej. W 2009 roku Praktycy.com przeprowadzili badania na 100 polskich
e-sklepach, wynika z nich, że platformy sprzedażowe stawiają przede wszystkim na sprawną realizację zamówienia. Tendencja ta jednak stopniowo się zmienia, a właściciele sklepów internetowych podejmują pierwsze próby podążania za światowym trendem personalizowanej rekomendacji.

 

Obecnie możemy zauważyć na światowym rynku branży e-commerce stopniowy wzrost liczby sklepów internetowych, które wprowadzają zaawansowane mechanizmy personalizujące. Jeszcze do niedawna były one nowością, dostępną tylko dla potentatów
e-commerce, jak Amazon.com, który jako jeden z pierwszych zastosował techniki personalizowanych rekomendacji w swoim sklepie.. Liczba dostawców ofertujących systemy personalizowanych rekomendacji w ostatnich latach zaczęła się znacznie rozwijać, tym samym na personalizację swojej oferty mogą sobie pozwolić zarówno duże, jak również mniejsze sklepy internetowe.

 

Wiele raportów i badań m.in. „E-commerce w Polsce 2010.
E-sklepy.” wskazują na fakt, że personalizowane rekomendacje są kluczem do zwiększenia sprzedaży. Z badań Voivici wynika, że Stanach Zjednoczonych ponad połowa właścicieli sklepów internetowych (57%) oferuje rekomendacje odpowiadające profilowi klienta, 25% zamierza je wprowadzić do swojej działalności. Z kolei w Polsce dopiero co trzeci e-sklep oferuje proste rekomendacje do produktów typu – Klienci, którzy kupili, kupili również.

 

Stosowane rozwiązania w polskich sklepach zazwyczaj opierają się na prostej statystyce: jakie inne produkty sprzedały się z tym konkretnym. Te algorytmy bardzo często pokazują na liście rekomendacji bestsellery i te produkty, które sprzedały się w znacznym nakładzie. Jednak jest to istotna wada, ponieważ zaprezentowanie tylko tej części asortymentu stanowi max 20% całego katalogu, który zazwyczaj sprzedaje się w sklepie. Jest to znaczne uproszczenie collaborative filtering, który stosuje Amazon.com, który jest w stanie pokazać całą paletę produktów, ponieważ oprócz zakupów bazuje on również na danych
o zachowaniach użytkowników na serwisie takich jak – ocenianie produktów, czas spędzony na stronie produktów, nawigacja po stronie, wpisywane frazy w wyszukiwarce i wiele innych.

 

Na platformie amerykańskiego giganta spotykamy inne dodatkowe sekcje, dzięki którym poruszanie się i odnalezienie produktu na witrynie jest proste i szybkie np. „Użytkownicy, którzy oglądali tą pozycję, ostatecznie kupili”, jest przykładem podążania i analizowania zachowań użytkownika w serwisie, które bardzo często zwieńczone jest zakupem konkretnej pozycji. Dodatkowo, strona główna Amazon.com automatycznie dostosuje prezentowane produkty, pod potrzeby użytkownika, które wynikają z historii jego aktywności w sklepie. Na podstawie analizy zachowań i kroków jakie podejmują nasi użytkownicy jesteśmy w stanie zdobyć unikalne informacje, jaki produkt może spotkać się z aprobatą naszego klienta. Taki zasób wiedzy jest niezwykle cenny dla właścicieli sklepów internetowych, ponieważ precyzyjnie dopasowana oferta i strona sklepu do potrzeb klienta, zwiększają szansę na zakup sugerowanego produktu

 

Personalizowane rekomendacje produktów przynoszą duże korzyści, zarówno klientom, którzy otrzymują od razu to czego szukają, oraz sprzedawcom którzy mają szansę na zwiększenie przychodów. Ponadto istotną korzyścią są również długofalowe korzyści, jak wyższy stopień zaangażowania klienta, który w dłuższej perspektywie zaowocuje jego lojalnością. Inteligentne systemy personalizowanych rekomendacji podpowiadają nam automatycznie, co może nam się spodobać, starając się dostosować zawartość strony do naszych upodobań w momencie kiedy ją oglądamy, oceniając nasze preferencje przy pomocy wielu skomplikowanych algorytmów i technik m.in. sztucznej inteligencji.

 

Systemy personalizowanej rekomendacji nie tylko są wykorzystywane w sklepach internetowych, znajdują one zastosowanie wszędzie tam, gdzie chcemy zwiększyć parametry, takie jak: sprzedaż, czas przebywania użytkownika na stronie, jego satysfakcję
z trafnych wyborów oraz dopasować ofertę indywidualnie do potrzeb konkretnego klienta.

 

Rok 2010 w Polsce pomimo widma kryzysu gospodarczego, okazał się aktywny pod względem rozwoju sklepów internetowych. Jak podają wyniki badań Gemius 33%
e-sklepów odnotowało zwiększone zyski, a ok. 40% dostrzegło wzrost obrotów. Eksperci przewidują, że w roku 2011 wykorzystanie w swojej działalności inteligentnych systemów personalizowanej rekomendacji będzie jednym z wiodących trendów w branży e-commerce. Jest to tematyka, która silnie się rozwija w obrębie budowania relacji z klientem. Z pewnością za popularnością takiego rozwiązania w e-sklepach przemawia fakt, że na podstawie analizy zachowania klientów możemy dokonywać usprawnień na stronie i realizować efektywniejsze kampanie sprzedażowe. Przykładem świadczącym o rosnącym popycie na rekomendacji rozwiązania personalizacji rekomendacji są badania Nielsen Norman Group, wedle których aż 34% użytkowników e-sklepu natychmiast opuszcza jego witrynę, ponieważ nie może odszukać dostępnych i interesujących go produktów, a 50% użytkowników próbuje zidentyfikować produkty korzystając z okna wyszukiwania. Właściciele sklepów internetowych powinni zrozumieć, że użytkownicy stają się kupującymi dopiero wtedy, kiedy e-sklep jest w stanie sprostać ich wymaganiom i potrzebom, poprzez oferowanie w sposób przejrzysty i szybki produktów. Aby zwiększyć sprzedaż, funkcjonalność strony musi być przede wszystkim zorientowana na: zrozumienie potrzeb potencjalnego klienta (jego preferencji), znajomość asortymentu sklepu (włączając w to unikatowe cechy produktów), błyskawiczne prezentowanie dopasowanej do potrzeb oferty oraz szybkie doprowadzenie klienta do produktów, które potrzebuje.


Z najnowszych badań przeprowadzonych przez Gemius w 2010 roku wynika, że utrzymanie stałego, zadowolonego klienta wymaga pięciokrotnie niższych nakładów finansowych, niż pozyskanie nowego klienta. Posiadanie lojalnego, zadowolonego klienta jest na wagę złota, dlatego warto zaufać i zainwestować w systemy personalizowanej rekomendacji. Jednym
z najbardziej istotnych czynników sukcesu e-sklepów są inteligentne systemy wspomagające
e-commerce, ponieważ to one w sposób rzetelny i dokładny pomagają rekomendować gamy produktów konkretnym użytkownikom.

 

 Ponadto należy wziąć pod uwagę przeszkody, które stają na drodze do samodzielnego wprowadzenia personalizowanych rekomendacji w e-sklepie. Istotną barierą jest fakt, że nie każdy właściciel sklepu posiada specjalistyczną wiedzę, która sprawi, że system rekomendacji będzie wysokiej jakości i przyniesie oczekiwane rezultaty. Wprowadzając system rekomendacji niskiej jakości, będziemy polecać klientowi produkty, które są nietrafione. Koszt zbudowania dedykowanego systemu dla sklepu, który wykorzystywałby metody zbliżone do tych, który wykorzystuje np. Amazon.com wiązać się będzie z bardzo dużymi wydatkami na badania i rozwój, co stanowi znaczący problem dla właścicieli większości sklepów internetowych. Alternatywą mogą być systemy, które proponują wysokiej jakości personalizowane rekomendacje w formie wynajęcia oprogramowania jako usługi (SaaS – Software as a Service). Przykładem takiego systemu jest system Quartic produkt wprowadzony przez polską firmę Data Force Group.

 

Warto zastanowić się nad korzyściami jakie oferuje wynajęcie specjalistów w dziedzinie systemów personalizowanych rekomendacji. Odpowiednie dobranie systemu rekomendacji może przyczynić się do wzrostu współczynnika konwersji, większej wartości składanych zamówień oraz zwiększy współczynnik CTR produktów. O efektywności wdrożenia takiego oprogramowania przekonały się już największe polskie sklepy internetowe m.in. empik.com, electroworld.pl czy merlin.pl.

 
Turysto na koń!
PDF
18.01.2011.

ComarchW grudniu 2010 roku konsorcjum firm Comarch SA i LTC Sp. z o.o. podpisało umowę z Urzędem Marszałkowskim w Łodzi na „Dostawę oraz wdrożenie systemu informatycznego i nawigacji szlaku konnego oraz monitorowanie jeźdźca i konia w ruchu dla projektu „Turystyka w siodle - infrastruktura innowacyjnego i unikatowego produktu turystycznego””.

W ramach nowatorskiego w skali kraju projektu tworzone jest ponad 1800 kilometrów tras do uprawiania turystyki konnej, wraz z odpowiednią infrastrukturą i oznaczeniem szlaków. „Turystyka w siodle” obejmuje swym zasięgiem teren województwa łódzkiego (i województw sąsiednich) w obszarach bardzo atrakcyjnych pod względem turystycznym z dobrymi warunkami do uprawiania jeździectwa.

Budowa takiej sieci turystycznej to oczywiście nie tylko oznaczenia tras, montaż poideł i tworzenie miejsc do odpoczynku. W ramach swych zadań Konsorcjum zinformatyzuje proces nadzoru nad ruchem turystycznym oraz zbuduje infrastrukturę informatyczną Punktów Monitorowania Turysty Aktywnego zlokalizowanych na wytyczonych szlakach.

Z uwagi na wyposażenie turystów w urządzenia GPS będzie można sprawować stały nadzór nad ich bezpieczeństwem.

Pracownicy Call center będą zarówno otrzymywać informacje alarmowe od grup turystów podróżujących po szlaku jak i powiadamiać ich o ewentualnym zejściu z wytyczonej trasy. Dzięki wyposażeniu służb ratunkowych w podobne urządzenia możliwe będzie błyskawiczne zlokalizowanie osób wymagających pomocy medycznej.

W podobny sposób będą mogli korzystać z wytyczonych szlaków turyści piesi i rowerowi. Wartość projektu wyniosła ponad 9 milionów złotych netto.

 
Liczba abonentów szerokopasmowego dostępu mobilnego przekroczy miliard w 2011 roku
PDF
17.01.2011.

Ericsson
  • Liczba abonentów szerokopasmowego dostępu mobilnego zwiększy się dwukrotnie w ciągu roku
  • Zmienia się sposób korzystania z mediów i Internetu przez użytkowników
  • Wzrost mobilnego ruchu w sieci jest stymulowany przez smartfony, laptopy i tablety

W roku 2010 liczba abonentów szerokopasmowego dostępu mobilnego przekroczyła w skali globalnej pół miliarda. Ericsson szacuje, że do końca 2011 r. liczba ta podwoi się. Należy się spodziewać, że największa liczba nowych abonentów, ok. 400 mln, pojawi się w regionie Dalekiego Wschodu. W Ameryce Północnej i w Zachodniej Europie wzrost wyniesie po 200 mln.

Tempo wprowadzania szerokopasmowego dostępu mobilnego zwiększyło się dzięki szybkiemu rozwojowi smartfonów oraz laptopów i tabletów z funkcją łączności przy równoczesnym pojawieniu się sieci o wysokiej przepustowości. Użytkownicy smartfonów w coraz większym stopniu korzystają z mobilnych aplikacji i usług internetowych. Ilość ruchu mobilnego rośnie w skali globalnej bardzo szybko. W sierpniu 2010 r. Ericsson podał, że ilość ta wzrosła trzykrotnie w ciągu jednego roku.

Ubiegły rok był również pomyślny z punktu widzenia inicjatywy LTE (Long-Term Evolution). Ericsson podpisał jak dotąd kontrakty na sieci rdzeniowe i dostępowe LTE z 11 operatorami na całym świecie. Prawie połowa spośród ogólnej liczby 16 sieci dostarczonych przez Ericsson została już uruchomiona komercyjnie, a operatorzy i konsumenci zaczynają odczuwać korzyści z szybkiego dostępu zapewnianego przez LTE.

Sposób korzystania z mediów i Internetu przez użytkowników zmienia się w wyniku wprowadzenia szybkich sieci oraz udostępnienia różnych rodzajów urządzeń, w tym smartfonów. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez TeliaSonera wśród użytkowników LTE, ok. 23% respondentów częściej ogląda telewizję online, a ponad 46% częściej surfuje w sieci poza domem niż w domu.

Dzięki większej szybkości i małym opóźnieniom, sieci LTE umożliwiają strumieniową transmisję wideo, co przyciąga również użytkowników profesjonalnych, takich jak nadawcy telewizyjni i organy bezpieczeństwa publicznego.

Ericsson przewiduje, że do roku 2015 liczba abonentów szerokopasmowego dostępu mobilnego przekroczy 3,8 mld, z czego 95% będzie obsługiwanych przez sieci HSPA, CDMA i LTE.

 
WOŚP od technologicznej kuchni
PDF
16.01.2011.

4 miliony wejść z ponad 250 tysięcy lokalizacji przy paśmie ruchu wychodzącego na poziomie 20 mbit/s – to wyniki oglądalności sklepu internetowego Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w czasie Wielkiego Finału. Aby zapewnić bezawaryjne działanie strony przy tak ogromnym natężeniu ruchu, niezbędne jest odpowiednie zaplecze techniczne. Odpowiednie, czyli jakie?

 

Jak tłumaczy dr inż. Artur Pajkert, ekspert od rozwiązań internetowych dla biznesu z firmy Ogicom, aby zapewnić niezawodne działanie strony www w okresie wzmożonego ruchu Internautów niezbędny był indywidualnie dopasowany klaser serwerów dedykowanych oraz łącze internetowe. Rozwiązania te zagwarantowały, że w dniach, kiedy liczba wejść do sklepu znacząco i gwałtownie wzrosła obsługa zgłoszeń odbyła się bezproblemowo zarówno dla kupujących, jak i Fundacji.

 

Niezwykle istotna była także lokalizacja serwerów w ultranowoczesnej serwerowni dysponującej zasilaniem z wielu źródeł, łączami od 7 niezależnych operatorów oraz rozwiązaniami technicznymi i organizacyjnymi zapewniającymi całkowite bezpieczeństwo danych. Sam klaster serwerów został oparty na wydajnej konfiguracji sprzętowej gwarantującej szybkość przetwarzania danych oraz ogromną pojemność pamięci.

 

Dr inż. Artur Pajkert: - Podczas takiego przedsięwzięcia kluczowymi elementami są niezawodność oraz szybkość otwierania strony. Niezawodność, bo awaria przy tak wielkiej oglądalności, jaką WOŚP generuje podczas Wielkiego Finału, mogłaby oznaczać stratę znacznych przychodów, natomiast niedostateczna szybkość działania mogłaby zniechęcić do zrobienia zakupów w sklepie Orkiestry. Zależało nam na tym, aby żadna z tych sytuacji nie miała miejsca i dzięki pracy profesjonalnych administratorów i dobremu zapleczu technicznemu wszystko się powiodło.

 

O zaplecze technologiczne funkcjonowania sklepu internetowego Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w czasie Wielkiego Finału już po raz trzeci zadbała firma Ogicom, dostawca rozwiązań dla biznesu z dziedziny Internetu i telekomunikacji. Więcej szczegółów na www.ogicom.pl.

 
Zmiana w Zarządzie TP
PDF
16.01.2011.

TP SA14 stycznia Roland Dubois, zbliżając się do końca swojej 3-letniej kadencji Członka Zarządu TP ds. Finansów,  zdecydował się na rezygnację ze stanowiska.  

Od 17 stycznia jego obowiązki przejmie Jacques de Galzain  - Dyrektor Wykonawczy Grupy TP ds. Finansów,  który od ponad roku pełni funkcję Członka  Zarządu PTK ds. Finansów oraz Dyrektora Grupy TP ds. Rachunkowości. 

"Dziękuję Rolandowi za jego pracę w Zarządzie, duże zaangażowanie i znaczący wkład w rozwój Grupy TP. Życzę wielu nowych wyzwań i sukcesów.  Jednocześnie gratuluję Jacques’owi powołania na nową funkcję i życzę powodzenia"  - powiedział Maciej Witucki, Prezes Grupy TP
 
<<  start < poprz. 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 nast.  > koniec >>

Pozycje :: 1252 - 1260 z 1386




mobile-fuck-videos