IBM wprowadza mozliwosc bezplatnego testowania polskiej wersji LotusLive przez 30 dni
|
|
|
09.01.2011. |
IBM wprowadza mozliwosc bezplatnego testowania polskiej wersji LotusLive przez 30 dni. Konto testowe mozna zalozyc na stronie https://www.lotuslive.com/pl/.
LotusLive to pakiet rozwiazan dzialajacych w modelu cloud computing, na
który skladaja sie m.in. nowa poczta elektroniczna, rozwiazania
wspomagajace prace grupowa, zarzadzanie plikami oraz funkcjonalnosci
zintegrowane z rozwiazaniami partnerskimi, takimi jak aplikacja Skype.
W model cloud computing IT dostarczane jest jako usluga przez Internet.
Pakiet LotusLive umozliwia organizowanie spotkan elektronicznych,
wspóluzytkowanie plików, prowadzenie rozmów sieciowych, zarzadzanie
projektami i prace w sieci z potencjalnymi klientami.
Usluga poczty elektronicznej LotusLive Notes zapewnia przedsiebiorstwu
wysokiej klasy korporacyjna poczte elektroniczna, kalendarz i baze
kontaktów oparta na uznanym na rynku produkcie IBM Lotus Domino.
IBM dostarcza takze funkcje wspólpracy ze spolecznosciami w ramach
pakietów LotusLive Engage i LotusLive Connections. Czlonkowie takiej
Spolecznosci, którzy moga pochodzic
z róznych organizacji, maja mozliwosc wspóluzytkowania projektów, plików i zakladek,
a nawet udostepniania elektronicznych forów dyskusyjnych, w których moga uczestniczyc wszyscy czlonkowie spolecznosci.
Srodowisko LotusLive oferuje tez bogaty zestaw funkcji dzieki
zintegrowaniu z rozwiazaniami partnerów biznesowych. Przykladowo
integracja programu Skype pozwala korzystac
z technologii VoIP w spolecznosci LotusLive. Daje dostep do kontaktów
Skype i umozliwia wspólprace w czasie rzeczywistym bezposrednio w
srodowisku LotusLive. Z kolei aplikacja Salesforce.com umozliwia
uzytkownikom systemu CRM Salesforce korzystanie z komponentów LotusLive
za posrednictwem karty LotusLive dostepnej bezposrednio w srodowisku CRM
Salesforce.
„Coraz wiecej firm szuka sposobów na zminimalizowanie kosztów,
osiagniecie lepszych efektów, przy mniejszych nakladach oraz poszukuje
nowych sposobów scislejszej wspólpracy z klientami i partnerami” –
powiedzial Wojciech Wilk, konsultant ds. LotusLive w IBM Polska. –
„LotusLive umozliwia realizacje tych celów, a przy tym jest oferowany
przez firme godna zaufania w bezpiecznym i niezawodnym srodowisku”.
Z uslug LotusLive korzysta juz wiele firm na swiecie róznej wielkosci. Panasonic w oparciu
o LotusLive zapewnia swoim pracownikom efektywna komunikacje i wspólprace
w ramach swiatowej sieci klientów, partnerów oraz dostawców.
aatranslations, firma tlumaczeniowa sredniej wielkosci o zasiegu
ogólnoeuropejskim korzysta z licencji oprogramowania LotusLive przy
wspólpracy z 7.000 klientami oraz 700 tlumaczami w 20 krajach. Firma
Signature Mortgage Corporation ze Stanów Zjednoczonych, z uzyciem
narzedzi IBM LotusLive, umozliwia swoim klientom przeglad oraz
podpisywanie wniosków o kredyt hipoteczny w dowolnym miejscu. Celem jest
zminimalizowanie czasu przetwarzania wniosków z obecnego terminu
siedmiu dni do 24 godzin.
|
|
Zakończenie implementacji systemu TETY w Danone Polska i Żywiec Zdrój
|
|
|
06.01.2011. |
Ponad 60 zaoszczędzonych
godzin miesięcznie dzięki wdrożeniu systemu TETA Personel.NET.
W dwóch fabrykach, na warszawskiej Woli i w
Bieruniu koło Tychów, produkowane są popularne serki i jogurty firmowane przez
lidera branży mleczarskiej spółkę Danone. W głównych siedzibach firmy oraz
platformach sprzedażowych w dużych miastach pracuje blisko 1 400 pracowników.
Nie dziwi wiec fakt, że według zarządu firmy, obszarem, który mógł i powinien
stać się bardziej wydajny był Dział Personalny.
„Danone to firma o wysokich
standardach w zakresie zarządzania kadrami. Mamy bardzo dobrze usystematyzowane
procedury związane z obsługą procesów dotyczących zarządzania zespołem, m.in. z
przyjęciem nowych pracowników, a także z rozwiązaniem umowy o pracę, czy z
obiegiem dokumentów. Chcieliśmy jednak zautomatyzować te procesy, aby ułatwić
pracownikom załatwianie ich spraw, a także wspomóc kierowników, którzy pracują
poza biurem centrali, w odległych lokalizacjach.” – mówi Marzena
Popowska, Kierownik Działu Kadr i Płac w firmie Danone.
Ponieważ praca na systemie DOS-owym uniemożliwiała firmie
sprawną obsługę swoich pracowników, Danone postanowił zainwestować w produkty
firmowane przez TETĘ SA. Wdrożenie objęło: system kadrowo-płacowy TETA Personel.Net oraz 7 modułów
tworzących oprogramowanie HRM: eKartoteka Pracownicza, eRaportowanie,
eUrlopy, eRCP, eOcena Pracownicza, eSzkolenia
i eAbsencje.
„Większość prac w systemie była wykonywana ręcznie, nie mieliśmy
możliwości wykonywania zbyt wielu importów danych. Chcieliśmy to zmienić, bo
zdawaliśmy sobie sprawę, że można to zautomatyzować i zaoszczędzić sporo czasu
pracy.” – podkreśla Marzena
Popowska.
Do
głównych korzyści wynikających z implementacji nowego systemu Danone zalicza znaczną
oszczędność czasu pracy działu HR,
skrócenie okresu przepływu dokumentów, kontrolę systemu w zakresie
bezpieczeństwa danych, a także możliwość wymiany zunifikowanych informacji
z innymi firmami Grupy Danone.
Istotnym faktem jest także to,
że oprogramowanie firmy TETA zostało wdrożone nie tylko w firmie Danone, ale
także w części Grupy Danone – przedsiębiorstwie Żywiec Zdrój.
Case study wdrożenia dostępne
na stronie: http://www.teta.com.pl/referencje-opisy-wdrozen.php
|
|
Ambasador - żak poszukiwany
|
|
|
04.01.2011. |
Studiujesz na Politechnice Wrocławskiej? Angażujesz się
aktywnie w życie uczelni? Masz głowę pełną
ciekawych pomysłów? Chcesz rozwijać swoje
umiejętności i zdobyć doświadczenie zawodowe? Jeśli tak - zostań ambasadorem
marki.
Projekt
autorstwa wrocławskiej firmy SENTE Systemy Informatyczne, twórcy i dostawcy
oprogramowania klasy ERP, skierowany jest do studentów II-IV roku studiujących
dziennie lub zaocznie na PWr.
Udział w
programie daje studentom możliwość udowodnienia swojej kreatywności. Aby wziąć
w nim udział, wystarczy wysłać CV wraz z propozycją własnych pomysłów,
związanych z promocją tej marki, na adres:
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
. Autorzy
najbardziej interesujących, nowatorskich rozwiązań, będą mięli szansę je
samodzielnie zrealizować, a jako przedstawiciele firmy, otrzymają prawo
reprezentowania jej w swoim środowisku.
Najlepsi
żacy, zaproszeni do udziału w stażu, będą mogli zdobyć umiejętność prowadzenia
projektów, realizować własne pomysły i zyskać nowe kompetencje. A ponadto,
otrzymają cenne referencje i rekomendacje.
Dlaczego
firma kieruje inicjatywę do studentów tej uczelni? - Od kilku lat
współpracujemy z różnymi wrocławskimi szkołami wyższymi, jednak najczęściej
trafiają do nas studenci właśnie z Politechniki Wrocławskiej. Ma to oczywiście
związek z profilem zajęć prowadzonych przez tę uczelnię, która naszym zdaniem
doskonale przygotowuje do pracy m.in. programisty, czy wdrożeniowca systemów
ERP – mówi Małgorzata Grelich, odpowiedzialna za HR w SENTE Systemy
Informatyczne.
Program pod patronatem Biura Karier PWr., będzie
realizowany przez cały 2011 rok.
O SENTE
Systemy Informatyczne Sp z o.o.
Firma od
2000 roku projektuje i wdraża zintegrowane systemy ERP, wspomagające
zarządzanie w średnich i dużych przedsiębiorstwach. Sztandarowym produktem
firmy jest zintegrowana aplikacja SENTE eSystem. To nowoczesny system
informatyczny klasy ERP/MRPII, przeznaczony dla przedsiębiorstw różnej
wielkości, m.in. handlowych, produkcyjnych i usługowych. Wspomaga zarządzanie
logistyką, finansami i księgowością, kadrami i płacami, relacjami z klientem, produkcją, magazynem
wysokiego składu, obiegiem dokumentów i workflow oraz e-commerce. W kształtowaniu
swojej oferty firma korzysta z technologii m.in. firm IBM, Microsoft i Borland.
Jego
główne atuty to: duża elastyczność, łatwość dostosowania do wysokich wymagań
klienta i prostota obsługi. To rozwiązanie kompletne, integrujące wszystkie
zasadnicze procesy w przedsiębiorstwie.
Spółka
oferuje również usługi outsourcingowe, wdrożeniowe i szkoleniowe w zakresie
nowoczesnych systemów informatycznych. Pomaga także polskim przedsiębiorstwom w
pozyskiwaniu unijnych funduszy na zakup technologii informatycznych oferowanych
przez siebie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Siedziba
spółki znajduje się we Wrocławiu. Firma ma oddział w Katowicach. Strona
internetowa: www.sente.pl.
|
|
Nexto na Androidzie
|
|
|
04.01.2011. |
Firma Nexto.pl, dystrybutor e-booków, audiobooków i prasy
elektronicznej, zaprasza do testów pierwszej polskiej aplikacji
umożliwiającej dostęp do tysięcy cyfrowych publikacji z zasobów Nexto.pl
na urządzeniach mobilnych z systemem operacyjnym Android. Oficjalnie
aplikacja będzie dostępna od 31 stycznia 2011 roku. Wersja testowa
aplikacji zostanie udostępniona wszystkim, którzy podadzą swój adres
email na stronie www.mobilenexto.pl.
Prace trwają
nieprzerwanie od 6 miesięcy. Zdajemy sobie jednak sprawę, iż żaden
produkt nie może być doskonały. Do doskonałości chcemy jednak zbliżyć
się z pomocą osób testujących aplikację. Stąd pomysł na udostępnienie
wersji beta jeszcze przed oficjalną premierą – mówi Bartłomiej
Roszkowski, prezes zarządu NetPress Digital, spółki prowadzącej
Nexto.pl.
Aplikacja Nexto obsługuje zakup, pobieranie oraz
czytanie lub słuchanie audiobooków i ebooków. Z aplikacji można
korzystać na telefonie lub tablecie z systemem Android (np. Galaxy Tab).
W ramach katalogu znajduje się ponad 7 tysięcy pozycji, w tym 3,5 tys.
bezpłatnych ebooków z działu klasyka. Użytkownicy mogą także
samodzielnie dodawać swoje ebooki i audiobooki wgrywając je na kartę
pamięci do katalogu nexto/user.
Aplikacja umożliwia
synchronizację biblioteki publikacji zakupionych w sklepie pomiędzy
urządzeniami z Androidem, na których została zainstalowana.
Synchronizacja obejmować też będzie tradycyjne konto dostępne przez
stronę internetową.
Oznacza to dostępność zakupionych publikacji
na różnych urządzeniach jednocześnie – mówi Roszkowski. – Zależy nam na
tym, aby zapewnić naszym Klientom pełną dostępność zakupionych ebooków
bez względu na to gdzie są, z jakiego urządzenia korzystają. Jeżeli masz
telefon lub tablet możesz korzystać z tego co masz. Jeżeli masz czytnik
zapewnimy Ci dostęp do książek bezpośrednio na Twoim e-czytniku.
Powyższe to pierwszy etap z szeregu innowacji planowanych na 2011 rok –
opisuje swoje dzieło szef Nexto. Nexto wybrało Androida nie bez
powodu. Jest to jeden z najdynamiczniej rozwijających się systemów
operacyjnych przeznaczonych na urządzenia mobilne. Według firmy
analitycznej Canalys już ponad 17% globalnego rynku smartfonów
obsługiwanych jest przez ten system, a sprzedaż telefonów z Androidem
wzrosła o ponad osiemset procent w porównaniu do ubiegłego roku.
Oficjalne
uruchomienie aplikacji zaplanowane jest na styczeń 2011 roku. Już teraz
Nexto.pl zaprasza zainteresowanych do przetestowania stabilnej wersji
beta aplikacji, która dostępna jest na system operacyjny Android w
wersji 1.6 lub wyższej.
Dla odwiedzających oficjalną stronę
aplikacji, mobilenexto.pl, dostępna będzie ograniczona liczba zaproszeń
do testów aplikacji. Dodatkowo każda osoba, która weźmie udział w
testach będzie brała udział w losowaniu telefonu Samsung Galaxy S.
|
|
Bezpłatne przenoszenie numeru w sieci TP
|
|
|
04.01.2011. |
Osoby, którzy chcą przenieść swój numer stacjonarny w sieci
Telekomunikacji Polskiej mogą to już zrobić bezpłatnie. TP zniosła
opłatę za tę operację dla wszystkich klientów, tak prywatnych jak i
biznesowych.
Do tej pory za usługę pobierana była opłata. W zależności od tego czy
klient korzystał z technologii PSTN czy ISDN było to odpowiednio: 61,00
zł lub 73,20 zł brutto. TP umożliwia przeniesienie numeru w obrębie tej
samej strefy numeracyjnej. Odbywa się ono na pisemny wniosek klienta,
złożony w salonie TP lub Orange.
Szczegóły oferty są dostępne na stronie www.tp.pl.
|
|
|