SENTE eSystem gotowy do zmiany VAT-u
|
|
|
13.12.2010. |
Wrocławska firma SENTE Systemy Informatyczne przygotowała aktualizację
własnego oprogramowania, w związku z planowanymi na 1. stycznia 2011 roku
zmianami wysokości stawek podatku VAT.
Będzie to pierwsza od
17. lat zmiana w podstawowych stawkach podatku od towarów i usług. W miejsce
22% stawki zostanie wprowadzona 23%, a obecnie obowiązująca 7% stawka zostanie
zastąpiona 5% i 8%. Wpłynie ona poważnie na bieżącą działalność
przedsiębiorstw, szczególnie w obszarze sprzedaży (logistyka) oraz finansów i
księgowości, dlatego firmy powinny być przygotowane na te zmiany. Nakłada to na
przedsiębiorców konieczność dostosowania wykorzystywanych przez siebie systemów
informatycznych do aktualnych wymogów prawa.
Aplikacja SENTE
eSystem jest zaprojektowana tak, aby umożliwić stosowanie dowolnego zestawu
stawek VAT bez konieczności modyfikowania lub aktualizowania oprogramowania.
Jednak najnowsze aktualizacje w obszarze logistyki, dotyczą możliwości
wygodnego przekodowania kartoteki towarowej na nowe stawki. W związku z tym konsultanci firmy SENTE Systemy
Informatyczne, odpowiedzialni za rozwój oprogramowania opracowali specjalny,
łatwy w użyciu mechanizm, który umożliwia klientom samodzielną i automatyczną
zmianę stawek w użytkowanym przez nich oprogramowaniu.
- To bardzo pomocne i praktyczne narzędzie,
zwłaszcza dla klientów mających bardzo rozbudowane kartoteki towarowe. Klient
może bowiem samodzielnie z wyprzedzeniem przygotować listę reguł i sprawdzić,
czy wszystkie towary otrzymają w nowym roku prawidłowe stawki VAT. W kluczowym
momencie, jedną funkcją w systemie stare stawki zostaną dezaktualizowane, a w
ich miejscu pojawiają się nowe. Dzięki mechanizmowi reguł, proces zmiany stawek
jest szybki i pozwala uniknąć pomyłek. Klienci w ramach abonamentu
aktualizacyjnego otrzymują mechanizm bezpłatnie, a będą mogli go wykorzystywać
w kolejnych latach do następnych zmian stawek podatku – tłumaczy dr inż.
Marcin Smereka, szef Działu Rozwoju Oprogramowania w firmie SENTE Systemy
Informatyczne.
Kolejna
aktualizacja w obszarze logistyki dotyczy cenników. Firma wprowadziła
mechanizm, który umożliwia klientom ustawienie specjalnego znacznika w każdym
cenniku. Dzięki niemu przy zmianie stawek VAT system pozwala zachować bez zmian
cenę netto lub brutto, w zależności od przyjętej przez przedsiębiorstwo
polityki cenowej.
Z kolei w obszarze
finansowo – księgowym aktualizacje dotyczą modułu ewidencji VAT. Tu zmianie
ulegają wydruki ewidencji VAT, w których na stałe wpisane są w kolumnach
aktualne stawki podatku oraz modyfikacje niektórych analiz, dotyczące rejestrów
VAT. Natomiast nowy wzór deklaracji VAT-7 i VAT-7K zostanie opracowany przez
firmę zaraz po jego publikacji przez Ministerstwo Finansów, w styczniu 2011
roku.
|
|
Od zera do milionera w internecie
|
|
|
13.12.2010. |
Zrobić biznes w internecie – o tym myśli twórca każdego
projektu, który pojawia się w sieci. Część pomysłodawców marzy, by
szybko sprzedać stworzony start-up. Inni najpierw pukają do drzwi
inwestorów z prośbą o finansowe wsparcie. Wszystkich łączy jedno –
determinacja. Są głodni sukcesu na miarę Google czy Skype. I choć
chętnych nie brakuje, a statystyki są bezlitosne, próbują. Siłę dają im
historie startupów, którym się udało.
Przykładem projektu, który odniósł sukces błyskawicznie – nawet jak
na internet – jest serwis CityDeal.pl. Witryna, dzięki której
użytkownicy mogą grupowo kupować produkty i usługi po bardzo
promocyjnych cenach, wystartowała 21 kwietnia tego roku z inicjatywy
czterech osób: Marcina Szałka, Karola Milewskiego, Andrzeja Morawskiego i
Stanisława Rozwadowskiego. Niespełna miesiąc później, bo 17 maja 2010
roku ogłoszono, że światowy potentat zakupów grupowych, amerykański
serwis Groupon został właścicielem przejmując 100% udziałów Citydeal.pl.
Twórcy serwisu zrobili szybki biznes i nadal rozwijają projekt już jako
pracownicy giganta zza Oceanu.
Trudno zbudować dochodowy
e-biznes bez nakładów finansowych. Nawet historia Naszej-klasy pokazuje,
że niejednokrotnie wzrost popularności wymusza na pomysłodawcy potrzebę
szukania inwestora. W projekt Maćka Popowicza zainwestował fundusz
European Founders, a następnie estoński Forticom. Podobnie jest w
przypadku projektów, które dopiero zaczynają swoją e-biznesową wędrówkę.
– Coraz trudniej zaistnieć na rynku bez wsparcia finansowego –
potwierdza Bartłomiej Knichnicki z funduszu Trinity Adventure. – Środki
potrzebne są nie tylko na stworzenie produktu, ale też na marketing,
biuro czy pensje dla pracowników. Tu z pomocą przychodzą inwestorzy,
którzy wykładają gotówkę w zamian za określony udział w projekcie.
Oprócz pieniędzy wnoszą swoje doświadczenie i kontakty, często
ważniejsze niż banknoty.
|
|
Comarch dla KRUS
|
|
|
13.12.2010. |
Kontrakt na dostawę
systemu klasy ERP o wartości 16 mln zł brutto podpisał Comarch z Kasą Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego. System będzie wspomagać kompleksowe zarządzanie KRUS
w zakresie zaopatrzenia, finansów, planowania, zasobów ludzkich, gospodarki
magazynowej i materiałowej.
Projekt dotyczy
wdrożenia Systemu Zarządzania stanowiącego komponent budowanego w KRUS
Zintegrowanego Systemu Informatycznego. Jest on finansowany z pożyczki jaką KRUS
otrzymał z Banku Światowego na realizację części „A” Poakcesyjnego Programu
Wsparcia Obszarów Wiejskich. Ma usprawnić działania KRUS, poprzez lepsze
zarządzanie informacją oraz zwiększenie efektywności procedur
administracyjnych.
Kontrakt, którego
wartość wynosi 16 mln zł brutto i obejmuje wdrożenie sytemu wspierającego
zarządzanie w KRUS w jego kluczowych obszarach, takich jak: finanse i
księgowość, budżetowanie, zarządzanie kapitałem ludzkim, zarządzanie środkami
trwałymi, zakupy i gospodarka magazynowa oraz procesy z zakresu Business
Intelligence.
- Warto podkreślić, iż zaproponowane
przez Comarch rozwiązanie będzie w pełni kompatybilne z koncepcją SOA,
stanowiącą jeden z kluczowych elementów strategii informatyzacji
KRUS – powiedział Krzysztof
Wilczyński, dyrektor Konsultingu Aplikacji, Comarch SA.
Realizowany przez
Comarch projekt oparty będzie na najnowszych wersjach aplikacji i technologii
firmy Oracle. Przy jego realizacji wykorzystane zostaną komponenty systemu
Oracle E-Business Suite 12.1 oraz Oracle Enterprise Performance
Management.
- Przyjęliśmy założenie, że wdrożony w
przyszłości system będzie miał istotny wpływ na lepsze zarządzanie informacją i
usprawnienie procesów wewnętrznych w KRUS. Przyczyni się to niewątpliwie do
poprawy obsługi naszych klientów oraz skuteczności działania organizacji, a w
przyszłości również pozytywnie wpłynie na racjonalizację kosztów jej
funkcjonowania. W kontekście postawionych celów oraz dużego znaczenia systemu,
pozytywną dla KRUS informacją jest fakt, że zespół projektowy, który został
dedykowany przez Comarch SA posiada bogate doświadczenie we wdrażaniu systemów
klasy ERP, a w szczególności rozwiązań opierających się na oprogramowaniu
Oracle – powiedział Mariusz
Ulicki, dyrektor Biura Informatyki i Telekomunikacji w
KRUS.
Z systemu docelowo
będzie korzystać 950 użytkowników i obsłuży on ponad 6000 pracowników KRUS.
Wdrożenie obejmie centralę i oddziały wraz z placówkami terenowymi. Przyjęte
przez KRUS założenia realizacji projektu przewidują także integrację z
posiadanymi obecnie systemami przy maksymalnym wykorzystaniu istniejących
rozwiązań i zasobów.
- Na uwagę zasługuje fakt, że
implementacja Oracle EBS w KRUS to dotychczas największe wdrożenie systemu klasy
ERP zrealizowane przez Comarch - dodaje Krzysztof
Wilczyński.
Comarch oprócz usług
związanych z wdrożeniem zaoferowanego rozwiązania, dostarczy także niezbędną
infrastrukturę sprzętową do realizacji projektu.
|
|
GOSIA BACZYŃSKA AMBASADORKĄ NOWEJ LINII PRALEK LG BIG IN
|
|
|
09.12.2010. |
GOSIA BACZYŃSKA AMBASADORKĄ NOWEJ LINII PRALEK LG BIG IN
Gosia
Baczyńska została ambasadorką nowej linii pralek LG BIG IN,
zaprojektowanej z myślą o najcenniejszych ubraniach kobiet na całym
świecie.
„Współpraca
z Gosią Baczyńską jest dla nas bardzo ważna. Wybraliśmy właśnie ją
ponieważ propozycje Gosi są kwintesencją klasycznej i stylowej, a
jednocześnie bardzo aktualnej mody pożądanej przez wszystkie kobiety.
Jako marka z innowacyjną technologią – ponad wszystko dbamy, aby
delikatne tkaniny były pielęgnowane z należytą starannością. Pralki Big
In to także unikalne wzornictwo, które doskonale wpisuje się w wizję
marki LG – właśnie dzięki niemu pozornie zwykłe urządzenie staje się
obiektem pożądania, które pomaga zadbać o to, co najcenniejsze w szafie
każdej kobiety” – powiedział Tomasz Aleksandrzak – dyrektor marketingu LG Electronics Polska.
Projektantka
zdecydowała się zostać ambasadorką nowej linii pralek LG BIG IN, gdyż z
własnego doświadczenia rekomenduje je jako najlepsze rozwiązanie dla
osób dbających o swoją garderobę i ponadczasowe kreacje, które wymagają
skutecznego, ale zarazem delikatnego prania. Sama używa nowej pralki LG
BIG IN w pielęgnacji swoich kolekcji.
Gosia
Baczyńska od 13 lat zajmuje czołowe miejsce wśród polskich projektantów
mody. Jej unikatowy styl rozpoznawalny jest nie tylko w Polsce, ale i
na świecie. Jej projekty są połączeniem nonszalancji, najlepszego stylu z
ponadczasową elegancją. Gosia Baczyńska to także ulubiona kreatorka
mody gwiazd oraz jedna z najbardziej nagradzanych projektantek w Polsce.
Gosia swoje kreacje tworzy z delikatnych oraz najbardziej ekskluzywnych
tkanin, które mogą być prane w nowej pralce LG BIG IN.
„Nie
znoszę oddawać ubrań do pralni. Trzeba wybrać się z domu a potem
pamiętać o odbiorze ubrań z pralni. Dlatego często ryzykowałam,
wkładając rzeczy do pralki, na dzień przed imprezą. Teraz to ryzyko
spada niemal do zera. Dzięki pralce LG BIG IN jestem pewna, że moje
najbardziej wymagające kreacje, nawet te z cekinami, mogę bez chwili
zastanowienia i ryzyka zniszczenia wyprać w pralce. Moje tkaniny
utrzymują swoją delikatność – mówi Gosia Baczyńska.
Także eleganckie wzornictwo sprawia, że pralka zaskakuje swoim wyglądem. Jej
funkcjonalność ułatwia życie, a całość stanowi niezbędny element
dopełniający obrazu stylowego i efektownego wnętrza, garderoby czy
łazienki. Pralka LG swoim wyglądem doskonale wpasowała się w pracownię
i Atelier projektantki.
Moda przemija, styl pozostaje
- jak mawiała Coco Chanel, teraz ponadczasowe i stylowe kreacje
stworzone przez najwyższej klasy projektantów można zatrzymać na jeszcze
dłużej – piorąc i pielęgnując je w pralce LG BIG IN w domu.
Niebawem otrzymają Państwo informacje o kolejnych etapach współpracy Gosi Baczyńskiej z firmą LG Electronics.
|
|
NIK wybrał Netię
|
|
|
08.12.2010. |
Najwyższa Izba Kontroli dołączyła do grona klientów Netii. Z
końcem listopada operator zakończył uruchamianie usług, które obejmą
m.in. dostęp do Internetu oraz usługi głosowe.
Netia
będzie jedynym operatorem usług telekomunikacyjnych dla Najwyższej Izby
Kontroli przez kolejne 3 lata dla sieci WAN oraz przez 4 lata dla usług
głosowych. Zakończone w listopadzie wdrożenie obejmuje zestawienie dla
centrali NIK oraz jej 16 delegatur usług m.in. dostępu do Internetu,
sieci WAN MPLS z backupami i świadczenia usług głosowych.
„Sprostanie
stawianym przez administarcję publiczną wymaganiom, zarówno pod
względem technicznym jak i prawnym, pokazuje jak bardzo jesteśmy
elastyczni w dostosowywaniu się do otoczenia biznesowego klienta” - powiedział Michał Ciemiński, Dyrektor Zarządzający Rynkiem Klientów Korporacyjnych Netia S.A. – „Jesteśmy dumni, że do grona naszych klientów dołączyła tak prestiżowa instytucja jak Najwyższa Izba Kontroli”.
Najwyższa
Izba Kontroli (NIK) to naczelny i niezależny organ kontroli państwowej z
misją strażnika grosza publicznego. Od ponad 90 lat NIK ocenia
funkcjonowanie państwa i gospodarowanie środkami publicznymi.
|
|
|
|
<< start < poprz. 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 nast. > koniec >>
|
Pozycje :: 1279 - 1287 z 1386 |