ATM S.A. zdobyła kontrakt w MON za 18,45 mln zł
|
|
|
30.11.2010. |
ATM S.A. dostarczy urządzenia sieciowe i oprogramowanie dla Departamentu Zaopatrywania Sił Zbrojnych MON.
Rozstrzygnięte
na korzyść ATM S.A. postępowanie przetargowe dotyczy dostawy sprzętu
sieciowego (aktywnego i pasywnego) wraz z niezbędnym oprogramowaniem, a
także dostawy i wdrożenia oprogramowania do modelowania i symulacji
sieci teleinformatycznej OPNET wraz z przeszkoleniem użytkowników.
Całkowita wartość kontraktu ATM S.A. z Departamentem Zaopatrywania Sił
Zbrojnych MON to 18,45 mln zł brutto.
W ramach zamówienia spółka
dostarczy m.in. routery, przełączniki, urządzenia typu firewall,
telefony IP, systemy wideokonferencji oraz takie elementy pasywne sieci,
jak np. przewody połączeniowe, konwertery światłowodowe i szafy
serwerowe.
ATM S.A. jest spółką teleinformatyczną, notowaną na Giełdzie
Papierów Wartościowych w Warszawie. Pod marką ATMAN świadczy usługi
telekomunikacyjne dla przedsiębiorstw i instytucji w oparciu o własne
sieci światłowodowe i centra danych. Najważniejsze składniki oferty ATM
to: dostęp do Internetu, szerokopasmowa transmisja danych oraz usługi
kolokacji i hostingu. Spółka świadczy także usługi telefoniczne oraz
outsourcingu telekomunikacyjnego. Głównymi odbiorcami usług są
operatorzy telekomunikacyjni, media tradycyjne i portale internetowe
oraz firmy z sektora finansowego, handlowego i przemysłowego.
Pozostałe spółki grupy kapitałowej ATM S.A. świadczą usługi
głównie w zakresie integracji systemów teleinformatycznych,
specjalizując się: w projektowaniu i budowie sieci transmisji danych
wraz z systemami do zarządzania i monitoringu sieci, w budowie centrów
danych i złożonych systemów informatycznych oraz w produkcji i wdrażaniu
oprogramowania aplikacyjnego.
|
|
SENTE eSystem w wersji 3.0
|
|
|
30.11.2010. |
Wrocławska firma SENTE Systemy Informatyczne Sp. z o.o., 1. grudnia
br. udostępni klientom najnowszą wersję autorskiego oprogramowania klasy ERP.
Aplikacja daje zupełnie nowe spojrzenie na oprogramowanie wspomagające
zarządzanie przedsiębiorstwem.
Wcześniej konsultanci przeprowadzili
kilkumiesięczne testy, w trakcie których sprawdzali funkcjonalności
poszczególnych modułów. Dużej przebudowie uległa architektura systemu i sposób
jego użytkowania. Zrezygnowano z osobnych programów (wcześniej był to np. SENTE
Sprzedaż i Dystrybucja, SENTE CRM), łącząc dotychczasowe funkcjonalności
systemu w jedną aplikację, obejmującą wszystkie obszary funkcjonalne. Daje to
użytkownikowi niespotykaną do tej pory wygodę eksploatacji, tworząc jedno,
zintegrowane środowisko codziennej pracy.
- Nowa wersja naszego oprogramowania
umożliwia elastyczną, intuicyjną analizę dowolnych danych, w tym tworzenie
wykresów oraz tabel przestawnych. Użytkownicy zyskują także możliwość
efektywniejszego poruszania się po oprogramowaniu, zgodne z najnowszymi
standardami interfejsowymi, znanymi choćby z pakietu MS Office – tłumaczy dr inż.
Marcin Smereka, dyrektor Działu Rozwoju Oprogramowania w SENTE Systemy Informatyczne
Sp. z o.o.
W praktyce, innowacyjna, wzorowana
na najnowszych rozwiązaniach i trendach produktów Microsoftu koncepcja
konfigurowalnego nawigatora, wstążki i pasków narzędzi pozwala użytkownikowi na
takie przygotowanie środowiska pracy, aby najczęściej używane przez niego
funkcje miał zawsze „pod ręką”. Znacznie rozbudowano możliwości wyszukiwania,
filtrowania i grupowania danych, co czyni oprogramowanie efektywniejszym i
bardziej ergonomicznym.
Nowa wersja systemu uwzględnia nie
tylko zmiany technologiczne, ale i funkcjonalne. Autorzy uzupełnili ją o nowy obszar funkcjonalny
„Obieg dokumentów i Workflow”, który wspomaga pracę organizacji w wymiarze, do
tej pory właściwym jedynie dla systemów DMS (Document Management Systems), a
nie ERP. Dostarcza on takich narzędzi jak repozytoria dokumentów, obsługa
poczty elektronicznej i tradycyjnej, faksów oraz umożliwia inicjowanie procesów
obsługi dokumentów. Oferuje również wspólny terminarz dla wszystkich operatorów
systemu, co umożliwia efektywne wspomaganie organizacji pracy grupowej w
firmie.
Ponadto, wiele innych obszarów
funkcjonalnych zyskało nowe moduły. Dla przykładu w obszarze produkcji
wprowadzono moduły kalkulacji i kalkulacji powykonawczej i raportowania
produkcji na urządzeniach przenośnych. Z kolei w magazynie wysokiego składu -
moduł automatycznego zarządzania zleceniami magazynowymi, a w obszarze
logistyki obsługę składów celnych i wiele innych.
W sumie, oprócz wspomnianych (obieg
dokumentów, produkcja, wms, logistyka), obecnie system tworzą obszary
funkcjonalne, wspomagające zarządzanie finansami i księgowością, personelem,
relacjami z klientem (CRM) controllingiem i BI oraz eCommerce.
Nowym i
dotychczasowym klientom licencje na oprogramowanie firma udostępnia bezpłatnie,
w ramach abonamentu aktualizacyjnego.
|
|
UNIT4 finalizuje przejęcie TETA S.A.
|
|
|
30.11.2010. |
Sliedrecht, Holandia, 29
listopada 2010 r. - UNIT4 NV (“UNIT4”), wiodący na świecie
dostawca systemów ERP i oprogramowania do zarządzania finansami dla szybko rozwijających
się przedsiębiorstw ogłosił finalizację przejęcia firmy TETA S.A., jednego z liderów
wśród dostawców oprogramowania ERP i HR w Polsce.
Przejęcie to zapewni firmie UNIT4 wiodącą pozycję
na polskim rynku oprogramowania ERP i HR oraz na węgierskim rynku
oprogramowania HR. Będzie też stanowiło platformę jej ekspansji w Europie
Środkowej i Wschodniej, gdzie rynek ERP rozwija się w szybszym tempie niż
w Europie Zachodniej. UNIT4
odniesie korzyści dzięki nowej, wysoko cenionej ofercie produktowej w postaci
TETA Constellation, Navireo i Insert. Oczekuje się, że
firma TETA będzie również korzystać z uznawanej na całym świecie marki i
zwiększonej masy krytycznej, która pozwoli jej być bardziej konkurencyjną w
zakresie większych transakcji, dalszych inwestycji w nowe produkty i aktywniejszego
zaangażowania w proces konsolidacji rynku.
Transakcja przejęcia została w pełni sfinansowana z
bieżących sald gotówkowych. Obowiązek przymusowego wykupu akcji akcjonariuszy
mniejszościowych został zrealizowany, a firma TETA wycofała się z GPW w
Warszawie.
“Firma TETA
jest wiodącym graczem na polskim rynku oprogramowania ERP oraz HR i spodziewamy się dalszej konsolidacji na tym
rynku,” powiedział Chris Ouwinga, Prezes i Dyrektor Generalny UNIT4. “Jej
wiodącą pozycję na rynku możemy utrzymać poprzez inwestycje w nowe produkty i
aktywne zaangażowanie się w proces konsolidacji. Chcemy pomóc TECIE, jako
oddziałowi UNIT4, w realizacji jej strategii rozwoju i jesteśmy zobowiązani do
wspierania jej klientów i produktów w przyszłości.”
“Zawsze stosowaliśmy
zdyscyplinowaną strategię przejęć, skoncentrowaną na możliwościach ekspansji na
nowych, szybko rozwijających się rynkach i poszerzającą bazę klientów, czy
portfolio produktów. Przejęcie firmy TETA jest dla nas przejęciem strategicznym
i już w tej chwili ściśle współpracujemy z zespołem zarządzającym, w celu osiągnięcia
dalszego wzrostu i rozwoju przedsiębiorstwa,” dodał Chris Ouwinga.
|
|
Pobierz nowy SDJ 11/2011
|
|
|
30.11.2010. |
|
Zapraszamy do lektury najnowszego wydania magazynu Software Developer's
Journal. W niniejszym wydaniu znajdziecie wiele ciekawych materiałów. Wśród nich
min:
- Platforma .NET 4.0 – Parallel Extensions. Przegląd możliwości Parallel
Extensions w platformie .NET 4.0
- Zdążyć na czas - transformacja projektu w stronę SCRUM-a
- C++0x. Cześć III
- NoSQL – nierelacyjne systemy baz danych. Część II – Redis
- Dbałość o jakość kodu w języku Java
- Rozbierz swoje wymagania z użyciem User Stories. Jak działają User Stories i
jak je dzielić jeszcze bardziej.
- Toad 11 for Oracle
|
|
|
Złote Spinacze dla Grupy TP
|
|
|
29.11.2010. |
Dwa projekty Grupy TP zostały wyróżnione nagrodą „Złotego Spinacza” na wczorajszej gali Związku Firm Public Relations. Telekomunikacja Polska zwyciężyła w kategorii PR korporacyjny za stworzenie platformy blogowej Orange-TP. PTK Centertel wygrał w kategorii event komercyjny za projekt Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane 2010. W finale kategorii komunikacja wewnętrzna znalazł się trzeci projekt Grupy TP - Ruch Ambasadorski.
- Tak silne docenienie naszej pracy przez zawodowców jest dowodem na
to, że nie tylko rozwijamy się w zgodzie z trendami, ale sami je
tworzymy. Nie mam też wątpliwości, że dziennikarstwo korporacyjne i
tworzenie własnych mediów stanowią przyszłość branży komunikacyjnej -
powiedział Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor departamentów PR i
sponsoringu Grupy TP.
Od listopada 2009 roku Grupa TP prowadzi własną platformę blogową pod
adresem www.blog.tp.pl, składającą się z 4 blogów: korporacyjnego,
rzecznika, technologicznego i sportowego. Platforma ma już duże grono
wiernych odbiorców. Miesięcznie blogi odwiedza ok. 100 tys. unikalnych
użytkowników generujących ponad 640 tys. odsłon. Aktualnie znajdą tam
blisko 900 wpisów, 180 filmów i ponad 25 tys. komentarzy. Dla mediów
blogi Grupy TP są często pierwszym źródłem informacji, a dla firmy nowym
forum kontaktu z klientami. Nad blogami pracuje wspólnie ponad 20 osób.
We wrześniu 2010 roku magazyn „Brief” wyróżnił Konrada
Ciesiołkiewicza, dyrektora Departamentu PR Grupy TP przyznając mu tytuł
„Człowieka PR-u 2010” za strategię odważnego wykorzystania nowych
narzędzi komunikacyjnych, a zawłaszcza uruchomienie platformy blogowej. W
grudniu 2009 roku blog rzecznika Grupy TP Wojciecha Jabczyńskiego
został firmowym blogiem roku w kategorii blog profesjonalny.
*****
Trzeciej już edycji projektu Orange Kino Letnie organizowanego
wspólnie przez PTK Centertel oraz Outdoor Cinema towarzyszyło ogromne
zainteresowanie widzów. W ciągu dwóch wakacyjnych miesięcy pokazy
filmowe obejrzało w Sopocie, Zakopanem i pociągach filmowych łącznie 120
tys. widzów. Największą popularnością cieszyły się projekcje na
sopockim molo, które odwiedziło ponad 70 tysięcy osób. Kolejnych 30
tysięcy widzów zasiadło na zakopiańskich Krupówkach, a blisko 20 tysięcy
zobaczyło filmy w jedynych na świecie wagonach filmowych jeżdżącego między Bałtykiem a Tatrami pociągu PKP Intercity TLK „Orange Kino Letnie”.
Ogromną popularnością cieszyły się towarzyszące akcji kinowej
weekendy sportów ekstremalnych z Orange. W trakcie 3 letnich sobót i
niedziel można było nie tylko zobaczyć zawody, ale też spróbować swych
sił w takich dyscyplinach jak: skimboarding, wakeboarding, kitesurfing i
skateboarding.
*****
"Złote Spinacze" przyznawane przez Związek Firm Public Relations od
2003 roku to jedna z najważniejszych branżowych nagród w Polsce. Ich
głównym celem jest zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów w
branży Public Relations oraz kreowanie jej pozytywnego wizerunku
poprzez promowanie najlepszych, najbardziej kreatywnych i rzetelnie
wykonanych projektów PR zrealizowanych w Polsce.
|
|
|