Renault Polska i Comarch podpisały kolejną umowę na świadczenie usług IT
|
|
|
22.11.2010. |
Od 2000 roku sieć
Autoryzowanych Partnerów Renault Polska korzysta z outsourcingu
infrastruktury IT świadczonego przez Comarch. W ramach długoterminowej
współpracy została podpisana kolejna umowa, która obejmuje koncesjonariuszy w
Polsce i za granicą.
- Dobra
współpraca, profesjonalizm i dopasowanie usług IT do wymagań i rozwoju biznesu
zaowocowały podpisaniem kolejnego kontraktu, który obejmuje koncesjonariuszy w
Polsce i w krajach nadbałtyckich. W ramach kontraktu świadczone są usługi IT
obejmujące różne procesy biznesowe: hosting Dealer Management System, który jest
głównym, kompleksowym systemem Renault do zarządzania firmą dealerską, wsparcie
użytkowników końcowych, obsługę procesów komunikacyjnych oraz bezpieczeństwo
danych – mówi Paweł Szymański, dyrektor Centrum Konsultingu Integracji i
Outsourcingu IT, Comarch.
- Kolejna umowa z
Comarch pozwoli jeszcze bardziej zoptymalizować koszty obsługi infrastruktury
informatycznej. To bardzo dobra wiadomość dla koncesjonariuszy Renault, którzy
są głównym beneficjentem tego kontraktu. Świadczone dla nich usługi outsourcingu
IT na poziomie określonym umową SLA zapewniają niezawodność i stabilność obsługi
klientów (poprzez niezawodny dostęp do Dealer Management System) oraz ochronę
inwestycji (poprzez zastosowanie skalowalnych systemów, które wraz z firmą będą
się rozwijać) – mówi Andrzej
Szczepański, dyrektor informatyki, Renault Polska Sp. z
o.o.
Koncern Renault,
obecny w 118 krajach i zatrudniający ponad 120.000 osób, ma już 110-letnią
historię. W skład Grupy wchodzą trzy marki: Renault, Dacia i Renault Samsung
Motors. Od ponad 10 lat koncern działa w ramach Alliansu Renault-Nissan.
Comarch świadczy
usługi w zakresie outsourcingu infrastruktury IT dla kilkunastu klientów w
Polsce oraz za granicą. W ramach projektów Comarch realizuje m.in. prace
związane z serwisem, utrzymaniem i administracją infrastruktury serwerowej i
sieciowej oraz wsparciem dla użytkowników końcowych klienta. Jest to 15
projektów typowo outsourcingowych, realizowanych on-site lub zdalnie w oparciu o
infrastrukturę klienta, dodatkowo realizowane są także projekty hostingowe w
ramach Comarch Data Center.
|
|
IBM wprowadza na rynek nowe oprogramowanie do analizy i zarządzania danymi
|
|
|
21.11.2010. |
Firma IBM zaprezentowała szereg nowych produktów do analiz biznesowych i do zarządzania informacjami:
- Cognos 10: nową generację oprogramowania do analiz
biznesowych, pierwszą, która poprzez integrację z niektórymi
funkcjonalnościami Lotus Connections pozwala na wykorzystanie możliwości
pracy grupowej - online lub
za pośrednictwem urządzeń przenośnych takich jak iPad, iPhone oraz
Blackberry.
- DB2 10 dla systemu z/OS: nową generację popularnego oprogramowania bazodanowego o 40% większej wydajności niż w poprzedniej wersji.
- IBM InfoSphere Server 8.5: nowe oprogramowanie zapewniające możliwość sprawdzenia jakości danych, zanim zostaną one wykorzystane.
- IBM Case Manager: całkowicie nowy produkt do
automatyzacji procesów biznesowych poprzez optymalizację wniosków
płynących z poszczególnych przypadków.
„IBM kontynuuje wielomiliardowe
inwestycje w analizy biznesowe i rynek optymalizacji. W ciągu ostatnich
pięciu lat zainwestowaliśmy ponad 14 miliardów dolarów amerykańskich w
24 transakcje przejęć w branży analitycznej. Dziś, ponad 7000
konsultantów biznesowych IBM pracuje przy projektach związanych z
analityką”
– powiedział Paweł Panecki, Dyrektor Działu Oprogramowania IBM Polska.
Nowa generacja oprogramowania Cognos – praca grupowa i analiza statystyczna w środowisku Business Intelligence
Wraz z wprowadzeniem Cognos 10, firma IBM dostarcza najważniejszy
produkt analityczny od momentu przejęcia kanadyjskiej firmy Cognos. Nowa
generacja tego pakietu, jako pierwsza na rynku łączy w sobie możliwości
pracy grupowej, jakie daje pakiet Lotus Connections z analityką
biznesową Cognosa w jedno zunifikowane narzędzie posiadające intuicyjną
nawigację i uproszczony interfejs użytkownika. Oprogramowanie wspiera
naturalną sekwencję widoków łącząc je w workflow od przeglądania
informacji, poprzez analizę, aż do podejmowania decyzji.
Nowe oprogramowanie daje użytkownikom biznesowym zintegrowany dostęp do
informacji historycznych z modyfikacjami w czasie rzeczywistym, co
zapewnia użytkownikom pełny obraz ich działalności. Użytkownicy Cognos
10 mogą korzystać
z dostępu do informacji o różnym zakresie - od prostych informacji w
czasie rzeczywistym do zaawansowanej analityki statystycznej oraz typu
"co-jeśli". Zintegrowanie możliwości współpracy i wymiany informacji w
ramach społeczności użytkowników oraz jej analizą pozwala pracownikom na
interakcje ze sobą w czasie rzeczywistym na portalach społecznościowych
oraz na serwisach typu wiki i blogach. Ta kombinacja wspiera wymianę
opinii i wiedzy, która występuje naturalnie w procesie podejmowania
decyzji, ale zwykle gubi się w notatkach ze spotkań i korespondencji
mailowej. Cognos 10 wspiera współpracę między uczestnikami projektu,
integruje dane
z wiadomości pocztowych, plików, linków oraz pozwala prowadzić dyskusję nad danymi
w czasie rzeczywistym.
Nowa generacja bazy danych DB2 dla systemu z/OS – bardziej wydajna
i skalowalna
Nowa generacja bazy danych DB2 dla systemu z/OS (system operacyjny
Mainframe) została wyposażona w rozwiązanie DB2 Query Time Ravel, które
usprawnia proces korelowania danych, ich integracji z wielu źródeł oraz
zapewnia do nich łatwiejszy dostęp.
Nowe oprogramowanie bazodanowe DB2 10 dla systemu z/OS zapewnia do 40
procent poprawy wydajności oraz 10-krotnie większą skalowalność w
stosunku do poprzedniej wersji. Przekłada się to na bardziej efektywne
wykorzystanie zasobów systemowych
i oszczędność kosztów dla serwerów System z, obejmujących niedawno wprowadzony zEnterprise System.
Nowa generacja IBM InfoSphere Server 8.5 - dostarczanie wiarygodnych danych
Nowa wersja InfoSphere Information Server 8.5 działa jako rdzeń danych
dla organizacji, integrując jakość danych i kieruje informacje
bezpośrednio do aplikacji biznesowych, dzięki czemu użytkownicy mogą
monitorować jakość swoich danych przed ich użyciem. Ponadto,
wykorzystanie InfoSphere Information Server 8.5 pozwala na
standaryzowani danych i ich łączenie w sposób bardziej wydajny, dzięki
czemu łatwiej jest zintegrować różne źródła informacji w jednym widoku.
Na przykład, firma prowadząca działalność
w wielu krajach może teraz łatwo zintegrować dane klienta pomiędzy
systemami w wielu językach i zapewnić, że dane zostały przypisane do
właściwych standardów nazwy
i adresu.
IBM Case Manager: automatyzacja procesów biznesowych
IBM Case Manager to nowy produkt w klasie case management do
automatyzacji procesów biznesowych poprzez optymalizację wniosków
płynących z poszczególnych przypadków.
IBM Case Manager integruje treści i procesy zarządzania z zaawansowaną
analityką, zasadami biznesowymi, zasadami współpracy grupowej i
funkcjonowania serwisów społecznościowych.
Nowe oprogramowanie pozwala m.in. na lepsze zarządzanie danymi płynącymi
z korespondencji drogą elektroniczną lub listową. IBM Case Manager
zapewnia klientom bardziej zintegrowany sposób zarządzania
zwiększającymi się i coraz bardziej skomplikowanymi kwestiami przy
kurczących się zasobach na takich obszarach jak zarządzanie roszczeniami
ubezpieczeniowymi, sporami kredytowymi, identyfikacją oszustw i ich
eliminacją oraz egzekwowaniem przestrzegania umów.
Przykłady zastosowań IBM Case Manager:
- Wsparcie procesu udzielania decyzji kredytowej poprzez lepszą ocenę potencjalnego kredytobiorcy i ryzyka kredytowego.
- Wsparcie rozwiązywania sporów dotyczących kart kredytowych poprzez
pozyskiwanie, przetwarzanie i analizowanie kluczowych informacji od
wszystkich zainteresowanych stron sporu tzn. klienta, sprzedawcy, banku i
organizacji emitującej karty kredytowe.
- Wsparcie pracy opieki zdrowotnej poprzez udostępnienie dostępu do
kompletnej historii choroby pacjenta w czasie rzeczywistym oraz
możliwość porównania
z innymi przypadkami zachorowań.
|
|
Studenci liczą się z TETĄ
|
|
|
19.11.2010. |
W ubiegły weekend w Wyższej
Szkole Handlowej we Wrocławiu, odbyły się pierwsze zajęcia dla studentów nowego
kierunku studiów podyplomowych Menadżer Kadr i Płac. Kierunek został utworzony
z myślą o osobach chcących zdobyć wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu HR i PAYROLL. Początkowo oferta
nie cieszyła się dużym zainteresowaniem, sytuacja diametralnie zmieniła się
wraz z wypromowaniem kierunku przez WSH wspólnie z firmą TETA SA, na której oprogramowaniu szkolą się nasi studenci –
podkreśla dr Grzegorz Kulczycki, pomysłodawca wprowadzenia specjalności
Menadżer Kadr i Płac do oferty Uczelni.
Przyszli menadżerowie podczas
zajęć będą m.in. naliczać poszczególne składniki wynagrodzeń przy pomocy
systemu kadrowo-płacowego TETA
Personel.NET. Zajęcia praktyczne i wykłady dotyczące funkcjonalności i
budowy modułu będzie prowadzić Magdalena Siuda – konsultant
systemów TETA 2000 oraz TETA
Constellation. TETA SA to jeden z najpopularniejszych producentów
systemów informatycznych, nasi studenci mają świadomość tego, że w przyszłości
będą pracować w oparciu o oprogramowania właśnie tej firmy – mówi dr
Grzegorz Kulczycki.
Studia mają przygotować osoby z
wykształceniem wyższym m.in. do kierowania działem kadrowo-płacowym, podjęcia
pracy na stanowisku specjalisty ds. polityki kadrowej czy prowadzenia własnej
działalności. Absolwenci kierunku Menadżer Kadr i Płac będą znać aktualne
trendy w zarządzaniu zasobami ludzkimi, nowoczesne systemy wynagrodzeń i
obowiązujące prawo pracy.
Wyższa Szkoła Handlowa od 1997 r. oferuje kształcenie na poziomie
wyższym oparte na najwyższych akademickich standardach. Uczelnia zajmuje liczące się miejsce w rankingu niepublicznych szkół
ekonomicznych w kraju, czołowe na terenie Dolnego Śląska. Od października 2010
r. wykłady prowadzone są w nowej siedzibie Uczelni przy ul. Ostrowskiego 22. Więcej:
www.handlowa.eu
TETA SA jest wiodącym
producentem oprogramowania biznesowego w Polsce. Od
1987 r. tworzy i wdraża zaawansowane systemy informatyczne klasy ERP,
rozwiązania HR, Business Intelligence i e-Commerce. Aplikacje TETA pozwalają
optymalizować procesy biznesowe głównie w średnich i dużych firmach handlowych,
usługowych oraz produkcyjnych. Więcej: www.teta.com.pl
|
|
SMT Software S.A. publikuje wyniki za III kwartał 2010
|
|
|
19.11.2010. |
SMT Software, od kwietnia notowana na NewConnect
informatyczna spółka z Wrocławia, podała do publicznej informacji wyniki
finansowe za III kwartał 2010. Spółka podobnie, jak przed debiutem,
utrzymuje tendencje wzrostowe osiągając coraz lepsze wyniki.
Na osiągnięte przez spółkę wyniki znaczący wpływ miały czynniki
związane z ogólnym ożywieniem gospodarczym, odbiciem rynku po kryzysie
finansowym oraz maksymalizacja działań promocyjnych i sprzedażowych
skoncentrowanych na poszczególnych produktach SMT Software. W tym
okresie SMT Software pozyskała wielu nowych klientów, wśród których
znalazły się Abbott Laboratories, Castorama, Johnson & Johnson,
Arctic Paper Kostrzyn, Linde Gaz Polska, szwajcarskie centrum alarmowe
Euro-helpline AG, IndexBank – ukraiński bank należący do Crédit Agricole
Group, Nasza Klasa Sp. z o. o. i wielu innych oraz założyła swój
pierwszy zagraniczny oddział w Holandii. Starania spółki oraz
sprzyjające wydarzenia w otoczeniu rynkowym znalazły swoje
odzwierciedlenie w wynikach finansowych. W okresie od lipca do września
2010 r. odnotowano przychody w wysokości 4,34 mln PLN, co oznacza wzrost
o 77% w stosunku do analogicznego kwartału rok wcześniej. Spółka
uzyskała również 43% wzrost wyniku EBIDTA i prawie 50% dynamikę zysku
netto w relacji do adekwatnego okresu z roku 2009.
Liczone narastająco od początku roku przychody SMT Software wyniosły
11,87 mln PLN, co oznacza, że spółka już po trzecim kwartale tego roku
osiągnęła prawie 2 razy większe przychody netto ze sprzedaży niż w
analogicznym okresie ubiegłego roku (6,56 mln PLN). Natomiast zysk netto
w ujęciu narastającym wyniósł 1,51 mln PLN, wobec 0,55 mln PLN z
porównywalnego okresu roku 2009, co stanowi prawie 3-krotny wzrost.
Jedynie zysk na sprzedaży za trzy pierwsze kwartały 2010 jest
nieznacznie mniejszy od zysku wypracowanego w analogicznym okresie roku
poprzedniego. Jest to spowodowane realizacją projektu unijnego, którego
100% kosztów kwalifikowanych zostało ujęte właśnie w tej pozycji.
„Wyniki za trzeci kwartał utwierdzają mnie w przekonaniu, że
wyznaczone kierunki działania tak w zakresie intensyfikacji sprzedaży
usług IT, jak również w rozwoju oferowanych systemów informatycznych
przyniosą oczekiwany poziom przychodów. - powiedział Szymon Pura, Członek Zarządu SMT Software S.A. –
Ze szczególną uwagą przyglądam się coraz lepszym wynikom sprzedaży
systemu SATIS oraz efektom pracy działu zajmującego się wdrażaniem
systemów GIS w administracji publicznej.”
SMT Software to innowacyjny software house, który projektuje i
dostarcza aplikacje dla biznesu oraz świadczy usługi outsourcingu
programistycznego. Obecnie zatrudniając prawie 160 pracowników SMT
Software posiada 5 oddziałów w Polsce i jeden w Holandii.
|
|
Centrum operacyjne nowej generacji - monitoruje, mapuje i mierzy usługi IT dla biznesu
|
|
|
18.11.2010. |
Novell poinformował o dostępności Novell Operations Center (www.novell.com/products/operations-center),
oprogramowania nowej generacji do zarządzania usługami IT dla biznesu.
Novell Operations Center monitoruje, mapuje i mierzy usługi IT
świadczone w fizycznych i wirtualnych środowiskach IT oraz w chmurze
(zobacz: www.novell.com/solutions/business-service-management).
W tym celu rozwiązanie Novell Operations Center ma już wbudowany
konektor do Amazon EC2, ponadto jest w pełni zintegrowane z rodziną
produktów Novella do zarządzania tożsamością oraz zarządzania zasobami.
Novell Operations Center daje aktualny, pełny obraz infrastruktury
informatycznej przedsiębiorstwa, co pozwala precyzyjnie mierzyć jakość
usług świadczonych na rzecz biznesu. Novell Operations Center
monitoruje wydajność i dyspozycyjność usług IT oraz mapuje modele usług
w celu zapewnienia zgodności z wymogami przepisów. Co istotne, pomiary
są zautomatyzowane i wykonywane w czasie rzeczywistym. W odróżnieniu od
niestandardowych narzędzi do zarządzania systemami i usługami, Novell
Operations Center pozwala na prostą integrację z istniejącymi już w
firmie narzędziami do obsługi środowiska IT, a także na sięgniecie po
niedrogie rozwiązania open source. Im bardziej heterogeniczna i złożona
jest infrastruktura firmy, tym większe są korzyści z użycia Novell
Operations Center. Analitycy zwracają uwagę, że korzystanie z
wirtualizacji i środowisk typu cloud tylko zwiększa złożoność systemów
wykorzystywanych w firmach, podczas gdy działy informatyki są stale
zobowiązane do dostosowywania IT do celów biznesowych. „Tego rodzaju
nowe koncepcje techniczne wyrastają z fazy eksperymentów i są włączane
do strategii zarządzania usługami IT, mających ściśle określone cele
biznesowe. Produkty do zarządzania usługami IT dla biznesu, jak Novell
Operations Center, pozwolą przedsiębiorstwom wykorzystać istniejące
zasoby informatyczne jako fundament długofalowej przewagi biznesowej, a
także jako podstawę do osiągania bieżących celów taktycznych” – mówi
Dennis Drogseth, wiceprezes ds. badań w Enterprise Management
Associates. Wraz z premierą Novell Operations Center, Novell
zakończył pełną integrację palety produktów od przejętej firmy Managed
Objects z własnymi rozwiązaniami do zarządzania systemami. Novell
Operations Center to najnowszy i bardzo ważny element rodziny rozwiązań
WorkloadIQ
(www.novell.com/workloadiq). Stanowi odpowiedź na rosnące
zapotrzebowanie na rynku na rozwiązania do inteligentnego zarządzania
obciążeniami. Operations Center pomaga przedsiębiorstwom wykorzystać
istniejące zasoby informatyczne oraz narzędzia do zarządzania i sięgnąć
po znaczne oszczędności, oferowane przez modele takie jak
wirtualizacja i przetwarzanie typu cloud. Operations Center dostarcza w
tym obszarze narzędzia niezbędne do bezpiecznego zarządzania usługami
informatycznymi bez względu na granice organizacyjne i odległości w
środowiskach fizycznych, wirtualnych i w środowiskach typu cloud. Do nowych możliwości Novell Operations Center należą: - Ścisła integracja z rozwiązaniami Novella do zarządzania tożsamością, bezpieczeństwem i systemami –
Oprócz zgodności z wieloma wiodącymi w branży narzędziami do
monitorowania i pomiarów, Novell Operations Center jest ściśle
zintegrowany z rozwiązaniami:
- Novell Cloud Manager (www.novell.com/products/cloud-manager) i Novell PlateSpin Recon (www.novell.com/products/recon) – do zarządzania poziomem usług w odniesieniu do obciążeń (ang. workloads)
uruchomionych w prywatnych środowiskach typu cloud, w celu wykrywania
elementów infrastruktury wirtualnej i do inicjowania sekwencji
przekazywania zadań
- Novell Sentinel (www.novell.com/products/sentinel) i Novell Identity Manager (www.novell.com/products/identitymanager)
– pozwalają powiązać działania na rzecz bezpieczeństwa ze zdarzeniami
zachodzącymi w infrastrukturze oraz udostępniają całościowy obraz
sytuacji, niezbędny do zarządzania poziomami usług, a także dostarczają
wspólną definicję tożsamości i praw dostępu
- Novell ZENworks Asset Management (www.novell.com/products/zenworks/assetmanagement) i Novell ZENworks Configuration Management
(www.novell.com/products/zenworks/configurationmanagement) –
udostępniają kompletny obraz środowiska informatycznego, od komputerów
osobistych po centra danych
- Integracja z Amazon EC2 –
Wykorzystanie informacji o zdarzeniach z Amazon EC2 umożliwia
bezproblemowe monitorowanie i zarządzanie obciążeniami. Dodatkowo
Novell Operations Center pomaga firmom monitorować obciążenia
uruchamiane w Amazon EC2, pozwalając kontrolować koszty i wydajność
obciążeń.
- Elastyczne opcje dostawy –
Klienci mogą sami wybrać początkowy punkt zarządzania usługami najlepiej
odpowiadający ich potrzebom. Dostępne pakiety obejmują Novell
Operations Center – Engine (zawiera wszystkie moduły), odrębne pakiety
do monitorowania, mapowania oraz pomiarów usług. Rozwiązaniom
towarzyszą wszelkie narzędzia niezbędne do integracji z obecnymi i
przyszłymi produktami Novella.
Przedsiębiorstwa poszukują
obecnie rozwiązań, które udostępniłyby obraz infrastruktury
informatycznej z punktu widzenia usług mogących oraz współpracowały z
już posiadanymi w centrum danych zasobami i aplikacjami. Jak zauważa
Jim Ebzery, dyrektor działu bezpieczeństwa, zarządzania i platform
operacyjnych w Novellu, „Operations Center pozwala na automatyzację
kontroli nad mieszanymi infrastrukturami fizycznymi, wirtualnymi i
środowiskami typu cloud, zapewniając użytkownikom zwiększoną
elastyczność reagowania na zmieniające się warunki rynkowe. Produkt ten
maskuje złożoność centrów danych, ukazując przejrzysty obraz
informatyki, dostosowany do celów biznesowych.” Potwierdzaniem
tego jest opinia jednego z obecnych użytkowników rozwiązania Novella,
który uruchomił platformę e-biznesową i dał swoim klientom dostęp
online do informacji. Potrzebował on możliwości zagwarantowania
nieprzerwanej dostępności usług – zarówno na nowych serwerach
internetowych, jak i szeregu wewnętrznych systemów wykorzystywanych
przez platformę e-biznesową. „Bez stworzonego przez Novella rozwiązania
do zarządzania usługami biznesowymi nie bylibyśmy w stanie sprostać
wymaganiom realizowanej przez nas strategii e-biznesowej – po prostu
nie dałoby się monitorować systemów e-biznesowych pod kątem
świadczonych usług. Nowe rozwiązanie zapewnia nam efektywne i
precyzyjne wykrywanie i diagnozowanie problemów z infrastrukturą
informatyczną” – mówi Thomas Werner, szef zespołu zarządzania systemami
w Gothaer Systems. Dostępność i zaproszenie na briefing on-line Rozwiązanie Novell Operations Center jest już dostępne. Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.novell.com/products/operations-center. Novell
zaprasza na seminarium internetowe na temat możliwości lepszego
wykorzystania istniejących narzędzi do monitorowania. Odbędzie się ono w
najbliższą środę, 17 listopada, o godzinie 15:00. Rejestracja
prowadzona jest na stronie: www.brighttalk.com/webcast/23554 Więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem www.novell.com/bsm-monitoring-investments.
|
|
|