Strona korzysta z plik�w cookies w celu realizacji us�ug zgodnie z Polityk� Plik�w Cookies. Mo�esz okre�li� warunki przechowywania lub dost�pu do plik�w cookies w Twojej przegl�darce.X

WROCŁAW - codziennie prezentujemy zebrane w jednym miejscu - aktualne i najnowsze oferty pracy w branży IT! Bądź na bieżąco!
facebook
Partnerem portalu WroclawIT.pl jest






PRACA WROCŁAW - zadbaj z nami o swoją karierę, zobacz kto obecnie najwięcej rekrutuje w IT:


Capgemini Polska
poszukuje osób na stanowiska:


Sii Sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:


TAURON Obs?uga Klienta sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:
Zobacz wszystkie oferty pracy ››
Biznes, branża IT
Branża IT podzielona. Raport
PDF
07.04.2021.

Pandemia wirusa SARS CoV-2 nie dotknęła rynku IT tak bardzo, jak niektórych sektorów gospodarki – pracy dla informatyków jak nie brakowało, tak nie brakuje. Jednak okazuje się, że kultura oraz rodzaj prowadzonych projektów i usług zyskują na znaczeniu.

Kultura zarządania.

– Firmy IT cały czas poszukiwały pracowników. Liczba ofert dla branży IT publikowanych na nofluffjobs.com przekroczyła 26 000 w skali roku – była najwyższa od początku istnienia portalu i aż o 60 proc. wyższa niż w roku 2019. Szczególnie poszukiwani byli seniorzy, dla których wiarygodność pracodawców stała się jeszcze bardziej istotna – mówi Tomasz Bujok, CEO portalu No Fluff Jobs, który w ostatnim kwartale 2020 roku przeprowadził badanie ankietowe online "Zarządzanie w branży IT".

Co specjaliści IT sądzą o stylu zarządzania w organizacjach, w których pracują?

Niestety w tej kwestii zdania są podzielone. Aż 48 proc. specjalistów IT ocenia styl zarządzania w swojej firmie źle lub bardzo źle, a 52 proc. dobrze i bardzo dobrze.

Odpowiedzi te różnią się w zależności od zajmowanego stanowiska i doświadczenia. O ile aż 37 proc. stażystów nie jest zadowolonych z poziomu zarządzania, to w przypadku leaderów zespołów już tylko 25 proc. wypowiedziało się o nim pozytywnie. Z kolei dobrze ocenia go aż 32 proc. osób ze średnim doświadczeniem (midzi), przy czym tylko 24 proc. pracowników z dużym stażem pracy (seniorzy). Okazuje się także, że w firmach występuje problem niewystarczającej komunikacji – wskazało na niego aż 51 proc. respondentów. Tylko 18 proc. go nie dostrzega.

I tak na pytanie, czy istnieje cykliczny przepływ informacji między innymi zespołami w firmie w zakresie prowadzonych projektów, aż 50 proc. stażystów odpowiedziało, że tak lub raczej tak. Im bardziej doświadczeni respondenci, tym gorsze były odpowiedzi.

Kultura organizacji decyduje o wyborze pracodawcy

W pandemii, jak nigdy wcześniej, na znaczeniu zyskały kultura organizacyjna firmy oraz rodzaj prowadzonych projektów i usług. Co 3. specjalista IT poszukiwał informacji o kulturze firmy już na etapie skanowania ofert pracy w sieci, a 59 proc. specjalistów IT rozpoczynało proces poszukiwania nowej pracy, gdy kultura panująca w firmie im nie odpowiadała.

– Przyjęło się, że to firmy badają culture fit kandydatów i decydują, czy dana osoba będzie pasować do zespołu, ale powinno to działać w obie strony – mówi Magdalena Gawłowska-Bujok, COO No Fluff Jobs.

Decyzyjność i rola menadżera – kultura zarządzania

Obecnie ważnym zjawiskiem jest mikrozarządzanie (micromanagement) – zarządzanie z przesadną dbałością o szczegóły, a z drugiej strony brak decyzyjności osoby, której to zarządzanie dotyczy. Z badania No Fluff Jobs wynika, że co 3. osoba z branży IT doświadcza go na własnej skórze. Dla 65 proc. z nich jest to powód do zmiany pracy. W przypadku 21 proc. respondentów decyzyjność nie jest respektowana w zespole, a aż 39 proc. skarży się, że przez kadrę zarządzającą (management).

Z badań No Fluff Jobs wynika także, że 56 proc. obecnych menadżerów i kierowników zespołu (team leaderów) awansowało na stanowisko w ramach rekrutacji wewnętrznej w firm, w toku której kierownikiem zespołu zostaje doświadczony deweloper.

– Ponad 70 proc. leaderów w IT przyznaje, że nie przeszło szkolenia z dziedziny zarządzania (leadershipu), jednocześnie 40 proc. z nich nie jest w stanie określić, czy jest zadowolona z awansu na wyższe stanowisko – dodaje Marta Steiner Head of Product Management, No Fluff Jobs.

Co gorsza, badania pokazują, że 52 proc. pracowników branży IT ma poczucie, że nie ma wpływu na to, co dzieje się w firmie. Nic więc dziwnego, że prawie 50 proc. specjalistów IT nie czuje się związanych z firmą, w której pracuje. Niemal połowa badanych odpowiedziała również, że styl zarządzania w organizacjach jest nieodpowiedni.

– Problem ten najbardziej doskwiera specjalistom na poziomach mid i senior – dodaje Maja Gojtkowska, ekspertka branży HR. – Są to osoby z kilkuletnim doświadczeniem w branży i nierzadko też kilkuletnim stażem w jednej organizacji, więc łatwiej mogą wyciągać wnioski na temat tego, czy styl i sposób komunikacji w firmie pomaga im sprawnie działać czy obniża ich efektywność.

 
Polski sektor przemysłowy napędza inwestycje w pojazdy oraz maszyn i urządzenia
PDF
17.03.2021.

Jak wskazują dane Markit dot. PMI polskiego sektora przemysłowego, na koniec lutego indeks wzrósł z poziomu 51,9 pkt. w styczniu do 53,4 pkt., co daje wynik najwyższy od połowy 2018 r. Co za tym idzie rośnie produkcja, wynikająca z liczby zamówień, oraz zatrudnienie. Potwierdzają to dane Santander Leasing, który na koniec lutego br. odnotował wzrosty w finansowania pojazdów ponad 25 proc. oraz segmentu maszyn i urządzeń 6 proc. r/r.

− Pandemia nadal wpływa istotnie na odczyty dla całej polskiej gospodarki, ale co jest bardzo dobrą wiadomością, polski przemysł kontynuuje szybką ekspansję za sprawą rosnącego popytu krajowego i zagranicznego. To jednoznacznie przekłada się na znaczne wzrosty jeśli chodzi o realizowane przez nas inwestycje w strategicznych segmentach dla branży leasingowej, czyli pojazdach oraz maszynach i urządzeniach – mówi Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający Santander Leasing. – Ważne jest to, że odnotowana obecna dynamika r/r została przez nas porównana z końcówką lutego 2020 r., a więc jeszcze przed wybuchem pandemii w Polsce gdzie nastroje przedsiębiorców nie były korelowane z kryzysem – dodaje.

Z przygotowanych przez Santander Leasing analiz wynika, że koniec lutego br. udało się zamknąć na sporym plusie w kluczowych segmentach dla całego rynku leasingu w Polsce, takich jak kategoria pojazdów (wzrost o ponad 25 proc. r/r), w tym pojazdach osobowych (prawie +14 proc. r/r), pojazdów ciężarowych ogółem (prawie +28 proc. r/r), w tym najwyższy w kategorii pojazdów ciężarowych powyżej 3,5t (ponad +35 proc. r/r).

W przypadku segmentu maszyn i urządzeń po 2 miesiącach 2021 r. odnotowany został wzrost zrealizowanych inwestycji na poziomie 6 proc. r/r. Szczególną rolę w tym procesie odegrało finansowanie sektora budowlanego z dynamiką r/r na poziomie ponad 75 proc., maszyn do produkcji tworzyw sztucznych (prawie +28 proc. r/r), maszyn i urządzenia do obróbki metali (ponad +9 proc. r/r) oraz wózków widłowych (prawie +90 proc. r/r).

- Bezsprzecznie bezpośredni pozytywny wpływ na naszą gospodarkę, a co za tym idzie rynek leasingu i odbudowę aktywności, sprzyja relatywnie korzystna koniunktura w przemyśle, wspierana przez rosnący eksport, a co za tym idzie również jak wskazuje GDDKiA wzrost w lutym o 4 proc. r/r ruchu samochodów ciężarowych. Wynika to przede wszystkim ze struktury polskiego eksportu, w której znaczny udział od lat mają dobra trwałe i pośrednie, które pomimo pandemii nadal odznaczają się sporym popytem – wskazuje Mariusz Włodarczyk. - Po ponad roku od wybuchu pandemii w Polsce widać wyraźnie również, że wprowadzone przez nas w pierwszej połowie 2020 r. elementy wsparcia przedsiębiorców były kluczowe, aby zmniejszyć obciążenia finansowe, a co za tym idzie utrzymać płynność w firmach w dłuższej perspektywie, co przełożyło się na realizowane inwestycje w 2021 r. – dodaje.

 
5 sposobów na udaną kampanię influencer marketingową
PDF
05.03.2021.

Udana kampania influencer marketingowa to szereg korzyści: zwiększenie rozpoznawalności marki, zbudowanie relacji z konsumentami, ominięcie tzw. ślepoty bannerowej, stosunkowo wysoki zwrot z inwestycji… O czym jednak należy pamiętać, aby współpraca z influencerami okazała się skuteczna i przyniosła pożądane efekty? Oto kilka wskazówek.

1. Wyznacz sobie konkretne cele

W pewnym sensie kampanię influencer marketingową – podobnie jak wszystkie inne działania promocyjne – powinieneś zacząć od… końca. A konkretnie od zdecydowania, na jakim rezultacie końcowym Ci zależy. Cele współpracy z Influencerem mogą być różne: zwiększenie świadomości marki, wypromowanie konkretnego produktu, dotarcie do nowych odbiorców, zwiększenie sprzedaży itd. Wokół dobrze wyznaczonego celu (to jest m.in. konkretnego, mierzalnego, osiągalnego i określonego w czasie) będziesz planować swoją kampanię, a następnie określać z jego pomocą efektywność podjętych działań.

2. Określ, kto jest Twoją grupą docelową

Precyzyjne zdefiniowanie grupy docelowej jest w przypadku influencer marketingu szczególnie ważne. Dlaczego? Ponieważ będziesz musiał znaleźć internetową osobistość gromadzącą wokół siebie grupę odbiorców o charakterystyce możliwie jak najbardziej zbliżonej do charakterystyki Twojej grupy docelowej. W każdym innym przypadku kampania influencerska będzie bezcelowa i zamiast zysków przyniesie jedynie straty, od strat finansowych poczynając.

3. Nie kieruj się zasięgiem influencera

Nawiązanie współpracy z odpowiednim Influencerem to, jak możesz się domyślić, klucz do sukcesu w tej formie marketingu. Najważniejszą zasadę już znasz: odbiorcy wybranego twórcy powinni jak najlepiej wpisywać się w charakterystykę Twojej grupy docelowej. Inną istotną kwestią jest aktywność jego fanów, którą określa np. współczynnik zaangażowania (ER). Jest on nawet istotniejszy od zasięgu – skuteczne kampanie można przeprowadzać także we współpracy z tzw. nanoinfluencerami mającymi nielicznych, ale za to bardzo lojalnych odbiorców!

4. Zadbaj o spójny przekaz

Kampania influencer marketingu może przyjąć wiele form, np.:

  • Wpisu sponsorowanego,
  • Recenzji,
  • Lokowania produktu,
  • Unboxingu,
  • Współpracy afiliacyjnej itd.

Ważne by zdecydować się na taką, która będzie odpowiednia zarówno z punktu widzenia firmy, jak i influencera, a także – przede wszystkim – jego fanów.

Należy pamiętać o tym by przekaz reklamowy był spójny: z jednej strony z długofalową strategią marketingową marki, jej identyfikacją wizualną, stylem komunikacji itd., a z drugiej – dotychczasową twórczością czy aktywnością danego influencera, bo tylko wtedy odbiorcy odniosą się do niego z zaufaniem.

5. Monitoruj i optymalizuj kampanię

Jeśli chcesz, aby Twoja kampania się udała, nie możesz poprzestać jedynie na puszczeniu w ruch „marketingowej maszyny”. Musisz też stale monitorować jej funkcjonowanie, a w razie potrzeby – korygować jej kurs.

Wskaźniki, które warto obserwować to m.in.:

  • Zasięg,
  • Zaangażowanie odbiorców,
  • Zdobyte leady,
  • Wzmianki na temat marki itp.

Podstawą powinny być tutaj dane z Google Analytics oraz Google Search Console oraz statystyki dostarczane przez konkretne portale społecznościowe.

Planujesz własną kampanię influencer marketingową? Potrzebujesz pomocy w jej przeprowadzeniu? W takim razie koniecznie zapoznaj się z informacjami dostępnymi pod adresem https://tearsofjoy.pl/uslugi/influencer-marketing!

https://nowekasyna.com/games/roulettes

Ruletka Online

CasinoEuro - ulubione kasyno online tysięcy graczy. Graj w gry hazardowe takie jak: ruletka, sloty, automaty, blackjack, i wiele innych. Spróbuj swojego szczęścia.www.ranking kasyn.com Kasyno Przez Sms – Kasyno na żywo. Ruletka online live. Posted on February 14, Comments Off on Kasyno Przez Sms – Kasyno na żywo. Ruletka online.Zagraj Recenzja gry. Zakłady OKbet. Unibet: Wielkie kasynowe turnieje. Choć nowekasyna taka możliwość, to mało kto, gra w ruletkę na pieniądze, za minimalną stawkę. Z przodu siedziała jeszcze dwójka osób, nie jestem wróżką. Przetestuj Amerykańską Ruletkę od Betsoft bez rejestracje.

Historia Ruletki

Advertisement Advertisement. Sprobuj Francuską Ruletkę od Microgaming za darmo. Automaty Automaty Do Gier. Opinie Lvbet. Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. Czarne i czerwone numery zmieniają się, ale z pewną regularnością.

Ruletka Online w Polsce

Ono pojawiło się niemal lat później za sprawą jego rodaków — Louisa i Francisa Blanców. We also use third-party nowekasyna that help us analyze and understand how you use this website. Według jednej z nich jeden zakład powinien równać się trzem procentom wartości Twoich NoweKasyna.com przeznaczonych na grę. Czy można grać w ruletkę za darmo? Internetowa ruletka to gra przebiegająca na podstawie tych samych zasad, co ruletka w kasynie naziemnym. Nie brakuje też prawdziwych entuzjastów internetowego hazardu, którzy bezustannie analizują metamatematyczne aspekty ruletki i udoskonalają własne strategie gry.

 
5 trendów w branży EdTech na 2021 r.
PDF
01.03.2021.

ImageNa dynamiczny rozwój rozwiązań technologicznych w edukacji ma z pewnością wpływ trwająca pandemia covid-19. Choć nie zmieniła ona kierunku, w którym zmierzała branża EdTech, to znacznie przyspieszyła jej ekspansję. Wśród głównych edtechowych trendów na nadchodzące miesiące można wymienić: dalszy wzrost popularności e-learningu, wdrażanie angażujących metod nauki i rozwiązań VR/AR, wykorzystanie social mediów, a także personalizację procesu nauczania.

Prognozami dla branży EdTech dzieli się Max Azarov – CEO internetowej szkoły języka angielskiego dla dzieci Novakid i ekspert w zakresie technologii edukacyjnej.

Globalny rynek edukacji zdalnej stale zyskuje na wartości – już w 2018 r. został wyceniony na 190 mld USD, a w kolejnym roku na 205 mld USD[1]. Prognozy wskazują, że do 2025 r. osiągnie wartość 350 mld USD[2]. Z każdym kolejnym rokiem rynek EdTech będzie rósł na wartości o 7-10 proc[3]. Do tak nagłego skoku jego wartości z pewnością przyczyniły się ograniczenia spowodowane pandemią.

Rozwój e-learningu

Według World Economic Forum w niektórych momentach pandemii aż 1,2 mld dzieci[4] uczyło się zdalnie. Wymusiło to szereg rozwiązań na firmach związanych z branżą EdTech. Platformy postawiły na wzrost jakości użytkowania, wzmocnienie stabilności łącza, przystępność obsługi i intuicyjny interfejs. Edukacja zdalna to nie tylko aplikacje do nauki języka obcego, korepetycje przez komunikatory czy lekcje w trybie wideokonferencji z wykorzystaniem wirtualnych tablic. Stale rośnie również oferta warsztatów i szkoleń, dostępne są serie wykładów i specjalistyczne kursy, w których można uczyć się od ekspertów z każdej dziedziny – od gotowania, przez historię sztuki, po programowanie. Ponadto wiele z nich obejmuje animacje, podcasty i wideo, które razem tworzą multimodalne doświadczenie, dzięki czemu łatwiej przyswaja się wiedzę. Po pandemii edukacja online prawdopodobnie zostanie z nami jako składowa nauczania hybrydowego i jako stałe rozwiązanie dla uczniów na tzw. edukacji domowej oraz tych zmagających się z przewlekłą chorobą czy z różnymi niepełnosprawnościami.

Angażujące metody nauczania

Takie technologie, jak AR (Augmented Reality – rozszerzona rzeczywistość) oraz VR (Virtual Reality – wirtualna rzeczywistość) otworzyły zupełnie nowe możliwości w edukacji zdalnej. Dzięki VR można odbyć wycieczkę w każdy zakątek świata, zwiedzić słynne muzea, zajrzeć do wnętrza ludzkiego ciała czy wziąć udział w zajęciach w wirtualnych laboratoriach. Z kolei technologia AR polega na nakładaniu elementów cyfrowych na rzeczywiste, istniejące obiekty. Dzięki różnym aplikacjom możemy zobrazować działania matematyczne, wizualizować figury geometryczne, symulować wzrost roślin i ruch planet, animować wykresy i mapy.

Kolejnym, sprawdzającym się rozwiązaniem, przede wszystkim u najmłodszych, jest grywalizacja. To połączenie gry z elementami rywalizacji, co sprawia, że łatwiej utrzymać uwagę i zaangażowanie ucznia. Dzieci uczą się i jednocześnie biorą udział w ekscytujących rozgrywkach w formie zabawy, dzięki czemu zapewnia się im pozytywne środowisko do nauki. – Podczas lekcji w Novakid widzimy, że uczniowie potrafią się intensywnie skupić, jeśli dany temat i format zadania jest wciągający. Edukacja dzieci od razu staje się o wiele bardziej efektywna. Najmłodsi chętnie i aktywnie uczestniczą w quizach, interaktywnych zabawach i wirtualnych wycieczkach, co skutkuje naturalnym i łatwym przyswajaniem wiedzy – podkreśla Max Azarov z Novakid.

W 2021 roku czeka nas ciągłe urozmaicanie procesu nauczania. Platformy i aplikacje do nauki będą sukcesywnie tworzyć angażujące i emocjonujące doświadczenia edukacyjne.

Wykorzystanie mediów społecznościowych w e-learningu

Social media, oprócz funkcji rozrywkowej, służą obecnie jako sprawne narzędzie komunikacji i dzielenia się wiedzy. Możliwość zakładania zamkniętych grup jest popularna zarówno wśród uczniów w klasie, studentów w kole naukowym, jak i naukowców z całego świata, zajmujących się konkretną dziedziną badań. Ułatwia ona udostępnianie materiałów edukacyjnych, dyskusję w komentarzach i interakcje między uczniami. Ponadto, wiele instytutów badawczych i wydziałów uniwersyteckich rozwija swoje profile w social mediach, na których udostępniają i rozpowszechniają wykłady i filmy. To właśnie dzięki mediom społecznościowym wystąpienia z serii TED stały się tak popularne, że odnotowują miliony odsłon. W tym roku możemy spodziewać się rosnącej liczby przystępnych i wartościowych materiałów edukacyjnych, często darmowych. To z pewnością duży krok w stronę inkluzywności i dostępności edukacji.

Sprawdź ciekawe informacje i aktualności, artykuły ze świata nauki, technologii i życia

Postępująca personalizacja procesu nauczania

Analiza danych, które spływają podczas korzystania z danej platformy edukacyjnej, pozwala na dostosowywanie procesu nauczania do konkretnego ucznia. Dzięki uczeniu maszynowemu (ML - machine learning) powstają tak spersonalizowane modele lekcji, aby przyniosły potencjalnie najlepsze efekty dla danego użytkownika. Algorytmy wykorzystuje się przy śledzeniu wyników uczniów i sprawdzeniu, gdzie potrzebują najwięcej pomocy i powtórek materiału. – W Novakid kładziemy nacisk na personalizację oraz ekstrakcję i analizę danych wspomaganą sztuczną inteligencją. Podczas każdej lekcji z native speakerem sztuczna inteligencja gromadzi szczegółowe dane o osiągnięciach naszych uczniów, a następnie wykorzystuje pozyskane dane do personalizacji ścieżki edukacyjnej. Jednocześnie doskonali ogólny program nauczania dzięki testom A/B w celu uzyskania lepszych wyników przez wszystkich naszych uczniów – mówi Max Azarov z Novakid.

W nadchodzących miesiącach możemy spodziewać się dalszego rozwoju i udoskonalania technologii mających na celu hiperpersonalizację ścieżki nauczania do potrzeb danego użytkownika.

Prace nad ochroną danych i bezpieczeństwem

Większość aplikacji i platform, służących do nauczania online, pracuje i zbiera dane w tzw. chmurze. Przyniosło to wiele pytań i wątpliwości w zakresie prywatności uczniów i nauczycieli. Zgodnie z Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych (RODO) użytkownicy muszą wiedzieć, w jaki sposób i kiedy ich dane były gromadzone, przechowywane, rejestrowane, przekazywane i usuwane. Obowiązkowe jest również informowanie użytkowników o przeznaczeniu posiadanych informacji. RODO wymaga także szyfrowania danych, aby ograniczyć możliwość naruszenia bezpieczeństwa. Dlatego platformy do edukacji zdalnej w nadchodzących latach coraz chętniej będą korzystały z technologii blockchain. Polega ona na tym, że za każdym razem, gdy pozyskiwane są nowe dane, dodaje się kolejne „bloki” do systemu, tworzące łańcuchy informacji. Dzięki temu przechowywanie danych jest technicznie nieograniczone. Jednocześnie dane są szyfrowane i rozprowadzane na wielu komputerach, co prowadzi do rozproszenia i decentralizacji bazy danych. W ciągu kilku lat technologia blockchain stanie się powszechnym narzędziem do zabezpieczania danych, takich jak: stopnie naukowe, certyfikaty, oceny, wyniki testów i dyplomy.

Max Azarov – specjalizuje się w planowaniu strategicznym, projektowaniu oprogramowania, wdrażaniu nowych technologii, opracowywaniu produktów i usług internetowych dla milionów użytkowników oraz rozwijaniu międzynarodowego biznesu. Od 2017 roku rozwija Novakid – internetową szkołę języka angielskiego dla dzieci, opartą na nowych technologiach i nauce wyłącznie z anglojęzycznymi lektorami.

 
Rynek pracy 2021
PDF
22.02.2021.

biznesPandemia COVID-19 wywołała globalny kryzys i spowodowała znaczące zmiany na rynku pracy, często bardzo nagłe. Na czym polegały i jak wpłyną na obszar HR w 2021 mówi Katarzyna Leśniewska, p.o. dyrektora rekrutacji z LeasingTeam Professional.

2020 - trudny rok dla pracodawców i pracowników

W 2020 roku zmienne zapotrzebowania na konkretne usługi czy produkty oraz liczne obostrzenia związane z Covid-19 spowodowały w firmach weryfikację planów rekrutacyjnych i wstrzymanie lub rezygnację z dużej części toczących się procesów. Z drugiej strony przedsiębiorstwa zmuszone były ograniczać koszty stałe, czego skutkiem były zwolnienia pracowników. Szczególnie ucierpiała branża eventowa/rozrywkowa, automotive oraz turystyka. W trudnej sytuacji znalazły się także zakłady produkcyjne, na których zmiany na rynku zbytu wywołane pandemią oraz rygor sanitarny wymusiły ograniczenie a nawet wstrzymanie produkcji .

Działy HR stanęły przed ogromnym wyzwaniem nowej organizacji pracy w systemie rotacyjnym i/lub zdalnym. Wymagało to nie tylko zaopatrzenia pracowników w sprzęt czy oprogramowanie, ale również zorganizowania codziennej pracy - ustalenia systemu weryfikacji wykonywanych zadań, sposobów komunikacji, prowadzenia działań rekrutacyjnych czy wdrażania nowych pracowników (onboarding online). Zmiana systemu komunikacji i przejście na formę online wymagało dużej elastyczności, co oczywiście przełożyło się na wiele wyzwań zarówno w obszarze rekrutacji, jak i codziennego, bieżącego funkcjonowania przedsiębiorstw. Choć nie było to łatwe zadanie, okazuje się, że zmiany wymuszone pandemią mają również pozytywny wymiar i mocno wpłyną na rynek pracy w 2021 roku.

Poprzedni rok pokazał pracodawcom, że praca zdalna sprawdza się bardzo dobrze. Z naszych obserwacji i rozmów z klientami wynika, że ograniczenie dojazdów do biur i zakładów, elastyczne godziny pracy, czy też wprowadzenie efektywnych narzędzi do pracy online spowodowały wzrost wydajności pracowników o nawet kilkadziesiąt procent.

Trendy długoterminowe na 2021 rok

Hybrydyzacja

Nadchodzący rok będzie z pewnością czasem pracy w modelu hybrydowym, mocno ukierunkowanym na połączenie wykonywania obowiązków z domu i w siedzibie firmy.. Hybrydyzacja pracy spowoduje zmiany i ulepszenia w zakresie narzędzi cyfrowych wykorzystywanych do codziennej pracy, szczególnie zdalnej, wsparcie komunikacji, działań rekrutacyjnych i onboardingu online.

Elastyczność

To z pewnością element, który firmy doskonale przećwiczyły w 2020 roku. Rok 2021 będzie czasem doszlifowywania tej umiejętności. Pracownicy będą nadal łączyć życie zawodowe z prywatnym, dzieląc wspólną przestrzeń (home office) z innymi domownikami. Większa otwartość firm na elastyczne ułożenie czasu pracy, duża mobilność stanowisk pracy, coraz częstsze zatrudnienia w ramach pracy tymczasowej i współpraca online będą wciąż kluczowymi obszarami wpływającymi na rynek pracy.

Rynek pracownika?

Rynek pracownika, który obserwowaliśmy przez dłuższy czas zdecydowanie wyhamował w 2020 roku i tendencja ta będzie widoczna również w najbliższych kilku-kilkunastu miesiącach. Wbrew pozorom powodem nie jest wyłącznie mniejsza liczba ofert pracy i zwolnienia spowodowane pandemią, ale również samo podejście pracowników. Od II kwartału 2020 roku wśród kandydatów biernych (nie szukających aktywnie pracy) zauważalna jest pewna obawa, wręcz niechęć do zmiany miejsca zatrudnienia. Brak stabilności na rynku obudził wśród potencjalnych kandydatów ogromną ostrożność, co obserwujemy codziennie podczas działań headhunterskich. W trakcie rozmów rekrutacyjnych często słyszymy pytania o kondycję finansową firmy, jej stabilność, plany na przyszłość, możliwość pracy zdalnej czy ogólne podejście do pracowników w nowej sytuacji. Obserwujemy, że zdecydowanie mniejsza liczba osób decyduje się na zmianę pracy, co czyni headhunting jeszcze bardziej wymagającą usługą. Wielu pracowników nie będzie ryzykować tak chętnie, jak we wcześniejszych latach.

Bezrobocie i prognozy zatrudnienia

Bezrobocie w Polsce utrzymuje się na stabilnym poziomie, a pensje choć zdecydowanie wolniej, nadal rosną w niektórych sektorach gospodarki. Dobry, wyspecjalizowany pracownik jest wartością samą w sobie i w 2021 roku będzie mógł liczyć na wiele atrakcyjnych ofert.

Konfederacja Lewiatan szacuje, że w 2021 roku stopa bezrobocia prawdopodobnie wzrośnie do poziomu zakładanego wcześniej przez rząd na grudzień 2020 roku, czyli do około 7,3-7,5 proc. Z kolei przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw będzie w 2021 roku wyższe o około 6 proc. Możemy też spodziewać kontynuacji zwolnień w sektorach najmocniej dotkniętych skutkami pandemii - zarówno przez administracyjne obostrzenia, jak i zmianę zachowań konsumenckich. Jednocześnie zatrudnienie w przedsiębiorstwach produkcyjnych, logistyce i transporcie może utrzymać się na poziomie z początku 2020 r. a nawet wzrosnąć o 4-5 proc. w skali roku.

Przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw wzrośnie w 2021 roku o około 6 proc. z uwagi na podniesienie płacy minimalnej oraz rosnące oczekiwania płacowe wykwalifikowanych pracowników. Pierwsze prognozy na temat zatrudnienia w I kwartale 2021 roku nie są optymistyczne. Zaledwie 6 procent pracodawców chce powiększać swoje zespoły, 4 procent nadal myśli o redukcjach, a 86 procent zapytanych firm nie planuje zmian personalnych.

Są jednak branże, które mają szansę wyjść i wychodzą obronną ręką z pandemii. Optymistycznie, jeśli chodzi o zatrudnienia rysuje się sektor budownictwa, e-commerce, produkcja przemysłowa oraz handel detaliczny i hurtowy, czy też firmy związane z finansami i usługami dla biznesu. Patrząc na plany rekrutacyjne na przestrzeni ostatniego roku można zauważyć, że czasem największej niepewności, okresem największych redukcji etatów był III kwartał 2020 roku. Teraz organizacje powoli się stabilizują.

Są także sektory i zawody, których przedstawiciele w czasie pandemii są nawet bardziej poszukiwani niż miało to miejsce wcześniej. W listopadzie 2020 r. pojawiło się więcej ofert niż rok temu dla analityków finansowych, specjalistów ds. e-commerce, czy specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa. W ujęciu rocznym widoczny jest też wzrost zainteresowania zawodami medycznymi, których przedstawiciele są tak ważni w walce z drugą falą pandemii. Biorąc pod uwagę ubiegły rok, największą stabilność wykazała branża IT. Szansę na pracę w najbliższym czasie mają programiści, specjaliści ds. cyberbezpieczeństwa oraz administratorzy IT.

 
<<  start < poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  > koniec >>

Pozycje :: 10 - 18 z 1386




mobile-fuck-videos