System CRM - dlaczego wpływa korzystnie na relacje z klientami?
|
|||
Klienci to dla każdej firmy skarb. Szczególnie ci najbardziej dochodowi, na których przedsiębiorstwo dużo zarabia. Tych klientów warto traktować specjalnie. O ile różnicowanie klientów jest łatwe przy małej ich liczbie, to przy większej ilości sprawia już problem. W sukurs przychodzi wtedy technologia, a w szczególności oprogramowanie typu CRM. Klient klientowi nierównyJedni gotowi dobrze płacić za usługi czy towary wysokiej jakości. Inni żądający wyłącznie niskiej ceny, jednak przy tym bardzo roszczeniowi. Klienci są bardzo różni, o czym najlepiej wiedzą firmowi handlowcy. Także i z punktu widzenia firmy niektórych klientów warto „rozpieszczać”, oferując im większe rabaty, dłuższe terminy płatności czy inne dodatkowe korzyści. Od innych z kolei wymaga się przedpłat czy innych gwarancji. To zróżnicowane traktowanie wynika ze starannie gromadzonej wiedzy i historii wzajemnych kontaktów. Jest łatwe, gdy klientów jest stosunkowo niewielu a handlowcy nie zmieniają się często. Jednak gdy klientów przybywa, konieczny staje się swego rodzaju „magazyn wiedzy” na temat klientów: historii kontaktów z nimi, zdolności płatniczych, zamówień, potrzeb, przyzwyczajeń. Problem ten rozwiązuje odpowiednie oprogramowanie dla firm, a w szczególności tzw. system CRM, czyli system służący do zarządzania relacjami z klientami. CRM: system konieczny nie tylko w firmie handlowejSystemy CRM są w istocie bazą informacji o klientach. Stąd też mogą być wykorzystywane we wszystkich chyba kategoriach przedsiębiorstw, mających co najmniej kilkudziesięciu klientów. Niekoniecznie muszą być to firmy stricte handlowe. Także przedsiębiorstwa z branży usług, w tym również komunalnych, jak i firmy typowo produkcyjne. CRM to po prostu przeniesienie do zasobów firmowych informacji, które wcześniej znajdowały się w arkuszach kalkulacyjnych czy notatnikach handlowców, serwisantów, opiekunów klienta. System CRM: elastyczność przede wszystkimSystem CRM w firmie umożliwia przede wszystkim elastyczne traktowanie klientów, z uwzględnieniem historii wzajemnej współpracy. Umożliwia skoordynowaną i spójną politykę rabatową. Każdy klient może też liczyć na wyższy standard obsługi – firma dysponuje przecież historią kontaktów i może zaproponować najkorzystniejsze rozwiązania. CRM pozwala też na bieżące monitorowanie sprzedaży i szybką reakcję na zmiany – np. na zmniejszającą się aktywność kluczowych klientów. System CRM tworzy także zasób wiedzy do dyspozycji firmy, uniezależniając ją np. od rotacji pracowników. Odpowiednio zaprojektowany system CRM po prostu gwarantuje, że kluczowe informacje na temat klientów pozostaną w firmie. O innych korzyściach płynących ze stosowania systemów CRM można przeczytać pod linkiem http://www.sente.pl/system-sente/sprzedaz-crm/ |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT we Wrocławiu:
Czytaj więcej najnowszych wiadomości branży IT z Wrocławia i całej Polski
Ericsson drugi rok z rzędu na szczycie rankingu Frost Radar: Globalny rynek infrastruktury sieci 5G 28.05.2022
| Digital Hub firmy Bayer nowa współpraca z Akademią Górniczo-Hutniczą oraz Politechniką Śląską 22.12.2021
| Rosną zarobki i liczba ogłoszeń o pracę dla juniorów w IT 05.11.2021
| ||
Czym jest ortofotomapa i gdzie jest wykorzystywana? 30.08.2021
| 5 oczekiwań milenialsów wobec miejsca pracy 27.08.2021
| Pozostałe Artykuły
|
Wrocław IT - Firmy
Ostatnio dodane Firmy
Holy Sheep! Branding Studio ul. Leszczyńskiego 4/23 Wrocław - internet |
|
AXIT Sp. z o.o. A Siemens Company ul. Swobodna 1 Wrocław - informatyka |
|
ITPunkt - outsourcing IT ul. Legnicka 57W/13 Wrocław - outsourcing IT |
|
aitik ul. Drukarska 38 Wrocław - outsourcing IT |
|
UBS ul. Piotra Skargi 1 Wrocław - finanse |
|
SSK S.A. ul. Braniborska 44-52 Wrocław - outsourcing IT |
|
Objectivity Bespoke Software Specialists ul. Strzegomska 142a Wrocław - informatyka |
|
Centrum Innowacji ProLearning ul. Wagonowa 2 Wrocław - szkolenia |
|
Pruftechnik Technology Sp. z o.o. ul. Tyniecka 17 Wrocław - informatyka |
|
Synergy Codes ul. Piłsudskiego 49-57 Wrocław - outsourcing IT |
|
Politechnika Wrocławska ul. Wybrzeże Wyspiańskiego 27 Wrocław - ższe - kierunki IT |
|
RAND Sp. z o.o. ul. Kwidzyńska 13 Wrocław - inne |
|
GPM SYSTEMY Sp z o.o. ul. Kiemliczów 9/4 Wrocław - bankowość |
|
Porta Capena Sp z o.o. ul. Świdnicka 19/315 Wrocław - outsourcing IT |
|
Crowley Data Poland Sp. z o.o. ul. Muchoborska 16 Wrocław - telekomunikacja |
|
Luxoft Poland ul. Wadowicka 6 Kraków - outsourcing IT |
|
semiBIT ul. Krakowska 47/101 Wrocław - szkolenia |
|
INLIS - Obsługa firm i instytucji ul. Armii Krajowej 15 pok. 8 Nowa Ruda - komputery, sprzęt |
|