Strona korzysta z plik�w cookies w celu realizacji us�ug zgodnie z Polityk� Plik�w Cookies. Mo�esz okre�li� warunki przechowywania lub dost�pu do plik�w cookies w Twojej przegl�darce.X

WROCŁAW - codziennie prezentujemy zebrane w jednym miejscu - aktualne i najnowsze oferty pracy w branży IT! Bądź na bieżąco!
facebook
Partnerem portalu WroclawIT.pl jest






PRACA WROCŁAW - zadbaj z nami o swoją karierę, zobacz kto obecnie najwięcej rekrutuje w IT:


Capgemini Polska
poszukuje osób na stanowiska:


Zone IT Sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:


Sii Sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:
Zobacz wszystkie oferty pracy ››
System CRM - dlaczego wpływa korzystnie na relacje z klientami?
PDF Drukuj Email

Systemy CRMKlienci to dla każdej firmy skarb. Szczególnie ci najbardziej dochodowi, na których przedsiębiorstwo dużo zarabia. Tych klientów warto traktować specjalnie. O ile różnicowanie klientów jest łatwe przy małej ich liczbie, to przy większej ilości sprawia już problem. W sukurs przychodzi wtedy technologia, a w szczególności oprogramowanie typu CRM.

Klient klientowi nierówny

Jedni gotowi dobrze płacić za usługi czy towary wysokiej jakości. Inni żądający wyłącznie niskiej ceny, jednak przy tym bardzo roszczeniowi. Klienci są bardzo różni, o czym najlepiej wiedzą firmowi handlowcy.

Także i z punktu widzenia firmy niektórych klientów warto „rozpieszczać”, oferując im większe rabaty, dłuższe terminy płatności  czy inne dodatkowe korzyści. Od innych z kolei wymaga się przedpłat czy innych gwarancji. To zróżnicowane traktowanie wynika ze starannie gromadzonej wiedzy i historii wzajemnych kontaktów. Jest łatwe, gdy klientów jest stosunkowo niewielu a handlowcy nie zmieniają się często. Jednak gdy klientów przybywa, konieczny staje się swego rodzaju „magazyn wiedzy” na temat klientów: historii kontaktów z nimi, zdolności płatniczych, zamówień, potrzeb, przyzwyczajeń. Problem ten rozwiązuje odpowiednie oprogramowanie dla firm, a w szczególności tzw. system CRM, czyli system służący do zarządzania relacjami z klientami.

CRM: system konieczny nie tylko w firmie handlowej

Systemy CRM są w istocie bazą informacji o klientach. Stąd też mogą być wykorzystywane we wszystkich chyba kategoriach przedsiębiorstw, mających co najmniej kilkudziesięciu klientów. Niekoniecznie muszą być to firmy stricte handlowe. Także przedsiębiorstwa z branży usług, w tym również komunalnych, jak i firmy typowo produkcyjne. CRM to po prostu przeniesienie do zasobów firmowych informacji, które wcześniej znajdowały się w arkuszach kalkulacyjnych czy notatnikach handlowców, serwisantów, opiekunów klienta.

System CRM: elastyczność przede wszystkim

System CRM w firmie umożliwia przede wszystkim elastyczne traktowanie klientów, z uwzględnieniem historii wzajemnej współpracy. Umożliwia skoordynowaną i spójną politykę rabatową. Każdy klient może też liczyć na wyższy standard obsługi – firma dysponuje przecież historią kontaktów i może zaproponować najkorzystniejsze rozwiązania.

CRM pozwala też na bieżące monitorowanie sprzedaży i szybką reakcję na zmiany – np. na zmniejszającą się aktywność kluczowych klientów. System CRM tworzy także zasób wiedzy do dyspozycji firmy, uniezależniając ją np. od rotacji pracowników. Odpowiednio zaprojektowany system CRM po prostu gwarantuje, że kluczowe informacje na temat klientów pozostaną w firmie.

O innych korzyściach płynących ze stosowania systemów CRM można przeczytać pod linkiem http://www.sente.pl/system-sente/sprzedaz-crm/

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »


Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT we Wrocławiu:

Sprawdzaj codziennie, najnowsze oferty pracy z Wrocławia dostarcza nam Pracuj.pl, zebraliśmy je dla Ciebie w jednym miejscu!

 Stanowisko / Firma:

Programista / Developer

Tester Oprogramowania / Software Engineer

Administrator IT / Manager IT


Czytaj więcej najnowszych wiadomości branży IT z Wrocławia i całej Polski

Ericsson drugi rok z rzędu na szczycie rankingu Frost Radar: Globalny rynek infrastruktury sieci 5G
28.05.2022


Wrocław informacje


Ericsson drugi rok z rzędu został liderem w raporcie Frost Radar™: Globalny rynek infrastruktury sieci 5G 2021. Najwyższe miejsce w badaniu jest potwierdzeniem konsekwentnego rozwoju innowacji Ericsson w technologiach 2G, 3G, do 4G i 5G.  Zajmując najwyższe miejsce w rankingu Frost Radar™, Ericsson umacnia status lidera zarówno pod względem innowacyjności, jak i wzrostu na [ ... ]


Digital Hub firmy Bayer nowa współpraca z Akademią Górniczo-Hutniczą oraz Politechniką Śląską
22.12.2021


Wrocław informacje


Digital Hub firmy Bayer nawiązuje współpracę z dwiema uczelniami kształcącymi najwyższej klasy ekspertów w zakresie IT: Akademią Górniczo–Hutniczą w Krakowie oraz Politechniką Śląską w Gliwicach. Współpraca obejmie dwa obszary: program staży studenckich w dziedzinie technologii informatycznych o nazwie „Zaprogramuj swoją karierę” oraz wspólne projekty badawczo-rozwojowe realizo [ ... ]


Rosną zarobki i liczba ogłoszeń o pracę dla juniorów w IT
05.11.2021


Wrocław informacje


Wyobrażenie o wysokich zarobkach i dużej liczbie ofert pracy w branży IT jest znane od dawna. Doświadczeni programiści rzeczywiście nie mają na co narzekać. O juniorach jeszcze niedawno pisano jednak inaczej. W ich przypadku poziom wynagrodzenia był niższy, a znalezienie pracy wymagało cierpliwości. Ostatnie raporty, doniesienia i komentarze ekspertów mówią jednak o poprawiającej się sytuacji ju [ ... ]


Czym jest ortofotomapa i gdzie jest wykorzystywana?
30.08.2021


Wrocław informacje


Ortofotomapa, zwana też mapą fotograficzną, to zbiór przetworzonych zdjęć lotniczych. Ortofotomapa jest wykorzystywana tam, gdzie niezbędne jest dokładne przedstawienie terenu dla potrzeb wizualizacji oraz pomiarów. Łączy ona zalety mapy, czyli układ współrzędnych, skalę i dokładność z atutami zdjęć lotniczych, a więc wielością informacji i ich wiernością oraz łatwością interpretacji. Oto co w [ ... ]


5 oczekiwań milenialsów wobec miejsca pracy
27.08.2021


Wrocław informacje


Sondaż przeprowadzony przez Great Place to Work® wśród pracowników z pokolenia Y dowodzi, że w całym USA jedynie 44% milenialsów jest zadowolona ze swojej pracy. To najniższy odsetek w porównaniu z pozostałymi pokoleniami. Czego więc milenialsi oczekują po idealnym miejscu pracy? Przygotowując listę 2021 Fortune Best Workplaces for Millenials, Great Place to Work® przeanalizował ankiet [ ... ]


Pozostałe Artykuły




mobile-fuck-videos