SEO: treść, która wzmacnia pozycję w Google
|
|||
Nie tylko sztuczki z linkami, ani nawet systemy wymiany odnośników, ale zwykła treść pomaga uzyskać wysoką pozycję w Google. Od tego, w jaki sposób zostanie zredagowana, zależy nie tylko miejsce w rankingu wyszukiwarki, ale również liczba wejść. Wystarczy przestrzegać kilka prostych zasad, by uzyskać dobre rezultaty.
Sposób i styl redagowania artykułów, a także opisów znajdujących się na stronach internetowych ma bardzo duży wpływ na pozycjonowanie. Oczywiście, nie jest to jedyny i decydujący czynnik, który przekłada się na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania na interesujące nas frazy kluczowe. Jest to jednak najważniejsza część pierwszego etapu pozycjonowania – optymalizacji strony, która nie pochłania dużo czasu i jest punktem wyjścia do dalszych działań SEO.
Kto czyta nasze teksty? Pierwsza odpowiedź nasuwa się sama i jest jak najbardziej trafna. Chodzi oczywiście o ludzi, jednak nie tylko oni mają okazję zapoznać się z naszym tekstem. Robią to również „roboty” Google, czyli specjalne algorytmy, które oceniają wartość serwisów, a co za tym idzie, decydują o ich pozycji na liście wyników wyszukiwania. Nasze teksty, nieważne czy są to opisy produktów czy artykuły, będą czytane jednak w zdecydowanej większości przez ludzi. Stare przysłowie mówi, że dobra treść broni się sama i jest w tym dużo prawdy. Właśnie dlatego tak wysoko oceniane są teksty unikalne, których nie można spotkać na innych stronach internetowych. Ma to bardzo duże znaczenie zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych, które często posiłkują się gotowymi opisami produktów, dostarczonymi przez producentów. To pierwsza podstawowa zasada, która ma duży wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. - Ciekawie napisany tekst zawsze będzie atrakcyjniejszy, od tego pisanego celowo pod algorytmy Google. Zbyt duża ilość słów kluczowych wcale nie musi dobrze wpływać na pozycję, jaką zdobędzie dana podstrona naszego serwisu. Paradoksalnie, może jej zaszkodzić. Algorytm oceniający może uznać ją za spam i zdegradować w rankingu - mówi Przemysław Płóciennik z Top Solutions, firmy zajmującej się pozycjonowaniem serwisów internetowych. Dlatego najważniejszy dla nas powinien być użytkownik, a nie roboty skanujące stronę. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby uatrakcyjnić tekst dla robotów, bez ograniczania jego czytelności.
Frazy kluczowe Unikalna treść jest bardzo ważna, jednak możemy sprawić, by jej czytanie było „przyjemne” nie tylko dla ludzi. Wspomniane wcześniej algorytmy oceniające witryny internetowe, starają się po prostu dopasować je pod zapytania internautów, sprawdzając ich przydatność i zakres w jakim są zgodne z tym, czego szuka użytkownik. Mechanizmy te są wyczulone na słowa kluczowe, czyli zapytania, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarek. Ważne, by występowały one w naszym tekście, a najlepiej by temat artykułu ich bezpośrednio dotyczył. Nie można jednak przesadzać z ich ilością. Warto zadbać, by to samo słowo nie powtarzało się zbyt często, a jeśli nie można tego uniknąć, to należy poszukać synonimów. Taki zabieg sprawi, że czytanie tekstu będzie przyjemniejsze dla użytkowników, a także zmniejszy ryzyko uznania naszego opracowania za spam przez roboty oceniające. Dodatkowo używanie ważnych słów w rożnych kombinacjach z innymi, przy zachowaniu sensu zdania i całego opisu, pozwoli zdobyć nam wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania na niszowe zapytania w wyszukiwarce, do których będzie pasowała treść na naszej stronie. Tak buduje się długi ogon – dopasowanie do konkretnych, często bardzo specyficznych zapytań użytkowników.
Budowa tekstu Zanim zaczniemy pisać, warto poznać podstawy budowy tekstów zamieszczanych w sieci. Oczywiście, inaczej wygląda to w przypadku sklepu internetowego, a inaczej w przypadku wpisu na blogu. Pierwszym i ważnym elementem naszego artykułu, bądź wpisu jest lead. -Jest to tzw. „zajawka”, która ma zachęcić czytelnika do zapoznania się z całością. Te kilka zdań powinno być podsumowaniem tego, co znajdziemy w artykule. W przypadku opisów produktów w sklepach internetowych nie stosuje się leadów chyba, że są one bardzo długie. W takich tekstach warto korzystać ze śródtytułów, dodatkowo wyróżnionych znacznikami html - <h2> do <h6> - w zależności od budowy strony. <h1> jest zarezerwowany dla nagłówka całej strony np. nazwy produktu, na którego podstronie się znajdujemy. Warto też wyróżniać niektóre słowa kluczowe, na których nam zależy poprzez pogrubienie. Do tego należy użyć znaczników <strong> - tłumaczy Przemysław Płóciennik z Top Solutions . Podstawą pisania tekstów „pod wyszukiwarki” jest unikalność treści, dlatego nawet w sklepach e-commerce nie warto korzystać z gotowych opisów dostarczonych przez producentów. Chwila pracy poświęcona na ich przeredagowanie i odróżnienie od reszty, może przynieść wymierne korzyści w postaci wyższej pozycji w wynikach Google. |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT we Wrocławiu:
Czytaj więcej najnowszych wiadomości branży IT z Wrocławia i całej Polski
Ericsson drugi rok z rzędu na szczycie rankingu Frost Radar: Globalny rynek infrastruktury sieci 5G 28.05.2022
| Digital Hub firmy Bayer nowa współpraca z Akademią Górniczo-Hutniczą oraz Politechniką Śląską 22.12.2021
| Rosną zarobki i liczba ogłoszeń o pracę dla juniorów w IT 05.11.2021
| ||
Czym jest ortofotomapa i gdzie jest wykorzystywana? 30.08.2021
| 5 oczekiwań milenialsów wobec miejsca pracy 27.08.2021
| Pozostałe Artykuły
|
Wrocław IT - Firmy
Ostatnio dodane Firmy
Holy Sheep! Branding Studio ul. Leszczyńskiego 4/23 Wrocław - internet |
|
AXIT Sp. z o.o. A Siemens Company ul. Swobodna 1 Wrocław - informatyka |
|
ITPunkt - outsourcing IT ul. Legnicka 57W/13 Wrocław - outsourcing IT |
|
aitik ul. Drukarska 38 Wrocław - outsourcing IT |
|
UBS ul. Piotra Skargi 1 Wrocław - finanse |
|
SSK S.A. ul. Braniborska 44-52 Wrocław - outsourcing IT |
|
Objectivity Bespoke Software Specialists ul. Strzegomska 142a Wrocław - informatyka |
|
Centrum Innowacji ProLearning ul. Wagonowa 2 Wrocław - szkolenia |
|
Pruftechnik Technology Sp. z o.o. ul. Tyniecka 17 Wrocław - informatyka |
|
Synergy Codes ul. Piłsudskiego 49-57 Wrocław - outsourcing IT |
|
Politechnika Wrocławska ul. Wybrzeże Wyspiańskiego 27 Wrocław - ższe - kierunki IT |
|
RAND Sp. z o.o. ul. Kwidzyńska 13 Wrocław - inne |
|
GPM SYSTEMY Sp z o.o. ul. Kiemliczów 9/4 Wrocław - bankowość |
|
Porta Capena Sp z o.o. ul. Świdnicka 19/315 Wrocław - outsourcing IT |
|
Crowley Data Poland Sp. z o.o. ul. Muchoborska 16 Wrocław - telekomunikacja |
|
Luxoft Poland ul. Wadowicka 6 Kraków - outsourcing IT |
|
semiBIT ul. Krakowska 47/101 Wrocław - szkolenia |
|
INLIS - Obsługa firm i instytucji ul. Armii Krajowej 15 pok. 8 Nowa Ruda - komputery, sprzęt |
|