ATM S.A. przejmuje obsługę central telefonicznych w biurowcach i galeriach handlowych
|
|
|
|
|
Kiedy impuls połączenia telefonicznego kosztował 29 gr,
sprawnie działający deweloperzy i zarządcy nieruchomości komercyjnych,
posiadający w swoich obiektach budynkowe centrale telefoniczne,
potrafili zarobić kilka, kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie.
Dzięki wygenerowanym przychodom mogli zapewnić serwis centrali, a
najemcom wartość dodaną do wynajmowanej powierzchni. Dziś jest inaczej.
Większość najemców we własnym zakresie organizuje sobie obsługę
telekomunikacyjną, cena za minutę połączenia spadła do kilku groszy, a
koszty obsługi central pozostały na niezmienionym poziomie, często
przekraczającym przychody z usług telekomunikacyjnych.
ATM S.A., właściciel i operator
ogólnopolskiej sieci światłowodowej ATMAN oraz dostawca usług centrów
danych w Polsce (świadczonych pod markami ATMAN i Thinx Poland),
wyjaśnia, że rozsądniejszą alternatywą dla zarządców obiektów
komercyjnych, takich jak biurowce i galerie handlowe, jest przekazanie
central telefonicznych w outsourcing i przeniesienie kosztów jej
serwisowania na ATM.
– Przejmując obsługę i serwis central telefonicznych oraz
refakturowanie najemców, umożliwiamy zarządcom nie tylko skoncentrowanie
się na swojej podstawowej działalności biznesowej, ale też
zoptymalizowanie kosztów administracyjnych. Nie ma lepszej alternatywy
dla tak skonstruowanego modelu biznesowego – powiedział Sebastian Czarnecki, kierownik Działu Sprzedaży Budynkowej w ATM S.A.
Najemcy obiektów komercyjnych z własnymi centralami telefonicznymi w opłatach service charge ponoszą
koszty obsługi technicznej, z której być może nigdy nie skorzystają.
Zarządcy nieruchomości zajmują się rozliczaniem i wyjaśnianiem kosztów
połączeń, pośrednicząc w kontaktach między serwisem, operatorem a
najemcą. Z kolei właściciel nieruchomości kredytuje opóźniających się z
zapłatą za usługi telekomunikacyjne najemców oraz ponosi
odpowiedzialność za utrzymanie w ruchu kilkunastoletniego już sprzętu.
– Dla zarządców obiektów komercyjnych z własnymi centralami
telefonicznymi wysokie koszty obsługi teletechnicznej, starzejący się
sprzęt oraz stały spadek przychodów z usług telekomunikacyjnych mogą
stanowić realne wyzwanie. Wydzielenie z zakresu odpowiedzialności
zarządcy nieruchomości obsługi centrali telefonicznej i rozliczania
najemców bezpośrednio przez ATM jest skutecznym rozwiązaniem, które
gwarantuje obniżenie kosztów, utrzymanie centrali w stałej sprawności, a
z czasem w wielu przypadkach pozwoli na osiągnięcie dodatkowych
przychodów – dodał Sebastian Czarnecki.
|
|
ATM S.A. wycofuje się z rynku płatności mobilnych
|
|
|
|
|
W nawiązaniu do raportu bieżącego opublikowanego przez mPay S.A. o
zmianie własności znaczących pakietów akcji spółki mPay, Zarząd ATM S.A.
wyjaśnia, że w dniu wczorajszym 20 160 000 akcji mPay S.A. (45% udziału
w kapitale zakładowym) zostało przeniesionych z ATM S.A. na grupę Grupę
„Lew” S.A., operatora sieci sprzedaży elektronicznej posiadającego
status Krajowej Instytucji Płatniczej i dużą sieć współpracujących
punktów handlowych. Pozostałe akcje mPay S.A. należące do ATM zostaną w
najbliższych dniach przeniesione na fundusz Arbux Investments Ltd.,
inwestujący na rynku płatności. Tym samym ATM wycofuje się ostatecznie z
inwestycji w spółkę mPay S.A.
Decyzja ATM o wycofaniu się z inwestycji była zapowiadana w raportach
okresowych a aktywa związane z tą inwestycją były prezentowane w
sprawozdaniach finansowych ATM S.A. jako aktywa przeznaczone do zbycia.
Wycofanie się z inwestycji związane jest z rezygnacją ATM z dalszych
nakładów finansowych na rozwój mPay S.A., jako że działalność mPay nie
jest związana z podstawową działalnością ATM, to jest ze świadczeniem
usług centrów danych i usług transmisji danych. Spółka mPay, w celu
dalszego rozwoju na rynku płatności mobilnych, wymaga dalszego wsparcia
finansowego ze strony głównego właściciela, którym powinien być podmiot
specjalizujący się w usługach świadczonych na tym rynku.
Inwestycja ATM w spółkę mPay, rozpoczęta w 2006 roku, zakończyła się
dla ATM niepowodzeniem i na przestrzeni minionych lat przyniosła spółce
ATM straty. Skala inwestycji w spółkę i związane z tym wydatki były
przedwczesne w stosunku do rozwoju rynku, a optymizm co do tempa
upowszechniania się technologii płatności za pomocą telefonu —
wygórowany. Obecna sytuacja rynkowa pozwala na wiarę, że jest to
właściwy czas na budowanie biznesu płatności telefonem komórkowym, ale
wymaga to zainwestowania dalszych środków finansowych, co — zdaniem
Zarządu ATM — jest na tyle odległe od podstawowej działalności ATM, że
nie byłoby korzystne dla Spółki i jej akcjonariuszy. Grupa LEW, która
nabyła znaczący pakiet akcji mPay S.A., mając dużą sieć współpracujących
akceptantów może pomóc spółce mPay odnieść sukces przy mniejszych
nakładach, gdyż posiada kompetencje i duże doświadczenie w tym obszarze.
Z perspektywy czasu decyzję o rozpoczęciu tej inwestycji 8 lat temu
Zarząd ATM uznaje za nietrafioną. Wpisywała się ona w ówczesną
strategię poszukiwania szans na inwestowanie w obiecujące „start-upy” w
obszarze informatyki i integracji systemowej. Strategia taka stwarza co
prawda szanse dużego sukcesu, ale także wiąże się ze znacznym ryzykiem
poniesienia porażki. Po wydzieleniu w 2012 roku z ATM działalności
informatycznej do odrębnej, niepowiązanej z ATM spółki, tego typu
przedsięwzięcia nie są w ATM podejmowane.
Zbycie akcji w mPay S.A. będzie miało wpływ na wynik ATM S.A. w
czwartym kwartale 2013 r. w części dotyczącej działalności zaniechanej. W
sprawozdaniu skonsolidowanym zysk netto zmaleje z tego powodu o ok. 3,4
mln zł, a w sprawozdaniu jednostkowym — o ok. 5,0 mln zł. Straty te nie
są związane z żadnymi wydatkami Spółki w bieżącym okresie
sprawozdawczym i nie mają żadnego wpływu na jej kondycję finansową.
|
|
ATMAN rozwija współpracę z integratorami IT
|
|
|
|
|
ATM S.A., operator ogólnopolskiej światłowodowej sieci ATMAN i
lider rynku usług kolokacji w Polsce, intensywnie rozwija współpracę z
przedstawicielami branży IT oferującymi usługi integratorskie. W
minionym i bieżącym kwartale spółka pozyskała nowe kontrakty m.in. z
NextiraOne, Capgemini Polska, MCX Serwis, Wister i Affecto.
Zgodne z rynkowymi trendami przenoszenie systemów i aplikacji do
chmury obliczeniowej (Cloud Computing) generuje rosnące potrzeby
korzystania z centrów danych, jak również z wysokodostępnych łączy
transmisyjnych o dużych przepustowościach. Dla integratorów systemowych i
aplikacyjnych świadczących usługi w chmurze obliczeniowej oraz dla
innych firm z rynku IT ATM S.A., jako doświadczony operator z bogatą
własną infrastrukturą teleinformatyczną, jest atrakcyjnym partnerem
biznesowym oferującym bezkompromisową jakość świadczonych usług. Ponadto
oferta ATMAN znakomicie uzupełnia rozwiązania integratorów na
kompleksowe usługi teleinformatyczne dla zamówień przychodzących z
sektora publicznego.
Na ofertę ATMAN skierowaną dla integratorów odpowiedziało ostatnio
wiele polskich firm IT, czego potwierdzeniem są nowe umowy z
dotychczasowymi klientami, takimi jak: 4sync Solutions, S&T Services
Polska, Software Mind i Altacom. Dodatkowe usługi zamówiły także
podmioty działające na rynku europejskim — NextiraOne Polska i Capgemini
Polska.
W gronie nowych klientów ATMAN pojawiły się m.in. MCX Serwis,
francuski Wister oraz polski oddział Affecto, integratora
skoncentrowanego na rynku północnoeuropejskim.
Integratorzy i inne firmy z branży IT mogą korzystać z zasobów
teleinformatycznych ATM obejmujących trzy nowoczesne centra danych
zlokalizowane w Warszawie i Katowicach, o łącznej powierzchni 8500 m
kw., i światłowodowe sieci metropolitalne w najważniejszych miastach
Polski, połączone ogólnopolską siecią transmisyjną.
Większość podpisanych kontraktów ma charakter długoterminowy.
|
|
Nowe kontrakty ATMAN w sektorze medycznym
|
|
|
|
|
ATM S.A., właściciel ogólnopolskiej światłowodowej sieci ATMAN i
czołowy dostawca usług centrów danych w Polsce, rozszerzyła w ostatnim
czasie zakres usług świadczonych dla prywatnych instytucji medycznych,
m.in. dla Promedica Care Sp. z o.o. i Centrum Medycznego ENEL-MED.Dynamiczny
rozwój medycyny prywatnej w Polsce jako alternatywy dla publicznej
służby zdrowia wiąże się ze wzmożonym popytem na usługi
telekomunikacyjne, zwłaszcza wśród dużych firm z tego sektora. Rosnąca
liczba pacjentów oznacza generowanie coraz większej ilości danych, a co
za tym idzie konieczność bezpiecznego ich składowania, przetwarzania i
dogodnego dostępu do nich, wymaga niezawodnych rozwiązań
telekomunikacyjnych. ATM S.A. obsługuje gros największych
prywatnych firm medycznych działających w naszym kraju, świadcząc przede
wszystkim usługi kolokacji systemów informatycznych i transmisji
danych. ATM gwarantuje bezpieczne środowisko techniczne dla serwerów
klienta, szybki dostęp do zgromadzonych na nich danych z rozproszonych
po całym kraju placówek (a także z sieci publicznej) i połączenie
odległych oddziałów firm medycznych. Dlatego grono klientów ATM z tego
sektora systematycznie się poszerza. Usługi transmisji danych
ATMAN wybrała ostatnio firma Promedica Care, działająca w Polsce i w
wielu krajach Europy Zachodniej, specjalizująca się w rekrutacji
pracowników służb medycznych oraz w świadczeniu usług opiekuńczych.
Centrum Medyczne ENEL-MED natomiast nie tylko przedłużyło dotychczasową
umowę z ATM na kolejne trzy lata, ale dodatkowo wybrało także ofertę
ATMAN na usługi telefoniczne. Klienci ATM S.A. kolokują swoje
zasoby teleinformatyczne w trzech nowoczesnych centrach danych
należących do ATM — łącznie ponad 8500 m kw. zlokalizowanych w Warszawie
i Katowicach. Ponadto dzięki usługom transmisji danych, świadczonym
przez ATM na bazie własnej krajowej sieci światłowodowej, klienci mają
możliwość połączenia w sieć rozproszonych placówek i oddziałów, aby
zapewnić zdalny dostęp do systemów informatycznych i gromadzonych danych
medycznych, a jednocześnie zoptymalizować koszty eksploatacyjne i
efektywniej zarządzać swoimi zasobami telekomunikacyjnymi. Znakomite
dopasowanie infrastruktury i oferty ATM do potrzeb telekomunikacyjnych
firm z branży medycznej — a także wysoki poziom świadczonych usług —
potwierdza nasza lista referencyjna. Poza wymienionymi Promedica Care i
Centrum Medycznym ENEL-MED, wśród klientów ATM S.A. znaleźć można m.in.
Centrum Medyczne Damiana, Centrum Medyczne Medrun, LUX MED, Medicover i
TMS Diagnostyka. Większość kontraktów zawartych w sektorze medycyny
prywatnej ma charakter długoterminowy.
|
|
WOŚP znów zagrała w sieci ATMAN
|
|
|
|
|
ATM
S.A., operator sieci ATMAN i wyłączny dostawca łączy internetowych na
potrzeby Finału WOŚP, obsługiwał działania 21. Finału Orkiestry w
Internecie, w tym także Licytację Najbardziej Hojnych Darczyńców (gdzie
nagrodami były złote serduszka i złote karty telefoniczne) oraz
transmisje wideo z placu Defilad w Warszawie .
Współpraca
operatora sieci ATMAN i Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
jest już wieloletnią tradycją i polega na całorocznym wsparciu
technologicznym, w skład którego wchodzi m.in. kolokacja zasobów
teleinformatycznych Fundacji w jednym z centrów danych ATM S.A., co
umożliwia Fundacji bezpieczne i stabilne prowadzenie działalności przez
cały rok.
Podczas wyjątkowych costyczniowych przedsięwzięć,
jakimi są Finały WOŚP, infrastruktura teleinformatyczna Fundacji musi
obsłużyć miliony internautów oraz przetworzyć istotnie większe ilości
danych. W związku z tym wzrasta zarówno zaangażowanie, jak i
odpowiedzialność dostawcy łączy i usług kolokacji, który zapewnia
dostępność Finałowych działań w Internecie, w szczególności tych
najważniejszych, jakimi są internetowe aukcje i licytacje przedmiotów na
stronie WWW Fundacji WOŚP, a także transmisje wideo kluczowych wydarzeń
Finału.
— Nasza współpraca to przykład wieloletniej relacji
partnerskiej opartej na zaufaniu wynikającym z niezawodności i wysokiej
jakości usług telekomunikacyjnych ATMAN, z których korzystamy przez
cały rok. Dzięki operatorowi sieci ATMAN jak zwykle mieliśmy pewność, że
wszystko przebiega sprawnie i bezpiecznie. Bez nich po prostu nie
byłoby nas w sieci — powiedział Krzysztof Dobies, Rzecznik Prasowy Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Podczas
ostatniego, 21. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy sumaryczna
przepustowość wszystkich łączy internetowych Fundacji zestawionych w
sieci ATMAN wynosiła 4 Gb/s. Największe natężenie ruchu — ok. 870 Mb/s —
zostało wygenerowane przez internautów oglądających stronę WWW Fundacji
w czasie tzw. światełka do nieba, wieńczącego 21. Finał WOŚP. Natomiast
obsługa Licytacji Najbardziej Hojnych Darczyńców wytworzyła ruch na
poziomie ok. 120 Mb/s.
|
|
|