Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.X

WROCŁAW - codziennie prezentujemy zebrane w jednym miejscu - aktualne i najnowsze oferty pracy w branży IT! Bądź na bieżąco!
facebook
Partnerem portalu WroclawIT.pl jest






PRACA WROCŁAW - zadbaj z nami o swoją karierę, zobacz kto obecnie najwięcej rekrutuje w IT:
Volvo Wrocław

Volvo Polska Sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:


Nokia Networks
poszukuje osób na stanowiska:
Capgemini Wrocław

Capgemini Software Solutions Center
poszukuje osób na stanowiska:
Zobacz wszystkie oferty pracy ››
Biznes, branża IT
Coraz lepiej kandydatom, coraz gorzej pracodawcom
PDF
10.11.2017.

Większość specjalistów i menedżerów odczuło w ostatnim roku poprawę swojej sytuacji zawodowej – wskazują wyniki najnowszej, 7 edycji badania Antal. Duża liczba otrzymanych ofert pracy i częściej oferowane podwyżki przekładają się bezpośrednio na wzrost możliwości zawodowych pracowników. A to oznacza, że pracodawcom jest coraz trudniej pozyskać i utrzymać niezbędne talenty.

Poprawa sytuacji zawodowej

Dla ponad połowy pracowników ubiegły rok wiązał się z poprawą ich sytuacji zawodowej. 16% deklaruje zdecydowaną poprawę, a 35% raczej skłania się ku pozytywnej ocenie swojej pozycji na rynku pracy.

„Przez poprawę sytuacji na rynku pracy pracownicy rozumieją zazwyczaj otrzymanie podwyżki bądź dodatkowych świadczeń, awans - wewnętrzny jak i zewnętrzny, a także samą propozycję udziału w procesie rekrutacyjnym” - komentuje Roman Zabłocki, menedżer Antal Engineering & Operations.

Na wzrost możliwości zawodowych wpływają w znacznej mierze nowe inwestycje i reinwestycje firm już obecnych na rynku, które generują ogromne zapotrzebowanie na specjalistów i menedżerów.

„Wiele firm doszło do wniosku, iż lepiej wydać pewne środki na dodatkowe benefity, wyższe wynagrodzenia czy szkolenia niż narazić się na utratę talentów” - podsumowuje Roman Zabłocki.

Kandydatom coraz lepiej…

Na ocenę swojej sytuacji zawodowej na rynku pracy i poczucie wartości rynkowej bezpośrednie przełożenie ma liczba otrzymywanych zaproszeń do procesów rekrutacyjnych. Przeciętnie specjaliści i menedżerowie otrzymują 8 ofert pracy, ale w przypadku rekordzistów liczba ta sięga kilkudziesięciu rocznie.

Aleksandra Kujawa, menedżer Antal IT Services zwraca uwagę, że to nasilający się rynek kandydata w wielu branżach oraz rozwój social media powoduje, że specjaliści dostają coraz więcej ofert pracy.

„Z jednej strony liczba wakatów na polskim rynku stale rośnie, przy pogłębiającym się niedoborze wykwalifikowanych specjalistów. Z drugiej strony, z uwagi na popularność mediów społecznościowych i cyfrową transformację społeczeństwa, dostęp do kandydatów i ich danych kontaktowych jest łatwiejszy. Najwięcej ofert pracy otrzymują specjaliści IT, ale wysoki popyt utrzymuje się również w logistyce, inżynierii oraz w finansach i księgowości” - podkreśla Aleksandra Kujawa.

Przeciętna roczna liczba zaproszeń do udziału w procesach rekrutacyjnych w podziale na specjalizacje:

liczba zaproszeń rekrutacji

…Firmom zaś coraz trudniej

Rynek kandydata odczuwany jest w dużym stopniu przez pracodawców – firmy zauważają zwiększenie trudności w pozyskaniu odpowiednich kompetencji. Coraz więcej pracowników nie jest zainteresowanych zmianą pracy (8%), a znacząca większość (62%) nie szuka aktywnie ofert i nie aplikuje do firm - trzeba do nich trafić z ofertą bezpośrednio. Mimo dużej dostępności kandydatów na portalach społecznościowych proces rekrutacji nie zyskuje na łatwości.

„Minął moment fascynacji portalami zawodowymi - coraz więcej osób przestaje z nich aktywnie korzystać. Tezę tę wprost potwierdza wzrost procentowy osób z nieaktualnymi profilami - z 15% do 20%. Rośnie więc znaczenie relacji bezpośrednich z kandydatami. Dlatego renomowane agencje stawiają na działania skierowane do kandydatów, a konsultanci coraz bardziej stają się doradcami zawodowymi i coachami kariery. Ponadto coraz większą rolę zaczyna odgrywać head hunting, polegający na bezpośrednim dotarciu do właściwych kandydatów z dopasowanym, spersonalizowanym do nich przekazem” - podkreśla Joanna Kuzioła, menedżer Antal Sales & Marketing.

Kandydaci również coraz bardziej kategorycznie stawiają warunki zmiany pracy. Podobnie jak w zeszłym roku dla 72% respondentów warunkiem koniecznym jest wzrost wynagrodzenia - przeciętnie o przynajmniej 20%. Dla ponad połowy (52%) firma musi znajdować się w dogodnej lokalizacji. Ważna jest również ceniona marka pracodawcy (41%) i z roku na rok rośnie znaczenie elastycznych godzin pracy (42%).

oferty pracy warunki

 

Wymieniane inne warunki zmiany pracy to również: atmosfera, work-life balance, praca zdalna, rozwój, ciekawe wyzwania zawodowe.

 
Dlaczego IT pomaga w biznesie
PDF
04.11.2017.

Jeżeli chcesz zbudować biznes wokół branży IT, a poprzez biznes rozumiemy to, czego pragną Klienci, to zawsze oferuj więcej niż konsumenci oczekują bądź się spodziewają. A więc dlaczego IT pomaga w biznesie?

Obecnie ludzie biznesu codziennie podążają za zmieniającą się rzeczywistością. Ponieważ nagły rozwój cyfryzacji i jej komputeryzacja wywołały gruntowne nasilenie tychże zmian. Przecież każdy biznes podlega ciągłej weryfikacji pod względem danej konkurencji, która bardzo się stara wykorzystywać nowe trendy w branży IT w swoim biznesie, aby obecny stan rzeczy wywrócić do góry nogami.

IT oferuje pomoc

Prowadząc własny biznes staramy się pomagać klientom na każdym kroku. Przecież to podstawa ekonomii, konsumenci dokonują zakupu produktów i usług, które później mają spełniać ich potrzeby. IT jest na tyle rozwiniętą branżą, iż własny biznes możesz przenieść do sieci i tam oferować swoje produkty i usługi wśród szerszego grona konsumentów. Dlatego też warto wykorzystywać technologię IT w biznesie, ponieważ nie ma lepszego sukcesu, jak dostarczenie konsumentom tego, czego potrzebują i oczekują. A spełniając czyjeś pragnienia czujemy ogromną satysfakcję. Zatem podejmując jakiekolwiek działania w biznesie, warto zasięgnąć porad w branży IT i postawić w centrum zainteresowań nie sam produkt, ale właśnie naszego odbiorcę, potencjalnego klienta.

Działy IT w Twoim biznesie

Prowadząc biznes, robimy wszystko, aby go rozwinąć. Chwytamy się nowych technologii, aby tylko zyskać na popularności. Obecnie modą staje się wykorzystywanie działów IT w biznesie. Ponieważ działy IT w biznesie przestają się ograniczać jedynie do wsparcia biznesu, a stają się powoli kluczowymi dla jego rozwoju. Obecnie przedsiębiorcy oczekują przede wszystkim od tych działów zainicjowania bardziej nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które pozwolą biznesowi się rozwinąć i sprężyście reagować na pojawiające się zmiany na rynku. Dziś pomoc IT opiera się głównie na wprowadzeniu w biznesie urządzeń mobilnych, nowszych aplikacji czy rozwiązań chmurowych.

Jak pomoc branży IT wpływa na biznes?

Obecnie przedstawiciele biznesu oczekują od IT znacznej odwagi w poszukiwaniu i wprowadzaniu nowszych technologii, jak również udzielenia wsparcia w dziedzinie innowacyjności (np. Uber, który usprawnił branżę taksówkarzy). Zatem dziś IT nie tylko wspiera biznes, ale także pomaga go produkować, a przede wszystkim uczy biznes, jak stać się innowacyjnym. Należy, więc zbudować nowy model IT, który oprócz swej elastyczności, pozwoli również szybko reagować na pojawiające się zmiany na rynku. Wprowadza się, więc rozwiązania bardziej mobilne, przede wszystkim w postaci urządzeń, takich jak np. smartfony, nowsze aplikacje pod smart fony i nie tylko, a także rozwiązania chmurowe. Są to takie rozwiązania, które w biznesie zaczynają mieć swoje miejsce i są uwzględnianie podczas planowania kolejnych zadań biznesowych. W przyszłości zapewne większość biznesów postawi na rozwiązania chmurowe, nieumniejszając innym rozwiązaniom IT. Ponieważ one dają narzędzia do tego, by zmieniać biznes. Dzięki chmurze, każda aplikacja, różne dokumenty czy narzędzia mogą być dostępne dla kilku urządzeń jednocześnie.

Mobilność w biznesie

Wprowadzenie mobilności w biznesie poprzez IT jest kluczowe dla jego rozwoju. Wszystko zależy od tego, jakie aplikacje wykorzystamy w mobilności biznesu. Dlatego IT pomaga w biznesie utrzymać jego mobilność. Obecność chmur w biznesie zyskuje na popularności niż standardowe przechowywanie np. dokumentów. Chmury to głównie szybkość, elastyczność, jak również lepsza optymalizacja, gdyż nie musimy posiadać własnej infrastruktury, nie musimy nią zarządzać i martwić się, iż coś się popsuje.

Przeczytaj więcej o biznesie i IT w serwisie IT-Biznes.com.

 
Międzynarodowe badanie Salesforce nad współczesną rolą IT w biznesie
PDF
27.10.2017.

BiznesZ międzynarodowego badania Salesforce wynika, że działy IT przechodzą w firmach ogromną transformację. Stają się strategicznym partnerem dla managerów, wspierając wdrożenia innowacji do zarządzania doświadczeniami klientów.

Tegoroczna edycja raportu Salesforce poświęcona roli IT w przedsiębiorstwach ukazuje rosnące znaczenie technologii potrzebnych do wdrażania w firmach strategii ukierunkowanych na klientów. Jednym z ważnych trendów jest reorganizacja firm pod takim kątem, by dostarczać klientom jak najlepszych doświadczeń w kontakcie z firmą i jej produktami. Badania zebrano w publikacji „Second Annual State of IT Transformative insights and growing trends from over 2,200 global IT Trailblazers".

Bez IT nie ma zadowolonych klientów

Badanie dowodzi, że obszar IT jest obecnie kluczowy do realizacji w firmach modelu zarządzania opartego na zapewnieniu klientom jak najlepszych doświadczeń w kontakcie z marką. Jednocześnie w raporcie wyraźnie podkreślono, że działy technologiczne muszą ściślej niż kiedykolwiek współpracować z pracownikami z obszarów rynkowych – sprzedaży, marketingu i obsługi klienta. Jest to konieczne, ponieważ wdrażane innowacje są tylko wtedy skuteczne, gdy stanowią wypadkową wspólnej pracy tych obszarów.

Warto zaznaczyć, że klient to nie tylko nabywca zewnętrzny, ale także wewnętrzny - czyli po prostu pracownik. 81% pracowników wymaga od swoich pracodawców, by ich firmy zapewniły im ten sam poziom technologii, z jakiego korzystają prywatnie. Aż 78% zespołów IT uważa, że projekty związane z dostarczaniem pracownikom dobrych cyfrowych doświadczeń mają wyższy priorytet niż dwa lata temu, a dla 70% zadowolenia pracowników jest ważnym wskaźnikiem sukcesu.

Kluczowe wnioski z raportu

1. Zacierają się granice między działami IT i pionami biznesowymi

Działy IT przeżywają dziś największą, historyczną zmianę swojej roli. Przestają być traktowane jak generator kosztów, którego głównym celem jest troska o infrastruktur. Za to stały się strategicznym dostawcą usług, dzięki którym firma osiąga przychody, buduje przewagę i sprawniej przechodzi cyfrową transformację.

2. Innowacyjność na dużą skalę, a brak umiejętności pracowników IT

Zespoły IT coraz częściej twierdzą, że ich kluczowym priorytetem jest tworzenie innowacji, które w dobie transformacji cyfrowej są niezbędne do wyróżnienia się na rynku i utrzymania silnej pozycji. Niestety obszar IT ma do czynienia z krytycznymi lukami kompetencji – powszechnym problemem są niedostatki specjalistów i umiejętności zatrudnionych pracowników.

3. IT walczy o szybkość

Szybkość dostarczania rozwiązań znajduje się wśród najważniejszych priorytetów zespołów IT i jest jednym z kluczowych wskaźników ich skuteczności. Aby poprawić wyniki, najczęściej poszukuje się rozwiązań zapewniających szybki rozwój oprogramowania (low-code) i szybkie wdrożenia (m.in. rozwiązania z chmury). Większość liderów IT chce udostępnić użytkownikom biznesowym narzędzia do samodzielnego budowania pożądanych aplikacji, oczywiście w ograniczonym zakresie – ze względu na wymagany poziom bezpieczeństwa.

4. IT przygotowuje się na sztuczną inteligencję (AI)

Powszechny dostęp do sieci i technologii mobilnych zmienia oczekiwania klientów w stosunku do biznesu. Jednak nie wszystkie zespoły informatyczne są wciąć przekonane, że należy już teraz sięgać po rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji. W ciągu najbliższych 12-18 miesięcy co trzecia firma (34%) zamierza wdrażać AI w całej organizacji, 37% w konkretnym dziale, a 22% planuje testowe. eksperymentalne wdrożenie. Firmy z grupy high performers planują wdrażać rozwiązania AI w całej firmie szybciej niż underperformers.

Segmentacja badanych firm lepiej oddaje trendy

Podobnie jak inne badania Salesforce, także i to przeprowadzono w trzech segmentach rynku, dzieląc firmy wg kategorii osiągnięć rynkowych.

  • high performers – to grupa firm, w których wydajność i skuteczność IT są oceniana jako znakomite (15% respondentów),
  • moderate performers – tu wydajność i skuteczność IT oceniana jest powyżej średniej (61% respondentów),
  • underperformers – obszar IT oceniany przeciętnie lub poniżej średniej (24% respondentów).
Podział pomiędzy IT i biznesem zaciera się

Rola działów IT ewoluuje w stronę centrum tworzenia usług dostarczających konkretne wartości biznesowe. Model, w którym CIO jest opiekunem infrastruktury, odchodzi w przeszłość. W nowym modelu obszar IT jest motorem innowacji, które wspierają konkurencyjność firm. W ciągu najbliższych 12-18 miesięcy aż 71% działów IT będzie pełnić tę właśnie funkcję.

Niezależnie od struktury organizacyjnej firmy, klienci widzą tylko jedną organizację i życzą sobie, aby wszystkie interakcje ze sprzedażą, serwisem czy marketingiem były spójne. Zapewnienie spójności w obszarze doświadczeń klienta wymaga od IT konsolidowania dynamicznych i różnych danych. 61% CIO twierdzi, że w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy priorytetem będzie wdrożenie technologii dającej całościową wiedzę o kliencie (Single Customer View). Zespoły high performers 3,2 razy częściej niż underperformers oceniają to jako priorytet krytyczny.

Pomimo iż Single Customer View jest dla większości firm IT niezwykle istotne, tylko 29% CIO twierdzi, że do dziś zintegrowali 75% lub więcej posiadanych źródeł danych. Najważniejsze czynniki hamujące integrowanie danych w tym obszarze to obawy związane z bezpieczeństwem i prywatnością, trudne do zintegrowania starsze systemy oraz brak widoczności danych. Ten ostatni czynnik związany jest z tym, że działy IT nie kontrolują bezpośrednio aż 42% technologii w swoich przedsiębiorstwach, a rozwiązania technologiczne będące poza zarządzaniem IT utrudniają dostęp do danych.

Współpraca między IT a biznesem wciąż jest daleka od ideału. 74% liderów IT uznaje zadowolenie biznesu za kluczowy wskaźnik swojej skuteczności. Mimo to zespoły informatyczne obecnie są w stanie dostarczyć średnio 56% inicjatyw zgłoszonych przez biznes, a potrzebnych do zarządzania zadowoleniem klientów. Innymi słowy, prawie połowa życzeń kierowanych przez biznes do IT pozostaje niezrealizowana. Jest to potencjał, który firmy powinny wykorzystać do budowania swojej przewagi w przyszłości.

Innowacyjność nabiera tempa, a w obszarze IT wciąż występują luki

Na drodze do zdystansowania konkurencji innowacyjność jest dla biznesu priorytetem numer jeden, natomiast tylko dwie trzecie (65%) działów IT uznaje ją za kluczową. IT wciąż spędza ponad połowę (54%) czasu na zadaniach związanych z utrzymaniem infrastruktury. Aby uzyskać więcej czasu na projekty innowacyjne, 81% działów informatycznych zmierza do zautomatyzowania rutynowych zadań w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy.

Technologie, które będą miały największy wpływ na transformację biznesu do roku 2020 i będą dominowały w innowacyjnych projektach to cloud computing, AI oraz technologie mobilne. Niestety, rozwój innowacyjnych inicjatyw hamują luki w umiejętnościach niemal w każdym obszarze IT oraz braki kadrowe. Niedostatek kompetencji, największy w dziedzinie mobilności i bezpieczeństwa, stwarza duże problemy zespołom informatycznym. Liderzy IT obawiają się, że w ciągu najbliższych dwóch lat luki te rozszerzą się także na obszar IoT oraz analizę danych.

IT walczy o szybkość

Szybkość dostarczania rozwiązań to jedno z największych wyzwań zespołów IT. Chodzi głównie o skracanie cykli rozwojowych, tworzenia i wdrażania aplikacji oraz realizacji projektów. Niespełna połowa (45%) CIO potrzebuje jednego miesiąca, by zaprojektować i prototypować aplikację pod wymagania biznesowe. 47% potrzebuje miesiąca, by wdrożyć nową aplikację. Aby móc szybciej działać, połowa szefów IT decyduje się na rekrutację nowych pracowników (49% w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy). Druga połowa woli wybrać rozwiązania do szybkiego tworzenia aplikacji. Prawie dziewięć na dziesięciu CIO (88%) korzysta już lub planuje korzystać z rozwiązań low code w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy. Jednak firmy z grupy high performers 2,9 razy częściej od underperformers przyznają, że jest to ich priorytet.

Walka o szybkość wyzwala również nowy trend – tzw. citizen development. Polega on na przekazywaniu przez IT użytkownikom biznesowym narzędzi do samodzielnego tworzenia aplikacji i rozwiązań. Citizen development wymaga jednak od IT uruchomienia odpowiednich programów szkoleniowych dla użytkowników biznesowych. Obecnie tylko co czwarta firma (24%) może się pochwalić wdrożeniem takiego modelu działania, ale aż 74% firm planuje w ciągu najbliższych 18 miesięcy stworzyć użytkownikom biznesowym możliwości samodzielnego tworzenia aplikacji.

IT przygotowuje się na sztuczną inteligencję

Trzy czwarte klientów z segmentu B2B i 51% konsumentów (B2C) oczekuje, że do roku 2020 firmy będą przewidywać ich potrzeby jeszcze przed podjęciem z nimi kontaktu. Na tę liczbę nakładają się oczekiwania ponad 65% pracowników, którzy uważają, że AI do 2020 roku znacznie zautomatyzuje ich pracę. Jednocześnie tylko 20% CIO twierdzi, że ich plany technologiczne dotyczące AI są całościowo zdefiniowane. Co ciekawe, plany takie 2,9 razy częściej w stosunku do Underperformers posiadają zespoły firm z grupy high performers.

Rola IT w Polsce i Europie Środkowowschodniej

Zmiana roli, jaką IT odgrywa w przedsiębiorstwach, to trend globalny. Wszędzie widoczna jest konieczność poprawy relacji i współpracy obszaru informatyki z biznesem. Jak pokazało badanie KPMG (The Creative CIO, 2016), aż 67% CIO z krajów Europy Centralnej oczekuje, że ich rola w organizacji nabierze strategicznego znaczenia – managerowie chcą koncentrować się na realizacji projektów generujących zyski firmy (tak twierdzi 63% CIO).

W porównaniu do średniej światowej, Polska i inne kraje CEE dostrzegają większą potrzebę posiadania przez firmę strategii cyfrowej, jednakże powstające dla tego obszaru strategie, rzadziej niż w innych krajach mają charakter korporacyjny – zazwyczaj są przygotowywane dla poszczególnych obszarów biznesowych.

Na świecie właścicielem strategii cyfrowej jest najczęściej zarząd firmy, natomiast w Polsce i innych krajach CEE strategia cyfrowa często znajduje się w rękach działów IT. Powoli zaczyna jednak rosnąc liczba szefów ds. cyfryzacji (CDO), pełniących rolę łącznika IT i biznesu. Zadaniem tych managerów jest szeroko pojęta digitalizacja przedsiębiorstw.

Obecnie tylko jedna na pięć organizacji z obszaru CEE zatrudnia CDO (19%). Warto też wspomnieć, że IT w obszarze CEE boryka się z takimi samymi problemami jak reszta świata – kluczowym wyzwaniem, według 71% respondentów jest brak lub niedostatek kompetencji w zakresie rozwoju oprogramowania.

Informacja o badaniu:
Raport „Second Annual State of IT Transformative insights and growing trends from over 2,200 global IT Trailblazers" powstał na podstawie badania grupy 2263 pełnoetatowych szefów IT (CIO) zatrudnionych m.in. w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, Holandii, Irlandii, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Pełna treść raportu jest dostępna pod adresem: https://secure.sfdcstatic.com/assets/pdf/misc/2017-state-of-it-report-salesforce.pdf

Odsetek szefów IT, którzy zgadzają się z następującymi stwierdzeniami:

 

high performers

moderate performers

underperformers

IT wkracza w nową erę, której kierunek wyznaczają oczekiwania klienta

94%

83%

69%

IT jest głównym aktywatorem inicjatyw dotyczących doświadczenia klienta

93%

82%

64%

Technologiczne partnerstwo jest ważne dla rozwoju biznesu w erze cyfrowej transformacji

91%

85%

66%

Projekty związane z doświadczeniem klienta mają wyższy priorytet niż 2 lata temu

88%

81%

66%

 

Zespoły IT widzą konieczność partnerstwa – odsetek szefów IT, którzy szacują swoje partnerstwo z biznesem jako doskonałe lub powyżej średniej

 

high performers

moderate performers

underperformers

Współpraca z wszystkimi działami biznesowymi jako strategiczny priorytet

89%

75%

47%

Ogólna współpraca z biznesem

93%

77%

51%

Współpraca z obszarem obsługi klienta

93%

79%

59%

Współpraca z obszarem sprzedaży

88%

74%

47%

Współpraca z obszarem marketingu

87%

72%

48%

 
Dlaczego warto mieć świetną stronę www?
PDF
26.10.2017.

Internet to potężne medium, które od kilku lat rozwija się najprężniej na świecie. Coraz więcej osób, i nie mówimy tutaj już tylko o najmłodszych pokoleniach, traktuje sieć jako pierwsze źródło informacji. Strona internetowa jest dostępna dla milionów użytkowników jednocześnie - mogą oni natrafić na nią w każdej chwili, z każdego miejsca na ziemi. Wielu użytkowników ocenia marki na podstawie jakości strony www. Warto więc uświadomić sobie, że obecność w sieci jest obowiązkowa dla każdej szanującej się firmy, przedsiębiorcy a nawet osoby prywatnej, czy to szukającej pracy i chcącej się pochwalić swoimi osiągnięciami, wiedzą z innymi (stąd tak popularne obecnie blogi, przypominające często rozbudowane strony www a nie proste strony tekstowe).

Firma CAL

Wiele osób uważa, że aby założyć stronę www trzeba zatrudnić sztab webmasterów, grafików i copywriterów, tymczasem powstały już rozwiązania, które umożliwiają postawienie strony nawet laikom. Na polskim rynku istnieje wiele ofert kreatorów www, warto przyjrzeć się temu, który oferuje firma cal.pl - z tym prostym edytorem stworzycie swoją stronę w zaledwie 5 minut.

Wszystko czego potrzeba, aby stworzyć swoją stronę www w serwisie cal.pl to odrobina czasu, kreatywności i chęci. Prosty w obsłudze kreator, oferta wyjątkowych szablonów i optymalizacji sprawią, że zadania, które wydawały się niemożliwe do zrealizowania staną się prostą i przyjemną czynnością. Wybierz szablon, zmień co chcesz, dodaj własne obrazy, filmy, tekst. Brzmi skomplikowanie? Raczej interesująco. Dlatego warto zapoznać się tym narzędziem.

Dobra strona www spełnia wiele istotnych funkcji, promuje i kreuje wizerunek firmy, może docierać do nowych klientów, zwiększać sprzedaż, pozwala zarządzać kontentem, komunikować się z klientami. Skoro polski rynek oferuje nam już tak proste rozwiązania jak kreator firmy cal.pl to dlaczego nie wykorzystać ich potencjału? Raz stworzona strona pracuje 24 godziny na dobę. Jest potwierdzeniem tego, że działania firmy są profesjonalne i rzetelne. Warto więc poświęcić swój czas na stworzenie świetnej strony, która będzie naszą wirtualną, wartościową wizytówką.

 
Co to jest hosting i jak wybrać najlepszy?
PDF
23.10.2017.

To pytanie zadaje sobie wiele osób, które są na początku swojej drogi do założenia strony, bloga czy portalu. Jeśli masz już pomysł na swoją domenę i jesteś gotowy stworzyć własny serwis internetowy - kolejnym krokiem, jaki musisz wykonać jest wybór odpowiedniego hostingu. Bez tych dwóch elementów nie będziesz w stanie pochwalić się przed światem swoją stroną.

Co to jest hosting?

Najprościej mówiąc - hosting to miejsce przechowywania twoich zasobów. Miejsce na dysku twardym wyodrębnione na twoje potrzeby, stale podłączone do internetu. Możesz przechowywać na nim swoje dane oraz udostępniać je innym - dokumenty, pliki, konta e-mail, a przede wszystkim - strony www, serwisy i portale.

Jak wybrać najlepszy?

Polski rynek firm hostingowych jest bardzo bogaty w przeróżne oferty - lepsze i gorsze, tańsze, droższe i skierowane do różnych grup docelowych. Nie zawsze warto kierować się zasadą, że jeśli coś jest znane, to znaczy, że jest dobre. Warto przyjrzeć się natomiast konkretnym funkcjonalnościom, aby dopasować swój wybór do potrzeb i oczekiwań. W końcu wybierając firmę hostingową będziemy z nią związani przez wiele miesięcy swojej pracy.

Firma CAL hosting i serwery

Jak każdy sprzęt, także hosting, jako rodzaj specyficznego komputera, ma swoje parametry, którym warto dokładnie się przyjrzeć przed zakupem. Wybierając swoje konto powinniśmy zwrócić uwagę na:

Pojemność serwera - to odpowiednik dysku twardego w komputerze. Obecnie na rynku wiele firm oferuje hosting „bez limitów” - jednak pamiętaj, że nie musisz od nich zaczynać - jeśli jesteś na początku tworzenia swojej strony spokojnie powinno wystarczyć ci 10 GB. Porównaj ceny i wybierz najlepszą opcję dla siebie. Po roku sam będziesz mógł stwierdzić czy potrzebujesz większej pojemności i wybierzesz nową.

Transfer - to ilość danych, które w ciągu miesiąca Wasz serwer może wysłać do odbiorców. Tutaj możesz śmiało łapać oferty “bez limitu”. Bazy danych - to miejsce, gdzie przechowywane są wszystkie treści z waszej strony. W ofertach firm hostingowych zazwyczaj jest kilka baz danych, warto jednak wiedzieć, że nawet na jednej może działać kilka stron.

Certyfikaty SSL - to narzędzie gwarantujące ochronę witryn internetowych oraz zapewniające poufność danych przesyłanych drogą elektroniczną. Certyfikaty SSL rejestrowane są na Twoją nazwę domeny i zawierają informacje poufne o właścicielu. Są zabezpieczane kryptograficznie i nie można ich samodzielnie zmienić.

Konta pocztowe - zazwyczaj są one w cenie. Chodzi o konta e-mail w domenie, którą wybraliście. Wyglądają one o wiele bardziej profesjonalnie niż takie z końcówką np. gmail.com. Zdarza się, że liczba kont jest nielimitowana, ale realnie patrząc zazwyczaj wystarczy jedno lub kilka.

Backupy (kopie bezpieczeństwa) - „niechcący mi się skasowało” - jeśli znacie tę sytuację , to wiedzcie, że odpowiedzią na nie jest właśnie backup. Im częstszy backup (czyli wykonanie kopii zapasowej danych) oferuje firma hostingowa, tym lepiej. Najpopularniejsze są oferty z backupem wykonywanym raz na 24 godziny - to standard, który w większości wypadków wystarczy użytkownikowi.

Kreator stron - to bardzo przydatne, nowoczesne oprogramowanie, polegające na automatycznym tworzeniu stron internetowych. Wykonanie witryny zajmuje kilka minut i nie wymaga żadnej wiedzy na temat webmasteringu. Fajnym keatorem może pochwalić się Cal.pl - na youtube znajdziecie także podcast z obsługą.

Obsługę - warto sprawdzić jak wygląda komunikacja z wybraną firmą. Może to nie parametr techniczny, a raczej czynnik ludzki, ale jakże ważny.

Cena - czyli temat, którego nie znajdziecie w przeciętnych rankingach. Zazwyczaj niewiele mówi się o tym, że różne firmy hostingowe reklamują się jako te z wyjątkowo niskimi cenami, ukrywając przy tym fakt, że po roku owe ceny wzrastają np. o 300%. Uważajcie na wszelkie kruczki i wybierajcie przejrzyste oferty. Bądźcie świadomymi użytkownikami i nie dajcie nabrać się sztuczki sprzedażowe. Wśród polskich firm warto sprawdzić co oferuje Cal.pl - oferta tej firmy wydaje się być rzetelna i uczciwa, co cenne - firma nie ukrywa faktycznych cen swoich usług.

W internecie można znaleźć wiele rankingów i zestawień różnych firm hostingowych. Pamiętajcie jednak, aby kierować się swoimi potrzebami i wybierać oferty, które najlepiej spełnią wasze potrzeby.

 
<<  start < poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  > koniec >>

Pozycje :: 1 - 9 z 1220