Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.X

WROCŁAW - codziennie prezentujemy zebrane w jednym miejscu - aktualne i najnowsze oferty pracy w branży IT! Bądź na bieżąco!
facebook
Partnerem portalu WroclawIT.pl jest






PRACA WROCŁAW - zadbaj z nami o swoją karierę, zobacz kto obecnie najwięcej rekrutuje w IT:
Credit Suisse

CREDIT SUISSE Poland
poszukuje osób na stanowiska:


EY Global Delivery Services
poszukuje osób na stanowiska:
Capgemini Wrocław

Capgemini Software Solutions Center
poszukuje osób na stanowiska:
Zobacz wszystkie oferty pracy ››
Pozostałe artykuły IT
3 czynniki decydują o sukcesie i rozwoju firm
PDF
09.12.2018.

Firma Salesforce opublikowała drugą edycję badania trendów konsumenckich. Wyłaniają się z niego ważne wnioski dla firm, którym zależy na umacnianiu swojej pozycji rynkowej, tym bardziej, że oczekiwania klientów rosną, co ciągle rodzi nowe wyzwania.

 

Tegoroczna edycja raportu „State of the Connected Customer" to kontynuacja międzynarodowego badania przeprowadzonego przed rokiem przez Salesforce na tysiącach klientów B2B i B2C z kilkunastu krajów świata. Z raportu wynika, że oczekiwania klientów w stosunku do firm ciągle rosną – szczególnie wyraźnie widać potrzebę indywidualnego traktowania oraz chęć doświadczania pozytywnych wrażeń w kontaktach z dostawcami i nabywanymi produktami. Z zebranych danych wyłaniają się trzy generalne wnioski dla firm – w jakim kierunku powinny się rozwijać i na co kłaść nacisk, by wygrać konkurencję z resztą rynku?

Po pierwsze – innowacyjność

Klienci coraz częściej zwracają uwagę na poziom innowacyjności dostawców. Trend ten jest wyraźniejszy w segmencie B2B, w którym aż dwie trzecie klientów (66%) woli kupować od najbardziej innowacyjnych firm (wśród konsumentów odsetek ten wynosi 56%). Z perspektywy klientów pojęcie innowacyjności jest łączone z jakością doświadczeń zakupowych zapewnianych przez dostawców. Chodzi zarówno o doświadczenia w kontaktach z samą firmą, jak i jej produktami i usługami. Ogół tych doświadczeń (tzw. Customer Experience) jest przez klientów rozumiany dwojako: z jednej strony są to indywidualne wrażenia w całym procesie sprzedaży i obsługi po zakupie (i to dotyczy bardzo wielu aspektów związanych z obsługą, komunikacją, czasem reakcji, jakością procesów itd.). Z drugiej strony jest to zdolność do zaspokojenia przez produkt lub usługę indywidualnych oczekiwań i potrzeb.

Jeśli firma chce być postrzegana jako innowacyjna, powinna koncentrować się na wdrażaniu strategii bazującej na dostarczaniu pozytywnych doświadczeń – w obszarach kontaktu i obsługi klienta a także w sposobie adresowania swojej oferty pod kątem konkretnych potrzeb klientów.

Z badania wynika, że satysfakcja klientów z kontaktu z firmą i jej produktami jest dziś strategicznym czynnikiem sukcesu w biznesie. Aż 4 na 5 klientów (80%) deklaruje, że ogół wrażeń z kontaktu z dostawcą jest równie ważny jak oferowane przez niego produkty i usługi. Co ważne, ponad połowa klientów (57%) porzuci dostawcę, gdy zorientuje się, że jego konkurent jest w stanie zapewnić lepsze doświadczenia. Znacznie więcej, bo aż trzy czwarte klientów deklaruje, że przechodzi do konkurencji, poszukują firm i marek, które odpowiadają ich oczekiwaniom i jeśli ich nie otrzymają, przejdą do konkurencji. Dane te wskazują, jak ważnym elementem strategii firm powinno być dziś dbanie o zadowolenie klientów.

Po drugie – indywidualne podejście do każdego klienta

82% klientów deklaruje, że podzieli się z firmą istotnymi informacjami o sobie, jeśli ta w zamian zaoferuje lepsze doświadczenia zakupowe – lepiej przygotuje ofertę, wyeliminuje nietrafiony przekaz reklamowy lub uwzględni indywidualne preferencje dotyczące np. rabatowania czy warunków dostawy.

Co ciekawe, aż 67% klientów gotowych jest zapłacić więcej za dany produkt lub usługę w zamian za lepsze doświadczenia w procesie zakupowym i obsłudze. Jednocześnie 59% klientów przyznaje, że bardzo ważne jest dla nich zaangażowanie firm w dostosowanie ofert i przekazu marketingowego w oparciu o dane z dotychczasowych interakcji.

Coraz silniejsza potrzeba personalizacji w relacji firma – klient rodzi pewien paradoks i ogromne wyzwanie dla biznesu. Okazuje się, że większość klientów bardziej niż przed rokiem boi się, że powierzone przez nich dane mogą być nieodpowiednio wykorzystywane. Z drugiej strony, bez szczegółowych danych o klientach, w tym oczywiście danych osobowych, firmy nie są w stanie zapewnić w pełni personalizowanej komunikacji w ofertowaniu i obsłudze klienta. Dla firm jedynym rozwiązaniem jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa informacji, troska o edukowanie swoich klientów w zakresie wykorzystania przetwarzanych danych osobowych oraz utrzymywanie wysokiej przejrzystości procesów przetwarzania.

Firmy zdobywają jeszcze większe zaufanie, jeśli dadzą swoim klientom możliwość stałego kontrolowania sposobu i celu używania gromadzonych informacji. Takich firmom zaufa aż 92% klientów.

Po trzecie – wykorzystanie technologii

Cały rynek zmienia się z ogromną szybkością. W skali globalnej 71% klientów kupuje dziś produkty i usługi, których 5 lat temu nie było jeszcze na rynku i o których istnieniu nie wiedzieli. Na zmienność, która dotyczy produktów, kanałów dystrybucji i oczekiwań klientów nakłada się coraz większa adaptacja technologii mobilnych, przenoszenie procesów do chmury i coraz większa wola podejmowania interakcji z firmami przez Internet.

Sami klienci mówią, jak ważna z ich perspektywy jest technologia, którą wykorzystują dostawcy. Wg 59% klientów, firmy muszą dostarczać jak najnowocześniejsze doświadczenia cyfrowe, by w ogóle utrzymać się na rynku. Już 67% nabywców biznesowych woli dokonywać zakupów za pośrednictwem kanałów cyfrowych – to pokazuje, jak ważne dla firm jest dziś wykorzystanie technologii. Co bardzo ważne dla segmentu B2B – w tym obszarze nabywcy częściej przyznają, że postęp technologiczny zmienia ich zwyczaje zakupowe i podejście do dostawców.

A przecież technologia potrzebna jest również do zapewnienia odpowiedniej jakości obsługi, spersonalizowanego targetowania ofert, szybkiej reakcji na działania podejmowane przez klientów – niezależnie od sposobu kontaktu. Salesforce podkreśla, jak ważne dla firm jest zapewnienie platformy do integrowania w jednym wygodnym dla użytkownika środowisku wieloźródłowych informacji o klientach, tak aby na jednym ekranie mieć dostęp do wszelkich danych niezbędnych do spełnienia oczekiwań klienta, gdy ten zwraca się do firmy. Dane te powinny być nie tylko zintegrowane, ale też dostępne w czasie rzeczywistym i na dowolnym urządzeniu mobilnym.

Najważniejsze dane z raportu:

  • 80% klientów twierdzi, że doświadczenie, które dostarcza firma jest równie ważne jak jej produkty i usługi,
  • 56% klientów (w tym 66% biznesowych) woli kupować od najbardziej innowacyjnych firm,
  • 71% klientów kupuje dziś produkty i usługi, które 5 lat temu nie istniały na rynku,
  • 56% klientów B2C twierdzi, że technologia zmienia ich oczekiwania w stosunku do firm. Odsetek ten wzrasta do 63% w segmencie nabywców B2B,
  • 59% klientów chce, by firmy wykorzystywały sztuczną inteligencję (AI) do poprawy ich doświadczeń konsumenckich,
  • 82% klientów podzieli się istotnymi informacjami o sobie w zamian za lepsze doświadczenia zakupowe, ale jednocześnie 62% klientów bardziej niż przed rokiem boi się, że ich dane mogą być nieodpowiednio wykorzystywane,
  • 72% klientów dzieli się z innymi dobrymi doświadczeniami. Złymi – 62%,
  • 57% klientów przeniesie się do konkurencji, jeśli ta zaoferuje lepsze doświadczenia zakupowe,
  • 67% klientów gotowych jest zapłacić więcej za lepsze doświadczenia w obszarze zakupów i obsługi klienta,
  • 59% klientów twierdzi, że zaangażowanie firm dostosowanie ofert do ich potrzeb w oparciu o przeszłe interakcje jest bardzo ważne,
  • dla 84% nabywców B2B zaufanie jest kluczowym czynnikiem w wyborze dostawcy,
  • 78% nabywców B2B poszukuje handlowców, którzy są zaufanymi doradcami posiadającymi wiedzę na temat ich potrzeb oraz branży w jakiej działają,
  • 67% nabywców B2B woli dokonywać zakupów za pośrednictwem kanałów cyfrowych.

Pełna wersja raportu „State of the Connected Customer” znajduje się pod adresem: https://c1.sfdcstatic.com/content/dam/web/en_us/www/documents/e-books/state-of-the-connected-customer-report-second-edition2018.pdf

 
Rozwój i wykorzystanie sztucznej inteligencji
PDF
26.11.2018.

liczby i cyfry sztuczna inteligencjaRozwój i wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) może stworzyć szansę dla MŚP i wzrostu gospodarczego w Polsce, wymaga jednak współpracy sektorów prywatnego i publicznego dotyczącej edukacji i odpowiednich ram prawno-finansowych - mówili uczestnicy debaty PAP.

Przedstawiciele rządu i biznesu wzięli udział w piątkowej debacie "Czy sztuczna inteligencja będzie motorem napędowym polskiej gospodarki i zmieni rynek pracy oraz zachowania konsumentów? O szansach i zagrożeniach jakie niesie ze sobą nowoczesna technologia", która odbyła się w Centrum Prasowym PAP.

"Wprowadzenie sztucznej inteligencji, tak jak udało się to w wielu obszarach, np. w sektorze bankowym, który jest jednym z najbardziej nowoczesnych w Europie i na świecie, tak i w wielu branżach tradycyjnych może dać nam wzrost PKB o kilka punktów procentowych" - stwierdziła minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz. Zastrzegła zarazem, że nie można bagatelizować kwestii etycznych ani konsekwencji społecznych wprowadzania nowych technologii.

Analitycy są przy tym optymistami. Według danych firmy Gartner na 100 miejsc pracy likwidowanych w wyniku wprowadzania AI ma się pojawiać 130 nowych. Ministerstwo cyfryzacji szacuje, że wykorzystanie sztucznej inteligencji może pozwolić Polsce osiągnąć w 2030 roku PKB na poziomie, jaki w innym razie pojawiłby się dopiero na przełomie 2034 i 2035 roku.

"Naszym zadaniem i wyzwaniem jednocześnie jest doprowadzić do tego, aby polska gospodarka w jak największym stopniu opierała się na przetwarzaniu danych i wykorzystywała do tego nowoczesne technologie, a tym samym kreowała zupełnie nowe rozwiązania, produkty i biznesy, których dzisiaj jeszcze nie ma, a które za chwilę się pojawią" - powiedział minister cyfryzacji Marek Zagórski.

"Sztuczna inteligencja już dzisiaj jest szeroko wykorzystywana, w przypadku Google chociażby do filtrowania spamu czy obsługi map. Wiele firm, ale i programów rządowych już od kilku lat szczególnie intensywnie kieruje działania w stronę sektora małych i średnich przedsiębiorstw, aby zacząć od tych podstawowych narzędzi" - wskazała szefowa polityki publicznej Google CEE Marta Poślad.

Dyrektor ds. marketingu polskiego oddziału firmy Huawei Dorota Haller przywołała badania przeprowadzone przez chińskiego producenta smartfonów i sprzętu sieciowego. Wynikało z nich, że mimo rozmaitych obaw 67 proc. polskich przedsiębiorców widzi przewagę korzyści nad zagrożeniami sztucznej inteligencji. "Dostrzegają oni przede wszystkim oszczędności, optymalizacje w zarządzaniu przedsiębiorstwem poprzez automatyzacje. Mały i średni biznes widzi tu przyszłość" - stwierdziła przedstawicielka Huaweia.

Potrzebujesz dobrej pożyczki? Zobacz oferty najlepsza pożyczka ratalna online!

Haller zastrzegła, że mimo to polskie firmy często "nie rozumieją do końca, czym jest sztuczna inteligencja", a konsumenci "boją się AI". Wskazała, że zgodnie z badaniami chińskiego koncernu pojęcie to zna tylko 38 proc. polskich internautów. "Edukacja jest kolosalnie ważna, aby odczarować sztuczną inteligencję wśród młodzieży, przedsiębiorców i ogółu populacji. Jest to rolą nie tylko sfery rządowej, ale też biznesu" - podkreśliła.

"Firmy globalne, takie jak Microsoft, powinny dążyć do stworzenia w Polsce lokalnej inteligentnej doliny cyfrowej, by móc wspierać lokalne MŚP oraz start-upy, aby wartość intelektualna była tworzona tutaj, a firmy mogły ją komercjalizować globalnie" - ocenił dyrektor polityki korporacyjnej Microsoft Polska Piotr Marczuk. Dzięki temu wielkie firmy miałyby być w stanie współpracować z małymi, które z kolei korzystałyby z potencjału technologicznego dużych graczy branży technologicznej.

"Specjaliści rozróżniają dwa rodzaje sztucznej inteligencji, tzw. wąską i szeroką, która przekroczy zdolności człowieka. Na razie jesteśmy na etapie tej pierwszej, daleko od prawdziwej sztucznej inteligencji, przed której potencjalnymi konsekwencjami przestrzegali, choćby Elon Musk i Bill Gates" - stwierdził główny analityk domu inwestycyjnego Xelion Piotr Kuczyński. Jego zdaniem główną przeszkodą do mobilizacji przedsiębiorców są mała wiara w państwo oraz ograniczenia budżetowe, przez które na finansowanie badań mogą sobie pozwolić głównie międzynarodowe korporacje oraz państwa takie jak Stany Zjednoczone i Chiny.

Wcześniej w tym tygodniu do dalszych prac w sejmowej podkomisji trafił rządowy projekt ustawy o Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości, której ważnym elementem jest wykorzystanie sztucznej inteligencji.(PAP)

 
Wzrost liczby cyberataków na urządzenia z systemem Android
PDF
18.11.2018.

Analitycy firmy G DATA zidentyfikowali około 3,2 miliona nowych złośliwych aplikacji do końca trzeciego kwartału 2018 roku, co stanowi wzrost o ponad 40 procent w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Cyberprzestępcy coraz częściej atakują urządzenia przenośne, w szczególności te z systemami operacyjnymi Android. Powód: osiem na dziesięć osób na świecie korzysta ze smartphone’a wyposażonego w ten popularny system operacyjny. Dlatego też tak ważne jest korzystanie z aplikacji zabezpieczającej.

Statystyki miesięczne ataków na androida

Prawie 12000 nowych przypadków złośliwego oprogramowania każdego dnia

Przewiduje się, że z końcem 2018 roku pobity zostanie nowy niechlubny rekord. Jedynie do końca trzeciego kwartału analitycy firmy G DATA odkryli prawie 3,2 miliona nowych próbek złośliwego oprogramowania atakującego system Android. Oznacza to, że badacze naliczyli dziennie około 11700 nowych złośliwych aplikacji na ten popularny system operacyjny. W porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym obserwujemy wzrost o ponad 40 procent. Aktualnie już osiągnięto wynik taki jak przez cały rok 2016. Poziom zagrożenia dla systemu Android osiągnął nowy rekordowo wysoki poziom. Jednak zagrożeniem nie jest jedynie złośliwe oprogramowanie – wciąż niebezpieczne jest pomijanie aktualizacji oprogramowania smartphone’ów.

Czy korzystanie z systemu Android jest niebezpieczne?

Gdy przyjrzymy się przedstawionym danym liczbowym nasuwa się pytanie: czy ogólnie rzecz biorąc Android jest niebezpieczny? Niełatwo odpowiedzieć na to pytanie. Warto najpierw przyjrzeć się udziałowi w rynku. Około 80 procent użytkowników smartphone’ów na całym świecie posiada urządzenie korzystające z system operacyjnego Android. Ma to oczywiście związek z niską ceną zakupu takiego smartphone’a. Dobre urządzenia z systemem Android można nabyć w stosunkowo niskich cenach.

Jednak Android wciąż musi stawiać czoła problemowi przestarzałych urządzeń. Firma Google zajęła się tą kwestią w 2017 roku. W ramach projektu Treble stworzyła funkcję dla Android 8 i wyższych systemów umożliwiającą szybką dystrybucję aktualizacji. Mamy tu jednak do czynienia z pewnym “haczykiem”: zaledwie około jedno na pięć urządzeń posiada zainstalowany system Android 8, a od jego wypuszczenia na rynek w sierpniu 2017 minął już ponad rok. Najnowsza wersja Version 9 (Pie) wciąż zainstalowana jest na mniej niż 0,1 procent urządzeń.

Wzrost liczby ataków na system android

Dostarczanie aktualizacji zabezpieczeń na czas

Kluczem do lepszej ochrony smartphone’ów i tabletów jest dostarczanie najnowszych aktualizacji zabezpieczeń na czas. Badacze zajmujący się tym zagadnieniem również podkreślają, że dostawcy urządzeń powinni reprezentować wyższe standardy.

Według raportu portalu technologicznego The Verge, od lata bieżącego roku firma Google zobowiązuje w oparciu o zapisy umowne producentów popularnych smartphone’ów z systemem Android do dostarczania aktualizacji zabezpieczeń co najmniej przez okres dwóch lat. Warunki umowy zakładają, że w pierwszym roku powinny zostać dostarczone co najmniej cztery aktualizacje zabezpieczeń od Google, a w drugim roku regularne dostarczanie aktualizacji również musi zostać utrzymane. Na koniec każdego miesiąca urządzenia muszą posiadać ochronę przed wszelkimi zagrożeniami wykrytymi ponad 90 dni wcześniej. Zapis ten podlega jednak pewnym ograniczeniom. Dotyczy wyłącznie smartphone’ów aktywowanych przez co najmniej 100000 użytkowników. Ponadto umowa zachowuje moc wyłącznie dla urządzeń wprowadzonych na rynek po 31 stycznia 2018 roku. Obszerne fragmenty rozporządzenia miały wejść w życie do 31 lipca tego roku, jednak w tym kontekście obowiązuje okres karencji do 31 stycznia 2019.

W przypadku Linux’a mamy do czynienia z poważnymi zaległościami. Według Grega Kroah-Hartmana z Linux Foundation, znikomy odsetek smartphone’ów z systemem operacyjnym Android korzysta z najnowszego systemu Linux. Specjalista podaje, że aktualny system odkryto wyłącznie w opracowanej wewnątrz firmy Google linii urządzeń przenośnych „Pixel”. Dodaje, iż narażone na atak są w zasadzie wszystkie smarpthone’y z systemem Android, poza tymi z serii Pixel. Wynika to z faktu, iż wszelkie zmiany w oprogramowaniu open source są publicznie dostępne i wystarczy, że atakujący sprawdzą, czego dotyczą łaty stworzone przez deweloperów.

Sprawdź oferty abonamentów komórkowych na portalu TaniAbonament.pl

Oprogramowanie szpiegujące źródłem niepokoju

Najnowsze doniesienia w zakresie oprogramowania szpiegującego atakującego smartphone’y z systemem Android to kolejne źródło niepewności. Złośliwe oprogramowanie jest w stanie skopiować prywatne dane z hosta oraz odczytać wiadomości z aplikacji WhatsApp. Rozwiązanie zabezpieczające G DATA Internet Security na system Android rozpoznaje to zagrożenie pod nazwą Android.Trojan-Spy.Buhsam.A. Smartphone’y to urządzenia, na których przechowuje się dużą ilość ważnych prywatnych danych. Przykład ten pokazuje, że zastosowanie rozwiązania zabezpieczającego na urządzeniu przenośnym dostarcza niezbędnej ochrony.

Virus Bulletin: Google poważnie traktuje zabezpieczenia IT dla systemu Android

Niebezpieczeństwo kryjące się za złośliwym oprogramowaniem jest teraz ważnym tematem również dla firmy Google. Eksperci branży zabezpieczeń IT spotykają się co roku na konferencji Virus Bulletin. W tym roku w jej ramach badacze z firmy Google wygłosili dwie prezentacje dotyczące złośliwych aplikacji atakujących system Android. W swoim wystąpieniu analityczka Maddie Stone przedstawiła wyjątkowo wyrafinowaną odmianę złośliwego oprogramowania podejmującą bardzo dużo działań, by uchronić się przed wykryciem przez zautomatyzowane systemy.

Drugą prezentację przedstawił Łukasz Siewierski, ekspert w zakresie zabezpieczeń, który opowiedział o kampanii opartej na złośliwym oprogramowaniu pre-instalowanym na smartphone’ach z systemem Android. Przeprowadzone przez niego analizy pokazały, że złośliwe oprogramowanie zostaje zainstalowane na etapie tworzenia systemu. Firma G DATA przedstawiała podobne doniesienia na konferencji Virus Bulletin 2015, a przede wszystkim także na blogu, i to już w roku 2014.

Pewna ochrona: po raz dziewiąty z rzędu najwyższe noty w teście instytutu AV-TEST

By ustrzec się przed niebezpieczeństwem, warto zaufać zweryfikowanym producentom oprogramowania. Rozwiązanie G DATA Internet Security na system Android osiągnęło maksymalne noty w najnowszym teście porównawczym AV-TEST. Po raz szósty z rzędu inteligentna aplikacja zabezpieczająca wykryła 100 procent złośliwego oprogramowania, a najwyższe noty otrzymała już dziewiąty raz z rzędu.

Instytut AV-TEST przeanalizował tym razem łącznie 20 produktów z zakresu zabezpieczeń na system Android. Wszystkie rozwiązania zabezpieczające musiały wykazać się skutecznością wszystkich swoich funkcjonalności oraz poziomem ochrony. Rozwiązanie G DATA Internet Security na system Android osiągnęło imponujący wynik we wszystkich kategoriach, w tym 100-procentową skuteczność wykrywania złośliwego oprogramowania. W ten sposób firma G DATA, niemiecki dostawca rozwiązań zabezpieczających, uzyskała prestiżowy certyfikat AV-TEST.

Dane testowe:
Testowane rozwiązania bezpieczeństwa: 20, w tym G DATA Internet Security
Platforma: Android
Okres: wrzesień 2018

 
3 inwestycje mieszkaniowe we Wrocławiu, na które warto zwrócić uwagę 3 inwestycje mieszkaniowe we
PDF
30.10.2018.

Wrocław znajduje się w czołówce polskich miast, gdy mowa o nowych inwestycjach mieszkaniowych. Co proponują deweloperzy? Jakimi inwestycjami warto się zainteresować? Postanowiliśmy to sprawdzić!

Jak i ile buduje się we Wrocławiu?

Uchylone drzwiDobra koniunktura sprawia, że we Wrocławiu buduje się wiele. Potencjalni klienci mają w czym wybierać, bo oferta jest bardzo zróżnicowana. Nowe inwestycje we Wrocławiu powstają zarówno w pobliżu centrum miasta, jak i na jego obrzeżach. Obok lokali idealnych dla singli czy rodzin, na sprzedaż wystawiane są także apartamenty, których zakup można potraktować jako inwestycję.

W 2017 r. deweloperzy sprzedali 12 tys. mieszkań. Cena za metr kwadratowy systematycznie rośnie, ale to nie zraża klientów. Jeżeli myślisz o zakupie lokalu we Wrocławiu dla siebie lub pod wynajem, to aktualnie jest dobry moment, aby zorientować się w inwestycjach prowadzonych przez deweloperów.

Promenady Wrocławskie – tuż obok wrocławskiego Rynku

Jedną z najbardziej interesujących inwestycji na mapie Wrocławia są Promenady Wrocławskie. Spółka Vantage Development buduje kompleks obiektów (m.in. mieszkaniowych) na obszarze 15 ha. Realizacja tego projektu doprowadzi do powstania nowej dzielnicy. Jeżeli znajdziesz atrakcyjne mieszkanie w tym kompleksie, to dotarcie do centrum miasta zajmie Ci zaledwie 10 minut.

Nowe inwestycje we Wrocławiu różnią się pod wieloma względami, np. najbliższym otoczeniem. Jeżeli zakupisz mieszkanie w kompleksie Promenady Wrocławskie, będziesz miał wyjątkową okazję korzystać z terenów rekreacyjnych nad Odrą.

Zamieszkaj na Popowicach

Dorzecze Legnickiej to nowoczesne osiedle położone na Popowicach. Deweloper – Vantage Development S.A. – zdecydował się na eleganckie sześciokondygnacyjne budynki, aby zaoferować przyszłym mieszkańcom maksymalny komfort. Jak wszystkie nowe inwestycje we Wrocławiu, mieszkania powstające w ramach Dorzecza Legnickiej różnią się metrażem. Jeżeli zdecydujesz się właśnie na tę lokalizację, do wyboru będziesz miał lokale od 26 do 98 m kw.

Dlaczego warto wybrać Popowice? Powstające tam osiedle Dorzecze Legnickiej jest świetnie skomunikowane z centrum. Na mieszkańców czeka bogata infrastruktura oraz tereny rekreacyjne. Ponieważ wokół znajduje się wiele placówek edukacyjnych, mieszkanie na tym osiedlu można zakupić z myślą o jego późniejszym wynajmie.

Kameralna Klecina – gdy szukasz ciszy

Ciekawą inwestycją realizowaną również przez wrocławskiego dewelopera Vantage Development S.A. jest Kameralna Klecina. Na obrzeżach Wrocławia powstaje kameralne osiedle, na którym docelowo w 5 budynkach powstanie 79 mieszkań. Wokół znajdziesz szkoły, sklepy i tereny rekreacyjne.

 
TAURON i Ericsson wdrożą Internet Rzeczy we Wrocławiu
PDF
27.10.2018.

EricssonUsługi na potrzeby inteligentnego miasta z wykorzystaniem technologii Internetu Rzeczy to cel projektu zainicjowanego przez TAURON Polska Energia i światowego giganta w dziedzinie teleinformatyki - firmę Ericsson we Wrocławiu. Wdrożenie tego typu rozwiązań będzie pierwszym w Polsce przedsięwzięciem, które wykorzystuje Internet Rzeczy na skalę kilkusettysięcznego miasta.

Odpowiednio dobrane, nowoczesne rozwiązania technologiczne ułatwią bezpieczne i efektywne zarządzanie oświetleniem ulicznym czy szybkie znalezienie miejsca parkingowego. Powstanie aplikacja pokazująca jakość powietrza. Dzięki opomiarowaniu wrocławskich parków, będzie można w każdej chwili sprawdzić gdzie powietrze jest najmniej zanieczyszczone i wybrać najlepsze miejsce na spacer czy piknik.

Wdrożenie zakłada optymalizację wykorzystania i budowę nowych usług na bazie infrastruktury miejskiej, komunalnej, energetycznej i telekomunikacyjnej. Będzie to możliwe dzięki zastosowaniu sieci czujników dostarczających informacji ułatwiających zarządzanie poszczególnymi funkcjami aglomeracji.

- Po raz pierwszy w Polsce wdrożymy rozwiązania z zakresu Internetu Rzeczy na skalę kilkusettysięcznego miasta. Wykorzystamy istniejącą infrastrukturę dystrybucyjną Grupy TAURON po to, aby świadczyć zaawansowane usługi technologiczne dla mieszkańców i biznesu – mówi Jarosław Broda, wiceprezes zarządu ds. zarzadzania majątkiem i rozwoju w TAURON Polska Energia. - Duży potencjał widzimy w synergii z aktywami Grupy oraz różnorodnymi usługami oferowanymi przez spółki, takimi jak np. oświetlenie, które może pełnić szereg dodatkowych funkcji związanych z przesyłem danych i pomiarami. Inicjatywa wynika wprost z tworzonego w Grupie TAURON ekosystemu innowacji, który ma kreować nowe produkty i usługi dla naszych klientów – dodaje wiceprezes.

Projekt rozpocznie się jeszcze w tym roku we Wrocławiu, jako pilotaż programu. Istotnym elementem projektu, będzie również zastosowanie nowoczesnych technologii komunikacyjnych oraz zbieranie, przetwarzanie i analizowanie dużych ilości danych pochodzących z zainstalowanych czujników oraz inteligentnej infrastruktury.

- Ericsson mając wiedzę i doświadczenie w projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań mobilnych, toruje drogę wdrożeniom Smart City i IoT, w ramach przygotowań do wprowadzenia 5G. Smart City oraz upowszechnienie IoT usprawni życie mieszkańców, poprawi standard ich życia i zwiększy atrakcyjność inwestycji. Dzięki sieci operatora komorkowego Plus, po raz pierwszy w Polsce zostanie wykorzystana technologia Narrow Band Internet of Things (NB-IoT) dostarczona w ramach rozwiązania Ericsson Radio System - powiedział Martin Mellor, szef firmy Ericsson w Polsce.

Do realizacji projektu wykorzystane zostaną rozwiązania firmy Ericsson wdrożone w innych tego typu inicjatywach na świecie - np. w holenderskim Tilburgu i amerykańskim Dallas, gdzie testowane były rozwiązania związane z zarządzaniem ruchem ulicznym, czy systemem pomiarów, ocen i prognoz stanu środowiska

Łączność radiową za pomocą infrastruktury Narrow Band IoT (NB-IoT) umożliwi operator sieci komórkowej Plus. Miasto zapewni usługi IoT. Będzie to pierwsza takie wdrożenie w Polsce.

Internet Rzeczy to system, w którym przedmioty komunikują się między sobą, za pośrednictwem człowieka lub bez jego udziału. To wykorzystanie potencjału danych i informacji zgromadzonych w poszczególnych przedmiotach w celu usprawniania wielu dziedzin życia.

Dzięki posiadanej infrastrukturze oraz dostępie do różnego rodzaju danych i urządzeń Grupa TAURON ma potencjał wdrożenia funkcjonalnych usług bazujących na wiarygodnych rozwiązaniach technologicznych, oferowanych różnym grupom klientów.

 
<<  start < poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  > koniec >>

Pozycje :: 1 - 9 z 576