Digital Hub firmy Bayer nowa współpraca z Akademią Górniczo-Hutniczą oraz Politechniką Śląską
|
|
|
22.12.2021. |
Digital Hub firmy Bayer nawiązuje współpracę z dwiema uczelniami kształcącymi najwyższej klasy ekspertów w zakresie IT: Akademią Górniczo–Hutniczą w Krakowie oraz Politechniką Śląską w Gliwicach. Współpraca obejmie dwa obszary: program staży studenckich w dziedzinie technologii informatycznych o nazwie „Zaprogramuj swoją karierę” oraz wspólne projekty badawczo-rozwojowe realizowane z uczelniami.
– Digital Hub opracowuje innowacyjne rozwiązania cyfrowe, wspierające ochronę zdrowia i rolnictwo - jako, że Bayer działa w obu tych kluczowych dla każdego człowieka obszarach. Nasza praca przynosi rzeczywistą zmianę dla świata - w myśl wizji „Health for All, Hunger for None” – mówi Bogusław Tobiasz, dyrektor Digital Hubu firmy Bayer – Jesteśmy świetnym miejscem dla młodych ludzi zafascynowanych technologiami, którzy oczekują, że ich praca będzie miała znaczenie dla innych, a przy tym chcą związać się z globalną firmą oferującą duże możliwości rozwoju.
Bayer rozwija już innowacje w zakresie life science we współpracy z wiodącymi na świecie uczelniami technicznymi, takimi jak Massachusetts Institute of Technology. Do tego grona dołącza teraz Akademia Górniczo-Hutnicza oraz Politechnika Śląska. Digital Hub firmy Bayer oferuje studentom zdobywanie doświadczenia i pracę w międzynarodowych zespołach w takich obszarach, jak data science, software engineering, IT security engineering, full stack engineering, data engineering. Digital Hub zapewnia elastyczny czas pracy, umożliwiając studentom łączenie nauki na uczelni ze zdobywaniem doświadczenia zawodowego, konkurencyjne wynagrodzenie, indywidualny program mentoringowy i szkoleniowy. Uruchomione w tym roku centrum charakteryzuje „startupowa“ atmosfera, bardzo ceniona przez jej pracowników.
– Zapraszamy studentki i studentów ostatnich lat studiów inżynierskich i magisterskich z zafascynowanych nowymi technologiami - zaangażowanych, lubiących pracę w zespole i chętnych do podejmowania wyzwań. Po zakończeniu stażu na najlepszych czekać będą miejsca pracy – dodaje Bogusław Tobiasz.
Umowa z Politechniką Śląską została zawarta 15.12, zaś z Akademią Górniczo–Hutniczą - 21.12. Program wystartuje w 2022 roku: pierwsza grupa studentów rozpocznie staż w marcu, kolejna - w październiku. Udział w nich weźmie kilkudziesięciu stażystów. Przygotowano dla nich 5-miesięczny moduł zawodowo-szkoleniowy.
Dodatkowo, Digital Hub firmy Bayer planuje realizację wspólnych projektów badawczych w obszarze rozwiązań cyfrowych dla rolnictwa. Ich start przewidziano na trzeci kwartał 2022 roku.
– Współpraca AGH z tak ważnym partnerem z obszaru life science i ochrony zdrowia jest dla nas dużym zaszczytem i wyzwaniem. Będziemy przede wszystkim realizować wspólne projekty badawczo-rozwojowe. Ponadto zależy nam na rozwoju programów studenckich w dziedzinie technologii informatycznych. Jestem także przekonany, że możemy sobie wzajemnie służyć dużym wsparciem eksperckim. Umowę z naszej strony będzie koordynował Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej i w szczególności rozwiązania z obszaru inżynierii biomedycznej mogą okazać się zarówno dla nas, jak i dla firmy Bayer niezwykle ciekawe i przyszłościowe – podkreśla prof. Jerzy Lis, Rektor AGH.
– Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z taką firmą jak Bayer, której marka znana jest na całym świecie. Liczymy, że nasza współpraca zaowocuje ciekawymi, innowacyjnymi rozwiązaniami, które dzięki globalnemu charakterowi firmy uzyskają taki sam status. Pozwoli to pokazać światu, jak silnym potencjałem intelektualnym dysponujemy w kraju. Nasi studenci odbywający staż w firmie będą ambasadorami tego potencjału. Jestem pewien, że firma Bayer stworzy dla naszych studentów świetne środowisko do rozwoju swojej kariery zawodowej wokół najnowszych technologii i światowych trendów w IT – mówi dr hab. inż. Dariusz Mrozek, profesor Politechniki Śląskiej w Gliwicach, Prodziekan ds. Współpracy i Rozwoju na Wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki oraz kierownik Katedry Informatyki Stosowanej tego Wydziału.
|
|
Czym jest ortofotomapa i gdzie jest wykorzystywana?
|
|
|
30.08.2021. |
Ortofotomapa, zwana też mapą fotograficzną, to zbiór przetworzonych zdjęć lotniczych. Ortofotomapa jest wykorzystywana tam, gdzie niezbędne jest dokładne przedstawienie terenu dla potrzeb wizualizacji oraz pomiarów. Łączy ona zalety mapy, czyli układ współrzędnych, skalę i dokładność z atutami zdjęć lotniczych, a więc wielością informacji i ich wiernością oraz łatwością interpretacji. Oto co warto wiedzieć o ortofotomapie i o tym jak może być wykonana przy pomocy drona.
Czym cechuje się ortofotomapa?
W odróżnieniu od zdjęć lotniczych, ortofotomapa nie posiada rzutu środkowego, a ortogonalny, czyli prostopadły. Jej cechą charakterystyczną jest także jednolita skala dla powierzchni terenu za wyłączeniem wystających obiektów na przykład pod postacią drzew czy domów. Ortofotomapę tworzy się poprzez aerotriangulację, czyli orientację wewnętrzną zdjęć oraz orientację absolutną i wzajemną, rasteryzację z treścią wektorową, ortorektyfikację, a więc korekcję geometryczną zdjęć, łączenie ortoobrazów zwane mozaikowaniem oraz pozyskanie numerycznego modelu terenu.
Jak wykorzystywane jest ortofotomapa?
Dzięki zaawansowanej technice tworzenia, ortofotomapa znalazła wiele zastosowań. Wykorzystywana jest więc do planowania przestrzennego, monitoringu oraz wykrywania zmian, wizualizacji terenu w celach zwiadowczych, ale i promocyjnych czy do tworzenia analiz środowiskowych. Często wykorzystywana jest również przy projektowaniu prac budowlanych, wykrywaniu nielegalnych wysypisk odpadów czy budowli tworzonych bez pozwolenia oraz poszukiwań archeologicznych. Wreszcie, sprawdza się również przy dokumentowaniu klęsk żywiołowych oraz zarządzaniu kryzysowym.
Jak wykorzystać dron do tworzenia ortofotomapy?
Ortofotomapy mogą być tworzone przy wykorzystaniu drona i stanowią coraz częściej stosowane narzędzie do fotogrametrii. Niezbędny sprzęt do wykonywania tego typu prac można znaleźć na stronie https://snhdrones.pl/.
Pierwszym etapem tworzenia ortofotomapy jest projektowanie misji fotogrametrycznej. Od wielkości obszaru będzie zależał dobór drona – przy małych powierzchniach lepiej sprawdzi się wielowirnikowiec, na większych – płatowiec, przez wzgląd na możliwy zasięg lotu. Kolejnym etapem jest dobór odpowiedniej kamery i wybór obiektywu oraz pokrycia podłużnego. Dopiero wtedy można udać się w teren i opracować fotopunkty, które często funkcjonują jako białe plamy, jednoznacznie identyfikowalne z lotu ptaka. Następnie można zająć się nalotem fotograficznym – warto jednak zadbać o bezpieczeństwo i przestrzeganie zasad zgodnie z określonymi przepisami. Należy ocenić podkategorię w ramach kategorii otwartej (A1, A2, A3) i zorientować się w posiadanych uprawnieniach.
Po wykonaniu nalotu, zebrany materiał obejmuje zdjęcia oraz dane z GPS i IMU, czyli określenie miejsca wykonania fotografii oraz kąty wychylenia aparatu o trzech osiach. Następnie na skutek matchingu i późniejszej aerotriangulacji, a także zastosowaniu efektu stereoskopowego i mozaikowania może być stworzona ortofotomapa.
|
|
5 sposobów na udaną kampanię influencer marketingową
|
|
|
05.03.2021. |
Udana kampania influencer marketingowa to szereg korzyści: zwiększenie rozpoznawalności marki, zbudowanie relacji z konsumentami, ominięcie tzw. ślepoty bannerowej, stosunkowo wysoki zwrot z inwestycji… O czym jednak należy pamiętać, aby współpraca z influencerami okazała się skuteczna i przyniosła pożądane efekty? Oto kilka wskazówek.
1. Wyznacz sobie konkretne cele
W pewnym sensie kampanię influencer marketingową – podobnie jak wszystkie inne działania promocyjne – powinieneś zacząć od… końca. A konkretnie od zdecydowania, na jakim rezultacie końcowym Ci zależy. Cele współpracy z Influencerem mogą być różne: zwiększenie świadomości marki, wypromowanie konkretnego produktu, dotarcie do nowych odbiorców, zwiększenie sprzedaży itd. Wokół dobrze wyznaczonego celu (to jest m.in. konkretnego, mierzalnego, osiągalnego i określonego w czasie) będziesz planować swoją kampanię, a następnie określać z jego pomocą efektywność podjętych działań.
2. Określ, kto jest Twoją grupą docelową
Precyzyjne zdefiniowanie grupy docelowej jest w przypadku influencer marketingu szczególnie ważne. Dlaczego? Ponieważ będziesz musiał znaleźć internetową osobistość gromadzącą wokół siebie grupę odbiorców o charakterystyce możliwie jak najbardziej zbliżonej do charakterystyki Twojej grupy docelowej. W każdym innym przypadku kampania influencerska będzie bezcelowa i zamiast zysków przyniesie jedynie straty, od strat finansowych poczynając.
3. Nie kieruj się zasięgiem influencera
Nawiązanie współpracy z odpowiednim Influencerem to, jak możesz się domyślić, klucz do sukcesu w tej formie marketingu. Najważniejszą zasadę już znasz: odbiorcy wybranego twórcy powinni jak najlepiej wpisywać się w charakterystykę Twojej grupy docelowej. Inną istotną kwestią jest aktywność jego fanów, którą określa np. współczynnik zaangażowania (ER). Jest on nawet istotniejszy od zasięgu – skuteczne kampanie można przeprowadzać także we współpracy z tzw. nanoinfluencerami mającymi nielicznych, ale za to bardzo lojalnych odbiorców!
4. Zadbaj o spójny przekaz
Kampania influencer marketingu może przyjąć wiele form, np.:
- Wpisu sponsorowanego,
- Recenzji,
- Lokowania produktu,
- Unboxingu,
- Współpracy afiliacyjnej itd.
Ważne by zdecydować się na taką, która będzie odpowiednia zarówno z punktu widzenia firmy, jak i influencera, a także – przede wszystkim – jego fanów.
Należy pamiętać o tym by przekaz reklamowy był spójny: z jednej strony z długofalową strategią marketingową marki, jej identyfikacją wizualną, stylem komunikacji itd., a z drugiej – dotychczasową twórczością czy aktywnością danego influencera, bo tylko wtedy odbiorcy odniosą się do niego z zaufaniem.
5. Monitoruj i optymalizuj kampanię
Jeśli chcesz, aby Twoja kampania się udała, nie możesz poprzestać jedynie na puszczeniu w ruch „marketingowej maszyny”. Musisz też stale monitorować jej funkcjonowanie, a w razie potrzeby – korygować jej kurs.
Wskaźniki, które warto obserwować to m.in.:
- Zasięg,
- Zaangażowanie odbiorców,
- Zdobyte leady,
- Wzmianki na temat marki itp.
Podstawą powinny być tutaj dane z Google Analytics oraz Google Search Console oraz statystyki dostarczane przez konkretne portale społecznościowe.
Planujesz własną kampanię influencer marketingową? Potrzebujesz pomocy w jej przeprowadzeniu? W takim razie koniecznie zapoznaj się z informacjami dostępnymi pod adresem https://tearsofjoy.pl/uslugi/influencer-marketing!
Ruletka OnlineCasinoEuro - ulubione kasyno online tysięcy graczy. Graj w gry hazardowe takie jak: ruletka, sloty, automaty, blackjack, i wiele innych. Spróbuj swojego szczęścia.www.ranking kasyn.com Kasyno Przez Sms – Kasyno na żywo. Ruletka online live. Posted on February 14, Comments Off on Kasyno Przez Sms – Kasyno na żywo. Ruletka online.Zagraj Recenzja gry. Zakłady OKbet. Unibet: Wielkie kasynowe turnieje. Choć nowekasyna taka możliwość, to mało kto, gra w ruletkę na pieniądze, za minimalną stawkę. Z przodu siedziała jeszcze dwójka osób, nie jestem wróżką. Przetestuj Amerykańską Ruletkę od Betsoft bez rejestracje. Historia RuletkiAdvertisement Advertisement. Sprobuj Francuską Ruletkę od Microgaming za darmo. Automaty Automaty Do Gier. Opinie Lvbet. Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. Czarne i czerwone numery zmieniają się, ale z pewną regularnością. Ruletka Online w PolsceOno pojawiło się niemal lat później za sprawą jego rodaków — Louisa i Francisa Blanców. We also use third-party nowekasyna that help us analyze and understand how you use this website. Według jednej z nich jeden zakład powinien równać się trzem procentom wartości Twoich NoweKasyna.com przeznaczonych na grę. Czy można grać w ruletkę za darmo? Internetowa ruletka to gra przebiegająca na podstawie tych samych zasad, co ruletka w kasynie naziemnym. Nie brakuje też prawdziwych entuzjastów internetowego hazardu, którzy bezustannie analizują metamatematyczne aspekty ruletki i udoskonalają własne strategie gry.
|
|
5 trendów w branży EdTech na 2021 r.
|
|
|
01.03.2021. |
Na dynamiczny rozwój rozwiązań technologicznych w edukacji ma z pewnością wpływ trwająca pandemia covid-19. Choć nie zmieniła ona kierunku, w którym zmierzała branża EdTech, to znacznie przyspieszyła jej ekspansję. Wśród głównych edtechowych trendów na nadchodzące miesiące można wymienić: dalszy wzrost popularności e-learningu, wdrażanie angażujących metod nauki i rozwiązań VR/AR, wykorzystanie social mediów, a także personalizację procesu nauczania.
Prognozami dla branży EdTech dzieli się Max Azarov – CEO internetowej szkoły języka angielskiego dla dzieci Novakid i ekspert w zakresie technologii edukacyjnej.
Globalny rynek edukacji zdalnej stale zyskuje na wartości – już w 2018 r. został wyceniony na 190 mld USD, a w kolejnym roku na 205 mld USD[1]. Prognozy wskazują, że do 2025 r. osiągnie wartość 350 mld USD[2]. Z każdym kolejnym rokiem rynek EdTech będzie rósł na wartości o 7-10 proc[3]. Do tak nagłego skoku jego wartości z pewnością przyczyniły się ograniczenia spowodowane pandemią.
Rozwój e-learningu
Według World Economic Forum w niektórych momentach pandemii aż 1,2 mld dzieci[4] uczyło się zdalnie. Wymusiło to szereg rozwiązań na firmach związanych z branżą EdTech. Platformy postawiły na wzrost jakości użytkowania, wzmocnienie stabilności łącza, przystępność obsługi i intuicyjny interfejs. Edukacja zdalna to nie tylko aplikacje do nauki języka obcego, korepetycje przez komunikatory czy lekcje w trybie wideokonferencji z wykorzystaniem wirtualnych tablic. Stale rośnie również oferta warsztatów i szkoleń, dostępne są serie wykładów i specjalistyczne kursy, w których można uczyć się od ekspertów z każdej dziedziny – od gotowania, przez historię sztuki, po programowanie. Ponadto wiele z nich obejmuje animacje, podcasty i wideo, które razem tworzą multimodalne doświadczenie, dzięki czemu łatwiej przyswaja się wiedzę. Po pandemii edukacja online prawdopodobnie zostanie z nami jako składowa nauczania hybrydowego i jako stałe rozwiązanie dla uczniów na tzw. edukacji domowej oraz tych zmagających się z przewlekłą chorobą czy z różnymi niepełnosprawnościami.
Angażujące metody nauczania
Takie technologie, jak AR (Augmented Reality – rozszerzona rzeczywistość) oraz VR (Virtual Reality – wirtualna rzeczywistość) otworzyły zupełnie nowe możliwości w edukacji zdalnej. Dzięki VR można odbyć wycieczkę w każdy zakątek świata, zwiedzić słynne muzea, zajrzeć do wnętrza ludzkiego ciała czy wziąć udział w zajęciach w wirtualnych laboratoriach. Z kolei technologia AR polega na nakładaniu elementów cyfrowych na rzeczywiste, istniejące obiekty. Dzięki różnym aplikacjom możemy zobrazować działania matematyczne, wizualizować figury geometryczne, symulować wzrost roślin i ruch planet, animować wykresy i mapy.
Kolejnym, sprawdzającym się rozwiązaniem, przede wszystkim u najmłodszych, jest grywalizacja. To połączenie gry z elementami rywalizacji, co sprawia, że łatwiej utrzymać uwagę i zaangażowanie ucznia. Dzieci uczą się i jednocześnie biorą udział w ekscytujących rozgrywkach w formie zabawy, dzięki czemu zapewnia się im pozytywne środowisko do nauki. – Podczas lekcji w Novakid widzimy, że uczniowie potrafią się intensywnie skupić, jeśli dany temat i format zadania jest wciągający. Edukacja dzieci od razu staje się o wiele bardziej efektywna. Najmłodsi chętnie i aktywnie uczestniczą w quizach, interaktywnych zabawach i wirtualnych wycieczkach, co skutkuje naturalnym i łatwym przyswajaniem wiedzy – podkreśla Max Azarov z Novakid.
W 2021 roku czeka nas ciągłe urozmaicanie procesu nauczania. Platformy i aplikacje do nauki będą sukcesywnie tworzyć angażujące i emocjonujące doświadczenia edukacyjne.
Wykorzystanie mediów społecznościowych w e-learningu
Social media, oprócz funkcji rozrywkowej, służą obecnie jako sprawne narzędzie komunikacji i dzielenia się wiedzy. Możliwość zakładania zamkniętych grup jest popularna zarówno wśród uczniów w klasie, studentów w kole naukowym, jak i naukowców z całego świata, zajmujących się konkretną dziedziną badań. Ułatwia ona udostępnianie materiałów edukacyjnych, dyskusję w komentarzach i interakcje między uczniami. Ponadto, wiele instytutów badawczych i wydziałów uniwersyteckich rozwija swoje profile w social mediach, na których udostępniają i rozpowszechniają wykłady i filmy. To właśnie dzięki mediom społecznościowym wystąpienia z serii TED stały się tak popularne, że odnotowują miliony odsłon. W tym roku możemy spodziewać się rosnącej liczby przystępnych i wartościowych materiałów edukacyjnych, często darmowych. To z pewnością duży krok w stronę inkluzywności i dostępności edukacji.
Sprawdź ciekawe informacje i aktualności, artykuły ze świata nauki, technologii i życia
Postępująca personalizacja procesu nauczania
Analiza danych, które spływają podczas korzystania z danej platformy edukacyjnej, pozwala na dostosowywanie procesu nauczania do konkretnego ucznia. Dzięki uczeniu maszynowemu (ML - machine learning) powstają tak spersonalizowane modele lekcji, aby przyniosły potencjalnie najlepsze efekty dla danego użytkownika. Algorytmy wykorzystuje się przy śledzeniu wyników uczniów i sprawdzeniu, gdzie potrzebują najwięcej pomocy i powtórek materiału. – W Novakid kładziemy nacisk na personalizację oraz ekstrakcję i analizę danych wspomaganą sztuczną inteligencją. Podczas każdej lekcji z native speakerem sztuczna inteligencja gromadzi szczegółowe dane o osiągnięciach naszych uczniów, a następnie wykorzystuje pozyskane dane do personalizacji ścieżki edukacyjnej. Jednocześnie doskonali ogólny program nauczania dzięki testom A/B w celu uzyskania lepszych wyników przez wszystkich naszych uczniów – mówi Max Azarov z Novakid.
W nadchodzących miesiącach możemy spodziewać się dalszego rozwoju i udoskonalania technologii mających na celu hiperpersonalizację ścieżki nauczania do potrzeb danego użytkownika.
Prace nad ochroną danych i bezpieczeństwem
Większość aplikacji i platform, służących do nauczania online, pracuje i zbiera dane w tzw. chmurze. Przyniosło to wiele pytań i wątpliwości w zakresie prywatności uczniów i nauczycieli. Zgodnie z Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych (RODO) użytkownicy muszą wiedzieć, w jaki sposób i kiedy ich dane były gromadzone, przechowywane, rejestrowane, przekazywane i usuwane. Obowiązkowe jest również informowanie użytkowników o przeznaczeniu posiadanych informacji. RODO wymaga także szyfrowania danych, aby ograniczyć możliwość naruszenia bezpieczeństwa. Dlatego platformy do edukacji zdalnej w nadchodzących latach coraz chętniej będą korzystały z technologii blockchain. Polega ona na tym, że za każdym razem, gdy pozyskiwane są nowe dane, dodaje się kolejne „bloki” do systemu, tworzące łańcuchy informacji. Dzięki temu przechowywanie danych jest technicznie nieograniczone. Jednocześnie dane są szyfrowane i rozprowadzane na wielu komputerach, co prowadzi do rozproszenia i decentralizacji bazy danych. W ciągu kilku lat technologia blockchain stanie się powszechnym narzędziem do zabezpieczania danych, takich jak: stopnie naukowe, certyfikaty, oceny, wyniki testów i dyplomy.
Max Azarov – specjalizuje się w planowaniu strategicznym, projektowaniu oprogramowania, wdrażaniu nowych technologii, opracowywaniu produktów i usług internetowych dla milionów użytkowników oraz rozwijaniu międzynarodowego biznesu. Od 2017 roku rozwija Novakid – internetową szkołę języka angielskiego dla dzieci, opartą na nowych technologiach i nauce wyłącznie z anglojęzycznymi lektorami.
|
|
|