Czy biznes SMS-uje?
|
|||
Podstawową jednostką przesłanych danych jest bit. Poprzednie zdanie zapisane w popularnym edytorze tekstów waży prawie 80 tysięcy bitów. 1 bajt to 8 bitów. Jak przewiduje firma Cisco ilość danych przesyłanych tylko za pośrednictwem sieci mobilnych osiągnie za 5 lat poziom 6,3 eksabajtów miesięcznie. Eksabajt (EB) – to trylion (1.000.000.000.000.000.000) bajtów. Ile bajtów przypadnie na osobę? Z punktu widzenia możliwości ludzkiej percepcji stanowczo za dużo. Za dużo? W świecie marketingu nikt takiego stwierdzenia nie przyjmuje do wiadomości. „Za dużo” i „niemożliwe” stanowią wyzwanie. Jedyną słuszną reakcją jest próba wymyślenia kolejnego systemu skutecznego dotarcia do odbiorcy. Tylko jak skutecznie dotrzeć do odbiorcy, który już dzisiaj jest zmęczony ilością informacji. Odbiorcy, który otwiera pocztę i zaczyna dzień od usuwania wiadomości reklamowych. Odbiorcy, który w czasie trwania bloku reklamowego w telewizji zmienia kanał lub idzie zaparzyć herbatę. Co pozostaje? Może SMS? Jest coś, co sprawia, że otwieramy, a następnie czytamy do końca, 80 procent wiadomości. Nawet tych, które nas nie interesują. Doskonale przecież wiemy, jakie jest prawdopodobieństwo wygrania samochodu, dzięki jednej pustej wiadomości SMS. Czytamy jednak do końca. Być może SMS odpowiada w 100 procentach możliwościom ludzkiej percepcji. Robiono swego czasu badania. Na salę wchodził człowiek, patrzył przez krótka chwilę na wyświetlony przez rzutnik tekst. Wychodził. Ile zapamiętywał? Maksymalnie 8 słów. Jedno zdanie. Nie więcej. Być może to specyfika polskiego rynku. Bardzo późno uzyskaliśmy dostęp do poczty mobilnej. Gdy Amerykanie korzystali z rozwiązań typu Blackberry, my znaleźliśmy substytut w postaci krótkich wiadomości tekstowych. Nie należy również wykluczać, że do głosu dochodzi pokolenie osób wychowanych na wiadomościach SMS. Na przełomie wieków ludzie ci mieli od 12 do 18 lat. Ich pierwszy kontakt z telefonem komórkowym, to choćby z racji kosztów za minutę połączenia, właśnie SMS. Ponad 10 lat temu używali krótkich wiadomości tekstowych, bo nie stać ich było na rozmowę. Dzisiaj, kiedy realizują się zawodowo na wszelkich szczeblach firm. Przyzwyczajenie pozostało. SMS jest jak dobry lead w gazecie. Dla jednych stanowi absolutne minimum, dla innych absolutne maksimum tego, co chcemy wiedzieć o danej sprawie. Zawsze stanowi spójną całość. Kto chce wiedzieć więcej, doczyta.Kkomu wystarcza to jedno zdanie, też będzie zadowolony. „Ciekawym obszarem zastosowania masowej wysyłki wiadomości SMS jest nasza współpraca z brokerami.” – mówi Paweł Burakowski koordynator projektu Multiinfo w firmie Polkomtel S.A. „Wysyłają za naszym pośrednictwem setki tysięcy marketingowych wiadomości SMS. Co jest ich treścią? – bez mała wszystko. Informacje o promocjach, konserwacji systemu, planowanej przerwie technicznej, przypomnienie o terminie płatności faktury, informacje o statusie zamówienia w sklepie internetowym.” Jeżeli możemy w kontekście słowa „usługa” posłużyć się sformułowaniem „zrobić karierę”, to w krótkiej historii polskich operatorów komórkowych SMS zrobił karierę wręcz zawrotną. Wprowadzany jako produkt niszowy, okazał się z czasem podstawowym źródłem komunikacji. Najpierw na rynku masowym, następnie zaprzęgnięty do pracy przez korporacje, także w biznesie. Kariera ta byłaby niemożliwa bez przekonania nadawcy, że właśnie taka forma dotarcia do odbiorcy będzie najskuteczniejsza. |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
Sprawdź również najnowsze
Oferty Pracy w IT we Wrocławiu:
Czytaj więcej najnowszych wiadomości branży IT z Wrocławia i całej Polski
Ericsson drugi rok z rzędu na szczycie rankingu Frost Radar: Globalny rynek infrastruktury sieci 5G 28.05.2022
| Digital Hub firmy Bayer nowa współpraca z Akademią Górniczo-Hutniczą oraz Politechniką Śląską 22.12.2021
| Rosną zarobki i liczba ogłoszeń o pracę dla juniorów w IT 05.11.2021
| ||
Czym jest ortofotomapa i gdzie jest wykorzystywana? 30.08.2021
| 5 oczekiwań milenialsów wobec miejsca pracy 27.08.2021
| Pozostałe Artykuły
|
Wrocław IT - Firmy
Ostatnio dodane Firmy
Holy Sheep! Branding Studio ul. Leszczyńskiego 4/23 Wrocław - internet |
|
AXIT Sp. z o.o. A Siemens Company ul. Swobodna 1 Wrocław - informatyka |
|
ITPunkt - outsourcing IT ul. Legnicka 57W/13 Wrocław - outsourcing IT |
|
aitik ul. Drukarska 38 Wrocław - outsourcing IT |
|
UBS ul. Piotra Skargi 1 Wrocław - finanse |
|
SSK S.A. ul. Braniborska 44-52 Wrocław - outsourcing IT |
|
Objectivity Bespoke Software Specialists ul. Strzegomska 142a Wrocław - informatyka |
|
Centrum Innowacji ProLearning ul. Wagonowa 2 Wrocław - szkolenia |
|
Pruftechnik Technology Sp. z o.o. ul. Tyniecka 17 Wrocław - informatyka |
|
Synergy Codes ul. Piłsudskiego 49-57 Wrocław - outsourcing IT |
|
Politechnika Wrocławska ul. Wybrzeże Wyspiańskiego 27 Wrocław - ższe - kierunki IT |
|
RAND Sp. z o.o. ul. Kwidzyńska 13 Wrocław - inne |
|
GPM SYSTEMY Sp z o.o. ul. Kiemliczów 9/4 Wrocław - bankowość |
|
Porta Capena Sp z o.o. ul. Świdnicka 19/315 Wrocław - outsourcing IT |
|
Crowley Data Poland Sp. z o.o. ul. Muchoborska 16 Wrocław - telekomunikacja |
|
Luxoft Poland ul. Wadowicka 6 Kraków - outsourcing IT |
|
semiBIT ul. Krakowska 47/101 Wrocław - szkolenia |
|
INLIS - Obsługa firm i instytucji ul. Armii Krajowej 15 pok. 8 Nowa Ruda - komputery, sprzęt |
|