Jak e-biznesy kreują wartość dodaną dla swoich klientów
|
|
|
16.05.2011. |
Polski Internet ma coraz więcej
do zaoferowania użytkownikom i jest coraz częściej obecny w codziennym życiu
Polaków. Tam, gdzie pojawiają się nowe potrzeby, zawsze znajdzie się dostawca
e-usługi, który je zaspokoi. Coraz większą część naszego życia przenosimy do
wirtualnego świata. Według badań przeprowadzonych przez firmę Cisco w 2010 roku
50 proc. polskich przedsiębiorstw korzysta z usług sklepów internetowych,
podczas gdy w 2008 roku tylko 8 proc. badanych deklarowało zainteresowanie taką
formą zakupów (badanie zostało przeprowadzone na próbie 700 przedstawicieli
polskich przedsiębiorstw). Rozszerza się również zakres e-usług, z których
użytkownicy chętnie korzystają ze względu na wygodę i oszczędność czasu oraz
niższe koszty.
Najbardziej
innowacyjne e-usługi
E-usługa jest usługą, która
jest świadczona w sposób zautomatyzowany przez technologię informacyjną, jest
oferowana za pośrednictwem Internetu, jest spersonalizowana i indywidualnie
dopasowana do odbiorcy oraz świadczona zdalnie. Fenomen Internetu polega na
tym, że praktycznie każdy może zacząć oferować e-usługę, ponieważ nie wymaga
ona dużych nakładów finansowych. Do e-usług zaliczamy między innymi: rozmowy za
darmo, e-administrację, e-commerce, naukę przez Internet itd. E-usługi nie
tylko ułatwiają życie i umożliwiają zaspokojenie nagłej potrzeby bez
konieczności wychodzenia z domu, są szczególnie ważne dla biznesu, gdyż dają
duże możliwości rozwoju. Dzięki nim pojawiają się nowe branże, nowe e-biznesy,
które wykorzystują w swej działalności wirtualny rynek.
Z innowacyjną e-usługą mamy do
czynienia dopiero wtedy, gdy zostanie ona nabyta przez rynek. Dla przykładu
usługa w postaci „analiz biznesowych online” będzie innowacją dopiero wtedy,
gdy rynek ją kupi. W 2009 roku Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości za
najbardziej innowacyjne e-usługi uznała: usługę monitorowania i kompleksowej
optymalizacji zużycia mediów, e-usługę opartą na automatycznym systemie
komunikacji zbiorowej oraz platformę rekrutacyjną nowej generacji. W 2010 roku
większość projektów, które otrzymały dofinansowanie unijne należało do: portali społecznościowych, serwisów
wyszukujących usługi oraz partnerów biznesowych, platform wspierających
działalność przedsiębiorców oraz kursów e-learning.
Strategie
kreacji wartości dodanej przez e-biznes
W każdym biznesie nie ma
ważniejszej wartości od tej oferowanej klientowi. Strategie kreacji wartości
dodanej przez biznesy internetowe wyglądają następująco:
1. Strategia
efektywności: polega na tym, że dzięki produktowi czy
e-usłudze klient działa bardziej efektywnie, zyskuje np. na niższych kosztach
transakcji, na szybszym wyborze partnera do kooperacji, jego decyzje biznesowe
obarczone są mniejszym ryzykiem itd.
2.
Strategia wartości darmowych: polega
na tym, że część produktów bądź e-usług oferowanych jest klientowi bezpłatnie,
natomiast zysk czerpany jest z prowizji, reklam, produktów powiązanych itd. W
tej strategii można wyróżnić również strategię „free + premium”, polegającą na
tym, że część e-usługi oferowana jest bezpłatnie, a część odpłatnie.
3.
Kompleksowe rozwiązanie dla klientów:
Strategia ta polega na oferowaniu klientom wielu produktów lub usług, które
mają na celu kompleksowo zaspokoić ich potrzeby.
4.
Strategia wartości unikatowych: polega
na unikatowej formie dostarczania produktów i e-usług w ramach innowacji.
Najczęściej charakteryzuje się znalezieniem niszy rynkowej.
Rynki są coraz bardziej
nasycone standaryzowanymi produktami. Dlatego szansę na sukces mają e-biznesy,
które inicjują proces „masowej customizacji”. „Masowa customizacja” to
udostępnianie masie użytkowników zindywidualizowanej usługi, która jest
dopasowana do indywidualnych potrzeb użytkownika. W efekcie każdy użytkownik
staje się członkiem pewnej specyficznej niszy rynkowej. Przykładem startupu,
który idealnie wpasował się w niszę, którą jest doradztwo biznesowe online i
został doceniony zarówno przez firmy jak i massmedia jest ogólnopolski doradca
biznesowy online Serwis boomway.pl. Serwis
boomway.pl należy do najbardziej innowacyjnych e-biznesów z wizją i dobrze
opracowaną strategią biznesową.
Podsumowanie
E-biznes to nowoczesna forma
zaspokajania szybko zmieniających się potrzeb konsumentów. Internetowi
przedsiębiorcy walczą o przetrwanie na rynku oferując swoim klientom
innowacyjne e-usługi niosące w sobie dużą wartość dodaną dla klienta. Pojawiające
się jak „grzyby po deszczu” startupy są reakcją na nowe wymagania konsumentów,
poszukiwanie nowych możliwości działania i uzyskania przewagi nad konkurencją.
Globalny internetowy rynek jest wart obecnie ok. 500 mld dolarów. E-biznes to
przyszłość ze względu na rozległość sieci, czyli brak granic terytorialnych,
powszechność dostępu do Internetu, ciągłość dostępu do informacji, możliwość
dotarcia do pojedynczych klientów oraz niski czas prowadzenia działalności. Minusem
tej formy działalności jest jednak niemożliwość przewidzenia dokładnie skali
zwrotu z inwestycji oraz duże ryzyko finansowe, czego przykładem były upadki
dużej liczby startupów na przełomie ostatnich lat.
Autor: Agnieszka Gugała
|
|
Liderzy na rynku zabezpieczeń IT będą uczyć polski biznes jak chronić kluczowe dane - konferencje
|
|
|
13.05.2011. |
Zabezpieczanie, odzyskiwanie i zarządzanie danymi to główne
tematy cyklu konferencji dotyczących ochrony cyfrowych zasobów, jakie w
maju bieżącego roku organizowane będą w Poznaniu, Warszawie i
Katowicach. O tym jak ochronić firmowe pliki i zapobiec katastrofie
opowiedzą eksperci z największych firm zabezpieczających dane w Polsce i
na świecie, w tym actidata, Huawei, Kroll Ontrack oraz Symantec.
Spotkania z cyklu „Kompleksowe bezpieczeństwo danych –
zabezpieczanie, zarządzanie, odzyskiwanie” przeznaczone będą dla
przedstawicieli biznesu, integratorów oraz resellerów. Podczas
konferencji liderzy rynku zabezpieczeń przedstawią najnowsze trendy i
rozwiązania, które pozwalają uchronić firmy przed stratami związanymi z
brakiem zabezpieczeń swoich cyfrowych zasobów. Każdej z konferencji
towarzyszyła będzie także dyskusja panelowa na temat stanu
bezpieczeństwa danych w polskich przedsiębiorstwach oraz wystawa
urządzeń służących ich zabezpieczaniu.
Według najnowszych danych Kroll Ontrack dotyczących utraty kontroli
nad strategicznymi dokumentami cyfrowymi, niemal połowa firm nie posiada
obecnie właściwych zabezpieczeń chroniących ich przed utratą kluczowych
plików, a w samym tylko 2010 roku 50 procent europejskich
przedsiębiorstw padło ofiarą kradzieży, utraty bądź ataku na gromadzone
przez nich dane. W przypadku polskich przedsiębiorstw, utrata kluczowych
danych może generować straty o wartości nawet 0,5 mln złotych dziennie,
a w skrajnych przypadkach doprowadzić do ich upadku.
- Według naszych analiz, pomimo zwiększenia nakładów na
bezpieczeństwo działów IT, nadal co najmniej połowa pracowników polskich
firm naraża swoje organizacje na poważny wyciek danych, co może
skutkować nieodwracalnymi stratami zarówno w kontekście finansowym, jak i
utraty reputacji. Poprzez cykl konferencji chcemy wskazać polskim
przedsiębiorcom jak we właściwy sposób zadbać o zabezpieczenie
kluczowych zasobów, jak wprowadzić odpowiednią politykę ochrony danych
oraz zaprezentować najnowocześniejsze technologie, które przyczynią się
do wzrostu poziomu bezpieczeństwa cyfrowego ich firm macierzystych bądź
klientów, z którymi współpracują – mówi Marek Suczyk, dyrektor
zarządzający polskiego oddziału Kroll Ontrack, największej na świecie i w
Polsce firmy zajmującej się odzyskiwaniem danych oraz informatyką
śledczą.
Konferencje odbędą się w dniach 17 – 19 maja, w trzech miastach
Polski: w Poznaniu (17 maja br. w hotelu HP Park), w Warszawie (18 maja
br. w hotelu Lord) oraz w Katowicach (19 maja br. w hotelu Park Hotel
Diament).
Głównymi organizatorami konferencji są firmy actidata oraz Kroll Ontrack.
Udział w konferencjach jest bezpłatny. Szczegółowe informacje
dotyczące konferencji, agenda oraz formularz rejestracyjny znajdują się
na stronie: www.bezpieczenstwo-danych.pl
Informacje dotyczące głównych organizatorów:
Informacje o firmie Kroll Ontrack sp. z o.o., polskim oddziale firmy Kroll Ontrack Inc.:
Kroll Ontrack sp. z o.o.(www.krollontrack.pl)
jest polskim oddziałem Kroll Ontrack Inc. – wiodącego na świecie
dostawcy usług odzyskiwania danych oraz informatyki śledczej (ang.
computer forensics). Firma dysponuje największym i najbardziej
zaawansowanym technologicznie w Europie Środkowej i Wschodniej
laboratorium odzyskiwania danych i informatyki śledczej. W strukturach
Kroll Ontrack sp. z o.o. działa również największe poza Stanami
Zjednoczonymi centrum rozwoju oprogramowania Kroll Ontrack.
Informacje o firmie Kroll Ontrack Inc.:
Kroll Ontrack dostarcza usługi i oprogramowanie bazujące na
najnowszych technologiach. Klientami firmy są jednostki prawne, klienci
korporacyjni, jednostki administracji państwowej, a także klienci
indywidualni. Kroll Ontrack jest dostawcą usług w zakresie odzyskiwania
danych, zaawansowanego wyszukiwania danych, papierowego i
elektronicznego odnajdywania danych, informatyki śledczej, konsultingu w
zakresie informacji posiadanych w formie elektronicznej oraz
konsultingu sądowego. Kroll Ontrack jest technologicznym działem Kroll Inc., globalnej firmy konsultingowej zajmującej się zarządzaniem ryzykiem. Kroll Inc. jest firmą należącą do Altegrity, lidera wśród dostawców rozwiązań z branży IT.
By uzyskać więcej informacji o Kroll Ontrack zapraszamy do odwiedzenia stron:
|
|
ENERGA przedstawia największą flotę pojazdów elektrycznych w Polsce
|
|
|
11.05.2011. |
Zakup samochodów z silnikiem
elektrycznym to kolejna inicjatywa Grupy ENERGA promująca postawy
proekologiczne i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Nowoczesne
ekoauta nie wydzielają spalin i są dziesięciokrotnie tańsze w
eksploatacji od tradycyjnych samochodów. Ekologiczne pojazdy stają się
nowym wyzwaniem dla sieci energetycznych.
Spółka ENERGA Operator zwiększyła swoją flotę samochodową o dziewięć
ekologicznych fiatów panda z silnikami elektrycznymi. Ekoauta ENERGI
posiadają silnik synchroniczny prądu zmiennego o mocy 15kW i momencie
obrotowym 105 Nm. W czasie testów pojazdy osiągnęły maksymalną prędkość
150 km/h. W stosunku do modeli z tradycyjnym silnikiem, elektryczne
fiaty panda mają mniejszą moc silnika, ale nieco wyższy moment obrotowy.
Samochody te można ładować w zwykłym gniazdku elektrycznym (230 V, 16
A). Do pełnego „zatankowania” auto potrzebuje ok. sześciu godzin, co
wystarcza na przejechanie nawet 150 km.
Elektryczne = ekonomiczne i ekologiczne
Do pełnego naładowania ekoaut potrzeba ok. 18 kWh.W taryfie nocnej ENERGI Oszczędne Noce i Weekendy (G12w) koszt 1 kWh razem z opłatą zmienną wynosi 0,2688 zł. Jedno „tankowanie do pełna” wynosi niecałe 5 zł.
Kierowca, który samochodem elektrycznym w ciągu miesiąca przejedzie 2
tysiące kilometrów, zużyje około 240 kWh energii, za które zapłaci ok.
65 zł. Auto z silnikiem spalinowym na tym samym dystansie spali około
130 litrów benzyny, która przy obecnych cenach kosztowałaby około 665
zł. W tym przypadku miesięczna oszczędność to nawet 600 zł.
Silniki elektryczne to nie tylko szansa na obniżenie kosztów
podróżowania. Samochody elektryczne, nie emitując groźnych dla
środowiska spalin, są pojazdami ekologicznymi.
Wyzwanie dla sieci energetycznej
- Ekologiczne i ekonomiczne auta, choć na razie traktowane w Polsce
jako ciekawostka już wkrótce będą cieszyły się zainteresowaniem wielu
odbiorców – uważa Rafał Czyżewski, wiceprezes Energi-Operator. - Dla
naszej firmy, odpowiedzialnej za infrastrukturę energetyczną, oznacza to
konieczność przygotowania się na nowe wyzwania, związane choćby z
przyłączaniem do sieci stacji ładowania aut, które w przyszłości mogą
też stać się… dostawcami niezużytej przez nie energii. Już dziś we
współpracy z krajowymi i międzynarodowymi ośrodkami naukowo-badawczymi
poszukujemy najlepszych rozwiązań technicznych, aby sprawnie
odpowiedzieć na przyszłe potrzeby klientów.
ENERGA nie tylko odgrywa wiodącą rolę na krajowym rynku sprzedaży
praw majątkowych do świadectw pochodzenia ze źródeł odnawialnych
(zielona energia to ponad 14 procent energii elektrycznej dostarczanej
przez Grupę do jej klientów), ale także liderem innowacji
technologicznych. Przykładem może być najbardziej zaawansowany w kraju
program zdalnego opomiarowania odbiorców, stanowiący bazę do budowy
Inteligentnych sieci – systemu, który będzie odpowiedzią m.in. na
potrzeby związane z ładowaniem samochodów elektrycznych. Prace badawcze
prowadzone są m.in. na Półwyspie Helskim.
|
|
David Beckham ambasadorem marki Samsung
|
|
|
09.05.2011. |
Światowej sławy piłkarz ambasadorem Samsung podczas Letnich Igrzysk Olimpijskich 2012 w Londynie
Wybór Davida Beckhama na ambasadora marki Samsung podczas
Letnich Igrzysk Olimpijskich 2012 w Londynie podyktowany jest przede
wszystkim wspólnymi dla sportowca i firmy wartościami. Davida Beckhama i
firmę Samsung łączy dążenie do poprawy jakości życia dzieci i młodzieży
poprzez wspieranie rozwoju karier utalentowanych, młodych sportowców
oraz promowanie zdrowego i aktywnego stylu życia w społeczeństwie.
David Beckham, jako Ambasador Dobrej Woli UNICEF, aktywnie
uczestniczy w realizacji światowego programu UNICEF Sports for
Development. Program wspiera ideę rozwoju globalnej społeczności poprzez
zaangażowanie w sport. Firma Samsung Electronics, w skali globalnej i w
Polsce, od wielu lat prowadzi skuteczne projekty zaangażowania
społecznego, których celem jest wspieranie młodych talentów na drodze do
profesjonalnej kariery.
Za decyzją o wyborze światowej sławy piłkarza, Davida Beckhama, na
ambasadora marki Samsung przemawiają również jego sukcesy sportowe oraz
dotychczasowe zaangażowanie w organizację Letnich Igrzysk Olimpijskich
2012 w stolicy Wielkiej Brytanii. Urodzony w Leytonstone, we wschodniej
części Londynu, piłkarz aktywnie wspierał starania rodzinnego miasta o
tytuł gospodarza przyszłorocznych Igrzysk.
Jestem dumny z bycia częścią zespołu, dzięki któremu Londyn, moje
rodzinne miasto, otrzymał szansę organizacji Letnich Igrzysk
Olimpijskich w 2012 roku. To jedno z najwspanialsze wydarzenie sportowe
na świecie. Wierze, że dzięki współpracy z globalnie uznaną marką, jaką
jest Samsung, jeszcze więcej miłośników sportu będzie miało możliwość
przeżywania niezwykłych, sportowych emocji podczas Letnich Igrzysk
Olimpijskich w Londynie – mówi David Beckham, ambasador marki Samsung.
W ramach globalnego sponsoringu Letnich Igrzysk Olimpijskich 2012 w
Londynie firma Samsung Electronics dostarczy zaawansowane rozwiązania
technologii bezprzewodowej. We współpracy z firmą płatniczą Visa,
Samsung umożliwi zarówno sportowcom, jak i kibicom m.in. proste i
wygodne dokonywanie płatności mobilnych z poziomu telefonu dzięki
zastosowaniu innowacyjne technologii NFC.
Samsung Electronics wspiera ruch olimpijski od Igrzysk
Olimpijskich w Seulu w 1988 roku. Firma była oficjalnym sponsorem
Letnich Igrzysk Olimpijskich w Pekinie w 2008 r. oraz Zimowych Igrzysk
Olimpijskich w Vancouver w 2010 r. Samsung wesprze również nadchodzące
Letnie Igrzyska Olimpijskie w Londynie w 2012 r. i w Rio De Janeiro w
2016 r. oraz Zimowe Igrzyska w Soczi w 2014 r. W skali globalnej firma
jest sponsorem m.in. Międzynarodowego Stowarzyszenia Federacji
Lekkoatletycznych IAAF. W Polsce Samsung wspierał m.in. Polski Związek
Lekkiej Atletyki; jest organizatorem zawodów lekkoatletycznych Samsung
Athletic Cup, których celem jest odkrywanie młodych, sportowych talentów
i wspieranie ich na drodze do profesjonalnej kariery oraz Samsung Irena
Women’s Run – pięciokilometrowego biegu dla kobiet dedykowanego walce z
rakiem piersi – powiedziała Blanka Fijołek, rzecznik prasowy Samsung Electronics Polska.
|
|
Samsung prezentuje wydajne dyski SSD dla każdego laptopa
|
|
|
05.05.2011. |
Szybsze uruchamianie komputera, cicha praca i mniejszy pobór
prądu – to wszystko właścicielom laptopów mogą zaoferować nowe dyski SSD
firmy Samsung. Dyski SSD 470 Series nie zawierają mechanicznych
elementów i w całości są oparte na najbardziej niezawodnej i wytrzymałej
technologii pamięci flash NAND. Samsung Electronics jest jedynym
producentem, który stosuje własne kości pamięci w dyskach SSD.
W porównaniu ze zwykłymi mechanicznymi napędami, dyski SSD pobierają
mniej prądu z baterii laptopa (umożliwiają to niskonapięciowe kości
pamięci 1,8V) i gwarantują jego szybsze uruchomienie. Dysk waży tylko 68
gramów, a jego obudowa o standardowej wysokości 9,5 mm jest wykonana ze
szczotkowanego aluminium (dysk bez problemu można zainstalować w każdym
laptopie korzystającym z tradycyjnych, 2,5-calowych twardych dysków).
W dyskach SSD 470 wykorzystano pamięć flash NAND MLC (Multi
Level-Cell) oraz działającą w trybie toggle-mode pamięć DDR2 o
pojemności 256 MB. Dysk ma standardowy interfejs SATA 3.0 Gbps,
gwarantujący bardzo szybki przesył danych – odczyt do 250 MB/s i zapis
do 220 MB/s. Jest w stanie przetworzyć do 43 tys. operacji odczytu i 11
tys. operacji zapisu na sekundę (IOPS) - w porównaniu z twardymi dyskami
o prędkości obrotowej 15 tys. RPM dyski SSD 470 oferują 120-krotnie
większą wydajność odczytu i 30-krotnie większą wydajność zapisu do
standardowych dysków HDD.
Do dysków SSD 470 Series dołączono oprogramowanie SSD Magician Tool
pozwalające na optymalizację pracy komputera z zainstalowanym dyskiem
SSD. Umożliwia ono także automatyczną aktualizację firmware’u
urządzenia. Wkrótce użytkownicy dysków SSD 470 będą mogli pobrać
kolejne, dodatkowe programy narzędziowe.
Dyski SSD 470 Series będą dostępne w maju w sugerowanych cenach detalicznych:
- 64GB – 499 zł
- 128GB – 899 zł
- 256GB – 1899 zł
|
|
|
|
<< start < poprz. 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 nast. > koniec >>
|
Pozycje :: 541 - 549 z 628 |