Strona korzysta z plik�w cookies w celu realizacji us�ug zgodnie z Polityk� Plik�w Cookies. Mo�esz okre�li� warunki przechowywania lub dost�pu do plik�w cookies w Twojej przegl�darce.X

WROCŁAW - codziennie prezentujemy zebrane w jednym miejscu - aktualne i najnowsze oferty pracy w branży IT! Bądź na bieżąco!
facebook
Partnerem portalu WroclawIT.pl jest






PRACA WROCŁAW - zadbaj z nami o swoją karierę, zobacz kto obecnie najwięcej rekrutuje w IT:


Capgemini Polska
poszukuje osób na stanowiska:


Sii Sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:


TAURON Obs?uga Klienta sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:
Zobacz wszystkie oferty pracy ››
Pozostałe artykuły IT
2 miliony domen, milion problemów
PDF
29.10.2010.


HomeLiczba domen z krajowym rozszerzeniem .PL osiągnie wkrótce imponującą liczbę 2 milionów. Warto przypomnieć, że przez pierwsze 10 lat funkcjonowania tej popularnej domeny udało się zaledwie przekroczyć próg 100 tysięcy adresów. Obecnie tylko 100 tysięcy wpisów dzieli rejestr od przekroczenia okrągłej liczby dwóch milionów krajowych domen. Czy mamy powody do dumy?

Rejestr sufiksu .PL  jest na piątym miejscu w Europie pod względem liczebności wpisów. Polski krajowy rejestr domen wyprzedzają jedynie rozszerzenia niemieckie, brytyjskie, holenderskie oraz włoskie. Niestety nie oznacza to, że polski wirtualny świat stanowi europejską czołówkę. Co prawda, na początku XXI wieku mieliśmy do czynienia z zawrotnym skokiem rozwoju polskiego Internetu, ale czy tak wielkim jak może obrazować to liczba dwóch milionów domen? Posiadanie własnego adresu w globalnej sieci stało się ważnym elementem prowadzenia biznesu, stąd też liczby adresów zakończonych na .PL rosły bardzo szybko. Obecnie niespełna 2 miliony domen z polską końcówką skupionych jest w rękach ponad 700 tysięcy abonentów, jak wynika z danych prezentowanych przez NASK.

Kiedy NASK będący do pewnego czasu wyłącznym rejestratorem domeny .PL przekazał tę działalność w głównej mierze partnerom, posiadanie domeny stało się bardzo łatwo dostępne. Przyczyniło się to do tego, że użytkownicy często wykupują rejestrację adresu, o którym zwyczajnie zapominają, lub rejestrują setki, a nawet tysiące adresów, z których nigdy nie będą korzystać. Pokazuje to drugą, mniej pozytywną stronę liczby 2 milionów zarejestrowanych domen .PL. Eksperci szacują, że 50% spośród istniejących adresów jest nieaktywnych. Oznacza to, że  połowa z rejestrowanych domen nigdy nie stanie się konkretną stroną w sieci. Nie powstanie tam żaden serwis, nie będą świadczone usługi, a także nie będzie prowadzony handel.

Te dane w świetle faktu takiego jak nie posiadanie przez ponad 40% małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce nawet internetowej wizytówki, (co pokazują badania zrealizowane w ramach akcji Internetowa Rewolucja), uświadamiają jak wiele jest jeszcze do zrobienia w polskim Internecie. - „Często wiedza i umiejętności użytkowników są niewystarczające, aby zmienić posiadany adres w sieci, w  funkcjonalną witrynę. Bardzo wiele w tym zakresie mają do zrobienia firmy rejestrujące domeny. Powinny one w jak największym stopniu edukować i wspierać użytkowników w budowaniu funkcjonalnych witryn. Dostarczanie narzędzi i stałe wsparcie na pewno przełoży się na pozytywne skutki nie tylko dla obu stron, ale również dla polskiego Internetu“- podsumowuje problem Marcin Kuśmierz, Dyrektor Zarządzający home.pl.

 
Rusza konkurs na specjalistę IT
PDF
28.10.2010.


PCdocProblemy z uruchomieniem komputera, czarny ekran monitora i brak reakcji na ruchy myszką, to przykład sytuacji, w której niezbędna jest pomoc zaprzyjaźnionego informatyka. Osoby z takimi umiejętnościami mogą wykorzystać je w konkursie „PC DOCtor poszukiwany!” i wygrać wsparcie w budowaniu własnej firmy.

Konkurs skierowany do wszystkich, którzy interesują się komputerami i chcieliby zacząć swoją karierę zawodową w nowoczesnej firmie z branży IT. 

Zadanie polega na wymyśleniu usługi, którą swoim klientom mógłby zaproponować organizator konkursu. Poprawne zgłoszenie konkursowe powinno zawierać:

  • nazwę usługi;
  • jej opis (maksymalnie na 900 znaków lub prezentacja - 2 slajdy);
  • oraz krótkie hasło reklamowe, które będzie ją promować (maks. 2 zdania).

Na zwycięzcę czeka nagroda o wartości 4000 zł, w postaci zwolnienia z opłat licencyjnych za założenie własnego serwisu komputerowego pod marką PCDOC. Dodatkowo otrzyma on wsparcie organizatora w rozwoju własnego biznesu polegające na cyklu szkoleń z zakresu IT, marketingu i obsługi klienta.

Aby dołączyć do rywalizacji swój pomysł należy wysłać na adres Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć Ocenie podlegać będzie jego innowacyjność oraz opłacalność wdrożenia. Konkurs organizowany jest przez ogólnopolską sieć serwisów komputerowych PCDOC.

Zgłoszenia będą przyjmowane od 11.10.2010 do 15.11.2010.

Wyniki konkursu zostaną ogłoszone do 30.11.2010.

Zwycięzca zostanie poinformowany o wygranej drogą mailową.

 
Pentacomp najlepszym partnerem w biznesie
PDF
28.10.2010.

Pentacomp21. października 2010 roku Pentacomp Systemy Informatyczne S.A. otrzymała nagrodę Najlepszy Partner w Biznesie 2010 w kategorii usługi informatyczne. Nagroda ta przyznawana jest co roku przez miesięcznik ekonomiczny Home & Market.


W tegorocznej edycji konkursu czasopismo Home & Market przyznało nagrody „Najlepszy Partner w Biznesie” już po raz dziewiąty. We wrześniowym numerze miesięcznika ukazały się wszystkie nominacje. Firma Pentacomp została doceniona w kategorii usługi informatyczne. Nagroda jest kolejnym dowodem na to, że usługi świadczone przez Pentacomp zdecydowanie sięgają najwyższych standardów.

W tegorocznej edycji konkursu o wynikach decydowały badania rynkowe przeprowadzone przez Home & Market. Nagrody „Najlepszy Partner w Biznesie” stanowią wyróżnienie dla przedsiębiorstw i instytucji, które osiągnęły najlepsze wyniki w szeroko rozumianym obszarze biznesowym.

Pentacomp od wielu lat świadczy kompleksowe usługi informatyczne spełniające najwyższe oczekiwania biznesowe, funkcjonalne oraz technologiczne. Klienci firmy stawiając wysokie wymagania ukształtowali charakter firmy, która obecnie znajduje się w gronie liderów rynku informatycznego w Polsce. Pentacomp jest dla swoich Klientów partnerem biznesowym i technologicznym na przestrzeni całego projektu informatycznego: od etapu analizy wymagań, przez prace projektowe i wdrożeniowe po opiekę gwarancyjną. Dlatego też nagroda przyznana przez H&M jest kolejnym powodem do dumy, ponieważ stanowi świadectwo zaufania ze strony Klientów firmy, jak i również uznania ze strony profesjonalistów wchodzących w skład komisji przyznającej wyróżnienia.

Uroczystość ogłoszenia i przyznania tytułów „Najlepszego Partnera w Biznesie“ odbyła się 21 października 2010 r. w Villi Foksal mieszczącej się przy ul. Foksal w Warszawie.

Tytuły „Najlepszego Partnera w Biznesie“, poza usługami informatycznymi, zostały przyznane także w innych kategoriach: leasing, partner roku, bankowość dla firm, rynek paliwowy, rynek energetyczny, instytucja wspierająca biznes, CSR, ubezpieczenia, usługi teleinformatyczne dla MSP, uczelnia ekonomiczna, usługi telekomunikacyjne, transport towarowy oraz transport pasażerski.

Pentacomp Systemy Informatyczne S.A. jest niezależnym, polskim dostawcą rozwiązań informatycznych wspierających duże i średniej wielkości firmy oraz administrację. Od 1995 roku Pentacomp systematycznie i z powodzeniem powiększa doświadczenie i portfel własnych rozwiązań oraz wydłuża listę klientów z sektorów: administracji państwowej i samorządowej, telekomunikacji, finansów i ubezpieczeń oraz innych.

Do grona klientów Pentacompu należą m. in. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Sprawiedliwości, Komenda Główna Policji, Polska Telefonia Cyfrowa, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych.
 
MakoLab globalnie dla Renault
PDF
26.10.2010.


MakoLabMakoLab globalnie dla Renault. Dynamiczny rozwój współpracy pomiędzy polskim dostawcą innowacyjnych rozwiązań IT, a międzynarodowym koncernem motoryzacyjnym.  

Firma MakoLab kolejny raz potwierdziła swoją silną pozycję na rynku usług informatycznych dla wielkiego biznesu. Autorski system RSI-CMS zdobył uznanie prestiżowej marki Renault i jest wykorzystywany do sprawnego wprowadzania jej globalnej identyfikacji w lokalnych serwisach Renault dosłownie na całym świecie – niezależnie od stosowanego alfabetu czy uwarunkowań kulturowych.  Proces wdrażania nowego rozwiązania może potrwać nawet kilka lat.

Zacieśnianie współpracy między MakoLabem i koncernem Renault nie jest zaskoczeniem. Firma z powodzeniem realizuje zlecenia Francuzów już od roku 1999, kiedy to zawarto umowę o współpracy w zakresie projektów internetowych i multimedialnych. W krótkim czasie rosnące zaufanie ze strony motoryzacyjnego giganta zaczęło procentować. O ile początkowo pod opieką polskich informatyków znajdowały się jedynie wewnętrzne sieci Intranet i Extranet, już 3 lata później zakres ten poszerzono o prace nad nową postacią witryn publicznych. Wtedy też MakoLab zaprezentował się jako zespół, któremu nieobce są najnowsze technologie internetowe pokroju systemów CMS, XML czy JAVA. Kolejne, profesjonalnie wykonane zlecenia scementowały biznesowy związek: wdrożenie systemu RSI-CMS jest więc logiczną kontynuacją polityki Renault.

RSI-CMS autorstwa MakoLab stworzono z myślą o klientach ceniących sobie autonomię podmiotów sieci partnerskiej, przy jednoczesnym zachowaniu zgodności z wymogami jednolitej korporacyjnej prezentacji. System umożliwia wyjątkowo prostą i wygodną realizację licznych witryn, które - zachowując czytelność i jednolitość wyglądu - mogą znacznie różnić się pod względem zamieszczonych treści. Rozwiązanie doskonale wpisuje się w potrzeby firm o charakterze globalnym, borykających się z problemami związanymi z różnymi wymogami  lokalnych reprezentantów.

Francuski producent samochodów zwrócił uwagę na szczególne funkcjonalności, w które wyposażono projekt MakoLabu. RSI-CMS wykorzystuje ideę definiowanych jednorazowo na etapie wdrażania wzorców stron, czyli tzw. template’ów. System zapewnia również możliwość stworzenia przez Renault witryny wzorcowej, znacznie ułatwiającej kreację własnej witryny przez partnera biznesowego. Rozwiązanie proste i eleganckie. Czyli dokładnie takie, z jakich słynie również twórca kultowych pojazdów silnikowych.

Czynnikiem wyróżniającym RSI-CMS na tle konkurencji jest możliwość korzystania z programu na zasadzie zwykłej aplikacji systemu operacyjnego (np. popularnego Windows). Oznacza to możliwość generowania stron bez konieczności dostępu do sieci. Tworzenie stron WWW z wykorzystaniem RSI-CMS jest wyjątkowo proste, ponieważ edycja treści nie wykorzystuje zewnętrznego panelu edycyjnego, lecz odbywa się bezpośrednio na stronie w oknie przeglądarki - właśnie ten aspekt stanowi sedno mechanizmu „what-you-see-is-what-you-get”. Sprytne rozwiązanie umożliwia zatem korzystanie z systemu nawet laikom, dla których większość technologicznych pojęć może być elementem niezrozumiałego żargonu.

Dodać należy, że edycji podlegają jedynie te elementy, których zmiana jest dopuszczalna przez korporację posiadającą ściśle doprecyzowaną identyfikację wizualną – to kluczowy wymóg firmy dbającej o spójny wizerunek globalnej korporacji.

Kiedy proces obróbki witryny zostanie ukończony, jest ona eksportowana do zwykłych, statycznych stron HTML (czyli takich, które nie zmieniają zawartości czy wyglądu przy każdym wywołaniu). Przekłada się to na możliwość jej upublicznienia na dosłownie każdym, współczesnym serwerze Web: Windows, Mac, Linux itp. To kolejna właściwość, dzięki której system zyskał uznanie korporacji Renault.

Fachowa terminologia i szczegóły techniczne budzą oczywiście szacunek, ale nie to cieszy w kontekście MakoLabu najbardziej. Aspektem znacznie ważniejszym jest fakt, że kolejna polska firma dokłada cegiełkę do budowy wizerunku kraju, który nie boi się światowej konkurencji, i to w nadzwyczaj wymagającej branży. O talencie rodzimych specjalistów mówiło się od dawna. Jeszcze lepiej zdawały sobie z niego sprawę koncerny zagraniczne, niejednokrotnie wręcz bijące się o absolwentów naszych uczelni. Nadszedł czas, kiedy polscy gracze IT wyznaczają światowe trendy i dostarczają rozwiązania na globalnym poziomie.

RSI-CMS autorstwa MakoLabu obsługuje ponad 20 witryn Renault na całym świecie (np. izraelską, irańską, algierską, malezyjską), zaś do końca 2010 roku liczba ta najprawdopodobniej wzrośnie do 30. Zespół MakoLabu zapewnia pełne, anglojęzyczne wsparcie użytkowników we wszystkich tych krajach, radząc sobie nawet z największymi wyzwaniami, takimi jak różne alfabety i sposoby czytania tekstów – od lewej do prawej i od prawej do lewej.

 
Rusza ranking 500 najbardziej innowacyjnych firm
PDF
22.10.2010.


Rozpoczęła się VI edycja rankingu "Lista 500 najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw w Polsce" - corocznie publikowanego rankingu polskich firm, wyznaczanego przez Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk (INE PAN). Zgłoszenia można przesyłać do 30 października


ImageJak informują organizatorzy, udział w rankingu jest bezpłatny. Ranking jest prowadzony w oparciu o wyjątkową metodologię opracowaną przez INE PAN. Firmy z Listy 500 muszą wykazać się najwyższymi wskaźnikami dotyczącymi pięciu kategorii: nakładów na badania i rozwój, innowacyjności rynkowej, innowacyjności procesowej, liczby zarejestrowanych patentów oraz udziału w programach badawczych UE.

Zgłoszenia można nadsyłać na adres: Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć Ankiety oraz odpowiednie formularze dostępne są na stronie internetowej tutaj.

Wszystkie przedsiębiorstwa, które prześlą wypełnione ankiety, nawet jeśli nie znajdą się na Liście 500, uzyskają bezpłatną indywidualną ocenę swej innowacyjności.

Po dokładnej ekspertyzie nadesłanych zgłoszeń wyniki rankingu zostaną opublikowane w prestiżowym wydawnictwie "Raport o innowacyjności gospodarki Polski". Opracowanie zawierać będzie także rankingi według wielkości zatrudnienia dla firm dużych, średnich, małych i mikroprzedsiębiorstw.

INE PAN ogłosił również rekrutację do zespołu ekspertów innowacyjności. Zainteresowane osoby powinny przesyłać swoje zgłoszenia pod ten sam adres: Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Organizatorzy podkreślają, że realizowany program badawczy przynosi gospodarce korzyści dwojakiego rodzaju.

"Z jednej strony przybliża realne procesy innowacyjne, które dokonują się w Polsce i tym samym udowadnia, że choć w światowych rankingach nasz kraj plasuje się na odległych pozycjach pod względem nakładów na badania i rozwój, to w Polsce nie brak innowacyjnych przedsięwzięć i pomysłów, a w rodzimych firmach drzemie ogromy potencjał. Z drugiej strony założeniem badań jest, aby prace teoretyczne i analityczne znalazły swój wyraz w ocenach innowacyjności, które mogłyby przyczynić się do pobudzenia procesów innowacyjnych w polskiej gospodarce" - deklarują.

PAP - Nauka w Polsce, Katarzyna Czechowicz

 
 
<<  start < poprz. 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 nast.  > koniec >>

Pozycje :: 622 - 628 z 628




mobile-fuck-videos