2 miliony domen, milion problemów
|
|
|
29.10.2010. |
Liczba domen z krajowym rozszerzeniem .PL osiągnie wkrótce
imponującą liczbę 2 milionów. Warto przypomnieć, że przez pierwsze 10
lat funkcjonowania tej popularnej domeny udało się zaledwie przekroczyć
próg 100 tysięcy adresów. Obecnie tylko 100 tysięcy wpisów dzieli
rejestr od przekroczenia okrągłej liczby dwóch milionów krajowych domen.
Czy mamy powody do dumy?
Rejestr sufiksu .PL jest na piątym miejscu w Europie pod względem
liczebności wpisów. Polski krajowy rejestr domen wyprzedzają jedynie
rozszerzenia niemieckie, brytyjskie, holenderskie oraz włoskie. Niestety
nie oznacza to, że polski wirtualny świat stanowi europejską czołówkę.
Co prawda, na początku XXI wieku mieliśmy do czynienia z zawrotnym
skokiem rozwoju polskiego Internetu, ale czy tak wielkim jak może
obrazować to liczba dwóch milionów domen? Posiadanie własnego adresu w
globalnej sieci stało się ważnym elementem prowadzenia biznesu, stąd też
liczby adresów zakończonych na .PL rosły bardzo szybko. Obecnie
niespełna 2 miliony domen z polską końcówką skupionych jest w rękach
ponad 700 tysięcy abonentów, jak wynika z danych prezentowanych przez
NASK.
Kiedy NASK będący do pewnego czasu wyłącznym rejestratorem domeny .PL
przekazał tę działalność w głównej mierze partnerom, posiadanie domeny
stało się bardzo łatwo dostępne. Przyczyniło się to do tego, że
użytkownicy często wykupują rejestrację adresu, o którym zwyczajnie
zapominają, lub rejestrują setki, a nawet tysiące adresów, z których
nigdy nie będą korzystać. Pokazuje to drugą, mniej pozytywną stronę
liczby 2 milionów zarejestrowanych domen .PL. Eksperci szacują, że 50%
spośród istniejących adresów jest nieaktywnych. Oznacza to, że połowa z
rejestrowanych domen nigdy nie stanie się konkretną stroną w sieci. Nie
powstanie tam żaden serwis, nie będą świadczone usługi, a także nie
będzie prowadzony handel.
Te dane w świetle faktu takiego jak nie posiadanie przez ponad 40%
małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce nawet internetowej wizytówki,
(co pokazują badania zrealizowane w ramach akcji Internetowa
Rewolucja), uświadamiają jak wiele jest jeszcze do zrobienia w polskim
Internecie. - „Często wiedza i umiejętności użytkowników są
niewystarczające, aby zmienić posiadany adres w sieci, w funkcjonalną
witrynę. Bardzo wiele w tym zakresie mają do zrobienia firmy
rejestrujące domeny. Powinny one w jak największym stopniu edukować i
wspierać użytkowników w budowaniu funkcjonalnych witryn. Dostarczanie
narzędzi i stałe wsparcie na pewno przełoży się na pozytywne skutki nie
tylko dla obu stron, ale również dla polskiego Internetu“- podsumowuje problem Marcin Kuśmierz, Dyrektor Zarządzający home.pl.
|
|
Rusza konkurs na specjalistę IT
|
|
|
28.10.2010. |
Problemy z uruchomieniem komputera,
czarny ekran monitora i brak reakcji na ruchy myszką, to przykład
sytuacji, w której niezbędna jest pomoc zaprzyjaźnionego informatyka.
Osoby z takimi umiejętnościami mogą wykorzystać je w konkursie „PC
DOCtor poszukiwany!” i wygrać wsparcie w budowaniu własnej firmy.
Konkurs skierowany do wszystkich, którzy interesują się komputerami i
chcieliby zacząć swoją karierę zawodową w nowoczesnej firmie z branży
IT.
Zadanie polega na wymyśleniu usługi, którą swoim klientom mógłby
zaproponować organizator konkursu. Poprawne zgłoszenie konkursowe
powinno zawierać:
- nazwę usługi;
- jej opis (maksymalnie na 900 znaków lub prezentacja - 2 slajdy);
- oraz krótkie hasło reklamowe, które będzie ją promować (maks. 2 zdania).
Na zwycięzcę czeka nagroda o wartości 4000 zł, w postaci zwolnienia z
opłat licencyjnych za założenie własnego serwisu komputerowego pod
marką PCDOC. Dodatkowo otrzyma on
wsparcie organizatora w rozwoju własnego biznesu polegające na cyklu
szkoleń z zakresu IT, marketingu i obsługi klienta.
Aby dołączyć do rywalizacji swój pomysł należy wysłać na adres
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
Ocenie podlegać będzie jego innowacyjność oraz
opłacalność wdrożenia. Konkurs organizowany jest przez ogólnopolską sieć
serwisów komputerowych PCDOC.
Zgłoszenia będą przyjmowane od 11.10.2010 do 15.11.2010.
Wyniki konkursu zostaną ogłoszone do 30.11.2010.
Zwycięzca zostanie poinformowany o wygranej drogą mailową.
|
|
Pentacomp najlepszym partnerem w biznesie
|
|
|
28.10.2010. |
21. października 2010 roku Pentacomp Systemy Informatyczne S.A.
otrzymała nagrodę Najlepszy Partner w Biznesie 2010 w kategorii usługi
informatyczne. Nagroda ta przyznawana jest co roku przez miesięcznik
ekonomiczny Home & Market.
W tegorocznej edycji
konkursu czasopismo Home & Market przyznało nagrody „Najlepszy
Partner w Biznesie” już po raz dziewiąty. We wrześniowym numerze
miesięcznika ukazały się wszystkie nominacje. Firma Pentacomp została
doceniona w kategorii usługi informatyczne. Nagroda jest kolejnym
dowodem na to, że usługi świadczone przez Pentacomp zdecydowanie sięgają
najwyższych standardów.
W tegorocznej edycji konkursu o
wynikach decydowały badania rynkowe przeprowadzone przez Home &
Market. Nagrody „Najlepszy Partner w Biznesie” stanowią wyróżnienie dla
przedsiębiorstw i instytucji, które osiągnęły najlepsze wyniki w szeroko
rozumianym obszarze biznesowym.
Pentacomp od wielu lat świadczy
kompleksowe usługi informatyczne spełniające najwyższe oczekiwania
biznesowe, funkcjonalne oraz technologiczne. Klienci firmy stawiając
wysokie wymagania ukształtowali charakter firmy, która obecnie znajduje
się w gronie liderów rynku informatycznego w Polsce. Pentacomp jest dla
swoich Klientów partnerem biznesowym i technologicznym na przestrzeni
całego projektu informatycznego: od etapu analizy wymagań, przez prace
projektowe i wdrożeniowe po opiekę gwarancyjną. Dlatego też nagroda
przyznana przez H&M jest kolejnym powodem do dumy, ponieważ stanowi
świadectwo zaufania ze strony Klientów firmy, jak i również uznania ze
strony profesjonalistów wchodzących w skład komisji przyznającej
wyróżnienia.
Uroczystość ogłoszenia i przyznania tytułów
„Najlepszego Partnera w Biznesie“ odbyła się 21 października 2010 r. w
Villi Foksal mieszczącej się przy ul. Foksal w Warszawie.
Tytuły
„Najlepszego Partnera w Biznesie“, poza usługami informatycznymi,
zostały przyznane także w innych kategoriach: leasing, partner roku,
bankowość dla firm, rynek paliwowy, rynek energetyczny, instytucja
wspierająca biznes, CSR, ubezpieczenia, usługi teleinformatyczne dla
MSP, uczelnia ekonomiczna, usługi telekomunikacyjne, transport towarowy
oraz transport pasażerski.
Pentacomp Systemy Informatyczne S.A.
jest niezależnym, polskim dostawcą rozwiązań informatycznych
wspierających duże i średniej wielkości firmy oraz administrację. Od
1995 roku Pentacomp systematycznie i z powodzeniem powiększa
doświadczenie i portfel własnych rozwiązań oraz wydłuża listę klientów z
sektorów: administracji państwowej i samorządowej, telekomunikacji,
finansów i ubezpieczeń oraz innych.
Do grona klientów Pentacompu
należą m. in. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji,
Ministerstwo Sprawiedliwości, Komenda Główna Policji, Polska Telefonia
Cyfrowa, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych.
|
|
MakoLab globalnie dla Renault
|
|
|
26.10.2010. |
MakoLab globalnie dla Renault. Dynamiczny rozwój współpracy
pomiędzy polskim dostawcą innowacyjnych rozwiązań IT, a międzynarodowym
koncernem motoryzacyjnym.
Firma MakoLab kolejny raz potwierdziła swoją silną pozycję na
rynku usług informatycznych dla wielkiego biznesu. Autorski system
RSI-CMS zdobył uznanie prestiżowej marki Renault i jest wykorzystywany
do sprawnego wprowadzania jej globalnej identyfikacji w lokalnych
serwisach Renault dosłownie na całym świecie – niezależnie od
stosowanego alfabetu czy uwarunkowań kulturowych. Proces wdrażania
nowego rozwiązania może potrwać nawet kilka lat.
Zacieśnianie współpracy między MakoLabem i koncernem Renault nie jest
zaskoczeniem. Firma z powodzeniem realizuje zlecenia Francuzów już od
roku 1999, kiedy to zawarto umowę o współpracy w zakresie projektów
internetowych i multimedialnych. W krótkim czasie rosnące zaufanie ze
strony motoryzacyjnego giganta zaczęło procentować. O ile początkowo pod
opieką polskich informatyków znajdowały się jedynie wewnętrzne sieci
Intranet i Extranet, już 3 lata później zakres ten poszerzono o prace
nad nową postacią witryn publicznych. Wtedy też MakoLab zaprezentował
się jako zespół, któremu nieobce są najnowsze technologie internetowe
pokroju systemów CMS, XML czy JAVA. Kolejne, profesjonalnie wykonane
zlecenia scementowały biznesowy związek: wdrożenie systemu RSI-CMS jest
więc logiczną kontynuacją polityki Renault.
RSI-CMS autorstwa MakoLab stworzono z myślą o klientach ceniących
sobie autonomię podmiotów sieci partnerskiej, przy jednoczesnym
zachowaniu zgodności z wymogami jednolitej korporacyjnej prezentacji.
System umożliwia wyjątkowo prostą i wygodną realizację licznych witryn,
które - zachowując czytelność i jednolitość wyglądu - mogą znacznie
różnić się pod względem zamieszczonych treści. Rozwiązanie doskonale
wpisuje się w potrzeby firm o charakterze globalnym, borykających się z
problemami związanymi z różnymi wymogami lokalnych reprezentantów.
Francuski producent samochodów zwrócił uwagę na szczególne
funkcjonalności, w które wyposażono projekt MakoLabu. RSI-CMS
wykorzystuje ideę definiowanych jednorazowo na etapie wdrażania wzorców
stron, czyli tzw. template’ów. System zapewnia również możliwość
stworzenia przez Renault witryny wzorcowej, znacznie ułatwiającej
kreację własnej witryny przez partnera biznesowego. Rozwiązanie proste i
eleganckie. Czyli dokładnie takie, z jakich słynie również twórca
kultowych pojazdów silnikowych.
Czynnikiem wyróżniającym RSI-CMS na tle konkurencji jest możliwość
korzystania z programu na zasadzie zwykłej aplikacji systemu
operacyjnego (np. popularnego Windows). Oznacza to możliwość generowania
stron bez konieczności dostępu do sieci. Tworzenie stron WWW z
wykorzystaniem RSI-CMS jest wyjątkowo proste, ponieważ edycja treści nie
wykorzystuje zewnętrznego panelu edycyjnego, lecz odbywa się
bezpośrednio na stronie w oknie przeglądarki - właśnie ten aspekt
stanowi sedno mechanizmu „what-you-see-is-what-you-get”. Sprytne
rozwiązanie umożliwia zatem korzystanie z systemu nawet laikom, dla
których większość technologicznych pojęć może być elementem
niezrozumiałego żargonu.
Dodać należy, że edycji podlegają jedynie te elementy, których zmiana
jest dopuszczalna przez korporację posiadającą ściśle doprecyzowaną
identyfikację wizualną – to kluczowy wymóg firmy dbającej o spójny
wizerunek globalnej korporacji.
Kiedy proces obróbki witryny zostanie ukończony, jest ona
eksportowana do zwykłych, statycznych stron HTML (czyli takich, które
nie zmieniają zawartości czy wyglądu przy każdym wywołaniu). Przekłada
się to na możliwość jej upublicznienia na dosłownie każdym, współczesnym
serwerze Web: Windows, Mac, Linux itp. To kolejna właściwość, dzięki
której system zyskał uznanie korporacji Renault.
Fachowa terminologia i szczegóły techniczne budzą oczywiście
szacunek, ale nie to cieszy w kontekście MakoLabu najbardziej. Aspektem
znacznie ważniejszym jest fakt, że kolejna polska firma dokłada cegiełkę
do budowy wizerunku kraju, który nie boi się światowej konkurencji, i
to w nadzwyczaj wymagającej branży. O talencie rodzimych specjalistów
mówiło się od dawna. Jeszcze lepiej zdawały sobie z niego sprawę
koncerny zagraniczne, niejednokrotnie wręcz bijące się o absolwentów
naszych uczelni. Nadszedł czas, kiedy polscy gracze IT wyznaczają
światowe trendy i dostarczają rozwiązania na globalnym poziomie.
RSI-CMS autorstwa MakoLabu obsługuje ponad 20 witryn Renault na całym
świecie (np. izraelską, irańską, algierską, malezyjską), zaś do końca
2010 roku liczba ta najprawdopodobniej wzrośnie do 30. Zespół MakoLabu
zapewnia pełne, anglojęzyczne wsparcie użytkowników we wszystkich tych
krajach, radząc sobie nawet z największymi wyzwaniami, takimi jak różne
alfabety i sposoby czytania tekstów – od lewej do prawej i od prawej do
lewej.
|
|
Rusza ranking 500 najbardziej innowacyjnych firm
|
|
|
22.10.2010. |
Rozpoczęła się VI edycja rankingu "Lista 500 najbardziej
innowacyjnych przedsiębiorstw w Polsce" - corocznie publikowanego
rankingu polskich firm, wyznaczanego przez Instytut Nauk Ekonomicznych
Polskiej Akademii Nauk (INE PAN). Zgłoszenia można przesyłać do 30 października
Jak informują organizatorzy, udział w rankingu jest bezpłatny. Ranking
jest prowadzony w oparciu o wyjątkową metodologię opracowaną przez INE
PAN. Firmy z Listy 500 muszą wykazać się najwyższymi wskaźnikami
dotyczącymi pięciu kategorii: nakładów na badania i rozwój,
innowacyjności rynkowej, innowacyjności procesowej, liczby
zarejestrowanych patentów oraz udziału w programach badawczych UE. Zgłoszenia
można nadsyłać na adres:
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
Ankiety oraz odpowiednie
formularze dostępne są na stronie internetowej tutaj. Wszystkie
przedsiębiorstwa, które prześlą wypełnione ankiety, nawet jeśli nie
znajdą się na Liście 500, uzyskają bezpłatną indywidualną ocenę swej
innowacyjności. Po dokładnej ekspertyzie nadesłanych zgłoszeń
wyniki rankingu zostaną opublikowane w prestiżowym wydawnictwie "Raport o
innowacyjności gospodarki Polski". Opracowanie zawierać będzie także
rankingi według wielkości zatrudnienia dla firm dużych, średnich, małych
i mikroprzedsiębiorstw. INE PAN ogłosił również rekrutację do
zespołu ekspertów innowacyjności. Zainteresowane osoby powinny przesyłać
swoje zgłoszenia pod ten sam adres:
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
Organizatorzy podkreślają, że realizowany program badawczy przynosi gospodarce korzyści dwojakiego rodzaju. "Z
jednej strony przybliża realne procesy innowacyjne, które dokonują się w
Polsce i tym samym udowadnia, że choć w światowych rankingach nasz kraj
plasuje się na odległych pozycjach pod względem nakładów na badania i
rozwój, to w Polsce nie brak innowacyjnych przedsięwzięć i pomysłów, a w
rodzimych firmach drzemie ogromy potencjał. Z drugiej strony założeniem
badań jest, aby prace teoretyczne i analityczne znalazły swój wyraz w
ocenach innowacyjności, które mogłyby przyczynić się do pobudzenia
procesów innowacyjnych w polskiej gospodarce" - deklarują. PAP - Nauka w Polsce, Katarzyna Czechowicz
|
|
|