Pentacomp najlepszym partnerem w biznesie
|
|
|
28.10.2010. |
21. października 2010 roku Pentacomp Systemy Informatyczne S.A.
otrzymała nagrodę Najlepszy Partner w Biznesie 2010 w kategorii usługi
informatyczne. Nagroda ta przyznawana jest co roku przez miesięcznik
ekonomiczny Home & Market.
W tegorocznej edycji
konkursu czasopismo Home & Market przyznało nagrody „Najlepszy
Partner w Biznesie” już po raz dziewiąty. We wrześniowym numerze
miesięcznika ukazały się wszystkie nominacje. Firma Pentacomp została
doceniona w kategorii usługi informatyczne. Nagroda jest kolejnym
dowodem na to, że usługi świadczone przez Pentacomp zdecydowanie sięgają
najwyższych standardów.
W tegorocznej edycji konkursu o
wynikach decydowały badania rynkowe przeprowadzone przez Home &
Market. Nagrody „Najlepszy Partner w Biznesie” stanowią wyróżnienie dla
przedsiębiorstw i instytucji, które osiągnęły najlepsze wyniki w szeroko
rozumianym obszarze biznesowym.
Pentacomp od wielu lat świadczy
kompleksowe usługi informatyczne spełniające najwyższe oczekiwania
biznesowe, funkcjonalne oraz technologiczne. Klienci firmy stawiając
wysokie wymagania ukształtowali charakter firmy, która obecnie znajduje
się w gronie liderów rynku informatycznego w Polsce. Pentacomp jest dla
swoich Klientów partnerem biznesowym i technologicznym na przestrzeni
całego projektu informatycznego: od etapu analizy wymagań, przez prace
projektowe i wdrożeniowe po opiekę gwarancyjną. Dlatego też nagroda
przyznana przez H&M jest kolejnym powodem do dumy, ponieważ stanowi
świadectwo zaufania ze strony Klientów firmy, jak i również uznania ze
strony profesjonalistów wchodzących w skład komisji przyznającej
wyróżnienia.
Uroczystość ogłoszenia i przyznania tytułów
„Najlepszego Partnera w Biznesie“ odbyła się 21 października 2010 r. w
Villi Foksal mieszczącej się przy ul. Foksal w Warszawie.
Tytuły
„Najlepszego Partnera w Biznesie“, poza usługami informatycznymi,
zostały przyznane także w innych kategoriach: leasing, partner roku,
bankowość dla firm, rynek paliwowy, rynek energetyczny, instytucja
wspierająca biznes, CSR, ubezpieczenia, usługi teleinformatyczne dla
MSP, uczelnia ekonomiczna, usługi telekomunikacyjne, transport towarowy
oraz transport pasażerski.
Pentacomp Systemy Informatyczne S.A.
jest niezależnym, polskim dostawcą rozwiązań informatycznych
wspierających duże i średniej wielkości firmy oraz administrację. Od
1995 roku Pentacomp systematycznie i z powodzeniem powiększa
doświadczenie i portfel własnych rozwiązań oraz wydłuża listę klientów z
sektorów: administracji państwowej i samorządowej, telekomunikacji,
finansów i ubezpieczeń oraz innych.
Do grona klientów Pentacompu
należą m. in. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji,
Ministerstwo Sprawiedliwości, Komenda Główna Policji, Polska Telefonia
Cyfrowa, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych.
|
|
Ponad milion ekologicznych faktur w Grupie TP
|
|
|
27.10.2010. |
Już ponad milion klientów TP i Orange zrezygnowało z
papierowych faktur na rzecz bardziej ekologicznych - elektronicznych. Z
ekofaktury Orange korzysta około 588 tys. klientów, a z e-faktury i
ekofaktury TP blisko 430 tys. klientów.
W Polsce wystawia się 4 miliardy faktur rocznie, co
oznacza zużycie 20 tys. ton papieru, na który wycinka 340 tys. drzew,
czyli ok. 170 hektarów lasu. To również koszt 160 milionów kWh energii i
zanieczyszczenie 8,9 miliardów litrów wody. Dlatego tak ważne jest
przekonanie Polaków, że wybór faktury elektronicznej pozwala nam w
bardzo konkretny sposób chronić środowisko.
Grupa TP stara się zachęcać do tego swoich klientów. Nie tylko
przekonujemy o wygodzie otrzymywania miesięcznego rachunku przez
internet, ale poprzez szereg akcji informujemy o ich realnych zaletach w
ochronie środowiska. Dodatkową zachętą dla klientów są obniżone opłaty
aktywacyjne w nowych promocjach neostrady. To przynosi efekty, w
ostatnim półroczu na faktury elektroniczne zdecydowało się ponad 500
tys. klientów Grupy TP.
Dodatkowym bodźcem dla osób, które chcą chronić środowisko naturalne
jest zainicjowana przez Grupę TP, we wrześniu 2010 roku, akcja
zazieleniania Śląska. Ze środków, które firma zaoszczędzi na
zmniejszonej ilości drukowanych faktur sadzony jest las w miejscowości
Knurów, na 3 ha szkód górniczych. Do tej pory wolontariusze Grupy TP
zasadzili już 27 tysięcy drzew. Szczegóły tej akcji można zobaczyć na
filmie zamieszczonym na blogu korporacyjnym Grupy TP:
www.blog.tp.pl/korporacyjny/entry/zmieniamy_czarne_na_zielone.
Kolejne takie akcje będą prowadzone wiosną 2011 roku. Więcej
informacji można znaleźć w serwisie www.naturatp.pl, gdzie można również
posadzić wirtualne drzewo i zachęcić kolejne osoby do akcji
zazieleniania Śląska. Zwolennicy e-faktury mogą także spotkać się na
profilu naturatp na portalu społecznościowym facebook.
|
|
Srebrna Effie dla Hipnotyzującej Promocji Netii
|
|
|
27.10.2010. |
Netia otrzymała Srebrną Effie w kategorii „Telekomunikacja” za
kampanię reklamową pt. „Hipnotyzująca Promocja” w XI edycji konkursu
efektywności działań komunikacji marketingowej – EFFIE.
EFFIE
to jeden z najważniejszych konkursów branży marketingowej, nagradzający
efekty rynkowe uzyskane poprzez kampanie reklamowe. Wręczenie nagród w
edycji 2010 konkursu odbyło się podczas Gali 25 października br. w
Teatrze Wielkim w Warszawie. W imieniu Netii statuetkę odebrali:
Grzegorz Esz, Michał Dolny oraz Michał Breś.
- „Bardzo
cieszy nas ta nagroda – tym bardziej, że jest to pierwsza statuetka
EFFIE w historii Netii. Ale jesteśmy pewni, że nie ostatnia – platforma
komunikacyjna z udziałem Tomasza Kota, którą wprowadziliśmy półtora roku
temu, przyczyniła się do znacznego wzrostu świadomości naszej marki, a
co za tym idzie – wzrostu sprzedaży naszych usług i zwiększenia udziałów
w rynku” – powiedział Michał Dolny, Dyrektor Marketingu Netii.
Nagrodzona
kampania reklamowa pierwotnie towarzyszyła „Hipnotyzującej Promocji”
Netii na przełomie 2009 i 2010. Z uwagi na jej wysoką – potwierdzoną
branżowymi nagrodami – skuteczność oraz bardzo dobre przyjęcie przez
widzów, Netia zdecydowała się na jej wykorzystanie również jesienią 2010
r. W główną rolę, hipnotyzera, wcielił się Tomasz Kot, Twarz Netii. Za
kreację kampanii odpowiada agencja reklamowa Brasil, a za zakup mediów ZenithOptimedia.
O EFFIE
EFFIE
to jeden z najważniejszych na świecie konkursów branży komunikacji
marketingowej. Konkurs nagradza sukcesy rynkowe marek osiągnięte dzięki
wdrożonym kampaniom reklamowym. Po raz pierwszy został zorganizowany w
1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu, a
obecnie realizowany w 38 krajach świata. W Polsce organizatorem konkursu
jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
***
Netia jest
wiodącym alternatywnym operatorem telekomunikacyjnym, świadczącym m.in.
usługi głosowe oraz szerokopasmowego Internetu klientom indywidualnym i
biznesowym. Działa na bazie własnej infrastruktury oraz sieci TP.
|
|
MakoLab globalnie dla Renault
|
|
|
26.10.2010. |
MakoLab globalnie dla Renault. Dynamiczny rozwój współpracy
pomiędzy polskim dostawcą innowacyjnych rozwiązań IT, a międzynarodowym
koncernem motoryzacyjnym.
Firma MakoLab kolejny raz potwierdziła swoją silną pozycję na
rynku usług informatycznych dla wielkiego biznesu. Autorski system
RSI-CMS zdobył uznanie prestiżowej marki Renault i jest wykorzystywany
do sprawnego wprowadzania jej globalnej identyfikacji w lokalnych
serwisach Renault dosłownie na całym świecie – niezależnie od
stosowanego alfabetu czy uwarunkowań kulturowych. Proces wdrażania
nowego rozwiązania może potrwać nawet kilka lat.
Zacieśnianie współpracy między MakoLabem i koncernem Renault nie jest
zaskoczeniem. Firma z powodzeniem realizuje zlecenia Francuzów już od
roku 1999, kiedy to zawarto umowę o współpracy w zakresie projektów
internetowych i multimedialnych. W krótkim czasie rosnące zaufanie ze
strony motoryzacyjnego giganta zaczęło procentować. O ile początkowo pod
opieką polskich informatyków znajdowały się jedynie wewnętrzne sieci
Intranet i Extranet, już 3 lata później zakres ten poszerzono o prace
nad nową postacią witryn publicznych. Wtedy też MakoLab zaprezentował
się jako zespół, któremu nieobce są najnowsze technologie internetowe
pokroju systemów CMS, XML czy JAVA. Kolejne, profesjonalnie wykonane
zlecenia scementowały biznesowy związek: wdrożenie systemu RSI-CMS jest
więc logiczną kontynuacją polityki Renault.
RSI-CMS autorstwa MakoLab stworzono z myślą o klientach ceniących
sobie autonomię podmiotów sieci partnerskiej, przy jednoczesnym
zachowaniu zgodności z wymogami jednolitej korporacyjnej prezentacji.
System umożliwia wyjątkowo prostą i wygodną realizację licznych witryn,
które - zachowując czytelność i jednolitość wyglądu - mogą znacznie
różnić się pod względem zamieszczonych treści. Rozwiązanie doskonale
wpisuje się w potrzeby firm o charakterze globalnym, borykających się z
problemami związanymi z różnymi wymogami lokalnych reprezentantów.
Francuski producent samochodów zwrócił uwagę na szczególne
funkcjonalności, w które wyposażono projekt MakoLabu. RSI-CMS
wykorzystuje ideę definiowanych jednorazowo na etapie wdrażania wzorców
stron, czyli tzw. template’ów. System zapewnia również możliwość
stworzenia przez Renault witryny wzorcowej, znacznie ułatwiającej
kreację własnej witryny przez partnera biznesowego. Rozwiązanie proste i
eleganckie. Czyli dokładnie takie, z jakich słynie również twórca
kultowych pojazdów silnikowych.
Czynnikiem wyróżniającym RSI-CMS na tle konkurencji jest możliwość
korzystania z programu na zasadzie zwykłej aplikacji systemu
operacyjnego (np. popularnego Windows). Oznacza to możliwość generowania
stron bez konieczności dostępu do sieci. Tworzenie stron WWW z
wykorzystaniem RSI-CMS jest wyjątkowo proste, ponieważ edycja treści nie
wykorzystuje zewnętrznego panelu edycyjnego, lecz odbywa się
bezpośrednio na stronie w oknie przeglądarki - właśnie ten aspekt
stanowi sedno mechanizmu „what-you-see-is-what-you-get”. Sprytne
rozwiązanie umożliwia zatem korzystanie z systemu nawet laikom, dla
których większość technologicznych pojęć może być elementem
niezrozumiałego żargonu.
Dodać należy, że edycji podlegają jedynie te elementy, których zmiana
jest dopuszczalna przez korporację posiadającą ściśle doprecyzowaną
identyfikację wizualną – to kluczowy wymóg firmy dbającej o spójny
wizerunek globalnej korporacji.
Kiedy proces obróbki witryny zostanie ukończony, jest ona
eksportowana do zwykłych, statycznych stron HTML (czyli takich, które
nie zmieniają zawartości czy wyglądu przy każdym wywołaniu). Przekłada
się to na możliwość jej upublicznienia na dosłownie każdym, współczesnym
serwerze Web: Windows, Mac, Linux itp. To kolejna właściwość, dzięki
której system zyskał uznanie korporacji Renault.
Fachowa terminologia i szczegóły techniczne budzą oczywiście
szacunek, ale nie to cieszy w kontekście MakoLabu najbardziej. Aspektem
znacznie ważniejszym jest fakt, że kolejna polska firma dokłada cegiełkę
do budowy wizerunku kraju, który nie boi się światowej konkurencji, i
to w nadzwyczaj wymagającej branży. O talencie rodzimych specjalistów
mówiło się od dawna. Jeszcze lepiej zdawały sobie z niego sprawę
koncerny zagraniczne, niejednokrotnie wręcz bijące się o absolwentów
naszych uczelni. Nadszedł czas, kiedy polscy gracze IT wyznaczają
światowe trendy i dostarczają rozwiązania na globalnym poziomie.
RSI-CMS autorstwa MakoLabu obsługuje ponad 20 witryn Renault na całym
świecie (np. izraelską, irańską, algierską, malezyjską), zaś do końca
2010 roku liczba ta najprawdopodobniej wzrośnie do 30. Zespół MakoLabu
zapewnia pełne, anglojęzyczne wsparcie użytkowników we wszystkich tych
krajach, radząc sobie nawet z największymi wyzwaniami, takimi jak różne
alfabety i sposoby czytania tekstów – od lewej do prawej i od prawej do
lewej.
|
|
|