Strona korzysta z plik�w cookies w celu realizacji us�ug zgodnie z Polityk� Plik�w Cookies. Mo�esz okre�li� warunki przechowywania lub dost�pu do plik�w cookies w Twojej przegl�darce.X

WROCŁAW - codziennie prezentujemy zebrane w jednym miejscu - aktualne i najnowsze oferty pracy w branży IT! Bądź na bieżąco!
facebook
Partnerem portalu WroclawIT.pl jest






PRACA WROCŁAW - zadbaj z nami o swoją karierę, zobacz kto obecnie najwięcej rekrutuje w IT:


Capgemini Polska
poszukuje osób na stanowiska:


Sii Sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:


Zone IT Sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:
Zobacz wszystkie oferty pracy ››
Biznes, branża IT
Rusza ranking 500 najbardziej innowacyjnych firm
PDF
22.10.2010.


Rozpoczęła się VI edycja rankingu "Lista 500 najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw w Polsce" - corocznie publikowanego rankingu polskich firm, wyznaczanego przez Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk (INE PAN). Zgłoszenia można przesyłać do 30 października


ImageJak informują organizatorzy, udział w rankingu jest bezpłatny. Ranking jest prowadzony w oparciu o wyjątkową metodologię opracowaną przez INE PAN. Firmy z Listy 500 muszą wykazać się najwyższymi wskaźnikami dotyczącymi pięciu kategorii: nakładów na badania i rozwój, innowacyjności rynkowej, innowacyjności procesowej, liczby zarejestrowanych patentów oraz udziału w programach badawczych UE.

Zgłoszenia można nadsyłać na adres: Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć Ankiety oraz odpowiednie formularze dostępne są na stronie internetowej tutaj.

Wszystkie przedsiębiorstwa, które prześlą wypełnione ankiety, nawet jeśli nie znajdą się na Liście 500, uzyskają bezpłatną indywidualną ocenę swej innowacyjności.

Po dokładnej ekspertyzie nadesłanych zgłoszeń wyniki rankingu zostaną opublikowane w prestiżowym wydawnictwie "Raport o innowacyjności gospodarki Polski". Opracowanie zawierać będzie także rankingi według wielkości zatrudnienia dla firm dużych, średnich, małych i mikroprzedsiębiorstw.

INE PAN ogłosił również rekrutację do zespołu ekspertów innowacyjności. Zainteresowane osoby powinny przesyłać swoje zgłoszenia pod ten sam adres: Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Organizatorzy podkreślają, że realizowany program badawczy przynosi gospodarce korzyści dwojakiego rodzaju.

"Z jednej strony przybliża realne procesy innowacyjne, które dokonują się w Polsce i tym samym udowadnia, że choć w światowych rankingach nasz kraj plasuje się na odległych pozycjach pod względem nakładów na badania i rozwój, to w Polsce nie brak innowacyjnych przedsięwzięć i pomysłów, a w rodzimych firmach drzemie ogromy potencjał. Z drugiej strony założeniem badań jest, aby prace teoretyczne i analityczne znalazły swój wyraz w ocenach innowacyjności, które mogłyby przyczynić się do pobudzenia procesów innowacyjnych w polskiej gospodarce" - deklarują.

PAP - Nauka w Polsce, Katarzyna Czechowicz

 
 
Microsoft wprowadzi na rynek nowy pakiet usług internetowych pod nazwą Microsoft Office 365
PDF
21.10.2010.


 

MicrosoftNowy zestaw narzędzi, w postaci zawsze aktualnych usług dostępnych w chmurze obliczeniowej pomoże zintegrować pakiet Office, usługi SharePoint Online, Exchange Online i Lync Online.

Office 365 to specjalnie przygotowana oferta, która będzie łatwo dostępna i pozwoli na korzystanie z szerokiej gamy rozwiązań firmy Microsoft, zwiększających wydajność biznesową dzięki usługom w chmurze. Korzystając z Office 365, ludzie będą mogli współpracować ze sobą w nieskomplikowany i bezpieczny sposób, w dowolnym miejscu, z użyciem praktycznie dowolnego urządzenia, w obrębie swojej firmy i poza nią. Wraz z dzisiejszą zapowiedzią, Microsoft udostępnia limitowany program testowy Office 365 w wersji beta w trzynastu krajach (Francja, Hiszpania, Hong Kong, Irlandia, Japonia, Kanada, Meksyk, Niemcy, Puerto Rico, Singapur, Stany Zjednoczone, Wielka Brytania i Włochy.)

Office 365 został stworzony w oparciu o doświadczenia firmy w dostarczaniu usług opartych na chmurze obliczeniowej, począwszy od pierwszej na rynku poczty e-mail obsługiwanej przez przeglądarkę, po oferowane obecnie usługi Business Productivity Online Suite (BPOS), Office Live Small Business oraz Live@edu. Rozpoczęcie pracy z usługami dostępnymi z chmury przy pomocy Office 365 oznacza, że użytkownicy nie będą musieli zmieniać swojego stylu pracy. Office 365 jest kompatybilny z większością popularnych przeglądarek, smartfonów oraz najbardziej popularnych aplikacji komputerowych.

„Office 365 jest najlepszym rozwiązaniem zwiększającym produktywność i dostępnym z poziomu chmury,” – powiedział Kurt DelBene, prezes Office Division w firmie Microsoft. – „Dzięki Office 365 lokalna piekarnia może po raz pierwszy skorzystać z zaawansowanego oprogramowania i usług, a międzynarodowe przedsiębiorstwo farmaceutyczne może obniżyć koszty i w prosty sposób pozostawać na bieżąco z najnowszymi innowacjami. Ludzie mogą skupić się na swojej pracy, podczas gdy my i nasi partnerzy zadbamy o technologię”.

Przy pracach nad Office 365, Microsoft ściśle współpracował ze swoimi obecnymi klientami. Dzięki temu oferowane usługi zostały tak zaprojektowane, aby zaspokajały potrzeby szerokiego kręgu klientów.

Office 365 dla jednoosobowych oraz małych firm zatrudniających nie więcej niż 25 pracowników oferowany będzie w zestawie z Office Web Applications, usługami Exchange Online, SharePoint Online, Lync Online oraz zewnętrzną stroną internetową. Gotowość do pracy ma osiągać w zaledwie 15 minut, a wszystko to za cenę 6 dolarów miesięcznie od jednego użytkownika.

„Dla małego przedsiębiorstwa Union jest znakomitym rozwiązaniem, szczególnie na początek jego działalności,” – powiedział Rob Nichols, prezes spółki Allovus Design zajmującej się grafiką i projektowaniem, będący doradcą Microsoft ds. Office 365. – „Od samego początku możemy pracować z wykorzystaniem tych samych narzędzi, co duże firmy”.

Office 365 oferuje szeroką gamę rozwiązań dla średnich i dużych firm, jak również dla organizacji rządowych, w cenie już od 2 dolarów miesięcznie za jednego użytkownika za podstawową usługę e-mail. Wraz z wprowadzeniem na rynek Office 365, obecni użytkownicy usług online – Business Productivity Online Suite mogą otrzymać uaktualnione wersje usług SharePoint Online, Exchange Online oraz Lync Online, jak również nowe narzędzia administracyjne oraz możliwość łatwiejszego logowania i dzielenia się zabezpieczoną zawartością ze swoimi partnerami biznesowymi.

Office 365 pozwala również na otrzymanie oprogramowania komputerowego Office Professional Plus na zasadach subskrypcji. Jest to pierwszy taki przypadek w historii. Za 24 dolary miesięcznie od jednego użytkownika, firmy mogą otrzymać oprogramowanie Office Professional Plus, wraz z e-mailem, pocztą głosową, aplikacjami do networkingu oraz przesyłania błyskawicznych wiadomości, portalami internetowymi, ekstranetem, aplikacjami do konferencji głosowych, wideo oraz internetowych, telefonicznym całodobowym wsparciem technicznym i wieloma innymi udogodnieniami.

Dla Microsoft oraz partnerów firmy, Office 365 stwarza nowe możliwości rozwoju. Jest to możliwe dzięki dotarciu do większej liczby klientów i przedsiębiorców, jak również zaspokajaniu większej gamy potrzeb biznesowych związanych z IT – przy jednoczesnym obniżaniu kosztów ponoszonych przez klientów.

Dostępność produktu
Microsoft we współpracy z kilkoma tysiącami firm i organizacji w trzynastu krajach rozpoczyna testy Office 365, aby w przyszłym roku uczynić usługę dostępną na terenie 40 krajów.

Nieco później, Office 365 zostanie rozbudowany i docelowo będzie obsługiwał usługę Microsoft Dynamics CRM Online. Dzięki temu organizacje wszystkich rodzajów i rozmiarów będą mogły w pełni korzystać z produktywności biznesowej zapewnianej przez firmę Microsoft. Dodatkowo, w przyszłym roku na rynku pojawi się również Microsoft Office 365 dla edukacji, który wyposaży studentów, placówki oświatowe oraz pracowników szkół w potężną technologię zaprojektowaną specjalnie pod kątem ich potrzeb.

Więcej informacji o usłudze Office 365 znajduje się na stronie www.office365.com. Informacje na temat Office 365 będą również dostępne na kanałach prowadzonych przez Microsoft w serwisach Twitter (@Office 365) lub Facebook (Office 365).

 
Przedsiębiorstwa polubiły prywatne chmury
PDF
21.10.2010.
Image

Prywatne chmury stanowią kolejny logiczny krok po zastosowaniu wirtualizacji – twierdzą szefowie informatyki reprezentujący duże przedsiębiorstwa

Novell przedstawił dzisiaj wyniki badania przeprowadzonego przez ośrodek badawczy Harris Interactive (www.harrisinteractive.com) wśród ponad 200 szefów informatyki reprezentujących duże przedsiębiorstwa. Zrealizowane przy wsparciu Novella badanie wykazuje znacznie szersze upowszechnienie środowisk typu cloud, niż wynikało to z wcześniejszych badań, a także szybko rosnące tempo rozwoju prywatnych chmur (ang. private cloud). Wyniki badania potwierdzają, że środowiska typu cloud – zarówno publiczne, jak i prywatne – będą stanowić coraz bardziej istotny element korporacyjnych zasobów informatycznych, a także, że przedsiębiorstwa są szczególnie zainteresowane upraszczaniem zarządzania zintegrowanymi środowiskami fizycznymi i wirtualnymi oraz środowiskami typu cloud.

Zróżnicowane podejście do wchodzenia w chmurę

Wejście w chmurę znajduje się w centrum zainteresowania wielu korporacji – pozostaje jednak pytanie o najlepszy sposób wykorzystania zalet przetwarzania typu cloud, tak, by osiągnąć maksymalny wzrost efektywności i oszczędności przy minimum ryzyka. Według badania przeprowadzonego przez Harris Interactive wśród szefów informatyki w dużych przedsiębiorstwach (od 2500 do ponad 20 tys. pracowników), 77 procent ankietowanych deklaruje wykorzystanie pewnej formy przetwarzania typu cloud już teraz – to o wiele więcej, niż podawały wcześniejsze raporty. Spośród innych ważnych spostrzeżeń można wymienić następujące:

  • Według 89 procent respondentów, prywatne chmury stanowią następny logiczny krok dla firm wdrażających wirtualizację.
  • 34 procent badanych wykorzystuje zróżnicowane podejście, zakładające wykorzystanie zarówno prywatnych, jak i publicznych środowisk typu cloud, zaś 43 procent planuje rozszerzyć wykorzystanie takiego podejścia.
  • 87 procent respondentów uważa, że wykorzystanie publicznych chmur nie zastąpi eksploatacji własnych centrów danych, a będzie się rozwijać równolegle z nią, zaś 92 procent wskazuje,  że wzrostowi wykorzystania publicznych środowisk typu cloud towarzyszy wymiana obecnych platform informatycznych.
  • 31 procent respondentów uważa, że najważniejszą korzyścią z eksploatacji prywatnych chmur jest możliwość zarządzania infrastrukturą heterogeniczną.

Bezpieczeństwo wciąż najważniejszą kwestią

Badanie ośrodka Harris Interactive wykazuje również, że największą przeszkodą w upowszechnieniu rozwiązań typu cloud pozostają kwestie bezpieczeństwa, przy czym 83 procent respondentów uważa, iż prywatne chmury oferują większość korzyści środowisk publicznych (uwolnienie się od problemów ze sprzętem, niższe koszty utrzymania, skalowalność zasobów, niższe koszty początkowe) bez typowych dla środowisk publicznych problemów związanych z bezpieczeństwem i zgodnością z wymogami przepisów.

Badanie wykazało również, że:

  • 91 procent badanych niepokoi się o bezpieczeństwo publicznych chmur, zaś 50 procent wskazuje kwestie bezpieczeństwa jako największą przeszkodę w upowszechnieniu rozwiązań typu cloud.
  • 86 procent uważa, że dane są bezpieczniejsze w prywatnych chmurach.
  • 76 procent badanych uważa, że dostawcy zewnętrzni nie wykazują takiej staranności w sprawach bezpieczeństwa, jak wewnętrzne działy informatyki.
  • Trudności w zapewnianiu zgodności z wymogami przepisów w publicznych środowiskach typu cloud w porównaniu ze środowiskami prywatnymi były istotnym problemem dla 81 procent respondentów.

Wyniki badania są wymowne. „Droga do przetwarzania w publicznych środowiskach typu cloud powinna rozpoczynać się od środowisk prywatnych, pozwalających nauczyć się korzystania z tej technologii w bezpiecznych warunkach sieci korporacyjnej” – mówi Jim Ebzery, starszy wiceprezes i dyrektor generalny działu bezpieczeństwa, zarządzania i platform operacyjnych w firmie Novell. „Mimo tych wątpliwości, przedsiębiorstwa coraz chętniej wdrażają rozwiązania typu cloud – zarówno w środowiskach prywatnych, jak i publicznych czy hybrydowych. W obliczu rynkowego zapotrzebowania na bezpieczne i zgodne z wymogami przepisów rozwiązania zapewniające bardziej efektywne zarządzanie aplikacjami w środowiskach typu cloud, oferowane przez Novella wiodące w branży produkty i rozwiązania WorkloadIQ udostępniają klientom technologie niezbędne do zapewniania bezpieczeństwa i zarządzania środowiskami typu cloud.”

Dane opublikowane przez ośrodek Harris Interactive ukazują rynkowe zapotrzebowanie na zintegrowane podejście do bezpieczeństwa i zarządzania obciążeniami w środowiskach typu cloud. Mając świadomość wątpliwości związanych z wdrażaniem rozwiązań typu cloud w przedsiębiorstwach, Novell oferuje WorkloadIQ (www.novell.com/workloadiq ), zróżnicowane podejście do inteligentnego zarządzania obciążeniami, umożliwiające tworzenie, zabezpieczanie, zarządzanie i mierzenie obciążeń w środowiskach fizycznych, wirtualnych i środowiskach typu cloud. 

Niedawno Novell udostępnił rozwiązanie Novell Cloud Manager (www.novell.com/products/cloud-manager ), umożliwiające tworzenie i bezpieczne zarządzanie prywatnymi chmurami w oparciu o istniejące zasoby i infrastrukturę centrów danych. Novell Cloud Manager, stworzony z myślą o heterogenicznej rzeczywistości większości środowisk informatycznych, zapewnia użytkownikom swobodę i elastyczność tworzenia prywatnych chmur i zarządzania nimi. Novell Cloud Manager współpracuje ze wszystkimi wiodącymi hipernadzorcami, systemami operacyjnymi i platformami sprzętowymi, pozwalając firmom bez problemu zarządzać infrastrukturą jako jedną całością.

Więcej szczegółów na temat badania można znaleźć pod adresem http://www.novell.com/private-cloud-survey. Więcej informacji na temat produktów i usług Novella dla środowisk typu cloud można znaleźć pod adresem http://www.novell.com/cloud/. Szczegółowe informacje o realizowanej przez Novella strategii inteligentnego zarządzania obciążeniami, WorkloadIQ, można znaleźć pod adresem http://www.novell.com/workloadiq/.

 
Pentor: 90 proc. urzędów używa wolnego i otwartego oprogramowania
PDF
20.10.2010.


 
Zdecydowana większość urzędów w Polsce używa wolnego i otwartego oprogramowania; jednocześnie skala wykorzystania takich programów w administracji publicznej jest niska, z reguły obejmuje tylko pakiet biurowy i przeglądarkę internetową.Takie są wyniki opublikowanego na początku października badania Pentor Research International na zlecenie Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania.

Wolne i otwarte oprogramowanie, czyli w przypadku urzędów programy najczęściej ściągnięte z internetu i legalnie użytkowane za darmo, jest zainstalowane w 90 proc. instytucji.

Wśród systemów operacyjnych najczęściej wykorzystywany jest odpłatny system Windows. Zainstalowany jest w prawie wszystkich urzędach (98 proc.) i na prawie wszystkich komputerach (96 proc.). Darmowy Linux można znaleźć w co ósmym urzędzie (13 proc.), ale jest zainstalowany tylko na co 25 komputerze (4 proc.). Zdecydowanie rzadziej używane są inne systemy operacyjne - np. AIX, Free BSD, Unix czy Solaris.

W przypadku systemów operacyjnych zainstalowanych na serwerach zauważalne jest jednoczesne współużywanie dwóch systemów - Windowsa i Linuksa. Postępuje tak trzy piąte urzędów (61 proc.); oba programy równocześnie są zainstalowane na 70 proc. wszystkich serwerów. W sumie Windowsów na serwerach używa 86 proc. urzędów, Linuksa - 77 proc. Wykorzystanie innych systemów operacyjnych jest na marginalnym poziomie.

Pytani o używane pakiety biurowe, urzędnicy wymieniają dwa - płatny Microsoft Office oraz darmowy OpenOffice. Prawie wszystkie instytucje (96 proc.) używają pierwszego pakietu; zainstalowano go na czterech z pięciu komputerów (80 proc.). W 60 proc. badanych urzędów zainstalowany jest OpenOffice; program ten działa na co piątym stanowisku urzędniczym.

W przypadku programów do obsługi poczty elektronicznej 90 proc. instytucji państwowych używa płatnych Outlook Express albo MS Outlook (są zainstalowane na 80 proc. komputerów). Co trzeci badany podmiot (34 proc.) i co siódmy komputer (14 proc.) ma zainstalowany program Thunderbird. Rzadziej w użyciu są takie programy jak GoogleMail, ClawsMail, Lotus i inne.

Proporcjonalnie największy odsetek wolnego i otwartego oprogramowania jest wśród przeglądarek internetowych. Mniej więcej po tyle samo instytucji używa płatnego Internet Explorera (87 proc.) i darmowego Firefoksa (84 proc.). Jednak pierwszy z tych programów jest zainstalowany na prawie dwóch trzecich komputerów (62 proc.), drugi - na ponad jednej trzeciej (36 proc.). Rzadziej urzędnicy używają takich darmowych przeglądarek jak Opera, Safari i Google Chrome.

Pytani o powody korzystania z wolnego oprogramowania ankietowani najczęściej wskazują na wysokie koszty oprogramowania własnościowego (69 proc.), brak funduszy na zakup płatnych wersji (62 proc.), zawyżone ceny płatnych programów (41 proc.) i fakt, że rozwiązania własnościowe nie oferują - ich zdaniem - istotnie większej funkcjonalności niż wolne oprogramowanie (40 proc.). Wśród powodów korzystania z oprogramowania własnościowego badani najczęściej wymieniali przyzwyczajenie urzędników (70 proc.), kompatybilność z ogólnie dostępnymi aplikacjami (69 proc.) oraz powszechność tego oprogramowania (67 proc.).

Opinie o jakości oprogramowania darmowego i płatnego są zróżnicowane. Połowa pytanych (51 proc.) nie widzi różnicy między jakością obu rodzajów programów. Prawie co trzeci pytany (30 proc.) jest zdania, że programy darmowe są gorsze, a 15 proc. - że lepsze od płatnych.

Ponad połowa badanych (55 proc.) rozważa wdrożenie wolnego i otwartego oprogramowania jeszcze w bieżącym roku. Głównie są to ci, którzy już wykorzystują programy tego typu.

Pentor Research International wykonał badanie w lutym 2010 r. metodą CAWI - ankiety realizowanej przez internet. Kwestionariusz skierowany był do pracowników działów IT administracji rządowej szczebla centralnego i wojewódzkiego. Na pytania odpowiedziało 101 z nich. RAL

PAP - Nauka w Polsce

pz/ woj/bsz
 
Jaki będzie Internet w roku 2025?
PDF
19.10.2010.


Jak bardzo wzrośnie w porównaniu ze stanem obecnym, gdy ma 2 mld użytkowników, a wartość obrotów na związanym z nim rynkiem wynosi 3 bln USD?

Czy wykorzysta w pełni swój potencjał, aby połączyć całą ludzkość, wpływając korzystnie na globalny dobrobyt, produktywność przedsiębiorstw, edukację i stosunki społeczne?

A może jego znaczenie będzie mniejsze?

Cisco oraz Global Business Network (GBN) Grupy Monitor, światowy lider w dziedzinie planowania scenariuszy, opublikowały raport pt. „Ewolucja Internetu". Raport omawia siły napędowe i czynniki niepewności, których kombinacja ukształtuje Internet w perspektywie najbliższych 15 lat.

W wyniku trwających ponad rok badań, gromadzenia danych i wywiadów opracowano cztery różne możliwe scenariusze, które zostały szczegółowo opisane w raporcie. Ze scenariuszy tych wynika, jaki wpływ mogą mieć różne istotne czynniki, takie jak polityka neutralności sieciowej, inwestycje w infrastrukturę, reakcja konsumentów na nowe modele pobierania opłat czy przyswajanie nowych technologii.

Jeden ze scenariuszy opisuje dobrze znaną prognozę, zgodnie z którą Internet będzie się w dalszym ciągu rozwijać bez skrępowania, nadal wprowadzając nowatorskie produkty i usługi. Pozostałe scenariusze kwestionują te przewidywania, wskazując na różne czynniki ryzyka oraz możliwości stojące przed decydentami biznesowymi i politycznymi.

Jak zauważa Enrique Rueda-Sabater, współautor raportu i dyrektor ds. strategii i ekonomii rynków wschodzących w Cisco: „Kolejne dwa czy trzy miliardy użytkowników Internetu to ludzie głównie na rynkach wschodzących, bardzo różni od pierwszych dwóch miliardów. Globalne modele biznesowe  i polityki krajowe zawiodą, jeśli będą oparte na nieaktualnych oczekiwaniach dotyczących zachowań, preferencji i sukcesu".

Zaś Peter Schwartz, współzałożyciel GBN, udziałowiec Grupy Monitor i jeden z głównych autorów pracy, dodaje: „Nie możemy przewidzieć przyszłości, ale wiemy, że decyzje dotyczące Internetu podjęte w 2010 roku będą miały długofalowe konsekwencje, w tym również niezamierzone. Mamy nadzieję, że scenariusze te będą sprzyjać pogłębionej debacie strategicznej na temat przyszłych skutków dzisiejszych decyzji, prowadzonej zarówno wewnątrz poszczególnych grup odpowiedzialnych za technologie i decyzje, jak i pomiędzy takimi grupami".

Interdyscyplinarny zespół kierowany przez Cisco i GBN zbadał siły napędowe i czynniki niepewności które będą kształtować Internet (oraz związany z nim rynek, wart obecnie 3 bln USD i stale rosnący) do roku 2025. Wnioski z tych badań są przedstawione w formie czterech poglądowych scenariuszy, które mają na celu ułatwienie decydentom, firmom technologicznym oraz instytucjom rządowym zrozumienie i przewidywanie głównych zmian, czynników ryzyka i możliwości, a także zarządzanie nimi, tak aby potencjał Internetu w zakresie tworzenia wartości ekonomicznych i społecznych został wykorzystany w skali globalnej.

Poniżej przedstawiono strukturę raportu i jego ustalenia:

Pięć przesłanek: Raport przedstawia pięć silnych tendencji, które już występują, stwarzając wspólną podstawę dla wszystkich scenariuszy dotyczących przyszłości Internetu. Tendencje te są związane z globalną strukturą Internetu, sposobem zarządzania nim, różnicami pokoleniowymi, technologią interfejsów oraz modelami pobierania opłat za połączenie:

  • Wzrost rynku związanego z Internetem będzie miał miejsce głównie poza krajami o rozwiniętej gospodarce, czyli o wysokich dochodach.

  • Sposób zarządzania Internetem w skali globalnej pozostanie zasadniczo bez zmian.

  • Generacja wychowana w świecie cyfrowym będzie używać Internetu w sposób zasadniczo odmienny niż wcześniejsze generacje.

  • Klawiatura QWERTY przestanie być głównym interfejsem do Internetu.

  • Konsumenci będą płacić za dostęp do Internetu w sposób znacznie bardziej zróżnicowany, a stała opłata abonamentowa będzie rzadkością.

Trzy wymiary czynników niepewności: Wiele innych czynników zmian jest w wysokim stopniu niepewnych, ale będzie wywierać istotny wpływ na przyszłość Internetu. Czynniki te można sklasyfikować w trzech wymiarach:

  • Czy rozbudowa sieci szerokopasmowej będzie intensywna w wyniku skumulowanego efektu inwestycji prywatnych i publicznych, czy też będzie bardziej ograniczona?

  • Czy postęp technologiczny będzie polegać bardziej na przełomowych zmianach, czy też raczej na przyrostowych udoskonaleniach?

  • Czy zachowania użytkowników (w tym apetyt na coraz bogatsze aplikacje internetowe) doprowadzą do nieograniczonego wzrostu popytu, czy też popyt będzie bardziej ograniczony?

Cztery scenariusze: Występowanie tych niepewnych czynników powoduje, że można wskazać dużą liczbę możliwych scenariuszy rozwoju Internetu do roku 2025. Raport koncentruje się na czterech scenariuszach, które przedstawiają pełne wyzwań i odmienne drogi możliwego rozwoju świata:

  • PŁYNNE GRANICE: Świat, w którym Internet staje się wszechobecny i działa odśrodkowo. Postęp technologiczny sprawia, że dostęp do Internetu i urządzenia stają się coraz bardziej przystępne cenowo (pomimo ograniczonych inwestycji w rozbudowę sieci), zaś globalizacja biznesu i ostra konkurencja zapewniają szybkie zaspakajanie różnorodnych potrzeb na całym świecie, w bardzo zróżnicowanych konfiguracjach i miejscach.

  • NIEPEWNY ROZWÓJ: Świat, w którym silne uzależnienie od Internetu jest zahamowane, zarówno jeśli chodzi o użytkowników indywidualnych, jak i biznesowych. Bezlitosne ataki hakerów kierujących się różnymi motywami są w stanie przełamać środki ochrony stosowane przez władze i organizacje międzynarodowe. Powstają bezpieczne rozwiązania alternatywne, ale są one bardzo kosztowne.

  • NIESPEŁNIONE OBIETNICE: Skromny rozwój Internetu spowodowany przedłużającą się stagnacją gospodarczą w wielu krajach. Brak jest przełomowych technologii, które kompensują te czynniki hamujące, a polityka protekcjonistyczna w odpowiedzi na kryzys gospodarczy pogarsza tylko sytuację, zarówno pod względem ekonomicznym, jak i pod względem rozpowszechnienia technologii sieciowych.

  • PĘKANIE W SZWACH: Świat, w którym Internet staje się ofiarą własnego sukcesu. Zapotrzebowanie na usługi IP rośnie w sposób niepohamowany, ale ograniczenia pojemności |i występujące wąskie gardła stwarzają lukę pomiędzy oczekiwaniami a realiami użycia Internetu. Międzynarodowe standardy technologiczne nie są przyjmowane, między innymi wskutek gwałtownej negatywnej reakcji w skali globalnej na dziesięciolecia dominacji USA
    w dziedzinie technologii.

Dwa zbiory konsekwencji: Na koniec raport proponuje dwie osnowy badania strategii biznesowych i konsekwencji decyzji dla każdego scenariusza.

  • Jakie modele biznesowe najlepiej zapewnią trwałą i zyskowną pozycję wobec Internetu na przyszłość?

  • Na jakie wyzwania powinni odpowiedzieć decydenci w skali krajowej i międzynarodowej?

Zawarte w raporcie poglądowe zbiory konsekwencji pokazują, w jaki sposób opracowane scenariusze mogą pomóc decydentom w dostrzeżeniu możliwości i podjęciu już dzisiaj mądrzejszych decyzji na przyszłość.

 
<<  start < poprz. 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 nast.  > koniec >>

Pozycje :: 1324 - 1332 z 1386




mobile-fuck-videos