Strona korzysta z plik�w cookies w celu realizacji us�ug zgodnie z Polityk� Plik�w Cookies. Mo�esz okre�li� warunki przechowywania lub dost�pu do plik�w cookies w Twojej przegl�darce.X

WROCŁAW - codziennie prezentujemy zebrane w jednym miejscu - aktualne i najnowsze oferty pracy w branży IT! Bądź na bieżąco!
facebook
Partnerem portalu WroclawIT.pl jest






PRACA WROCŁAW - zadbaj z nami o swoją karierę, zobacz kto obecnie najwięcej rekrutuje w IT:


Capgemini Polska
poszukuje osób na stanowiska:


Sii Sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:


Zone IT Sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:
Zobacz wszystkie oferty pracy ››
Biznes, branża IT
E-commerce w Polsce 2010 - raport
PDF
27.09.2010.


W 2009 roku sklepy internetowe w Polsce musiały zmierzyć się z nowymi wyzwaniami. Z jednej strony spowolnienie gospodarcze i rosnąca konkurencja, z drugiej nowe możliwości: mobile i social commerce oraz ekspansja zagraniczna. Rosnącej wartości rynku e-commerce z 12 do 15 mld zł w 2009 roku, towarzyszyła modyfikacja strategii działania sklepów, szczególnie w obszarze marketingu i promocji.

Pomimo rozwoju oraz odnotowanemu 25% wzrostowi wartości rynku handlu internetowego w 2009 roku, przeprowadzone badania wskazują, że niekorzystna sytuacja gospodarcza w Polsce i na świecie dotknęła także w pewnym stopniu sklepy internetowe. Z wyników zaprezentowanych w poprzednim raporcie Praktyków „E- commerce w Polsce 2009” wynika, że pod wpływem spowolnienia gospodarczego wiele e-sklepów dokonało reorganizacji swoich strategii, zwłaszcza w obszarze marketingu. Na skutek obniżenia dynamiki wzrostu lub wręcz, w niektórych przypadkach malejących przychodów, ograniczone zostały także sposoby wydatkowania pieniędzy. Największe zmiany nastąpiły w sposobie wydatkowania budżetów na działania reklamowe i wizerunkowe. Jedynie 2% badanych przez Praktycy.com sklepów wydawało w 2009 ponad 30% rocznego przychodu na budżet marketingowy, co daje aż o 6% mniej w porównaniu do wyniku z poprzednich badań. Z kolei podczas gdy w roku 2008 co czwarty respondent zadeklarował przeznaczenie na to działania od 10-30%, to w roku 2009 jedynie 16% badanych (spadek o 9%). Najwięcej, bo aż 44% ankietowanych zaznaczyło, że wydatki na marketing stanowiły od 5 do 10% zaplanowanego budżetu. Zmniejszeniu budżetów marketingowych towarzyszyły zmiany w zakresie ich wykorzystania. Tym samym zaplanowane środki inwestowane były w działania związane z bezpośrednim i szybkim podniesieniem wartości sprzedaży. Taka strategia implikowała rezygnacją lub ograniczeniem działań promocyjno - wizerunkowych na rzecz marketingu efektywnościowego, a także intensyfikacją działań związanych z poprawieniem funkcjonalności serwisów, procesu sprzedaży i realizacji zamówienia. Sklepy internetowe częściej decydowały się na działania, które nie wymagały angażowania zasobów finansowych lub wprost przekładały się na efekty sprzedażowe czy też możliwe były do zrealizowania w ramach istniejących już zasobów (zwiększenie efektywności działań). Stąd m.in. rosnąca popularność programów partnerskich (36%), reklamy kontekstowej rozliczanej za efekt (24%), marketingu afiliacyjnego (20%), e-PR-u (20%) czy marketingu wirusowego (12,5%). Sklepy coraz chętniej wykorzystują działania zmierzające do podniesienia jakości obsługi klienta oraz do zatrzymania już pozyskanych klientów, m.in. obniżka cen (74%), bezpłatna dostawa (68%), gratisy i upominki dla klientów (56%), wyprzedaże (46%), programy lojalnościowe (24%) czy cross selling (12%).

Przyjęta strategia ograniczenia wydatków wizerunkowych oraz przesunięcia środków na działania wprost implikujące wzrost przychodów w dużym stopniu skorelowana jest z okresem jaki sklep działa na rynku internetowym. W prezentowanym badaniu blisko połowa ankietowanych to sklepy działające na rynku internetowym od 2 do 5 lat. Zatem spowolnienie gospodarcze było dla nich pierwszą tego typu sytuacją w trakcie ich działalności. Brak wcześniejszych doświadczeń sprawił, że wiele sklepów internetowych zastosowało krótkookresową strategię cięcia kosztów. Ograniczania wydatków przez część sklepów oraz nagłośnienie tego faktu w mediach, implikowało popularyzacją takiej strategii na rynku.

Pomimo spowolnienia gospodarczego, aż 6 na 10 sklepów była zadowolona z wyników finansowych osiągniętych w 2009 roku (spadek o blisko 1/10 w stosunku do poprzedniego okresu). Należy także zwrócić uwagę na fakt wzrostu liczby osób niezadowolonych z wyników finansowych osiągniętych w 2009 roku – 38% (wzrost o 58% w stosunku do wcześniejszego okresu). Pogorszenie nastrojów widać także po tym,
że jedynie 1 badanych odnotowała w 2009 roku przychody przekraczające 1 milion złotych
, w tym tylko co dziesiąty większe niż 5 milionów złotych. Dla porównania, 16% badanych zadeklarowało przychody wyższe niż 5 milionów złotych w roku 2008, co daje aż 60% więcej niż wynik zeszłoroczny. Pomimo pogorszenia nastrojów w branży, aż 88% respondentów uważa, że przychody sklepu w 2010 roku wzrosną, 10%, że pozostaną bez zmian, a jedynie 2%, że raczej spadną. Optymistycznie przedstawiają się również prognozy marketerów dotyczące rozwoju ich e-sklepów. 1/3 z nich przewiduje wzrost dynamiki odwiedzin o 30%, 1/3 wzrost między 30% a 10%, a jedna piąta – wzrost dynamiki do 10%. Może to mieć bezpośrednie przełożenie na sprzedaż, a, co za tym idzie – wzrost dochodów tych sklepów. Co ciekawe, jedynie 12% ankietowanych przewiduje jakikolwiek spadek odwiedzin na stronie www sklepu.

Wyniki badań „E-commerce w Polsce 2010” potwierdzają, że sklepy internetowe nie mogą narzekać na brak klientów. Aż 82% respondentów deklaruje zmiany popularności sklepu i znaczny wzrost dynamiki na stronie. Zaprezentowane dane wskazują na przewidywany wzrost nie tylko ruchu na stronie internetowej, ale także – jego przełożenie na zwiększenie liczby klientów. Po raz kolejny wyniki badań potwierdzają powiązania między wiekiem konsumenta czy miejscem zamieszkania a otwartością na internetowe zakupy. Statystycznie najbardziej popularny klient e-sklepu to osoba zamieszkująca duże miasto (powyżej 500 tys. mieszkańców), w wieku od 25-34 lat. Kwota przeznaczona na jednorazowe e-zakupy dokonywane przez internet jest dość wysoka w porównaniu do codziennych zakupów w tradycyjnych sklepach i mieści się najczęściej w przedziale 50-250 zł. 60% sklepów deklaruje, iż wśród ich klientów znajdują się zarówno kobiety, jak i mężczyźni. 32% sklepów przyznaje, że większość ich klientów to kobiety, a tylko 8% sklepów wskazuje mężczyzn jako swoich głównych klientów.

Raport „e-commerce w Polsce 2010” został opracowany na podstawie badania przeprowadzonego przez agencję Praktycy.com na 344 sklepach internetowych.


Podsumowanie raportu Praktycy.com "E-commerce w Polsce 2010" Pobierz pdf

Raport Praktycy.com "E-commerce w Polsce 2010" Pobierz pdf


 
Comarch Workflow dla MSZ
PDF
12.09.2010.


Comarch podpisał umowę z Ministerstwem Spraw Zagranicznych RP. Krakowska spółka zaprojektuje, wykonana, zainstaluje, uruchomi i wdroży System Elektronicznego Obiegu Dokumentów w resorcie. Wartość brutto wynosi ponad 15 mln PLN.


– System który zostanie wdrożony w  MSZ stanowi duże wyzwanie zarówno dla Comarch, jak i dla ministerstwa.. W ramach projektu mają być wspierane elektronicznie wszystkie procesy działające w tak dużej organizacji, jaką jest ministerstwo i podległe mu placówki dyplomatyczne na całym świecie – mówi Błażej Chodarcewicz dyrektor Bussines Unit sektora APUS.


Dostarczane rozwiązanie jest oparte o system obiegu dokumentów - Comarch Workflow. Aplikacja będzie odpowiedzialna za elektroniczną obsługę dokumentów i kontrolę przebiegu procesów ich obiegu. Comarch Workflow będzie współpracował z systemem kontroli wydruku oraz urządzeniami firmy Xerox.


Więcej o systemie Workflow:

http://www.comarch.pl/administracja_publiczna/produkty/administracja_publiczna/comarch_workflow

 
Nowoczesne rozwiązanie w biurze maklerskim Raiffeisen Bank Polska
PDF
01.09.2010.


Raiffeisen Bank Polska oraz Comarch podpisały umowę na wdrożenie kompleksowego systemu obsługi operacji biura maklerskiego. Projekt obejmuje realizację centralnego systemu transakcyjno-ewidencyjnego, a także aplikacji wspierających pracę maklerów-dealerów w centrali oraz internetowe narzędzia transakcyjne dla klientów biura.

- Nowoczesny system maklerski powinien umożliwiać efektywną obsługę klientów indywidualnych i instytucjonalnych biura zainteresowanych operacjami na wielu rynkach, czy też wykorzystaniem specyficznych narzędzi transakcyjnych i algorytmicznych, które pozwalają szybko reagować na nowe informacje oraz nieefektywności rynku - mówi Grzegorz Prosowicz, Business Development Manager odpowiedzialny za rynki kapitałowe w Comarch. - Produkt, z którym wchodzimy na rynek, ma zapewnić wysoką elastyczność w zakresie obsługiwanych instrumentów i rynków przy jednoczesnym spełnieniu rosnących wymagań odnośnie szybkości przetwarzania zleceń, zwiększonego wolumenu danych oraz otwartości komunikacyjnej - dodaje.

- Uruchomienie biura maklerskiego Raiffeisen Banku w Polsce to nie tylko uzupełnienie dotychczasowej oferty dla naszych klientów. Chcemy dotrzeć do najbardziej aktywnych inwestorów indywidualnych i zaoferować im perspektywy inwestycyjne, które od wielu lat są standardem na dojrzałych rynkach kapitałowych. Realizacja tego projektu wspólnie z Comarch związana jest przede wszystkim z nowymi możliwościami jakie niesie ze sobą zapowiadana wymiana systemu transakcyjnego GPW w Warszawie - podkreśla Jacek Wiśniewski, Dyrektor Departamentu Bankowości Inwestycyjnej i Analiz Ekonomicznych w Raiffeisen Bank Polska.

Więcej o rozwiązaniach Comarch dla domów maklerskich >>

 
Innowacyjni Muszkieterowie z Comarch
PDF
01.09.2010.


W czerwcu 2010 roku sieć Intermarché (SCA PR Polska Sp. z o.o.), wchodząca w skład Grupy Muszkieterów, podjęła zdecydowane działania w kierunku usprawnienia procesu wymiany informacji o produktach ze swoimi dostawcami. Podstawowa zmiana dotyczy elektronizacji przepływu danych poprzez zastosowanie certyfikowanego katalogu elektronicznego pracującego w Globalnej Sieci Synchronizacji Danych (GDSN).

 

Jest to pierwsza sieć supermarketów spożywczo-przemysłowych w Polsce, która postawiła na wysoką efektywność i jakość w pozyskiwaniu danych podstawowych.

Głównym celem projektu jest ujednolicenie i podniesienie jakości danych o produktach w ramach łańcucha dostaw. Dotychczasowy sposób tworzenia oraz obsługi kart produktowych generował dużą pracochłonność i często był przyczyną nieścisłości i różnic pomiędzy danymi posiadanymi przez strony zaangażowane w proces zakupowy. Wykorzystanie rozwiązań informatycznych, które tworzą jeden punkt dostępu i odbioru danych, a dodatkowo je weryfikują, umożliwia uniknięcie tych problemów.

Projekt obejmuje dwa etapy: w pierwszym dostawcy mają możliwość gromadzenia i walidacji danych o produktach w katalogu elektronicznym i generowania kart produktowych, w drugim nastąpi eliminacja kart produktowych na rzecz w pełni automatycznego pobierania danych przez system wewnętrzny Intermarché .

Projekt realizowany jest z wykorzystaniem zintegrowanego rozwiązania Comarch ECOD SA2 Produkty, oferowanego przy współpracy firm SA2 Wordlsync Polska, dostawcy usług katalogowych i Comarch, operatora Platformy Comarch ECOD.

 
redcoon zainteresowany kupnem Merlin.pl
PDF
27.08.2010.


Firma redcoon Polska, będąca oddziałem międzynarodowego przedsiębiorstwa redcoon.com - największego sklepu internetowego w dziedzinie elektroniki użytkowej w Europie, jest zainteresowana kupnem Merlin.pl, którego przejęcie przez Empik Sp. z o.o. zależy od decyzji UOKiK. 

8 lipca 2010 poruszenie w polskiej branży e-commerce wywołały informacje o zawarciu umowy inwestycyjnej pomiędzy Empik Sp. z o.o. (NFI EMF) a spółką Merlin.pl SA. Może ona wejść w życie dopiero, gdy zgodę wyrazi Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Protesty wydawców książek i branży muzycznej, dają podstawę do opinii, że do przejęcia może nie dojść.

Decyzja o chęci zakupu Merlin.pl została podjęta w centrali przez spółkę matkę polskiego oddziału: redcoon GmbH. Wartością dla firmy, zainteresowanej nabyciem sklepu, jest nie tylko marka Merlin.pl ale także pracownicy firmy. Polski redcoon już wcześniej wyrażał w imieniu grupy zainteresowanie zakupem, nie tylko związanego z Merlin.pl sklepu e-cyfrowe.pl, lecz przede wszystkim sklepu Merlin.pl.

Jesteśmy zdania, że sklep ten, jak żaden inny, pasuje do profilu naszej działalności, gdyż wysoka jakość usług prezentowana przez Merlin.pl jest również priorytetem w naszej działalności. Ponieważ umowa pomiędzy Empikiem a Merlin.pl jest dopiero przedwstępna ponownie zgłaszamy nasz akces na zakup sklepu Merlin.pl  mówi Magdalena Zomrowska prezes redcoon Polska Sp z o.o.

Siedziba redcoon zlokalizowana jest w Niemczech zaś firma ma oddziały w 9 europejskich krajach: Austrii, Belgii, Danii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Polsce, Portugali i Włoszech. Polski oddział firmy został założony we wrześniu 2008 roku i w tej chwili należy do pierwszej dziesiątki największych sklepów internetowych w Polsce ( 7. miejsce w rankingu Internet Standard w dziedzinie e-commerce).

www.redcoon.pl
 
<<  start < poprz. 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 nast.  > koniec >>

Pozycje :: 1342 - 1350 z 1386




mobile-fuck-videos