Nk.pl - nowości produktowe w pierwszym kwartale 2011
|
|
|
05.04.2011. |
W pierwszym kwartale 2011 roku serwis nk.pl wprowadził szereg
rozwinięć i nowości produktowych. Poza zmianą strony logowania, nową
aplikacją mobilną i widżetem "Fajne!", nowości pojawiły się w niemal
każdym elemencie portalu.
Design NK
W
marcu została wprowadzona nowa strona logowania NK. Projekty były
testowane przez sto tysięcy internautów, najbardziej zaangażowani
testerzy wyrażali też swoje opinie w specjalnej grupie poświęconej temu
rozwinięciu. Testy i badania trwały kilka tygodni. Najlepiej przyjęty
design został wprowadzony przy aprobacie Użytkowników.
Zmiany
dosięgnęły również okienka "Aktywni znajomi" na stronie głównej NK.
Aktualnie znajduje się ono w bardziej wyeksponowanym miejscu, a obok
imion i nazwisk, widać w nim awatary znajomych. Ponadto bardziej
widoczne jest powiadomienie o urodzinach, które zyskało własne okienko w
prawej szpalcie strony głównej.
Bezpieczeństwo i obsługa Użytkownika
W
pierwszym kwartale NK uruchomiła kolejne narzędzie dedykowane
komfortowi i bezpieczeństwu swoich Użytkowników. Dzięki nowemu
przyciskowi "zgłoś spam" osadzonemu w poczcie wewnętrznej, można
intuicyjnie i błyskawicznie zgłosić niepożądane treści wprost z panelu
poczty. Zgłoszenie automatycznie dotrze do specjalistów od obsługi
Użytkownika.
Równolegle trwały prace nad usprawnieniami w multimedialnym Centrum Pomocy NK. Strona nk.pl/pomoc
zyskała nowe funkcje, które umożliwiają internautom jej współtworzenie.
Użytkownicy mogą efektywniej wyszukiwać opisy funkcjonalności, a także
proponować własne wskazówki i pytania. Nowe platformy
Ostatnio
premierę miała także aplikacja portalu nk.pl dla smartfonów z systemem
Windows Mobile. Po iPhone'ach, to kolejne środowisko, w którym można
korzystać z NK w komórce. W przygotowaniu wersja dla popularnego systemu
Android. Użytkownicy NK już ponad rok mogą korzystać z aplikacji
mobilnych.
Ekspansja na inne platformy niż www, to również
aplikacja portalu pod system Windows, instalowana na komputerach
Użytkowników. Program nie jest jeszcze publicznie dostępny. Niedawno
rozpoczęły się zamknięte betatesty produktu. Przewidywana premiera to
drugi kwartał 2011.
Wyszukiwarka
Zmiany w
NK nie ominęły również wyszukiwarki. Po wpisaniu w niej pierwszych
liter, zasugeruje ona kontakt z osobą z listy znajomych w NK. W ten
sposób produkt zyskał dodatkową funkcję - nie służy tylko odnajdywaniu
osób, ale również szybkiemu kontaktowi ze znajomymi. Ponadto, tak jak w
oknie "Aktywni znajomi", w wyszukiwarce zaczęły być wyświetlane awatary
Użytkowników.
Integracja ze stronami zewnętrznymi
Pierwszy
kwartał 2011 to także wprowadzenie dwóch widżetów, które umożliwiają
integracje nk.pl ze stronami zewnętrznymi. Pierwszy z nich to "Dołącz do
Grupy". Dzięki niemu właściciele grup będą mogli zachęcać do dołączenia
do nich na swoich stronach internetowych/blogach. Drugą nowością jest
widżet "Fajne!". Umożliwia on oznaczenie jako godnej polecania strony
internetowej, zdjęcia czy artykułu. Dzięki widżetowi strony partnerów
mogą stać się bardziej atrakcyjne - polecać je będą prawdziwi znajomi
internautów.
"Stale pracujemy nad rozwojem naszego produktu. Tak naprawdę nowe
rzeczy wprowadzamy dwa razy w tygodniu. Czasem są to małe poprawki,
innym razem duże wdrożenia. W planach na najbliższe miesiące mamy m.in.:
przebudowę profilu, rewitalizację galerii zdjęć oraz funkcje
lokalizacyjne." - mówi Dominik Kaznowski, pełnomocnik zarządu ds.
marketingu i produktu NK.
|
|
Całkowicie nowe oblicze Netii
|
|
|
05.04.2011. |
Netia całkowicie zmienia swoje oblicze właśnie teraz, gdy granica między otaczającą nas rzeczywistością i światem on-line przestaje istnieć. Opierając swoją Misję na haśle „We deliver the world on-line”, Netia dokonała kompleksowego „rebrainingu” marki, obejmującego nie tylko logo i identyfikację wizualną firmy.
Zmiana wizerunkowa Netii jest wyrazem
definiowanej na nowo koncepcji marki. Nowa identyfikacja wizualna to
początek przełomowych zmian, zainicjowanych wraz z ogłoszoną w styczniu
nową Misją firmy, opartą na dewizie „We deliver the world on-line”.
Zakres dokonywanych zmian jest na tyle znaczący, że zasługuje na miano rebrainingu,
czyli całkowitej zmiany filozofii oraz podejścia m.in. do tworzenia
firmowych materiałów, ofert czy urządzeń dostępowych. Powstanie
ostatecznej, przemyślanej koncepcji pozycjonowania marki - którą Netia
chce się wyróżniać i przewodzić na rynku – było poprzedzone m.in.
przeprowadzeniem badań semiotycznych. Analiza znaczenia kulturowego
kluczowych słów obrazujących Misję Netii (Deliver - usługowość, World –
świat oraz On-line – Internet) pozwoliła zdefiniować nowe trendy w
kulturze.
„Zmiany, jakie dokonały się i będą się dokonywać w Netii, są świadomą i przemyślaną konsekwencją poszukiwania odpowiedzi na pytanie: Jaką marką chce być Netia? W zadanie to zaangażowany był cały nasz zespół. Był to długotrwały proces, wymagający wielu analiz, dyskusji i przemyśleń”. – mówi Michał Dolny, dyrektor marketingu Netii - „Nasza nowa filozofia opiera się na obserwacji ciągle zmieniającego się świata, w którym granica między tym co realne, a tym co wirtualne przestaje istnieć. Świat realny i wirtualny przeplatają się wzajemnie, a każdy sam decyduje, ile w jego życiu może zajmować przestrzeń on-line. Netia dostrzega dynamikę współczesnego świata i chce być liderem w kreowaniu nowych trendów”.
Klienci cenią marki proste, intuicyjne,
mówiące ich językiem, a jednocześnie pomysłowe i niestandardowe. Netia
swój nowy przekaz marki oparła na prostocie oraz pomysłowości, dodając
do tych cech pasję działania, z którą chce być utożsamiana. Element
„dobrego wyboru” charakteryzujący nową ofertę Netii także znalazł
odzwierciedlenie w przekazie marki. Zmiany widoczne będą we wszystkich
aspektach komunikacji marki, czyli m.in. w Corporate Identity (CI),
reklamie, ofertach czy nowych urządzeniach.
Do stworzenia nowej identyfikacji
wizualnej Netia zaprosiła jedną z najlepszych agencji brandingowych w
Polsce i w całej Europie – White Cat Studio. Za kreację nowej platformy ATL odpowiada natomiast agencja Brasil, z którą Netia współpracuje już od dłuższego czasu.
„Nowe Corporate Identity Netii powstało w myśl zasady 'total brandingu', która zakłada oddziaływanie na klienta nie jednym, stałym logiem, ale całą identyfikacją wizualną. Składają się na nią proste, ale jednocześnie bardzo pomysłowe w swojej formie kolorowe kropki, które symbolizują cząsteczki - lub inaczej ‘geny’ - Internetu. Cząsteczki te układają się w tysiące kombinacji, znaków i tworów, współistniejących ze światem realnym, który reprezentowany jest przez równie prostą typografię słowa 'NETIA'. Dzięki temu zabiegowi nie istnieje jedno, stałe logo Netii - tak samo jak nie istnieje jeden, stały obraz Internetu.” – mówi Michał Dolny.
Kolejną zmianą i odzwierciedleniem
„rebrainingu” Netii jest nowa platforma reklamowa. Motywem przewodnim
kreacji reklamowej będzie grupa specjalistów z Instytutu Netii,
pasjonatów Internetu, których głównym zadaniem będzie prowadzenie badań
oraz dokonywanie odkryć związanych z przenikaniem się światów on-line i
off-line. Przez pryzmat tych odkryć prezentowane będą nowe oferty i
produkty Netii.
Pierwsza nowa - całkowicie odmienna od
dotychczas istniejących na polskim rynku - oferta Netii opracowana
zgodnie z nową koncepcją marki zostanie zaprezentowana 12 kwietnia tego
roku.
|
|
Piotr Pągowski nowym Dyrektorem Generalnym działu HP PSG w Polsce
|
|
|
03.04.2011. |
1 kwietnia 2011 r. – Piotr Pągowski obejmuje od dziś
funkcję Dyrektora Generalnego działu Komputerowych Systemów Osobistych
Hewlett-Packard (HP PSG) w Polsce. Na tym stanowisku będzie
odpowiedzialny za strategiczny nadzór nad sprzedażą produktów, wsparciem
dystrybucji oraz rozwojem sieci partnerów handlowych.
Piotr Pągowski jest związany z branżą IT od 1993 roku. Rozpoczynał
swoją karierę w firmie Baza Sp. z o.o. i Westwood. Od 1995 był związany z
firmą Intel, gdzie odpowiadał m.in. za strategię rozwoju w regionie
Europy Śr. (CEE), w tym strategie sprzedażowe i marketingowe wszystkich
produktów firmy.
Od 2006 do 2011 pracował w firmie Microsoft, między innymi na
stanowiskach Country Manager E&D (Entertainment & Devices) dla
Polski i krajów bałtyckich, a następnie jako General Manager C&O
(Consumer & On-line) i kolejno na stanowisku OEM Director.
Piotr ma 43 lata, ukończył Politechnikę Warszawską na wydziale Elektroniki.
Informacje o HP
HP tworzy nowe rozwiązania technologiczne, które mają znaczący wpływ
na życie ludzi, biznes i społeczeństwo. Jako największe na świecie
przedsiębiorstwo z branży zaawansowanych technologii, HP dostarcza
szerokie portfolio produktów, obejmujące drukarki, komputery osobiste,
oprogramowanie, usługi i infrastrukturę informatyczną. Więcej informacji
na temat HP można znaleźć pod adresem www.hp.pl
|
|
Sklep redcoon teraz w grupie Media-Saturn Holding
|
|
|
01.04.2011. |
Grupa Media-Saturn przejęła
redcoon, jeden z wiodących sklepów internetowych z elektroniką użytkową w
Europie. Zostało to potwierdzone 30 marca umową w Aschaffenburgu (Niemcy), gdzie
firma ma swoją centralę. Firma redcoon, jako niezależna filia holdingu
Media-Saturn, nie zmienia swojej strategii cenowej i w przyszłości nadal będzie
koncentrować się na - pikantnych cenach, szybkiej dostawie i zadowoleniu
klienta - zaznacza Reiner
Heckel, założyciel i szef redcoon.
Po wydaniu zgody przez Federalny
Urząd Antymonopolowy Bundeskartelamt redcoon będzie działał wspólnie z
Media-Saturn, ale pozostanie aktywny wyłącznie w segmencie online. Główną siedzibą
firmy jak dotychczas będzie Aschaffenburg. Jako niezależna filia grupy
Media-Saturn będzie nadal kierowana przez Reinera Heckel`a, który będzie
wspólnikiem, ale i konkurentem dla Media Markt i Saturn.
Reiner Heckel: - Od
początku naszych rozmów z Media-Saturn kładliśmy duży nacisk na to, aby nasza
odnosząca ogromny sukces strategia pozostała bez zmian, a prowadzona przez nas
działalność była w pełni niezależna. Dla klientów redcoon oznacza to, że w
przyszłości nadal mogą liczyć na bardzo atrakcyjne ceny, szybką dostawę i profesjonalną
obsługę klienta.
Firma redcoon została założona w
2003 r. w Achaffenburgu (Niemcy) i dziś prowadzi działalność w 10 krajach
Europy, w tym od 2008 r. w Polsce. Zajmuje się sprzedażą ponad 24 000 różnych
produktów z takich branż jak elektronika użytkowa, komputery i notebooki,
sprzęt AGD, foto, telekomunikacja, elektronarzędzia
i narzędzia ogrodowe, sport i fitness, instrumenty muzyczne, różnego rodzaju
akcesoria, jak i książek (dostępne obecnie wyłącznie w Niemczech ale wkrótce
także w Polsce) .
Stworzona przez Reinera Heckel`a
strategia firmy skoncentrowana jest na szybkim rozwoju biznesu. Dziś redcoon posiada
ponad 3 miliony klientów i w związku z przewidywanym na rok rozliczeniowy 2010/2011
obrotem w wysokości 402 milionów Euro
należy do wiodących sklepów internetowych z elektroniką. W redcoon
zatrudnionych jest obecnie 485 pracowników, w tym ok. 70 w Polsce.
Sukces firmy bazuje na
korzystnych cenach i obsłudze, która nie ma sobie równych. Liczni klienci w
Europie wykorzystują możliwość składania zamówień 24 h na dobę, jak i
zasięgania informacji przez czat. Polski redcoon systematycznie wzmacnia swoją
pozycję na rynku e-commerce i w dwa lata od wejścia polskiego debiutu zajmuje
już 3. pozycję wśrod sklepów internetowych w kategorii "Foto, RTV,
AGD" wg rankingu Internet Standard "e-commerce 2010". Poza
wysoką dostępnością , sprawną realizacją zamówień do unikalnych cech sprzedaży
redcoon należy ogromny asortyment. Online
dostępnych jest około 24 tysiące modeli , a ponad 400 tys. produktów znajduje
się w magazynie.
- Przez wejście do grupy Media-Saturn jesteśmy jeszcze lepiej
przygotowani na przyszłość w handlu internetowym oraz dalszy rozwój - wyjaśnia Magdalena Zomrowska, prezes redcoon
Polska
- Widzimy
w tym również różnorodny potencjał synergiczny, z którego chcemy skorzystać i sprawić,
aby zyskali na tym przede wszystkim nasi klienci. – dodaje Reiner Heckel,
szef redcoon.
Dr.Rolf Hagemann, CFO holdingu Media-Saturn i
zastępca prezesa firmy: - redcoon zdobył uznanie
swoją strategią dotyczącą rynku oraz klientów. Firma pasowała idealnie do
portfolio Media-Saturn. Przez kupno otrzymamy wstęp do segmentu Pureplayers w
Niemczech i 9 innych krajach Europy. Firma jest stabilnym i niezawodnym graczem
w handlu internetowym i w przyszłości będzie uzupełniać aktywność online naszych marek Media Markt i
Saturn w jedną całość. Tym samym oznacza to, że redcoon jest istotną częścią
naszej strategii online.
|
|
200 nowych miejsc pracy w Ericpolu
|
|
|
30.03.2011. |
Ericpol, największy polski eksporter sektora IT, zatrudni
w tym roku kolejnych 200 osób. Oferty pracy czekają na programistów,
projektantów oprogramowania i testerów aplikacji telekomunikacyjnych, zarówno
specjalistów z doświadczeniem, jak i absolwentów uczelni technicznych.
150 propozycji pracy dotyczy
oddziałów Ericpola w Łodzi i Krakowie. Spółki zależne – ukraiński Ericpol TZOV
oraz IOOO ERICPOL BREST na Białorusi planują zatrudnienie 50 osób. Tak duże
zapotrzebowanie na nowych pracowników wynika z rosnącego portfela zamówień i rozwoju
firmy, która w ubiegłym roku odnotowała 17-proc. wzrost przychodów. W bieżącym
roku Ericpol został zakwalifikowany jako „Rising Star” w rankingu 100 najlepszych dostawców usług
outsourcingowych i doradczych na świecie tworzonego przez stowarzyszenie IAOP®
(International Association of Outsourcing
Professionals®).
Zaufanie
naszych klientów i międzynarodowego rynku do naszej firmy wciąż rośnie, a wraz
z nim - ilość zamówień - wyjaśnia Dyrektor Generalny Ericpol Telecom Paweł Szczerkowski.
– Od 6 lat Ericpol przyjmuje nowych pracowników i nie zamierza przestawać. W
minionym roku otworzyliśmy nowy biurowiec w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Krakowie i zatrudniliśmy 220 osób – dodaje.
Ericpol poszukuje
pracowników wśród programistów, analityków, testerów, projektantów
oprogramowania oraz absolwentów takich kierunków jak telekomunikacja,
elektronika, informatyka i pokrewne. Rekrutacja jest prowadzona zarówno w
Łodzi, gdzie znajduje się główna siedziba firmy, jak i w Krakowie. Osobny
proces naboru nowych pracowników dotyczy spółek zależnych na Białorusi i
Ukrainie.
-
Naszą ofertę adresujemy do osób o umysłach ścisłych, znających język angielski
na poziomie umożliwiającym komunikację. Dużym atutem u przyszłych pracowników
będzie otwartość i umiejętność pracy w międzynarodowych zespołach, bowiem już
od pierwszych miesięcy nasi pracownicy trafiają do międzynarodowych projektów –
precyzuje Katarzyna Kmak-Tendera, odpowiedzialna za rekrutację w Ericpolu.
Ericpol od 20 lat świadczy usługi badania i rozwoju (R&D) oraz rozwiązań
dedykowanych w zakresie oprogramowania telekomunikacyjnego, komunikacji typu
M2M (machine to machine) oprogramowania dla służby zdrowia i przemysłu. Większość swoich
usług Ericpol kieruje na rynek zachodnioeuropejski. Firma zatrudnia obecnie
prawie 1100 osób w głównej siedzibie w Łodzi, w oddziałach w Krakowie i
Warszawie oraz w spółkach zależnych w Szwecji, na Białorusi i Ukrainie.
|
|
|