Pionierski projekt mobilnej komunikacji szerokopasmowej
|
|
|
18.02.2011. |
- France Telecom - Orange, Ericsson , ST-Ericsson i Quanta demonstrują realność wdrożenia HSPA w paśmie 1800 MHz
- Projekt ma na celu zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania na strumieniową transmisję wideo i usługi multimedialne
Jeden z największych operatorów telefonii komórkowej, Orange, z
powodzeniem przetestował mobilne usługi szerokopasmowe w paśmie 1800 MHz
z zastosowaniem sprzętu dostarczonego przez firmy Ericsson, ST-Ericsson
i Quanta Computer, co otwiera drogę do wprowadzenia komercyjnych usług
HSPA w tym paśmie w drugiej połowie 2011 r. Potwierdzenie przydatności
dla HSPA pasma 1800 MHz, które jest szeroko wykorzystywane w usługach
mobilnych 2G, umożliwi operatorom wyjście naprzeciw rosnącemu
zapotrzebowaniu na mobilny dostęp do sieci społecznościowych,
strumieniową transmisję wideo i inne zaawansowane usługi multimedialne.
Te cztery firmy z powodzeniem przetestowały usługi transmisji danych z
szybkością do 14,4 Mb/s z użyciem opracowanych przez Quanta kluczy
sprzętowych i uproszczonego modemu małej mocy M570 HSPA+ firmy
ST-Ericsson. Na potrzeby testów firma Ericsson uruchomiła dla Orange
sieć HSPA 1800 złożoną z kilku stacji radiowych zlokalizowanych w
centralnej Francji. Orange planuje rozpoczęcie wdrażania urządzeń HSPA
1800 w drugim kwartale 2011 r.
„Mając na celu stałe powiększanie swojej sieci i podnoszenie jakości
usług świadczonych klientom firma Orange jest gotowa rozszerzyć swoją
ofertę mobilnych usług szerokopasmowych na pasmo 1800 MHz” — powiedział
Alain Maloberti, wiceprezes działu architektury i projektowania sieci
(Network Architecture & Design) w firmie France Telecom-Orange.
„Mobilne usługi szerokopasmowe rozwijają się lawinowo i kluczowe
znaczenie ma możliwość wykorzystania do tego ruchu całego widma, które
mamy do dyspozycji. Jest to już obecnie możliwe w pasmach 2100 i 900
MHz, więc dodanie pasma 1800 MHz będzie naturalną ewolucją".
Ulf Ewaldsson, wiceprezes i szef działu produktów radiowych (Product
Area Radio) w firmie Ericsson, dodał: „Ericsson jest przygotowany do
oferowania produktów i rozwiązań obsługujących HSPA w paśmie 1800 MHz.
Jesteśmy zadowoleni, że w realizacji tego przełomowego projektu możemy
współpracować z producentami układów do urządzeń konsumenckich i firmą
France Telecom Orange, jednym z największych światowych operatorów.
Wspólnie kształtujemy nowe sposoby wykorzystania pasm częstotliwości 2G i
umożliwiamy rynkowi masowemu świadczenie mobilnych usług
szerokopasmowych również w paśmie 1800 MHz”.
„Opracowujemy elastyczne platformy modemowe, które będą optymalnie
wykorzystywać całe widmo dostępne dla operatorów sieci komórkowych
umożliwiając im świadczenie klientom jeszcze bardziej atrakcyjnych
mobilnych usług szerokopasmowych” — powiedział Jorgen Lantto, wiceprezes
wykonawczy i dyrektor ds. technicznych firmy ST-Ericsson. „Ten test
pokazuje, że jesteśmy przygotowani do dostarczania wydajnych modemów do
urządzeń HSPA 1800 w czasie odpowiednim do przeprowadzenia niezbędnych
zmian w tym ważnym paśmie częstotliwości”.
Data wprowadzenia usług i urządzeń HSPA 1800 na poszczególne rynki będzie zależała od lokalnych przepisów prawnych.
Platforma modemowa HSPA+ małej mocy firmy ST-Ericsson, M570, jest
przeznaczona do notebooków, netbooków, kluczy sprzętowych USB i
smartfonów. M570 obsługuje technologie HSPA+/EDGE i może pobierać dane z
szybkością do 21 Mb/s oraz wysyłać z szybkością do 5,76 Mb/s.
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla
operatorów telekomunikacyjnych, jest liderem w dziedzinie
technologii mobilnych 2G, 3G i 4G i obsługuje sieci, z których
korzysta ponad miliard abonentów. Zajmuje również czołową pozycję na
rynku usług zarządzanych. Oferta firmy obejmuje infrastrukturę
sieci stacjonarnych i komórkowych, usługi telekomunikacyjne,
oprogramowanie oraz rozwiązania szerokopasmowe i multimedialne dla
operatorów, przedsiębiorstw i branży medialnej. Spółki joint venture
Sony Ericsson i ST-Ericsson zapewniają klientom osobiste urządzenia
komunikacji mobilnej wyposażone w bogaty zestaw funkcji.
Ericsson realizuje swój długofalowy cel, jakim jest „stać się
siłą napędową postępu w świecie komunikacji” poprzez innowacje,
zaawansowane technologie oraz rozwiązania biznesowe zgodne z zasadami
zrównoważonego rozwoju. Firma powstała w 1876 r. Ma centralę w
Sztokholmie. Działa w 175 krajach i zatrudnia ponad 90 000 pracowników. W
2010 r. uzyskała przychody w wysokości 203.3 mld SEK (28,2 mld
USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i
NASDAQ w Nowym Jorku.
|
|
Wszystkie polskie platformy cyfrowe dostępne w sieci ATMAN
|
|
|
18.02.2011. |
ATM S.A., świadcząca pod marką ATMAN i Telehouse.Poland
usługi telekomunikacyjne dla biznesu, zrealizowała projekt rozbudowy
swojej sieci światłowodowej o punkty dostępu do wszystkich platform
cyfrowych w Polsce: N, Cyfry+ oraz Cyfrowego Polsatu.
Zmodernizowana
infrastruktura światłowodowa sieci ATMAN umożliwia dystrybutorom
bezpośrednią transmisję produkcyjną kanałów telewizyjnych do operatorów
platform nadawczych i jest alternatywą dla dotychczasowego sposobu
transmisji drogą satelitarną. Nadawcy korzystający z usług sieci
światłowodowej ATMAN mogą dodatkowo w ciągu zaledwie kilku dni
rozszerzyć transmisję o kilka kolejnych kanałów telewizyjnych, co w
przypadku tradycyjnej transmisji satelitarnej często jest znacznie
bardziej czasochłonne i kosztowne.
Usługi transmisji danych w
sieci ATMAN dla nadawców telewizyjnych realizowane są połączeniami typu
„punkt-punkt” lub „jeden do wielu”, a dzięki możliwości zestawienia
łączy z tzw. protekcją (z dodatkowymi łączami zapasowymi) gwarantowana
dostępność usług wynosi aż 99,98%.
Praktycznie nieograniczona
przepustowość łączy oraz niski poziom opóźnień w sieci ATMAN pozwalają
na transmisję wysokiej jakości kanałów HD i na realizację połączeń
wideokonferencyjnych. Wszystkie usługi świadczone są w elastycznym
modelu biznesowym dopasowanym do potrzeb nadawcy, który ponosi jedynie
koszty dostępu do sieci ATMAN.
Z nowych możliwości transmisji skorzystały już m.in. Fox i AXN.
Więcej informacji nt. usług telekomunikacyjnych dla mediów na www.atman.pl.
ATM S.A.
jest spółką teleinformatyczną, notowaną na Giełdzie Papierów
Wartościowych w Warszawie. Pod marką ATMAN świadczy usługi
telekomunikacyjne dla przedsiębiorstw i instytucji w oparciu o własne
sieci światłowodowe i centra danych. Najważniejsze składniki oferty ATM
to: dostęp do Internetu, szerokopasmowa transmisja danych oraz usługi
kolokacji i hostingu. Spółka świadczy także usługi telefoniczne oraz
outsourcingu telekomunikacyjnego. Głównymi odbiorcami usług są
operatorzy telekomunikacyjni, media tradycyjne i portale internetowe
oraz firmy z sektora finansowego, handlowego i przemysłowego.
Pozostałe
spółki grupy kapitałowej ATM S.A. świadczą usługi głównie w zakresie
integracji systemów teleinformatycznych, specjalizując się: w
projektowaniu i budowie sieci transmisji danych wraz z systemami do
zarządzania i monitoringu sieci, w budowie centrów danych i złożonych
systemów informatycznych oraz w produkcji i wdrażaniu oprogramowania
aplikacyjnego. Dokładniejsze informacje pod adresem: www.atm.com.pl.
|
|
IBM po raz kolejny najbardziej innowacyjną firmą świata
|
|
|
15.02.2011. |
Naukowcy IBM zarejestrowali w 2010 roku 5,896 patentów. Tym samym
koncern 18. rok z rzędu znalazł się na szczycie listy najbardziej
innowacyjnych firm na świecie. IBM jest pierwszą firmą w historii,
której tylko w jednym roku udało się zarejestrować niemal 6,000
patentów.
Wśród zarejestrowanych w 2010 roku patentów znalazły się między innymi:
metody gromadzenia, analizy oraz przetwarzania danych pochodzących z
wielu źródeł na temat pacjentów w celu zwiększenia skuteczności
diagnostyki medycznej; systemy przewidywania stanu nasilenia ruchu
drogowego w oparciu o informacje uzyskiwane drogą radiową; techniki
analizy danych z czujników umieszczonych na twardych dyskach w celu
zapewnienia szybszej reakcji w sytuacjach awaryjnych na wypadek trzęsień
ziemi i innych klęsk żywiołowych; oraz technologia umożliwiająca
komunikację w oparciu o układy elektroniczne wykorzystujące impulsy
świetlne zamiast sygnałów elektrycznych, co zwiększa wydajność systemów
obliczeniowych.
Na sukces koncernu pracowało ponad 7,000 pracowników w 30. krajach. Poza
granicami Stanów Zjednoczonych powstało 22% zarejestrowanych patentów,
co stanowi 27 proc. wzrost na przestrzeni ostatnich trzech lat. Suma
patentów IBM w 2010 roku jest niemal czterokrotnie wyższa niż wynik
firmy Hewlett-Packard, a także przekracza sumę liczby patentów
zarejestrowanych przez firmy: Microsoft, Hewlett-Packard, Oracle, EMC i
Google. Na swoją pozycję koncern IBM pracował 100 lat, od momentu
powstania w 1911 roku.
Firmy, które zarejestrowały największą liczbę patentów w 2010 roku*
- IBM - 5,896
- Samsung - 4,551
- Microsoft - 3,094
- Canon - 2,552
- Panasonic - 2,482
- Toshiba - 2,246
- Sony - 2,150
- Intel - 1,653
- LG Electronics - 1,490
- HP - 1,480
*Dane dostarczone przez IFI CLAIMS Patent Services
„Już od stu lat tworzenie nowych patentów stanowi ważny element
strategii biznesowej IBM, skupiającej się na dostarczaniu inteligentnych
rozwiązań i technologii usprawniających działalność biznesową naszych
klientów.” – powiedziała Anna Sieńko, Dyrektor Generalna, IBM Polska.
Od czasu kiedy IBM uzyskał pierwszy patent w 1911 roku za wynalazek związany
z tabelarycznymi kartami perforowanymi aż do 2010 roku, firma
nieprzerwanie realizuje zrównoważoną i zróżnicowaną strategię w obszarze
tworzenia własności intelektualnej, którą można przekuć na rzeczywiste
rozwiązania IT. Obecnie IBM przeznacza około 6 mld USD rocznie na cele
badawczo-rozwojowe.
Kilka najbardziej interesujących innowacji IBM w 2010 roku:
- U.S. Patent 7,761,440: Produkty obejmujące metody, systemy i
programy komputerowe do syntetyzowania diagnoz w bazach danych służby
zdrowia - to opatentowane rozwiązanie zwiększa standardy
analizy danych medycznych, aby stworzyć inteligentny system opieki
zdrowotnej. Patent 7,761, 440 otrzymali wynalazcy IBM: Tony Chow,
Robert Friedlander, Richard Hennessy i Anwer Kahn.
- U.S. Patent 7,760,112: Systemy i metody oparte na
komunikacji radiowej o krótkim zasięgu, w celu informowania kierowców o
zwiększonym natężeniu ruchu drogowego - to rozwiązanie
przewiduje warunki ruchu drogowego w oparciu o informację wymienianą
pomiędzy pojazdami drogą radiową o krótkim zasięgu. Patent 7,760,112
otrzymali naukowcy IBM: Frederic Bauchot i Gerard Marmigere.
- U.S. Patent 7,693,663: Systemy i metody wykrywania trzęsień ziemi i tsunami łączące się z systemami wczesnego ostrzegania
- patent ten opisuje technikę gromadzenia i analizy danych z czujników
dysków twardych w celu precyzyjnej analizy po wystąpieniu ruchów
sejsmicznych, takich jak trzęsienia ziemi, które mogą przyczynić się do
skutecznej reakcji na sytuacje awaryjne w oparciu o dane zebrane po
wystąpieniu klęski żywiołowej. Patent 7,693,663 otrzymali naukowcy IBM:
Robert Friedlander i James Kraemer.
- U.S. Patent 7,790,495: Urządzenie optoelektroniczne z fotodetektorem germanu
- Wynalazek ten jest kompatybilny z technologią chipową CMOS Integrated
Silicon Nanophotonics wprowadzoną przez IBM w listopadzie 2010 r.
Technologia ta integruje elektryczne i optyczne urządzenia na jednym
elemencie krzemowym umożliwiając układom elektronicznym komunikację za
pośrednictwem impulsów świetlnych (zamiast sygnałów elektrycznych) i
jest ukoronowaniem 10 lat badań w laboratoriach IBM na całym świecie.
Patent 7,790,495 został przyznany następującym osobom: Solomon Assefa,
Waleter Bedell, Yurii Vlasov i Fengnian Xia.
|
|
Sprzedaż nawigacji samochodowych w 2010 - Mio nadal liderem
|
|
|
14.02.2011. |
Firma GfK Polonia opublikowała raport dotyczący rynku
nawigacji samochodowych w Polsce w 2010 roku. Kolejny rok z rzędu
klienci najczęściej wybierali urządzenia marki Mio.
Mio od kilku lat konsekwentnie utrzymuje pozycję lidera sprzedaży w
Polsce. 2010 rok firma zakończyła z ponad 22-procentowym udziałem w
rynku pod względem sprzedaży ilościowej.
„Najnowsze badania GfK Polonia potwierdzają, że nasze nawigacje cieszą się dużym zainteresowaniem polskich klientów” – mówi Mariusz Manowski CEE Country Manager Mio Technology. „Projektujemy
sprzęt z myślą o rożnych grupach użytkowników, dzięki czemu nasi
klienci mogą wybrać urządzenie dobrze dopasowane do swoich potrzeb, a
jednocześnie w rozsądnej cenie.”
W 2010 roku Mio wprowadziło do sprzedaży nowe modele nawigacji: Moov
M400 PL, Moov S501, Moov S600 oraz Moov S605, wyposażone w nowe
oprogramowanie Spirit drugiej generacji. W ofercie firmy pojawił się
także specjalny zestaw samochodowy przeznaczony dla użytkowników iPhonów
i iPodów.
Informacje na temat pozycji rynkowej Mio pochodzą z raportu GfK Polonia.
|
|
|