IBM otwiera Uniwersyteckie Centrum Kompetencyjne na Politechnice Gdańskiej
|
|
|
27.01.2011. |
IBM Polska i Politechnika
Gdańska podpisały umowę o utworzeniu na Wydziale Zarządzania i Ekonomii -
Uniwersyteckiego Centrum Kompetencyjnego Technologii Oprogramowania
(ang. University Competence Center - UCC). Do głównych zadań UCC będzie
należało wykorzystanie rodziny produktów IBM Rational - narzędzi do
projektowania i konstruowania aplikacji w wyznaczaniu kierunków
dydaktycznych i zarządzaniu projektami informatycznymi.
Umowę o powstaniu UCC ze strony wydziału podpisał dziekan, prof. Piotr
Dominiak, a ze strony IBM Krzysztof Bulaszewski, członek zarządu
polskiego oddziału korporacji. Inicjatorem współpracy z IBM - rozwijanej
od 2006 roku - jest prof. Cezary Orłowski, kierownik Katedry Zastosowań
Informatyki
w Zarządzaniu.
Na mocy podpisanej umowy IBM zapewni do celów edukacyjnych i badawczych
zarówno oprogramowanie jak i ekspertów z dziedziny wykorzystywanych
rozwiązań do merytorycznej opieki nad UCC oraz umożliwi szkolenia w
zakresie kompetencji rozwijanych w Centrum.
Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej wprowadzi do zajęć
dydaktycznych oprogramowanie i materiały edukacyjne IBM, a także
umożliwi wybranym pracownikom naukowym zdobycie certyfikatów w
obszarach, w jakich rozwijane będzie UCC. Centrum będzie współpracowało z
innymi ośrodkami akademickimi, a w jego działania będzie zaangażowanych
kilkudziesięciu studentów i doktorantów.
Od czterech lat IBM współpracuje razem z uczelnią w ramach programu Inicjatywa Akademicka,
która promuje wybitnie uzdolnionych studentów i absolwentów kierunków
technicznych. W trakcie trwania programu na Politechnice Gdańskiej
uruchomione zostały edukacyjne praktyki studenckie, wybudowane zostało
wyspecjalizowane laboratorium komputerowe oraz wykształcony został
personel Centrum.
„Ustanowienie Uniwersyteckiego Centrum Kompetencyjnego na Wydziale
Zarządzania i Ekonomii jest efektem kilkuletniej współpracy naszej
uczelni z IBM. Liczymy, że UCC umożliwi naszym studentom i pracownikom
naukowym bezpośrednią i stałą współpracę z jednym z czołowych koncernów
informatycznych na świecie.” – mówi prof. Cezary Orłowski, kierownik
Katedry Zastosowań Informatyki
w Zarządzaniu Politechniki Gdańskiej.
„Dzięki współpracy IBM z uczelniami wyższymi studenci mają szansę
zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami informatycznymi. Cieszymy się,
że możemy mieć coraz większy wkład w edukację polskich studentów,
których kwalifikacje są bardzo wysoko oceniane na świecie.”– mówi
Mariusz Ochla, koordynator programu Inicjatywa Akademicka, IBM Polska.
Więcej informacji o IBM: www.ibm.com/pl
Więcej informacji o Politechnice Gdańskiej: www.pg.gda.pl (Odsyłacz do strony poza domeną ibm.com)
Więcej informacji o Inicjatywie Akademickiej IBM: www.ibm.com/academicinitiative (US)
|
|
Samsung kupił producenta wyświetlaczy Liquavista
|
|
|
27.01.2011. |
Samsung Electronics, globalny lider rynku cyfrowych mediów i rozwiązań integrujących technologie cyfrowe,
kupił holenderskiego producenta wyświetlaczy, firmę Liquavista BV z
siedzibą w Eindhoven. Transakcja przejęcia miała miejsce w grudniu 2010
r.
Firma Liquavista została wydzielona w 2006 r. z Philips Research
Labs. Oferuje elektroniczne wyświetlacze, przy produkcji których
wykorzystano innowacyjną technologię elektronawilżania (ang.
electrowetting). Mogą być one zastosowane w czytnikach e-booków,
telefonach komórkowych, odtwarzaczach multimedialnych i innych
urządzeniach przenośnych.
Wyświetlacz zbudowany w technologii elektronawilżania może działać w
czterech trybach – przepuszczalnym, półprzepuszczalnym, refleksyjnym i
przezroczystym. W trybie półprzepuszczalnym i refleksyjnym do
wzmocnienia jasności i kontrastu obrazu wykorzystywane jest oświetlenie
otoczenia. Cechy te umożliwiają tworzenie wyświetlaczy reprodukujących
jasne, kolorowe obrazy przy bardzo niewielkim poborze prądu - oferując
ponad dwukrotnie większą przepuszczalność światła niż technologia LCD i
działając przy niskich częstotliwościach, wyświetlacze z
elektronawilżaniem konsumują ok. 10% energii z baterii w porównaniu z
tradycyjnymi wyświetlaczami.
Przejęcie firmy Liquavista i pozyskanie technologii elektronawilżania
pozwoli Samsungowi poszerzyć swój udział w rynku wyświetlaczy oraz
rozwinąć ofertę elektronicznego papieru i przezroczystych wyświetlaczy.
Produkcja z wykorzystaniem nowo kupionej technologii elektronawilżania
może rozpocząć się bardzo szybko, poprzez niewielką modyfikację
posiadanych przez Samsung istniejących linii produkcyjnych LCD i
uaktualnienie procesów produkcyjnych.
Czas reakcji wyświetlacza w elektronicznym papierze wykorzystującym
elektronawilżanie będzie ponad 70 razy krótszy niż w tradycyjnych
wyświetlaczach. Nie wpłynie to jednak na jakość odwzorowania kolorów. W
przyszłości technologia ta będzie mogła być stosowana także w
wyświetlaczach przezroczystych, przepuszczalnych i półprzepuszczalnych.
|
|
Polskie blogi firmowe w liczbach
|
|
|
26.01.2011. |
Na
zeszłotygodniowej konferencji Social Media Day – Blogi Firmowe, oprócz recept
na sukces firmowego bloga, poznaliśmy liczby dotyczące statystyk blogów
korporacyjnych
w Polsce. Przynajmniej tych największych.
Jeden z
najstarszych polskich blogów firmowych – blog mBank jest według Kamili Karpińskiej najczęściej odwiedzaną częścią
witryny firmowej banku poza stroną główną oraz stroną wylogowania z systemu
transakcyjnego. W listopadzie 2010 roku blog mBanku zanotował ponad pół miliona
wizyt, co według autorów było miesiącem rekordowym
w historii bloga (według danych
Megapanelu za październik 2010 wszystkie witryny mBanku zostały odwiedzone
przez 1,9 mln real users).
Blog firmowy Netia jest znacznie młodszym blogiem niż mBankowy
– jest prowadzony od lutego 2010. Według danych przedstawionych przez Karola
Wieczorka, kierownika komunikacji korporacyjnej Netii blog od początku
istnienia odwiedziło 72 tys. unikalnych użytkowników, a każdego miesiaca
blog przyciąga średnio około 10 tys. niepowtarzalnych konsumentów. Z czego jak
podkreśla - większość stanowią ci aktywni, określani mianem
prosumentów. Do nich też (z założenia) kierowany jest blog Netia.
Blog
firmowy NK ma zupełnie
odmienny profil od blogu Netii. Według Joanny Gajewskiej
z NK, jest on kierowany od ogółu osób korzystających z portalu. Według
Gajewskiej blog firmowy NK przyciągnął w 2009 roku 1,4 mln unikalnych
czytelników. W 2010 było ich już 2 mln, a liczba odsłon wzrosła o 50 proc. w
stosunku do roku poprzedniego. Średni czas spędzany na blogu NK podczas jednej
wizty wynosi około 2 min. Według Gajewskiej wpisy blogowe cieszą się różną
popularnością ze względu na tematykę. I tak np. wpisy o nowych wdrożeniach
funkcjonalności są czytane nawet przez 450 tys. osób w ciągu doby, wpisy
o wydarzeniach nadzwyczajncyh – przez 250 tys., a informacje o akcjach
organizowanych wspólnie z partnerami NK przytciągają około 200 tys. osób w
ciągu doby.
Podobnie
wysokie statystki dotyczące bloga zaprezentował Marcin Gruszka z sieci Play.
Blog firmowy Play przyciąga co miesiac od 120 to 150 tys. użytkoników, którzy
generują 700 tys. odsłon. Dotychczas na blogu dodano 42 tysiące komentarzy.
Wszystkie
prezentacje prelegentów wygłoszone podczas Social Media Day 20 stycznia, można znaleźć na:
http://blogifirmowe.wordpress.com/2011/01/24/mamuty-czyli-najwieksze-polskie-blogi-firmowe/
|
|
Najlepsza magisterka o systemach ERP
|
|
|
26.01.2011. |
Tegorocznym laureatem konkursu na najciekawszą pracę magisterską na
temat oprogramowania zintegrowanego został Adam Pukocz, absolwent Uniwersytetu
Ekonomicznego we Wrocławiu. Konkurs po raz drugi zorganizowała wrocławska firma
SENTE Systemy Informatyczne.
Zwycięska
praca, opisuje proces wdrażania zintegrowanych systemów informatycznych klasy
ERP w przedsiębiorstwach. Została obroniona w ub.r. na Wydziale Zarządzania,
Informatyki i Finansów wspomnianej uczelni. Wyróżnia ją m.in. ciekawe ujęcie
tematu, dobór przykładów wdrożeń tego rodzaju systemów w firmach, a także sposób
prezentacji postawionych tez i ich argumentacja. - Zwycięstwo absolwenta
wrocławskiej uczelni naszym zdaniem po raz kolejny potwierdza wysoką pozycję
Wrocławia w kształceniu specjalistów, także z zakresu oprogramowania do
zarządzania przedsiębiorstwem – mówi Daniel Urban, prezes zarządu SENTE
Systemy Informatyczne.
Główną nagrodą
jest miesięczny, płatny staż w siedzibie organizatora, jednak z przyczyn
osobistych zwycięzca nie skorzysta z niej. W zamian otrzyma nagrodę rzeczową, a
staż odbędzie zdobywczyni drugiego miejsca, p. Joanna
Helman, ubiegłoroczna absolwentka Wydziału
Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Jej praca, także wysoko
oceniona przez jury, dotyczy modelu planowania zasobów w przedsiębiorstwie
produkcyjnym. Wcześniej, na macierzystej uczelni praca otrzymała dwie oceny
celujące, w tym jedną z egzaminu dyplomowego.
Przedstawiciele
organizatora wraz z niezależnym ekspertem, dr. Piotrem Adamczewskim z Wyższej
Szkoły Bankowej w Poznaniu, oprócz wspominanych elementów oceniali także
wykorzystane przez magistrantów źródła i materiały, przydatność wyników pracy w
praktyce gospodarczej oraz wyniki badań dotyczących branży systemów
zintegrowanych w Polsce.
Laureatką
ubiegłorocznej edycji konkursu jest Anna Lamek. Aktualnie doktorantka na
Politechnice Wrocławskiej. Jej praca magisterska została wyróżniona za wysoki
poziom merytoryczny oraz metodyczne podejście do analizy trendów rozwojowych
systemów ERP.
|
|
Microsoft Dynamics AX teraz dostępny w wersji online
|
|
|
25.01.2011. |
Z początkiem roku pojawiła się możliwość korzystania z
systemu Microsoft Dynamics AX w wersji online. Usługę tą, udostępnia
gliwicka spółka SaaS Solutions, która pozyskała środki z Unii
Europejskiej na prowadzenie innowacyjnych e-usług w Polsce.
W ramach powyższego przedsięwzięcia spółka udostępnia
prekonfigurowane wersje systemu, przygotowane dla firm z wybranych
branż. Skorzystają na tym podmioty, które dotychczas nie zdecydowały się
na wdrożenie ERP ze względu na duże koszty inwestycji i spore ryzyko,
jakim obarczony jest wybór systemu oraz partnera wdrożeniowego. Firmy
zainteresowane zakupem usługi mają możliwość bezpłatnego zapoznania się z
systemem podczas 60-dniowego okresu testowego.
- W dzisiejszych czasach nie jest łatwo podjąć decyzję o wdrożeniu
nowego narzędzia w przedsiębiorstwie. Sporo firm odczuło skutki kryzysu i
każda wydawana złotówka oglądana jest ze wszystkich stron. Chcielibyśmy
pomóc im w podjęciu decyzji. W związku z tym, proponujemy
przetestowanie Microsoft Dynamics AX bez ponoszenia kosztów licencji,
serwerów oraz prac wdrożeniowych, tym samym niwelując ryzyko
niepowodzenia całego przedsięwzięcia - mówi Tomasz Braja, prezes SaaS
Solutions.
Po 60-dniowym okresie testowym firmy zainteresowane korzystaniem z
systemu, będą mogły wykupić dostęp w formie niskiego miesięcznego
abonamentu. Wysokość tej opłaty wynosić będzie maksymalnie 550 zł
(netto) za użytkownika.
Według raportu Magic Quadrant Instytutu Gartnera, Microsoft Dynamics
AX uznany został za najlepsze narzędzie wspomagające prowadzenie
biznesu w segmencie SMB. Umożliwia on korzystanie z takich
funkcjonalności jak: finanse i księgowość, sprzedaż i logistyka czy
zarządzanie relacjami z klientami (CRM). Obecnie opcja wynajmu systemu
dostępna jest dla firm z branży handlu i dystrybucji. Niebawem
uruchomione zostaną wersje dedykowane dla firm logistycznych,
produkcyjnych czy też świadczących usługi profesjonalne.
|
|
|
|
<< start < poprz. 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 nast. > koniec >>
|
Pozycje :: 1243 - 1251 z 1386 |