Strona korzysta z plik�w cookies w celu realizacji us�ug zgodnie z Polityk� Plik�w Cookies. Mo�esz okre�li� warunki przechowywania lub dost�pu do plik�w cookies w Twojej przegl�darce.X

WROCŁAW - codziennie prezentujemy zebrane w jednym miejscu - aktualne i najnowsze oferty pracy w branży IT! Bądź na bieżąco!
facebook
Partnerem portalu WroclawIT.pl jest






PRACA WROCŁAW - zadbaj z nami o swoją karierę, zobacz kto obecnie najwięcej rekrutuje w IT:


Capgemini Polska
poszukuje osób na stanowiska:


Sii Sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:


TAURON Obs?uga Klienta sp. z o.o.
poszukuje osób na stanowiska:
Zobacz wszystkie oferty pracy ››
Biznes, branża IT
TOP6 zasad efektywnej pracy zdalnej.
PDF
17.03.2020.

Praca zdalna to szansa na więcej czasu wolnego dla pracownika. Jak to możliwe? Działając z domu jesteśmy w stanie zaoszczędzić aż 1,4 dnia roboczego, bo wykorzystujemy czas bardziej efektywnie niż w biurze – wynika z badania Airtasker. Oszczędność w postaci 12 godzin w miesiącu wymaga jednak odpowiedniej organizacji. Eksperci CBRE wskazują na sześć zasad, które pomogą jak najlepiej zorganizować pracę w domu. Należą do nich m.in. stworzenie przestrzeni biurowej w mieszkaniu czy szczegółowego planu dnia.

- Każdy z nas korzystając z pracy z domu wypracowuje sobie swoje własne, mniej lub bardziej efektywne metody organizacji czasu. Są dobre sprawdzone metody jak chociażby takie, żeby przygotować swoje miejsce pracy, oddzielić pracę od spraw domowych, wykorzystać czas zaoszczędzony na dojazdy na jakieś formy wysiłku fizycznego czy wręcz zadbać o wygląd, czyli unikać pułapki chodzenia w przysłowiowej piżamie. Warto zaznaczyć, że dom traktowany jest przez wielu pracodawców jako dodatkowe miejsce w którym można wykonywać pracę, i w wielu organizacjach dostęp do tej formy jest otwarty na życzenie pracownika. Prosimy pracodawcę o taką możliwość jeśli np. uznajemy, że praca z domu pozwoli nam efektywniej dane zadania wykonać. Chciałabym podkreślić, że chociaż mamy już wypracowane zestawy dobrych praktyk, to w aktualnym kontekście zagrożenia epidemiologicznego, w którym organizacje przenoszą prace na home office dla całych zespołów na dłużej niż dzień lub dwa w tygodniu, uczymy się na gorąco tej formy pracy. Będziemy temat monitorować i dzielić się obserwacjami - mówi Małgorzata Niewińska, Head of Workplace Strategy and Change Management w CBRE.

Z badania Airtasker wynika, że nieproduktywny czas w biurze, który wynosi ok. 37 minut, jest niemal dwa razy dłuższy, niż ten podczas pracy z domu. Motywację, aby pracować sprawniej, gdy zostajemy we własnych czterech ścianach, warto wykorzystać. Dzięki temu będziemy mieli więcej czasu na własne aktywności czy spędzanie czasu z rodziną.

Eksperci CBRE wskazują na TOP6 zasad, które pozwolą nam odpowiednio wykonywać pracę zdalną.

Zasada 1. Wydziel przestrzeń do pracy w mieszkaniu

Miejsce w domu przeznaczone tylko do pracy nastraja umysł w odpowiedni sposób i pozwala się skoncentrować na zadaniach. Jeśli chcesz być w pełni efektywny zapomnij o sofie. Ustaw stół lub biurko i krzesło, przeznaczone wyłącznie do pracy, tak aby wyraźnie oddzielić tę strefę od przestrzeni do wypoczynku. Uwzględnij odpowiednie oświetlenie i znajdź miejsce na wszystkie przedmioty, które musisz mieć pod ręką, by nie tracić czasu na ich szukanie.

Zasada 2. Uwzględnij krótkie i długie przerwy

W biurze koledzy prędzej czy później odciągną cię od biurka choć na chwilę, aby zjeść z tobą lunch czy wypić kawę. W domu takie przerwy są równie istotne. Najlepiej zaplanować sobie krótkie przerwy co godzinę, aby wstać od biurka chociaż na 5 minut. Wystarczy nastawić sobie alarm w telefonie lub wykorzystać przeznaczone do tego celu aplikacje. Pozwól sobie również na jedną dłuższą przerwę, np. półgodzinny spacer lub obiad poza biurkiem.

Zobacz aktualne oferty pracy w IT.

Zasada 3. Nie przestawiaj porannego budzika

Budź się rano o takiej samej porze jakbyś wybierał się do biura. Późniejsze wstawanie jest kuszące, ale może negatywnie wpłynąć na koncentrację, jakość pracy i w efekcie samozadowolenie. Podobnie przeciąganie pracy do późnych godzin popołudniowych nie jest dobrym pomysłem.

Zasada 4. Podziel czas na pracę i odpoczynek

Śledź swój czas pracy i bądź odpowiedzialny. Nie pozwól, aby wykonywanie obowiązków zawodowych trwało dłużej, niż ma to miejsce w biurze i odwrotnie – nie przeciągaj okresu przeznaczonego na odpoczynek. Śledź czas poświęcony na każdy z tych rodzajów aktywności i dyscyplinuj się, aby nie wpaść w jedną ze skrajności: pracoholizm lub pracę w weekendy.

Zasada 5. Niech kuszą cię tylko zdrowe przekąski

Nieograniczony dostęp do lodówki w domu może sprzyjać nadmiernemu podjadaniu i niezdrowej diecie. Dlatego upewnij się, że na stole w kuchni i w innych miejscach w zasięgu wzroku masz przede wszystkim owoce i warzywa.

Zasada 6. Przestrzegaj porannych rytuałów

Niektórzy z ekspertów uważają, że praca z domu wykonywana w stroju i makijażu jak do pracy jest bardziej efektywna. Mózg przestawia się na tryb aktywności i koncentracji. Spróbuj zachowywać się rano podobnie, jakbyś wychodził do biura. Takie działania wpływają także na efektywność w pozostałych porach dnia, np. przestrzeganie aktywności fizycznej po pracy czy dobry sen.

 
Firmy gromadzą dane, ale z nich nie korzystają
PDF
07.03.2020.

83% polskich przedsiębiorców oceniło poziom cyfryzacji swoich firm w 2019 roku jako co najmniej dobry, co oznacza wzrost o 7 pp. r/r – wynika z badania ICAN Research i Orange „Cyfryzacja dużych firm i korporacji” . Zdecydowana większość przedsiębiorstw uznaje analitykę danych za kluczowy obszar transformacji cyfrowej, mający istotny wpływ na budowanie przewagi konkurencyjnej. Niestety tylko co czwarta firma wykorzystuje posiadane dane do celów analitycznych. Eksperci Abile wskazują, że przyczyną jest nadmiar nieuporządkowanych danych, zgromadzonych w różnych, niekompatybilnych systemach. Przełom w zarządzaniu danymi może nastąpić dzięki robotyzacji procesów biznesowych (RPA).

- Obecnie zmierzyć i usystematyzować można niemal wszystkie aktywności potencjalnych klientów. Zebrane dzięki temu dane są nieocenionym źródłem informacji. Wyścig po wiedzę wymusza na firmach wdrażanie coraz to nowych typów oprogramowania. Systemy te, kupowane od różnych dostawców w przeciągu nawet dekady, po prostu ze sobą nie współpracują. Ale wszystkie gromadzą gigabajty danych w swoich bazach. Bez ich integracji zarządzanie informacjami staje się trudne i czasochłonne – mówi Mariusz Gołębiewski, wiceprezes Abile Consulting.

Dane są cenne, ale trudne do ujarzmienia

86% przedsiębiorców przebadanych przez ICAN i Orange twierdzi, że analityka danych jest istotnym elementem budowy przewagi konkurencyjnej. Pomimo tej świadomości, 73% firm nie wykorzystuje swoich zbiorów do prowadzenia analiz. Przyczyn jest kilka. Aż 90% organizacji nie ma spójnego zbioru i korzysta z różnych baz danych. W dodatku, informacje w nich zawarte w 63% są niekompletne i nieaktualne, a w prawie połowie przypadków także nieuporządkowane i niespójnie nazwane. W efekcie tylko w 1 firmie na 4, pracownicy mają dostęp do raportów i analiz od ręki, z poziomu swojego komputera. W pozostałych spółkach, w razie potrzeby ktoś musi odpowiednie dane wyszukać, zebrać i dostarczyć.

Szukasz pracy w IT? Sprawdź najnowsze oferty pracy w IT we Wrocławiu

- Paradoks tak przeprowadzanej cyfryzacji polega na tym, że im więcej systemów informatycznych wdrożymy w firmie, tym więcej godzin nasi pracownicy stracą na własnoręczne wykonywanie prostych zadań biurowych. Należą do nich przygotowywanie i dystrybucja raportów na podstawie danych gromadzonych w rozproszonych systemach czy wyszukiwanie, segregowanie i przenoszenie informacji, takich jak wyniki sprzedaży czy dane personalne. Warto pomyśleć o tym zawczasu i zautomatyzować przepływ informacji przy pomocy odpowiednich algorytmów, czyli tzw. robota klasy RPA. Wówczas aktualne dane będziemy mieć zawsze pod ręką – tłumaczy Mariusz Gołębiewski.

Przyszłość cyfryzacji? Robotyzacja!

Robotyzacja procesów biznesowych (RPA) jako narzędzie integrujące niekompatybilne ze sobą systemy informatyczne, jest podstawą do skutecznego zarzadzania danymi i ich analizy. Dostrzegają to również szefowie polskich firm, zdaniem których to właśnie robotyzacja i automatyzacja wyznaczą kierunek rozwoju cyfryzacji. Eksperci Abile podkreślają także HRową wartość implementacji Cyfrowego Pracownika. Odciąża on zatrudnionych w codziennych, żmudnych czynnościach i powoduje, że mogą więcej czasu oraz energii poświęcić na zadania bardziej złożone, dające znacznie więcej satysfakcji. To w konsekwencji przekłada się na wzrost produktywności i może ograniczyć rotację pracowników.

Sprawdź dobre oferty kont firmowych na rachunekfirmowy24.pl.

 
Współpraca z zagranicznymi kontrahentami - najważniejsze kwestie podatkowe
PDF
28.02.2020.

ImageWielu polskich przedsiębiorców decyduje się na współpracę biznesową z firmami z Unii Europejskiej. Jest to niezwykle popularne, ponieważ daje szerokie możliwości rozwoju, a poza tym Unia zapewnia dużą swobodę zawierania takich umów. Często osoby prowadzące własną działalność zaczynają też współpracę z innymi, poza członkowskimi państwami. Obie te sytuacje wiążą się jednak z nieco odmiennymi kwestiami podatkowymi.

Od czego rozpocząć załatwianie spraw podatkowych z zagranicznym kontrahentem?

Pierwszym krokiem przedsiębiorcy, który chce nawiązać współpracę z kontrahentem zza granicy, jest ustalenie miejsca świadczenia danej usługi. Dzięki temu możliwe jest określenie sposobu, w jaki będzie rozliczany podatek VAT. Przepisy prawne mówią, że miejscem świadczenia usług jest to, w którym świadczeniobiorca ma siedzibę swojej działalności gospodarczej. Istnieją jednak pewne wyjątki od tej zasady. Jeden z nich stanowi sytuację, gdy zagraniczny przedsiębiorca ma inne, stałe miejsce prowadzenia działalności. Wtedy to właśnie ono stanowi podstawę do rozliczania podatku VAT. Jeśli zaś kontrahent nie ma siedziby swej działalności, miejscem świadczenia usług staje się jego stały adres bądź miejsce pobytu. Warto jednak wspomnieć, że w przypadku, gdy zagraniczny kontrahent nie jest podatnikiem, lecz osobą fizyczną, miejscem świadczenia usługi staje się siedziba usługodawcy, czyli na przykład placówka w Polsce. Bardzo ważnym aspektem takiej współpracy jest też faktura sprzedaży dla zagranicznego kontrahenta. Cechą charakterystyczną takiego dokumentu jest to, że umieścić trzeba na nim nie NIP, ale numer VAT UE nabywcy oraz odbiorcy. Jeśli jednak kontrahentem jest przedsiębiorca spoza Unii, numeru VAT nie podaje się. W przypadku prowadzenia księgowości przy pomocy specjalnego oprogramowania należy z odpowiedniej listy wybrać opcję INNY, a nie VAT UE.

W jaki sposób wystawić fakturę dla zagranicznego kontrahenta?

Wielu przedsiębiorców korzysta dziś z internetowych systemów księgowości, które umożliwiają bardzo szybkie i intuicyjne generowanie wszystkich dokumentów. Dodatkową zaletą takiego oprogramowania jest to, że wszystkie wprowadzane dane zostają automatycznie zapisane. Przedsiębiorca, który chce wystawić fakturę dla zagranicznego kontrahenta, musi pamiętać o tym, że zawsze musi ona zawierać adnotację ,,odwrotne obciążenie’’. Oznacza ona, że to właśnie wspólnik zza granicy jest zobowiązany do rozliczenia należnego podatku od wartości dodanej. Istotne jest też to, że wystawiając fakturę przedsiębiorca nie powinien wskazywać na niej kwoty podatku oraz stawki VAT. NA tym etapie tworzenia dokumentu należy odnotować, że dana usługa czy towar nie podlega opodatkowaniu. Często na fakturze trzeba też wybrać odpowiednią walutę lub język obcy, co jest możliwe w przypadku systemów internetowych do prowadzenia księgowości.

Podsumowując, przedsiębiorca decydujący się na współpracę z zagranicznym kontrahentem, musi pamiętać o określeniu właściwego miejsca, według którego rozliczany będzie podatek. Ważna jest też znajomość pewnych zasad, które obowiązują podczas wystawiania faktury dla zagranicznego wspólnika.

 
Rock, punk i hip-hop - zobacz propozycje kwietniowych koncertów we Wrocławiu
PDF
25.02.2020.

Hip hopNergal zagra bluesa, Jakubik zatańczy pogo, a Kękę zabierze słuchaczy ma emocjonalny rollercoaster. Muzyczny kwiecień we Wrocławiu będzie pełen wrażeń i gwiazd, które zaprezentują nowe i nieoczywiste muzyczne oblicze fanom zebranym w najpopularniejszych klubach. Podpowiadamy, na które z koncertów warto zwrócić szczególną uwagę.

Nergal na nowo

Adam „Nergal” Darski jest kojarzony przede wszystkim jako lider grupy metalowej Behemoth, ale od kilku lat jest także frontmanem innego muzycznego projektu - Me and That Man. Grupa powstała w 2016 roku i jest lżejszą odsłoną muzycznych zajawek Nergala, łącząc elementy klasycznego rocka z bluesem, a nawet folkiem i country. Do tej pory zespół wydał jeden krążek, „Songs of Love and Death” z 2017 roku, a obecnie, w odświeżony składzie i z tym samym liderem, przygotowuje się do nowego otwarcia. Trasa koncertowa, której przystankiem 2 kwietnia 2020 będzie wrocławski klub Zaklęte Rewiry, to okazja, by posłuchać zespołu w nowej odsłonie i sprawdzić, jak Nergal odnajduje się w repertuarze skrajnie odmiennym od tego, który reprezentuje Behemoth. Kolejnym argumentem są towarzyszący trasie koncertowej zagraniczni goście - Frank The Baptist, Mùlk oraz Jørgen Munkeby z norweskiej formacji Shining.

Image

X edycja Punky Reagge Live

Po wieczorze pełnym rockowych brzmień w Zaklętych Rewirach, Stary Klasztor zaprasza fanów punka na wyjątkową, 10 edycję rasy Punky Reagge Live. Tym razem line-up stworzą weterani polskiego punka, grupy Farben Lehre oraz the Analogs, obok który pojawi się debiutujący na trasie Dr Misio, czyli zespół Arkadiusza Jakubika, świetnie znanego także fanom polskiego kina. Wspólnie zatrzęsą murami Starego Klasztoru fundując publice niezapomniany wieczór pele ostrego grania. Poza wspomnianą trójką, na każdym koncercie z jubileuszowej trasy wystąpi również suport. Wrocławski koncert będzie przedostatnim na tegorocznej trasie Punky Reagge Live, która zakończy się następnego dnia w mieście kultowym dla polskiego punka – Jarocinie. Koncert wrocławski odbędzie się 3 kwietnia o godzinie 20:00. Szukasz biletów? Zajrzyj na: https://www.biletomat.pl/koncerty/wroclaw/

Mr Kękę: śmiech, gniew i łzy

Pierwszy muzyczny weekend kwietnia we Wrocławiu zakończy koncert rapera Kękę, który startuje z nową trasą promującą piąty album w jego karierze – Mr Kękę. On sam promuje go zapraszając słuchaczy na muzyczną podróż przez śmiech, gniew, beztroskę i łzy”, bo sam album jest najbardziej eklektycznym w dotychczasowej karierze artysty. Na krążku znalazły sie zarówno charakterystyczne dla rapera, żartobliwe i prześmiewcze utwory, jak i te mające wywołać nierzadko gorzką refleksję nad rzeczywistością. Ta umiejętność czerpania ze skrajności sprawia, że Kękę znajduje się w hip-hopowej czołówce polskich artystoó tego gatunku. Kękę wystąpi we Wrocławiu 4 kwietnia 2020 w Academia Club o godzinie 20:00. Przygotuj się na muzyczny weekend we Wrocławiu i zarezerwuj bilety już dziś, a więcej informacji na temat muzycznych wydarzeń w stolicy Dolnego Śląska znajdziesz na

Image

 

 
5G bez nonsensów od TMobile - 800 stacji bazowych już gotowych
PDF
18.02.2020.

T-Mobile stawia na dynamiczny rozwój infrastruktury 5G. W samej tylko Warszawie przygotowanych jest już 800 stacji bazowych gotowych do świadczenia usług w najnowszej technologii. Z kolei do końca pierwszego półrocza 2020 r. w skład sieci 5G ma wejść łącznie aż 1600 stacji w pięciu miastach w całym kraju. Tym samym klienci T-Mobile będą mogli skorzystać z najbardziej rozwiniętej w Polsce sieci piątej generacji.

Warszawa, Kraków, Wrocław, Łódź oraz Katowice – to pierwsze miasta w których klienci będą mogli skorzystać z rozwijanej przez T-Mobile sieci 5G. Klienci magentowego operatora będą w zasięgu łącznie aż 1600 stacji bazowych w pierwszym półroczu 2020 r.

Rozbudowa infrastruktury 5G stanowi strategiczny, ale też ekscytujący kierunek rozwoju T-Mobile. Chcemy od razu objąć zasięgiem nowej technologii szerokie grono odbiorców zapewniając ciągłość i jakość sygnału. Stąd już teraz w Warszawie jest 800 stacji bazowych gotowych do działania, a do końca pierwszego półrocza tego roku będziemy mieć do dyspozycji łącznie 1600 stacji w pięciu polskich miastach. W efekcie jeszcze w pierwszym półroczu 2020 roku ponad 6 mln mieszkańców Polski znajdzie się w zasięgu sieci 5G

– powiedział Andreas Maierhofer, prezes zarządu T Mobile Polska.

Mimo pełnej gotowości po stronie T-Mobile do komercyjnego uruchomienia 5G w Polsce, operator jeszcze nie rozpoczyna działań marketingowych skierowanych do klientów. W sytuacji, gdy żaden producent nie oferuje telefonów i ruterów logujących się do sieci 5G na częstotliwościach, którymi obecnie dysponują operatorzy w Polsce, mówienie o komercjalizacji sieci stanowi w znacznej mierze jedynie posunięcie marketingowe. Dlatego T-Mobile będzie dążył do wprowadzenia takich rozwiązań, które zapewnią użytkownikom możliwość korzystania z sieci 5G bez nonsensów, czyli z gwarancją dostępności odpowiednich urządzeń i najlepszą jakością usług.

Szukasz dobrego abonamentu komórkowego - sprawdź na TaniAbonament.pl. Dobre oferty sieci komórkowych w Polsce!

 
<<  start < poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  > koniec >>

Pozycje :: 55 - 63 z 1386




mobile-fuck-videos